LG WD-13481TP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 61 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG WD-13481TP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jansen 16-09-2023

Fijne machine, heeft 't 14 jaar gedaan

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Sinds 2009 dit apparaat in bezit en heeft het tot vorige week probleemloos gedaan. Overigens geen zware condities, nl. 1 persoonshuishouden. Tevreden over deze machine, maar nu is hij op.

oscarvalsteria@gmail.com 11-05-2023

aanrader

Geschreven voor: LG WD-13481TP

erg stille, en toch goed wassende automaat, die netjes al zijn programmas doet. heb hem al een tijd, en nog steeds oerdegelijk.

Ms 20-05-2021

14 jaar van mogen genieten!

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Afgelopen weekend afscheid van haar genomen.
14 jaar heeft ze vlekkeloos en zonder tegen te sputteren in een gezin van 4 personen keihard gewerkt! Dekbedden, slaapzakken, schoenen, noem maar op..
Super trots en dankbaar!
Ik zou meteen weer dezelfde kopen, maar helaas...
Ondanks dat deze niet meer leverbaar zijn, wilde ik dit toch graag delen!

Vandaag de nieuwe machine (dit keer zanussi) gekregen, hopelijk doet zij het ook zo goed de komende 14 jaar.

Ran81 19-02-2020

doet wat hij moet doen. en gemakkelijk zelf te monteren

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Goede machine we hebben hem al 10 jaar en in al die jaren geen grote problemen gehad alleen bij de zeep lade komt wel eens een klein beetje water uit. Maar regelmatig leeg op 95 graden laten draaien met schoonmaak azijn en het grootste vuil is er uit. we draaien ongeveer 6 wassen per week en na 10 jaar gebruik begon de wasmachine te vonken aan de onderkant bij de motor. En de oorzaak was koolborstels versleten na deze te hebben vervangen doet hij het weer naar behoren.

Pluspunten

• Uitgebreid programma mogelijkheden

Minpunten

• Lekt af en toe water bij zeep lade

Sammie12 07-07-2019

Goede machine

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Heb het apparaat sinds 2010 en nog niet eerder issues mee gehad, erg tevreden over zeker dus qua duurzaamheid. De machine staat oo een zeer stevige vloer dus dat zal zeker schelen qua sluitage. Wel wat luidruchtig, dus ga eens onderzoeken of er een stillere is inmiddels. Verder zeker aan te raden en voor een zeer goede prijs.

Pluspunten

• Duurzaam

Minpunten

• Soms wat luidruchtig

Marloes 12-03-2019

Na 10 jaar ineens lawaai

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Gekocht eind 2008 voor 350 euro. Heeft het altijd zonder problemen gedaan, maar van het weekend maakte hij ineens een hard klepperend geluid bij het centrifugeren, alsof er iets losgeschoten was. Nog even over gedacht om hem te laten repareren, maar na 10 jaar (ca. 5 a 6 volle wasjes per week) verwacht ik wel dat er uiteindelijk meer kapot zal gaan, dus vond ik het niet echt meer waard om daar geld aan te besteden. Was wel verbaasd te lezen dat anderen er al zo snel problemen mee hadden. Misschien heb ik wat dat betreft geluk gehad.

Michel 17-01-2019

Fijn apparaat!

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Hij heeft het 5 jaar prima gedaan, nooit een storing of iets dergelijks gehad.

Maar sinds een paar weken maakt hij een behoorlijk stampend kabaal.
Ik hen de trommel gevoeld, en dat flink wat speling op.
Ik dacht dat het de lagers waren (die kosten een paar tientjes) , maar lagers waren nog best goed. Het zat dus in de as van het trommelhuis, en die was niet meer te repareren..

Nu toch maar op zoek naar een nieuwe..

Hij heeft het goed gedaan, bijna 2x per dag wassen , 5 a 6 jaar lang, niet verkeerd!

Saïda Agourram 23-07-2017

Ik heb deze wasmachine sinds 2008

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Volgens mij heb ik de voorganger. Ik kwam pas gisteren er achter dat deze een Intelligent Wassysteem heeft. Ik kwam hier om daar meer over te lezen. En lees met verbazing de negatieve beoordelingen. Ik heb mijn wasmachine bijna 10 jaar en is nog geen een keer kapot gegaan. Wel storingsmeldingen die je zelf kan oplossen.
Ik gebruik nooit de korte programma's want dan wordt de was niet schoon.

Minpunten

• Geen werkprogramma
  • Geen halve beladingprogramma

Stefan 05-12-2016

Beste koop cpnsumentenbond zegt niets

Geschreven voor: LG WD-13481TP

Eerste jaren best tevreden over de machine. Maar gisteren was plotseling de hele trommel uit zijn voegen en stond de zolder blank. Water zat vol met kapotgeroeste onderdelen. Heeft het 6 haar volgehouden maar dat moet langer kunnen. Vorige wasmachine gong 15 jaar mee zonder problemen. Volgens de Consumentenbond was dit destijds de beste koop maar kennelijk is op duurzaamheid niet getest.

Pluspunten

• Prettig te bedienen

Minpunten

• Onderdelen snel verroest
  • Veel te snel kapot
  • Maakt veel lawaai bij centrifuge

Paul 10-01-2017

Ik heb hetzelfde. Zojuist. Eerst maakte hij veel herrie (helicopter in huis), daarna lles nagekeken, filter schoongemaakt en opnmieuw aangezet. Gelukkig was ik na 5 minuten in de badkamer, alles onder water, is kennelijk de kunststof omhulsing vd trommel gewoon doorgesleten.

Ik denk max 250 wasjes mee gedraaid.

Kenneth 25-10-2015
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Sinds een aantal weken maakte de wasmachine lawaai en dat werd steeds erger. Ik dacht; dat zullen de lagers wel zijn en aangezien ik wel vaker lagers verwisseld heb, heb ik deze wasmachine uit elkaar gehaald. Echter wat schetst mijn verbazing, het waren niet de lagers die lawaai maakten, maar het inwendige aluminium kruis bleek geoxideerd te zijn en bevatte scheuren en was daardoor in onbalans geraakt, vandaar het lawaai. Als het de lagers zouden zijn had ik daar wel vrede mee, maar een onderdeel die constant in het water staat mag niet van zo'n inferieure kwaliteit zijn.

Amo40 01-06-2015
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Al een aantal jaar staat deze machine bij ons te draaien. We hebben een boerderij met veel honden, paarden en zeer zwaar vervuilde was ( zand, haren, allerhande grote vlekken etc). De pomp is in 2013 vervangen en hij staat nu weer elke dag gewoon te draaien. Af en toe eens een uit evenwicht melding of net als vorige week een OE melding, dan de schrik om het hart: gaat hij nu echt.. maar nee, na filterhuis even doekje door en wasmachinereinigingszakje weer vrolijk aan het wassen. Ik kan hem echt niet meer missen maar ja, hij is toch al zo'n 4 a 5 jaar constant aan het wassen.
Het is echt geen blauwe maandag machine ;-) en enorm tevreden over zijn capaciteiten en dus de reeds lange levensduur :-).

Fokkodev 01-05-2013
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Draait sinds 2007 elke dag een was (gezin 3 kinderen) zonder problemen. Af en toe stinkt ie maar met soda is dat goed op te lossen. Ben verbaasd over verschil in ervaringen, kwaliteit verschilt blijkbaar enorm.

Bepke H 16-03-2012
Geschreven voor: LG WD-13481TP

In september 2008 deze machine gekocht. Nadat ik 3 maanden de machine had gebruikt, heb ik in december 2008 mijn gedachte er over gegeven. lees wat ik schreef: Ik ben met deze machine drie maanden,en tot nu toe zeer tevreden. Ik heb hem gekocht waar hij in een aanbieding stond. De machine is twee dagen later netjes thuis gebracht en aan gesloten. Nadat de eerste kledingstukken erin zijn gegaan, was bij het centrifigeren een bonkend geluid. Mijn man heeft, door het beter waterpas te zetten deze bonk-geluid laten verdwijnen. De machine is gemakkelijk in het bedienen. Wel moet je de eerste paar weken de handleiding kort bij de machine houden. Nadien doe je automatich de programma's invoeren. Er zijn vele wasmogelijkheden, die ik zelf niet nodig heb. Ik denk dat wij een goede aanschaf hebben gedaan.
Nu mijn zoon een wasmachine nodig heeft, verwees ik hem naar deze machine. Mijn verbazing was groot hoe de laatste reviews negatief waren. Ik kan niet begrijpen wat er met deze machine word uitgespookt. Ik wil wel even laten weten dat ik nog ZEER tevreden bent met de wasmachine. Je moet er gewoon zorgvuldig mee omgaan.

Bepke H 04-07-2012

Het is weer enige maanden geleden, dat ik een review over de LG WD-13481TP heb gegeven. Kieskeur vroeg mij pas nog, of ik nog steeds tevreden ben over de LG WD-13481TP. Ik zeg dan volmondig JA! Al meer dan drie jaar heb ik hem nu en er is niets mis mee. Zou ik na verloop van tijd weer een machine moeten kopen en deze is nog te koop. Dan zal het zeker weer een LG worden. Goede wasprestatie, goed centrifigeren, weinig geluid tijdens het in bedrijf zijn. En een leuk melodietje, wanneer het wasproces klaar is.

trombocite 18-03-2012

Bepke H: "Mijn verbazing was groot hoe de laatste reviews negatief waren. Ik kan niet begrijpen wat er met deze machine word uitgespookt. ... Je moet er gewoon zorgvuldig mee omgaan.".

Mischien heeft u wel gelijk en ligt het niet aan deze wasmachine maar aan de, tot nu toe, 14 reviewers die niet zo te spreken zijn over de duurzaamheid.

Gelukkig kunt u wel "zorgvuldig" omgaan met deze wasmachine en de rest blijkbaar niet.

Inmiddels hebben wij meer succes met een (volgens de monteur minderwaardige) goedkopere Bauknecht.

Overigens: waterpas had ik de LG wel direct gezet.

trombocite

Rainbowwind 05-01-2012
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Deze wasmachine al 2 jaar in bezit maar na een jaar begonnen de problemen al, of een foutmelding of hij doet ruim een uur langer over zijn programma omdat hij weer eens is blijven steken. Ook ik heb deze gekocht door de goede beoordeling van de consumentenbond maar dit ding is gewoon een drama. 1 stuk wasgoed erin wat te veel water zuigt (zoals een spijkerbroek of plaid) te veel erin, en hij loopt was bij het centrifugeren. Sinds een paar weken loopt hij ook geregeld nu vast bij het spoelen. Wij gaan deze maar verkopen en mooi een ander kopen.. wat een rotding..

Bepke H 16-03-2012

Een wasmachine moet je gebruiken waar hij voor is en niet voor één stuk wasgoed. Maak de machine gewoon vol, waar hij voor gemaakt is. Je kan er MAXIMAAL 7 kg wasgoed in stoppen. En kijk eens in de handleiding voor wat waar hoort. Ik heb hem al meer dan 3 jaar en geen problemen. Hij doet gewoon waar hij voor is gekocht. En dat is wassen en niet lekken of andere rare dingen.

chippy 07-01-2012

hallo rainbowwind
ik kan begrijpen dat je erg teleurgesteld bent.
denk je een goede wasmachine gekocht te hebben blijkt het het tegen over gestelde te zijn,ik weet er ook alles van heb ook zo 1 en die heeft ook zijn problemen.
maar wat ik niet kan begrijpen is dat je hem gaat verkopen.je gaat dan een ander met dit probleem opzadelen.dat is niet erg fair van je.dan pak je misschien ook nog eens iemand die het geld er eigenlijk niet voor heeft en er hard voor moet sparen heb je daar wel eens aan gedacht?zo niet doe het dan als nog, en behandel iemand zoals je zelf behandeld wilt worden gr chippy

Sjak 1967 09-12-2011
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Ook ik heb deze machine 2 jaar geleden gekocht mede vanwege het feit dat de machine erg goed uit de test kwam. Na een jaar problemen. Heel veel herrie bij het centrifugeren en uiteindelijk centrifugeerde hij niet meer. Na 2 weken eindelijk de monteur die de hele machine uit elkaar heeft gehad. Nieuwe trommel was de conclusie. Hij had echter niet de juiste bij zich en zou een week later terug komen. Na 3 weken! dus een nieuwe trommel.Na een paar maanden weer problemen. De machine heeft zeer veel problemen met de balans. Komt door de ophanging van de trommel. Geeft heel vaak problemen. Ik ben het na 2 jaar zo moe dat ik hem eruit gooi en nu ga voor een duitse wasmachine.

trombocite 28-11-2011
Geschreven voor: LG WD-13481TP

We hebben de LG WD-13481TP nu iets meer dan 2 jaar.
Twee maanden na de garantieperiode loopt de trommel aan. De was vertoonde ook al enkele weken onverklaarbare vlekken.
Omdat de garantieperiode afgelopen is hebben we een lokale reparateur gebeld en die constateerde dat de kogellagers zijn versleten. Reparatie zou tussen de €200,- en €400,- liggen. Naar de mening van de reparateur is dit het niet waard bij een ondermaats merk zoals LG. Hij adviseerde ons om toch een AEG, Siemens of Bosch te kopen. Miele vond hij te duur.
Door deze pech met LG zal ik mij niet meer zo snel laten leiden door de consumentenbond (beste koop) omdat zij niet kunnen weten hoe duurzaam het apparaat uiteindelijk zal zijn.
Wij gaan nu snel op zoek naar een merk in de middenklasse.

Charlie0073 27-06-2012

Beste trombocite,

op de vlekken na, is dit precies mijn verhaal. 3 1/2 jaar niks aan het handje, en nu opeens versleten kogellagers. Mijn monteur gaf aan dat een 7 kg trommel in combinatie met plastic ophanging gewoon zeker stuk gaat.

Heb jij uiteindelijk nog ergens iets met garantie kunnen doen?

Marije1579 18-11-2011
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Heb deze wasmachine gekocht omdat deze op deze site vermeld stond als beste koop. Heb hem nu ruim 2 jaar gehad. Nu voor de 3e keer dezelfde storing gehad. Water blijft maar pompen en programma blijft steken. Na heel veel gezeur en ellende met LG (vonden dit geen garantie meer) nu alsnog een nieuwe machine gekregen na 1000 maal excuses. De verhalen die ik lees over niet schone was en stinkende was, kan ik alleen maar beamen. Hoop dat dit met de nieuwe machine FD type nu beter zal zijn. Ik hoop ook voor iedereen die een LG heeft dat jullie nooit een storing hebben buiten de garantieperiode die wel onder garantie valt, want dan heb je een probleem. Mijn tip is wel, gewoon door blijven zeuren. Het lijkt alsof ze een apparte afdeling hebben voor de moeilijke gevallen en dan wordt je ineens wel geholpen.

Evi23 07-11-2011
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Superblij met deze machine!!!! Gekregen van schoonmoeder, en zeer dankbaar! Nog geen enkele probleem me gehad en was is proer! Vroeger Miele en het resultaat is volledig hetzelfde!!! Er kan zeer veel in! Mijn vriend werkt in de bouw, moet zijn kledij zelf wassen, dus regelamtig zeer bevuilde kleren erin, en komen er als nieuw terug uit... Ook de man waarbij we deze kochten heeft deze in gebruik, en verkoopt ook Miele, dus dat wil al iets zeggen.

a.leetz 09-07-2011

---------- update review, 09-07-2011 ----------
in het begin prima wasautomaat maar dan begint de was te stinken machine gereinigt met soda alles schoon gemaakt 2 keer wassen strepen in de was lijkt wel smeer
lg zegt lager mischien kapot repareren 300 euro voor dat geld koop ik een nieuwe machine is intussen op de schroot beland en nu toch maarweer andere lg gekocht want met andere merk duits ook super slechte ervaring dit type deugt echt niet of je moet 1 keer per week wassen

---------- 1e review, 03-02-2008 ----------
na 10 jaar a e g over gestapt makelijk instelbaar ook op 30 gr wast hij schoon geen lange programa,s op en top machien voor weining geld

whenk 12-05-2011

--------- update review, 12-05-2011 ---------
Ik weet ook niet waarom er problemen zijn met deze wasmachine maar wij hebben hem ook ruim 2 jaar en totaal geen problemen ermee?
afkloppen maar tot nu toe een klasse machine.

---------- 1e review, 08-08-2009 ----------
Mooie machine met een grote vulopening.Hij is ook mooi afgewerkt het oog wil ook wat.
Ook maakt de machine weinig lawaai kortom een tevrede gebruiker.

Bloesittie 25-04-2011
Geschreven voor: LG WD-13481TP

We hebben deze wasmachine nu bijna TWEE jaar. We zijn zeer tevreden. Nog geen enkele storing gehad (afkloppen!!!). Resultaat is prima. Zou hem iedereen aanbevelen.

Foek 17-02-2011
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Wij hebben de WD 13481 TP wasmachine en ook deze geeft de 0E foutcode. Er zijn inmiddels al 5 monteurs langsgeweest die het probleem hebben proberen op te lossen (zoals het vervangen van de pomp). Echter geeft de wasmachine nog steeds de 0E foutcode (bij elke wasbeurt). De klantenservice van LG is erg vriendelijk, maar er wordt vervolgens geen klap gedaan op daadwerkelijk iets te doen. Mijn advies: GEEN LG WASMACHINE KOPEN!

NaMootje 15-10-2010
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Al 2 keer eerder een nieuwe kuip geplaatst gekregen omdat deze los in de machine was komen te zitten. Na de laatste keer goede hoop want de nieuwe kuip zat er strak in stevig in en de machine deed het als een zonnetje. Toch voor de zekerheid het wasgoed gewogen voor het wassen en nooit meer dan 5kg geplaatst (belachelijk natuurlijk er moet 7 kg inkunnen) en helaas vorig weekend tot mijn schrik toch weer de kuip los. Dinsdag komt er weer een monteur, zit nu al voor de derde keer in 6 maanden 10 dagen zonder wasmachine, ik baal vreselijk.

susan1976 19-08-2010
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Ik heb deze wasmachine ook een klein jaartje .En het is eigenlijk al mijn 2 de , want toen ik hem gekocht had, hadden monteurs de wasmachine geplaatst en aangedaan , had ik direct al een storingscode er op staan. Zeggen ze doodleuk , moet hij gemaakt worden of wilt u een nieuwe machine, Hallo het is toch een nieuwe machine ? Maar koop nooit zo eentje weer. Mijn was wordt niet schoon op 60 graden ( en dan hebben ze ook nog wasmiddel wat op 15 graden schoon wordt , daar geloof ik al helemaal niet in , wil in ieder geval niet met deze machine )En als ik de was op 90 graden was begint het heel erg te stinken , doe tegenwoordig alleen maar op 60 graden want dan is de geur nog een beetje aangenaam . Tussen door is er ook nog een monteur langs geweest want hij begon ineens heel erg water te lekken bij het deurtje . NEE HET IS NIET MIJN MACHINE

fbo238 20-07-2010
Geschreven voor: LG WD-13481TP

Ik heb deze machine gekocht op 14-11-2009. Op 28-04-2010 ging de machine voor het eerst stuk. De monteur van LG heeft op 04-05-2010 de pomp vervangen (inwendig lek). Op 18-07-2010 ging de machine opnieuw stuk (foutcode FE, volgens de storingsindex is dan de waterklep defect, maar in werkelijkheid wordt het water niet meer afgepompt). Als je de storing meldt bij LG, hoort de monteur je binnen 2 werkdagen te bellen voor een afspraak. De eerste keer (nadat ik er diverse keren achteraan heb gebeld), belde de monteur na 3 a 4 werkdagen. Bij de huidige melding zijn de 2 werkdagen inmiddels ook weer voorbij en de monteur heeft nog niet gebeld...