Indesit WIDL-126

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit WIDL-126 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

sirsiroj 12-12-2013
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Al sinds 2005 in mijn bezit. Prima wasmachine voor dit geld. Hij is al wel 2x stuk geweest (1x printplaat en 1x stofreservoir verstopt) Dit heeft mij geen extra geld gekost ivm. 5 jaar extra garantie die ik er voor weinig heb begekocht.

Dus houdt hier wel rekening mee met de aanschaf hij is goedkoop en doet het prima, maar verwacht niet dat hij 10 jaar zonder problemen meegaat. Dus stel je hier op in. Verder dus een aanrader om extra garantie bij te kopen.

sirsiroj 14-12-2013

Ik heb de goden verzocht ben ik bang... 4 uur nadat ik dit bericht had geplaatst ging de droger defect.

Hij blies nog wel lucht, maar deze werd niet warm...

Een groot voordeel bij deze kwaliteit apparaten is dat je bij veel onderdelen bij kunt en kunt vervangen.

Dus deksel eraf, filter binnenin de fan goed schoongemaakt, draden naar het verwarmingselement gecontroleerd en bij de zekering van deze was deze draad doorgebrand.
De hitte van al deze jaren heeft het koper broos gemaakt en is gebroken. Dus even wat nieuw koperdraad strippen, opnieuw vastklemmen (knel koppeling). Alles weer monteren en testen maar.

Gelukt!

Hij werd weer warm en mijn handdoeken waren weer binnen een uur droog.

Heerlijk zo'n machine waarbij je een echte doe-het-zelve kunt spelen.

Zo wel eer mooi € 100-150,- uitgespaard aan een monteur.

Karelina 18-10-2013
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Deze wasmachine was destijds, zoals bij velen, met een studentbudget en ruimtegebrek aangeschaft. Het exacte aanschafjaar weet ik niet meer, maar de machine is nu in ieder geval ouder dan 7 jaar. Waar anderen veel slechte ervaringen hebben, hebben wij juist zeer goede ervaringen met deze wasmachine. Het wast goed schoon, kleding krimpt niet en de droger doet ook zijn werk goed! Handdoeken komen er helemaal droog uit als we de machine daarop instellen, ook al zit de machine soms propvol!

Karelina 10-06-2015

Inmiddels zijn we weer een tijdje verder. De wasmachine doet het nog uitstekend! Nog nooit hoeven repareren. We houden er wel rekening mee dat deze ieder moment kapot kan gaan.

keukenprins11 23-05-2013
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Vuile was er in, schone en droge kreukvrije was eruit, kan niet beter.
En goede prijs/kwaliteit verhouding.
Destijds gekocht voor 469,- euro, eigenlijk voor bijna de prijs van alleen 'n redelijke wasmachine of wasdroger.

Juudbeest 16-07-2012
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Heb deze was/droogcombi 7 jaar gehad en nu is hij overleden, de lagers zijn evenals bij Katinka kapot gegaan... Verhaal verder identiek, vochtig huis en studentenbudget.

Wasresultaat nooit klachten over gehad, kon nooit zo gek veel in helaas, dat was voor het wassen het grootste nadeel.. Wij deden ons tweepersoons bed in 2x erin omdat anders het centrifugeren echt eng veel herrie maakte. Droogresultaat slecht (alleen bij sokken en ander klein enkellaags goed kwam het er droog uit, anders altijd nog uithangen, zelfs babykleertjes).

Meerjarengarantie was goed (via BCC), gebruik van moeten maken omdat de computer defect ging na ca. een jaar. Op latere leeftijd flipte de computer nog weleens maar dan hielp een cold reboot (stekker eruit 20 secs) of een harde klap (female reboot) ook weer om 'm weer bij te brengen. Al met al toch veel plezier van gehad, ondanks dat alle professionals roepen dat indesit-wasmachines krengen zijn om te repareren, vaak terugkomen voor reparatie en zelden langer dan 5 jaar leven.

Katinka Utrecht 08-10-2011
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Deze was/droog combinatie hebben wij al meer dan 6 jaar in bezit. Ooit aangeschaft van studentenbudget, wij woonden toen in een donkere vochtige benedenwoning, dus wij moesten een droger hebben, maar er was geen plek voor, vandaar 2 in 1. Gekozen voor een uitgebreide garantie (4 jaar in totaal geloof ik). Dat was zeker een slimme beslissing, want 2 maanden voordat de garantie afliep, heeft de computer van de wasmaschine het opgegeven. Service was prima, binnen een week een afspraak, gelijk gerepareerd, en ook nog handige tips gekregen van de monteur. Behalve deze storing, verder storing-vrij en klachten-vrij. Een prima apparaat voor dat geld.
Wasresultaat prima, droogresultaat niet zo. Alle was komt behoorlijk gekreukeld uit, maar ik denk dat alle 2-in-1 wasmachines het doen. Tegenwoordig gebruik ik de droogfunctie niet eens, ik hang alles liever op (het komt ook niet door een slechte droogresultaat, ik vind het gewoon beter voor het milieu). Als deze wasmachine een keer kapot gaat, zal de volgende geen 2-in-1 zijn, zonde van de energie.
De wasmachine heeft al twee verhuizingen meegemaakt, en doet nog steeds prima.
Dus kortom, een prima apparaat, alleen er zijn zeker betere producten op de markt vergeleken met 6 jaar geleden.

Katinka Utrecht 27-01-2012

Na 6 jaar trouwe dienst heeft onze indesit de geest gegeven (lagers kapot). De reparatie was niet meer zinvol.

Gosse Weening 08-01-2010
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

De wasmachine wast veel te heet (30 graden instelling, het afvoerwater is 60 graden!) Dus krimp en verbleking van het wasgoed. De droger droogt ook veel te heet, maar geeft geen goed droogresultaat. Na 2x instellen op kastdroog is het wasgoed nog steeds klam.
De icoontjes van de programma-keuzeknop zijn totaal onlogisch, dus bediening is vaag.
Waardeloos prutsapparaat dus.

MijnMening 02-01-2010
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Wat een waardeloze machine!

Nu iets meer dan 4 jaar oud en nu echt kapot.

De eerste van de 3 monteurs is al na 1.5 jaar langsgekomen en het halve ding is na 3 keer al 2 keer vervangen.
Als ik heb zelf had moeten betalen had ik er nog 2 kunnen kopen (dankzij extra garantie de rekeningen voorgeschoten dus ik weet hoe duur dat is).

De was is er na ongeveer een jaar nooit meer droog uitgekomen (droger gedeelte) 3 monteurs hebben dat nooit kunnen verhelpen. Het wassen heeft het muv de gebreken (weer een maand ergens anders wassen!) altijd wel redelijk gedaan.

Goedkoop is duurkoop! in dit geval.

INDESHIT 20-10-2009
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Wat een VERSCHRIKKELIJK apparaat en wat een verschrikkelijk slechte service van Indesit Nederland.
Er was een onderdeel doorgebrand dat nog 2 maanden binnen de garantietermijn vervangen zou worden door de monteur.
Dit onderdeel moest echter besteld worden. Dit is gebeurd op 18-08-2009 na een maand en vele telefoontjes (a 0,15 euro p.min) was dit nog steeds niet vervangen. Uiteindelijk een afspraak weten te maken voor 16-10-2009 de monteur zou langskomen maar is nooit op komen dagen. Ik heb hem zeker 12x gebeld en 2x ingesproken op zijn voicemail. Heb de hele dag thuis op hem gewacht maar, hij kwam niet!
Navraag gedaan bij Indesit en nu blijkt dat de monteur gewoon beweert dat hij wel langs is geweest en een briefje door de bus heeft gedaan en mij ook nog heeft gebeld. Hier is echter niets van waar!! Hij heeft geen enkel poging ondernomen om met mij in contact te komen.
Heb geen briefje gezien en ben al helemaal niet gebeld.
Indesit zegt dodleuk dat ze de monteur toch geloven en maakt mij voor leugenaar uit!!
Als ik nu nog een monteursbezoek wil moet ik dat zelf betalen.

CONCLUSIE: KOOP NIET VAN INDESIT!! Het apparaat wast slecht, droogt nog veel slechter en laat je kleding kreuken en krimpen in de droogstand. Problemen mee gehad vanaf het begin! Service van Indesit is ronduit slecht!

Vincent Stikkelorum 20-04-2009
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Deze machine nu al meer dan 4 jaar in bezit en nog geen dag spijt van gehad.
Wassen en drogen als de beste.

Toen eenmaal de electronica de geest gaf stond Indesit binnen een dag op de stoep om het printplaatje kostenloos te vervangen, nog nooit eerder zulke service en kwaliteit gezien!

Radboudcc 23-03-2009
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Slecht apparaat. De droger gebruikte ik niet omdat het onbevredigende resultaten gaf en ook stank. Ik had al langer het idee dat de machine zowieso niet meer schoon waste (koud?). De laatste weken begon hij te lekken en zorgde 2 keer voor kortsluiting waardoor mijn aardlekschakelaar aansprong. Nu blijkt dat de trommel gewoon lekt en bovenop de motor!

Afgeschreven dus en dat al na 4 jaar!!

Nu maar eens een echte machine kopen (Bosch, Miele)

Pit 23-03-2009
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Wij hebben deze machine nu 4 jaar. Nooit problemn mee gehad! Vind het ideaal zo'n 2 in 1 apparaat. Stinken heeft ie bij ons nooit gedaan dus ik snap niet waar iedereen het over heeft. Nooit gelekt of andere storingen. Enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat ie maar 4 kg aan kan. Was komt er altijd schoon uit, misschien ligt het aan het wasmiddel wat men gebruikt?

diaan 15-10-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

ik heb een inesit was/droog WIDXL 126 nu 1 week spijt als alle haren op mijn hoofd.
Hij stink alles en echt is verkreukt zelfs de handoeken
kleding gekrompen gewassen op 30/ en 40 graden drogen op strijk stand en of nat of niet meer te strijken. ik raad hem iedereen hem af.
Nu waar weer drogen met mijn oude wasdroger 12 jaar oud.
Maar wel goed alles is bijna zo in de kast te leggen.

Marvaloha 07-09-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

We hebben deze was/droog machine al meer dan bijna 3 jaar in bezit en vanaf het begin af aan gaf ie al problemen. De printplaat is ook bij ons 3 keer doorgebrand. De indesit monteur heeft ons ook de eerste keer verteld dat we geen wasverzachter meer mochten gebruiken, omdat dit vaak de oorzaak zou zijn dat deze was/droogmachine kapot zou gaan.
Sinds een maandje, doet onze droger t ook niet meer. Wassen doet ie gelukkig nog wel, dus nu maar ff zoeken naar een degelijk merk. Ik zou nooit meer een indeShit kopen!

SuZz 29-07-2008
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Ik heb de machine nou een half jaar in mijn bezit. De was komt weliswaar schoon uit de machine na het wassen, maar zodra de droger gebruikt wordt komt er een lucht vrij die gewoon niet te harden is.
Ik heb de machine in mijn open keuken staan, en mijn hele onderverdieping ruikt een week lang naar de stank van de machine.
Hiermee naar de winkel geweest, de jongen die me hielp vroeg me meteen of het om een combi machine ging en trok zijn wenkbrauwen op.
Toen een monteur langs is gekomen heeft hij een programma test laten lopen, alles was in orde (zo niet was de machine gereset door dat apparaatje) maar ook hij was niet te spreken over de combi apparaten van Indesit.
Tevens wordt de machine onwijs heet aan de buitenkant, ook dit was iets van de combi volgens de monteur. Erg fijn, vooral omdat ik dus een kleintje verwacht over een aantal dagen/weken, en als die gaat kruipen is het niet echt een veilig idee als de droger draait.
Ik heb spijt als haren op mijn kop dat ik deze machine gekocht heb. Mijn droger was kapot, en het leek me wel makkelijk om een combi te pakken voor de goedkope prijs. Helaas, want moet alsnog een droger bij gaan kopen, want deze droger gebruik ik dus nóóit meer :(

Misa.K 23-05-2007
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Wat een verschrikkelijk slecht apparaat zeg!Na 2 jaar in gebruik is er al 3 keer een monteur langs geweest om de wasmachine te repareren.Bij de 4e keer dat er een monteur langs moest komen,was 't net buiten de garantie,dus zou ik voor de kosten opdraaien.Dat zou dan 60euro worden alleen al voor de voorrijkosten,plus een hondertje of 2 voor de electronica.En dan te bedenken dat hetzelfde apparaat al voor 348euro te koop is,NIEUW!De keuze was dus makkelijk gemaakt,weg ermee!Natuurlijk ook omdat je over een half jaar hoogstwaarschijnlijk weer de klos bent om een monteur te moeten laten komen voor heel veel geld.
Nu een Miele aangeschaft waarmee ik dus voor de volgende 15 jaar zo goed als zeker zonder zorgen zit en niet 2 jaar zoals die waardeloze Indesit.

Miss smit 03-05-2007
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Wat een pokke ding! Hij is uren bezig, zelfs op het programma van een uur! Het blijft nutteloos centrifugeren, echt uren lang! Bij drogen gaat het stinken. Er zitten nu ook van die kleine zwarte vlekken in mijn kleding, smeer-achtig. Gelukkig is het niet van mezelf, maar hoort het bij het huisje die ik nu huur. Ik zal NOOIT een wasmachine van Indesit kopen! Alleen maar problemen.......!!!!!! Besteed je hard verdiende geld aan een beter merk!

indi-126 28-10-2006

Wast en droogt prima
hobbelt een beetje weg bij over -of onregelmatig belading.
Het geluids niveau mag iets minder, vooral als je s'nachts draait.

J.T. 28-08-2006
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Gebruik deze machine nu een aantal maanden en ben er tevreden over.Zie hier
reacties staan van mensen die ontevreden zijn,ik kan dat dus niet
onderschrijven.De was komt schoon en bijna kreukloos de machine uit.Het wasgoed
stinkt niet als het uit de droger komt.Ik heb tot nu toe geen enkel probleem
ondervonden met deze machine.
Het enige minpuntje vindt ik het het hoge piep geluid als ie gaat
centrifugeren,net als of er een vliegtuig opstijgt.

Chakira 30-05-2006
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Ik heb hem nu een paar maanden en ben erg ontevreden. Hij was niet schoon en
vooral het gekreukte wasgoed valt me erg tegen. Zelfs syntetische spullen en
fleece truien komen er gekreukt uit.

H C 15-10-2005
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

ondanks de negatieve berichten toch aangeschaft, zeer lage prijs (maar wel met
5 jaar garantie erbij gekocht)
prima wasresultaat, en ook het drogen is ok!!!!

coby kroonder 14-09-2005
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

Ivm verhuizing en daardoor plaatsgebrek voor twee apparaten, besloten om een
was-droogcombinatie te kopen. Indesit WIDL 126. Ik ben ontevreden over deze
machine. Als de was uit de droger komt stinkt hij vreselijk.Ook als ik instel
op strijkdroog en de was halveer sterk gekreukeld. Droog ik in de kamer, heeft
de schone was ook een luchtje, is niet goed schoon. Ik weet niet hoe ik dit
moet oplossen. Het is een dagelijke terugkerend probleem.

astrid1234 13-06-2005

ik heb mijn machine nu 1 maand. in die maand heb ik niets dan ellende. hij
maakt vreselijke herrie, stinkt bij het drogen en wast niet schoon. alle
programma's uitgeprobeerd, tenslotte hield ik een babywas over. alles gekrompen
en bovendioen nog niet eens schoon. zelfs een monteur heb ik erbij laten komen.
die heeft 1 probleem opgelost, nml dat de wasverzachter niet meer gelijk
wegliep. deze monteur had het over eventueel een nieuwe moter te plaatsen,
waarop ik zei HUH, dat ding heb ik net drie weken. ben dus teruggegaan naar de
winkel waar ik hem heb gekocht, heb mijn beklag gedaan. zij zouden met indesit
ccontact opnemen en mij bellen voor de uitslag. de uitslag is: indesit kan
niets doen, omdat het de specificaties van het apparaat
zijn...............................................................(er waren
geen folders in de winkel, en er was ook geen duidelijke specificatie,.) dit
apparaaat is nu ook plots van de website van indesit gehaald.
ik heb zelfs een een lening voor dit apparaat meoten nemen.

R T 26-02-2005

Ben nu 3 maanden in bezit van deze was/droger. Wast prima en is zuinig met
water/energie. Echter de trommel draait nu niet meer. De machine is niet
intensief gebruikt (1x per 2 weken). Inmiddels gebeld voor een reparateur. Ik
las diverse negatieve andere berichten over de duurzaamheid
(lagers/printplaat). Ik ben benieuwd!

mich6 13-02-2005
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

wy hebben een indesit maar weeg wel af het kan best een goedkope machine zyn
maar hebben al 1 keer de lagers vervangen
en nu zyn ze weer kapot hy is nu 2 en een half jaar oud
en we doen er niet overdreven veel was in
dus ons motto goekoop is duurkoop
gr mich

indes 10-02-2005
Geschreven voor: Indesit WIDL-126

wast goed, maar met het drogen gaat het niet zo goed.
Het wasgoed komt er vrij gekreukt uit, ook met weinig was.
Heb indesit om oplossing gevraagd, maar zit nog te wachten op antwoord.