AEG Lavamat 76850 Reviews

• Duurzaamheid
    6.1

• Wasresultaat 6
Product een jaar of meer in bezit
Machine sinds 2009 in gebruik.

sinds korte tijd strepen in de was en stinken.

machete totaal vervuild en krijg je niet proper gemaakt door de vele plooien.

kwalitatief toch een stuk minder dan miele dewelke we 30 jaar gehad hebben.

je hoort me al komen de volgende terug en miele.

service van aeg is gewoon niks.

hebben nog een condens droger gehad, deze na 1 jaar al buiten gegooid. was geraakte niet droog.
5,4
Product een paar dagen in bezit
Sinds januari 2009 in het bezit van deze machine en vandaag vervangen. Nog geen 6 jaar heeft ie ons gezin van de vuile was geholpen en niet tot onze tevredenheid. Een rand om de trommer met plastic en metaal is een aantal jaren geleden volledig verpulverd in de rest van de machine terechtgekomen. Laat grijze strepen na op de schone was, regelmatig foutcodes, stinken, terwijl er geen verstopping is. We hebben besloten om er geen voorrijkosten en reparatiekosten in te stoppen omdat we geen vertrouwen in deze machine hebben. Echt jammer, een wasmachine moet langer meegaan, het is ook geen goedkope.
2,6
  • Wasresultaat 2
  • Vormgeving 1
Product een jaar of meer in bezit
machine gekocht september 2008. hij heeft het altijd goed gedaan tot nu (maart 2014). De machine maakte een raar geluid en er kwamen roeststrepen in de was en een vieze ijzerachtige stank.

Diagnose: lagers versleten. De lagers blijken geplakt te zijn in de kunststofkuip waarin dan weer de rvs trommel zit. Dus de lagers kunnen alleen met kuip en trommel samen worden vervangen.

Diagnose is dus: TOTAL LOSS.

Machine dus vervangen. Toch weer voor een AEG (L72670FL) gekozen, onze derde AEG, want ik denk dat dit toch een individueel geval van pech is en onze vorige ging wel 10 jaar mee. De nieuwe is een A+++ dus wast goedkoper en is ook 1600 toeren en 7 kg.

AEG is niet zo duur, kost de helft van een Miele en de energiebesparing doet ook wat.

Mensen die blij zijn dat ze 20 jaar met een Miele doen, realiseren zich niet hoeveel stroom het gebruik van een oude wasmachine inmiddels kost en dat het ook enkele tientjes per jaar kan schelen, als je een nieuwer, zuiniger model aanschaft.
1,2
  • Wasresultaat 1
  • Mogelijkheden 2
  • Vormgeving 1
Product een jaar of meer in bezit
Wij hebben erg veel pech met deze machine! en zijn erg telleur gesteld in AEG!!! Na 45 maanden de machine netjes gebruikt te hebben, is er een laager stuk, de reperatie kost ongeveer 600euro,Wij zijn erg boos!Het schijnt een productie fout te zijn van dit type!!! maar wij draaien hierdoor voor de kosten op??? Sterk af te raden dus!!

Ook las ik net op eerdere reviews over de strepen in de was, ook dit probleem herken ik!
1,8
  • Wasresultaat 2
  • Mogelijkheden 2
  • Gebruiksgemak 2
  • Vormgeving 2
Product een jaar of meer in bezit
5 jaar in bezit en absoluut ontevreden over de machine én de wasresultaten. De machine wordt vrijwel dagelijks gebruikt door ons gezin van 3 personen. We belasten de machine nooit zwaar en centrifugeren meestal op 1200 toeren. Machine begon al na 2 jaar allerlei kuren te vertonen. Geeft veel foutmeldingen, E10, E12, E40. Programma's die er halverwege mee stoppen, waarna het apparaat de resterende tijd blijft zoemen en vervolgens het programma afsluit.. En dan de wasresultaten: de was komt er vaak met strepen uit. Dit is een onbetrouwbaar apparaat en wij zijn er helemaal klaar mee en zijn op zoek naar een goede vervanging.
5,8
  • Mogelijkheden 7
  • Vormgeving 6
Product een jaar of meer in bezit
Wij zijn een gezin van 5 personen, met een AEG lavamat. Na een jaar begon deze machine al kuren te vertonen. Drie piepjes en niets werkte meer, E 40, pompding gecheckt, zat niets klem. Reparatieservice gebeld, konden pas na drie weken een afspraak krijgen en zouden zelf kosten moeten betalen. Na een week nog eens geprobeerd de boel aan de gang te krijgen en nog eens en nog eens en ineens liep hij weer als een zonnetje. Reparatie afgebeld. Afijn, dit gebeurde in het tweede jaar nog een keer of vier. Na twee jaar begaf de deursluiting het, doorgebrand waarbij we, volgens de (niet AEG) monteur heel erg blij mochten zijn dat er geen brand was uitgebroken! Hij heeft de sluiting vervangen voor 50 euro. Nu, na 2,5 jaar, geven we de machine maar op en kopen een goedkope in de AA klasse... We zijn helemaal klaar met AEG en dit apparaat, we kochten hem omdat we er van uit gingen dat we er zeker 5 jaar mee zouden doen en nu heeft hij met moeite de 2,5 jaar gehaald! Hij heeft overigens wel goed gewassen, op af en toe strepen uit de manchet na.
6,6
Hallo,

deze nacht tijdens een wasprogramma met een AEG 76800 (5.5 jaar), een ouder broertje van dit type is onze hoofdzekering gesprongen.

De rubber is volledig verwrongen en de trommel sleept ergens tegen. Ik heb dan even de bovenplaat eraf gevezen en de conclusie is dat er één veer van de trommelophanging gewoon door de plastieke ophanging is gesleten.

Wat een waardeloos machine voor deze prijs. Waarschijnlijk is dit het gevolg van het al eerder vernoemd rodeoeffect van deze machine.
3,6
  • Vormgeving 5
---------- update review, 08-06-2010 ----------

Ronduit slecht apparaat waarover ik enige tijd geleden een erg negatieve review plaatste.

De aanpassingen door een monteur van AEG hebben weinig of niets geholpen.

In overleg met de leverancier werd er een andere machine geplaatst. Ik moest 50 euro bij betalen voor een Miele en alle ellende is voorbij. Deze machine staat als een huis en doet stil en goed zijn werk.

Met veel dank aan de fa. Leeuw Euronics uit Borger die dit keurig hebben opgelost!

---------- 1e review, 15-01-2010 ----------

Nooit problemen gehad met vorige AEG van 10 jaar oud en daarom weer voor dit merk gekozen Heb de machine sinds juli 2009. DRAMA ! ELLENDE!

Kleine wasjes of grote was, langzaam of snel centrifugeren het ding gaat tekeer als een mechanische rodeo stier!!!

Al 3 x monteur geweest die niets kan vinden maar vandaag of morgen slaat de trommel de hele machine aan gort. AEG beweert dat het ding niet (zoals hier) op een laminaatvloer mag staan maar alleen op een harde ondergrond zoals een betonvloer. Dit zou ook in de gebruiksaanwijzing vermeld staan. Hierover is echter niets te vinden. Integendeel, men adviseert zelfs een rubbermat (=zacht) onder de machine te leggen als deze geplaatst is op een tegel-of betonvloer. Bij plaatsing op vloerbedekking (=zacht) is het advies de pootjes verder uit te draaien om de lucht circulatie te verbeteren..... Binnenkort komt er een monteur van AEG. Tijdens het maken van de afspraak kreeg ik de waarschuwing dat de monteur kosten in rekening gaat brengen indien hij ziet dat de machine op een laminaat vloer staat. Moet eigenlijk de gelegenheid krijgen om de directie van AEG met een stuk van die vloer op de vingers te tikken en nadien vragen of dat ook zacht was.

CONCLUSIE!! NIET KOPEN! ECHT WAARDELOOS APPARAAT.
  • Vormgeving 10
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb deze wasmachine nu 2 jaar in bezit tot volle tevredenheid. Het enige wat mij stoort aan deze wasmachine is dat deze bij het zwieren soms zeer erg trilt en lawaai maakt, je zou denken dat hij ontploft. Volgens mij heeft deze machine dus een zeer slechte onbalans regeling want de machine staat waterpas en op beton. Nu na 2 jaar het eerste mankement de machine toont error codes. De machine is inmiddels al gemaakt, al een geluk dat we er 5 jaar garantie hebben bijgekocht. Al met al toch niet zo tevreden met deze wasmachine denk dat de volgende toch een miele wordt.
  • Duurzaamheid 7
Lavamat 76850, 1 jaar in bezit

Fluisterstil... nooit problemen gehad tot nu...

Doet niets meer.. geen errorcode...Forum verteld me om restjes vuil te verwijderen etc. of de inlaatventiel is stuk en volgens AEG zou het aan het zeeplade liggen???

Het machine kreeg eerst een 9 maar weet niet of dit zo blijft
  • Duurzaamheid -
Product een maand in bezit
Sinds een maand in bezit en moet zeggen dat de resultaten enorm meevallen gezien de bovenstaande neg. geluiden. Staat gewoon op zolder (laminaat/beton) en trilt nauwelijks van de plek. 's Avonds wassen is, gezien lage geluidoverlast, gewoon mogelijk. Strepen of dansende wasmachine kan ik mij (nog) niet in vinden. Kortom een aanrader!
5,8
  • Mogelijkheden 6
Product een jaar of meer in bezit
Lijkt een aardige machine, maar na enige tijd ontstaan er vuile strepen op de was. Door een constructie fout blijft er zeep achter in de plooien van de manchet. Is nauweliks schoon te houden. AEG geeft niet thuis, we hebben ze foto's gemaild van de manchet en de was maar een reactie kan er niet af. Manchet zelf vervangen, maar na enkele maanden weer hetzelfde. We gebruiken heel weinig wasmiddel, alleen vloeibaar met een bol in de trommel, maar dan nog niet. Zelfs maandelijks leeg laten draaien op 95 graden met soda verhelpt het niet. Op internet veel dezelfe problemen gelezen, ook hier op de site. Voor mij nooit meer een AEG. Heeft ons behoorlijk wat geld gekost aan verpeste blouses, overhemden en dekbedovertrekken. Wij kopen binnenkort een andere WM.
Product een jaar of meer in bezit
Nu precies een jaar in ons bezit. Tot voor kort erg tevreden over het apparaat. Nu is daar toch wat twijfels over gekomen. Halverwege het (was)programma stopt de machine ermee en staat weer op de beginstand van het programma. Ik ga vandaag de monteur bellen en ben benieuwd wat hij gaat doen. Het centrifugen gaat bij ons erg goed en staat op een houten ondergrond. Voor de rest tevreden over de machine. Wie weet gaat dat nog veranderen, want 1 jaar niet al te intensief draaien is toch niet echt duurzaam.
  • Wasresultaat 7
  • Mogelijkheden 7
  • Duurzaamheid 2
Product een jaar of meer in bezit
Wat een ellende met deze wasmachine, nog geen twee jaar in bezit, 1e probleem was van de zomer, verwarmingselement stuk, was stonk en niet was niet meer schoon, rubberen rand helemaal onder de zeepluis en zwart. Dit gemaakt en rubber ring vervangen,2e probleem: hij maakt vreselijk veel lawaai met centrifugeren.

Monteur al 2 x langs geweest en heeft tweede keer voetje links achter vastgezet.

Dat was voor even want bij de volgende wasbeurt stond het het hel huis alweer te trillen.

Nu vandaag weer de volgende storing EFO? kan van alles zijn vertelde de man van Electrolux. Komen aankomende maandag weer langs.

En inderdaad de was slijt snel!

Heb het echt helemaal gehad met deze wasmachine.
6,4
  • Wasresultaat 7
  • Duurzaamheid 2
Product een half jaar in bezit
Ik heb sinds mei deze machine aangeschaft.

kwam er naar enige tijd achter dat ik ook gaatjes in mijn was had.

echt bijna allles kapot.

gebeld met aeg over monteur ,maar werd best moeilijk over gedaan.

uiteindelijk 1 geweest ,zonder te betalen ivm garantie.

moest een nieuwe trommel in.

weken later eindelijk geplaatst.

nu nog steeds last van gaatjes en enorme slijtage.

gebruik 12 of 1400 toeren.

dat moet toch kunnen.

geprobeerde de schade van de was te verhalen.

hun zeggen dat hun niet aansprakelijk zijn voor gevolg schade.

terwijl hun die machines produceren.

uit coulance wordt er 125 euro overgemaakt,terwijl de schade in de honderden euro`s loopt.

en nu nog door gaat.

komt er denk ik op neer dat ik tot dat de machine begeeft met kapotte kleding zal moeten lopen.

was vorige week bij mijn zusje en die heeft ook een aeg machine met soort gelijke problemen.

vale was en veel slijtage.

heb heel lang moeten sparen als alleenstaande moeder met een uitkering en voor het eerst in mijn leven een dure machine aangeschaft in de hoop dat die langer mee gaat dan mijn voorgaande en dan krijg je dit.

heb enorm veel spijt en raad mensen af een aeg machine aan te schaffen.
9,4
  • Vormgeving 10
  • Duurzaamheid 9
Product een paar dagen in bezit
Ik denk dat deze machine de perfectie benaderd.

Mogelijkheden en bediening zijn gewoon TOP. Toestel is fluisterstil, ondanks sommige beoordelingen alhier ... Volgens mij zijn daar wat installatieproblemen want ik hoor hem nagenoeg niet.

10 jaar garantie op de borstelloze motor. De eerste was- en zwierresultaten zien er veelbelovend uit.

Goed uitkijken waar je deze machine aankoopt, heb hem via elektrokoopjes en heb zo op deze machine samen met droogautomaat maar liefts 550 euro bespaard !!! (tov vooraanstaande Belgische elektroketen)

De wasmachine was liefst +300 goedkoper online, want eigenlijk overdreven groot is qua verschil.

Dirk
  • Duurzaamheid 8
Product een paar dagen in bezit
Ik ben zelf altijd erg blij met de reviews van anderen bij het zoeken naar een goed product op kieskeurig.nl en nu ik recent op basis daarvan deze wasmachine heb gekocht dacht ik dat het dan ook wel zo netjes zou zijn om er zelf één toe te voegen.

Wat ik bij de reviews van deze machine erg verwarrend vond was dat er nogal uiteenlopende ervaringen zijn over het al dan niet bonken en trillen tijdens het centrifugeren. Ik kan natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar bij ons staat de wasmachine op een stukje zeil na direct op een betonnen vloer en hij is super stil tijdens het centrifugeren. De vloer is wat ongelijk en bij het plaatsen kon je machine zo met de hand op en neer wiebelen, maar even aan het pootje linksvoor gedraaid en nu tril 'ie niet eens bij het centrifugeren.

Dat 'ie goed wast lijkt me duidelijk bij een machine van deze prijscategorie.

Overigens, wij hebben er goed op gelet de Nederlandse versie ipv de Europese te nemen ivm 10 jaar garantie op de motor.

Dat ik voor wasresultaat, vormgeving en duurzaamheid een 8 geef is omdat ik 'm nog niet lang genoeg heb om te kunnen beoordelen of het wasresultaat meer waard is (maar een 8 is al een dikke voldoende volgens mij), ik niks om vormgeving geef dus dat zal wel en ik uiteraard nog niks over de duurzaamheid kan zeggen maar daar heb ik wel alle vertrouwen in.
  • Duurzaamheid -
Product een kwartaal in bezit
Een mooie machine, met veel mogelijkheden en een goed resultaat.

Eén groot nadeel, waarom ik mensen aanraad goed vooraf te bekijken waar je 'm neerzet: hij slaat bij meer dan 800 toeren centrifugeren dermate hard, dat hij 10-15 cm wegloopt van zijn plek. Drie (!) keer monteurs langsgehad; zaken zijn vervangen, euvel blijft.

'Ze kunnen eigenlijk alleen op een botonnen vloer in de bijkeuken' Sorry?

Onze vorige AEG heeft het 14 jaar perfect gedaan, maar deze is op dat gebied pet.
  • Duurzaamheid 9
Product een paar weken in bezit
Allereerst wil ik iedereen die zijn/haar review, tips en tools bedanken. Ik heb veel gehad aan de informatie die iedereen gegeven heeft, goede of slechte recenties.

Ik ben dik tevreden met de aanschaf. Het ging helemaal soepel, vanaf het moment van bestelling tot aan de aflevering.

Het is wel wennen dat je de wasmachine helemaal niet hoort. Onze vorige denderde nog net niet de zolder af. :)
  • Wasresultaat 5
Product een paar weken in bezit
Deze wasautomaat nu 2 maanden in bezit. Het geluidsniveau valt me erg tegen. Dit wordt ondermeer veroorzaakt door het pompje wat tijdens het wassen een straaltje water langs het deurtje naar beneden spuit. Bij het centrugeren trilt de hele bovenverdieping van het huis.

De wasautomaat staat bij ons in de badkamer op een tegelvloer die op een zgn zwaluwstaart cementvloer gelijmd is, deze ligt weer op houtenvloerdelen. We hadden deze wasautomaat juist aangeschaft omdat hij zo stil zou zijn! Dit ondanks het schokdempertje in het vierde pootje. onze oude Bosch 1400 toeren was veel stiller!

Nu krijgen we tijdens het wassen weer zwarte strepen over het wasgoed, mede daarom hadden we onze oude Bosch weggedaan hieraan kan Aeg dus

denk ik weinig aan doen.

Voor de rest een zeer makkelijk bedienbare maschine met een mooi duidelijk display en een grote vulopening waar veel wasgoed in kan.