AEG Lavatherm 56840L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Lavatherm 56840L op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Herman 01-11-2015
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Machine Lavatherm 75472AH 24 oktober 2012 gekocht. 700 euro. Op 8 maart 2013 eerste reparatie van een 'gebroken riem' (onder garantie). Nu na twee jaar ook de E50 (printplaat stuk). Eerder een dure AEG vaatwasser gehad (die toen net als de droger uitstekend uit de test kwam). AEG-vaatwasser ging ook binnen enkel jaar stuk. Mijn conclusie: AEG zorgt voor goede testresultaten, maar qua duurzaamheid vallen ze ongenadig door de mand.

Bianca 13-10-2017

Helemaal eens, hier dezelfde ervaring :-(
Na 5 jaar is onze warmtepompdroger van 750€ afgeschreven. hier komt geen AEG meer in huis

Bonobo66 16-09-2015
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Prachtig om te lezen dat in 2010 de reviews prima zijn, maar naarmate de jaren verstrijken de machine een grote miskoop blijkt te zijn. Als het een wegwerp machientje uit Korea zou zijn kon ik er nog mee leven. Maar als een semi topmerk na vijf jaar kaduuk gaat vind ik dat gewoon belachelijk (ook een defecte printplaat).

AEG, shame on you!!!!

Bij mijn ouders in de tuin staat nog ergens een oude miele met een wringer er bovenop. Moet ik dat maar proberen;-)

marko34 22-09-2015

Kapotte printplaat schijnt veel voor te komen, ook bij onze droger enige tijd geleden. Er is een forum wat een betere oplossing geeft dan een nieuwe printplaat. Vervanging van twee weerstanden en een IC (zelf gedaan)kostte me 15 euro en hij draait al weer enige tijd prima. Dit kun je ook laten doen, kosten ong. 30 euro, mits je zelf de printplaat verwijdert. Zie verder ook het forum hierover. Marko.

pcjoziasse 25-07-2015
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

In juli 2010 gekocht, eerste jaren geen problemen. In januari 2015 draaide de trommel niet meer. Electrolux gebeld en gerepareerd voor € 136,74. Nu 6 maanden later weer problemen: E50 foutcode. Trommel draait ook nauwelijks meer. Jammer dat ik een half jaar geleden al geen nieuwe heb gekocht...

BMessi 12-11-2014
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Prima droger, maar 2 problemen: 1: stoffilter constructie is waardeloos, het stof zit overal en vooral bij de onderkant van de deuropening ipv in de filter, zodat bij het opendoen van de deur het stof alle kanten opvliegt. Bij veel andere drogers werkt dit een stuk beter. 2: Foutcode E50> motorstoring/printplaat kapot na 4 jaar. Blijkbaar heeft bijna iedereen dit probleem. Ik denk overigens dat dit ook met probleem 1 te maken heeft (door stof printplaat kapot)

Tobie75 09-11-2014
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Net als velen andere, zo lees ik net, heb ik ook een E50 melding. De droger is, net als bij de velen anderen, ook net iets van 3 jaar oud.
Het is echt een prima droger hoor, maar de duurzaamheid is dus heel slecht! Een printplaat kan volgens mij niet zo maar stuk gaan door 'verkeerd gebruik'.

AEG neem je verantwoordelijkheid! En mensen die twijfelen over aanschaf, neem in ieder geval niet deze droger.

Pintle 10-11-2014

Heb je contact gehad hierover met AEG? zo ja, hoe is er op gereageerd?

yelloww 13-06-2014
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Droger na 3,5 jaar kapot. Printplaat defect. Kosten vervangen ongeveer €300.

Tijd voor een ‘class-action lawsuit’. Al mimimale 7 mensen (zie reviews onder) met hetzelfde defect. Maar het ligt vast aan de gebruiker, zal het excuus waarschijnlijk zijn.

Het product deugt gewoon niet. Geef het gewoon toe. Roep het terug, repareer het kosteloos of tegen een redelijk tarief. Dat doen sommige andere fabrikanten ook (zoek google: terugroepactie autofabrikanten, apple, sony).

Maar dat zal niet gebeuren: dus geen AEG meer. AEG producten niet aanbevolen.

RH1997 27-08-2014

Hier nog eentje die na 3,5 jaar de geest geeft...

Teodohr 13-06-2014

Ook die van ons is zojuist met hetzelfde euvel stukgegaan. Ook 3,5 jaar in ons bezit. Zit natuurlijk geen garantie meer op. Lekker zo net voor de vakantie.

frankvrijsen 13-03-2014
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Foutcode E50. Droger is drie jaar oud. Volgens de recensies blijkt dat het een nieuwe printplaats betreft. Dus minimaal 260 euro kosten.
Gaan een nieuwe kopen met langdurige garantie maar absoluut geen AEG meer.

Arjan Jansen 06-01-2014
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Na 5 jaar meld code E50, Printplaat defect. Nieuwe printplaat 300 euro met voorrijkosten. Nu heeft de motor het begeven. Kan met moeite 3 kg wasgoed aan. blijft hangen bromt. Nu op zoek naar een andere. GEEN AEG MEER.

Cicla 02-12-2012
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

2 jaar en 3 maanden in ons bezit.
Op zich een goede droger.
Na 2 jaar en 3 maanden is de printplaat doorgebrand.
Kosten om deze te vervangen zijn 180 euro.
Exclusief voorrijkosten monteur (75 euro)

Tara1966 10-05-2012
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Onze AEG wasdroger is na 2 jaar en bijna 11 maanden in storing gevallen. Na bezoek van een monteur van de winkel bleek het de printplaatmodule te zijn die vervangen moest worden. Volgens de monteur verkeert de machine verder in absolute nieuwstaat. Maar ja, wat heb je daaraan als het hart het begeven heeft! Vervolgens AEG gebeld en kregen daar te horen dat de printplaatmodule waarschijnlijk stuk was en dat deze ca. €248,= kost om te vervangen.
Wij hebben kenbaar gemaakt aan de telefoniste dat dit voor een vrij nieuwe machine wel erg snel was om na bijna 3 jaar de helft van de nieuwprijs aan reparatiekosten kwijt te moeten zijn. Hierop werd gezegd dat wij onze klacht moesten sturen naar consumenten-belangen van Elektrolux. Dit hebben wij gedaan.
Wij zijn nu aan het afwegen of wij nog wel zo'n dure reparatie moeten doen met het vooruitzicht dat die printplaat na bijna 3 jaar opnieuw kapot gaat. Misschien hadden we toch die Miele maar moeten kopen!

cejezed 17-11-2011
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

De droger heeft het ca 2,5 jaar prima gedaan. Daarna begon de motor vreemde geluiden te maken: is vervangen en bleek een constructiefout: water kan bij de motor komen dus lagers volledig verroest: kosten 310 euro! AEG neem uit 'coulantie' 70 euro voor eigen rekening. Nu krijgen we weer een foutmelding E50, ik houd mn hart vast! Waardeloos dus, nooit meer een AEG of Electrolux. De arrogantie van de helpdesk is bevreemdend...

cocoallo 10-11-2011
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Na veel zoeken en lezen van reviews op internet deze droger aangeschaft vanwege de hoge score's.
De droger is gemakkelijk te bedienen en heeft veel programma's die handig zijn.
Waar ik wel van baal is het stoffilter onderin de deuropening. Na elke was ligt daar een hoop stof en als je dat niet eerst weghaalt dan komt het in je was.
Inmiddels heb ik er een mini stofzuiger voor aangeschaft.Zou niet nodig geweest zijn als de makers van deze machine beter hadden nagedacht!! Het stoffilter iets meer in de deur laten vallen zou het probleem mijns inziens al verbeteren.

Pintle 30-12-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Na drie keer drogen met verschillende programma's bevalt hij uitstenkend. De bezorgers van Internetshop wisten ook het anwoord op mijn vraag niet. In de gebruiksaanwijzing staat het niet goed vermeld. Edwin bedankt voor je antoord. Gebruiksgemak scoort hierdoor wat lager. Duurzaamheid komt na 1 jaar.

smauzie 30-10-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Deze wasdroger aangeschaft na het lezen van de reviews, Had nog geen ervaring met drogers. De droger droogt goed, je kan hem aansluiten op de afvoer van de wasmachine, maar moet daar wel een aparte slang voor kopen, De mannen die de afvoerslang hadden bevestigd (van de winkel)hadden hem op de opvangbak van de droger gemonteerd i.p.v.op de afvoer,het gevolg was dat het water op de grond spoot,we hebben hem toen zelf maar opnieuw gemonteerd (hoezo vakmensen?)We hebben wel de 20 euro aansluitkosten terug gekregen.Verder gebruik ik alleen kastdroog en het jeansprogramma de jeans komen er wel met forse vouwen in de pijpen uit, maar zijn kurkdroog. Verder is de binnenverlichting erg handig, vooral 's avonds

jeroenbaas 01-10-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Deze droger een tijdje in bezit;
Droogt opzich goed; heb af en toe dat handdoeken niet helemaal droog eruit komen, vooral in combinatie met lakens is dat soms een probleem (gaat de handdoek in het laken zitten).

Ik geef puntenaftrek voor het gebruiksgemak vanwege de locatie van een gedeelte van het stoffilter onderin de opening. Je moet echt uitkijken dat je dat schoonmaakt voor je je was eruit haalt anders heb je stof in je was. ontwerpfout.

verder geef ik een onvoldoende voor de vormgeving. Het lettertype, de kleur van de letters, ALLES IN HOOFDLETTERS, afgebroken tekst, dikke vierkante knoppen die midden jaren negentig al niet meer konden, een lomp grote LCD display wat nergens voor nodig is; ik snap niet dat andere mensen hier een 9 voor durven geven. Dit is geen kwestie van smaak, design paradigma's worden met grove voeten getreden. misschien is dat lastiger te beoordelen als men geen affiniteit daarmee heeft. Hij staat bij ons naast een Siemens E16-36 wasmachine en die ziet er gewoon wel goed ontworpen uit. Ik zou deze droger goed verstoppen.

gerrie-- 18-09-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Heb deze wasdroger een paar dagen in mijn bezit en ben er erg tevreden over. Ik had voorheen een wasdroger met slang, dus geen condensdroger, maar die was 10 jaar oud en aan vervanging toe. Het is wel even wennen dat de warmte nu naar binnen en niet naar buiten wordt geblazen. Kan in de winter alleen maar voordelen hebben voor de energiekosten lijkt me.
In de zomer hang ik de was eigenlijk altijd buiten.
Ik ben eigenlijk alleen maar tevreden over deze wasdroger en hoop er dan ook lang plezier van te hebben. Gekocht bij beste Keus. Zeer goed moet ik zeggen. Al met al alleen maar goede berichten dus.

annemieke55 11-09-2010

super droger:
veel opties, makkelijk te bedienen, stil, droog, strijkvrij, snel, makkelijk onderhoud, meet zelf waneer de was droog is, snel. doordat de trommel 2 kanten op draait, worden zelfs de litsumeau lakens zeer snel droog zonder in elkaar te zitten: lakens komen er los en droog uit!

A1965 21-08-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Sinds 3 weken in mijn bezit en ik ben er erg blij mee. Simpele bediening, een kind kan de was doen! Besteld bij het Witgoedhuis.nl, de volgende dag in huis. Betaling bij levering en de oude mee. Slangetje voor afvoer van het condenswater was al gemonteerd dus gebruiksklaar! Is toch wel erg makkelijk als je geen bakje meer hoeft te legen! Veel mogelijkheden erop die ik toch niet allemaal gebruik. Belangrijkste vin ik elctronische vochtmeting, verlichting en instellen van de starttijd.

66cram66 06-08-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Deze droger zojuist aangeschaft en geinstalleerd. Fluitje van een cent! en zonder gereedschap!
Meteen weer op de afvoer van de wasmachine aangesloten. daarvoor hoef je de machine niet half uit elkaar te schroeven. Je kunt het rode afvoerslangetje aan de achterzijde gewoon lostrekken en aan een andere slang (speciale setje bij de vakhandel verkrijgbaar) verbinden en dan in de afvoer steken.

Inderdaad erg stil in vergelijking met onze vorige. Onze vorige wasdroger was nog maar 6 jaar oud (ook een AEG) en de lagers waren versleten.
Maar deze is meteen erg veel stiller. Omdat de onze in de bijkeuken staat is dat erg prettig. Ik hoop wel dat deze langer mee gaat.

klein detail: er staat op dit forum dat er een LCD display op zit maar het is een LED display. Voordeel is dat een LED display meestal duidelijker is dan een LCD display, zeker op donkere plekken.

Verder meer dan voldoende verschillende droogprogramma's. meer dan we (en de meeste mensen) in de praktijk zullen gebruiken.

Droogresultaat is zoals je mag verwachten van dit produkt, dus prima!

Tunnie 07-05-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Heb van deze droger het EU model besteld bij Redcoon. Dit is zeker aan te bevelen, scheelt veel met de winkelprijs.Heb hiervoor een AEG condensdroger T520 gehad deze staat nu bij mijn vader.Dit type is veel stiller dan mijn oude droger.Moet nog wel even wennen en uitzoeken hoe alles werkt. Ik heb hem net een paar dagen in huis, maar het geluid is echt veel stiller dan mijn vorige droger.Redcoon levert zoals afgesproken op tijd.Moet wel vooruit betalen, stond er eerst een beetje wantrouwig tegenover, maar het is allemaal zeer goed gegaan en volgens afspraak. Ik ben heel tevreden. Dat het bedieningspaneel in het Duits is, is geen probleem voor een prijsverschil van meer dan Euro 250 mag het voor mij in het Duits zijn.Je kan ook een extra verzekering bijkopen en Redcoon is hier ook voordeliger mee. Zij regelen zelfs alles voor je wat deze verzekering aangaat, hiervoor hoef je zelf niets te doen. Hele goede service,meer kan ik niet zeggen.

Primergy 27-04-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Als eerste wil ik even melden dat voor de aanschaf van deze droger wij een LG wasdroger hadden (aangeschaft op de test van de consumentenbond), waar we alleen maar mega veel problemen mee hebben gehad. In 7 jaar tijd: 5 x condesator verbrand 2 x snaar vervangen, piepende geluiden en uiteindelijk print doorgebrand. Service van LG bestaat niet, dus advies: koop nooit een LG.

Nu de Lavatherm aangeschaf. (2 weken in bezit) ik ben dit keer van het kieskeurig forum uitgegaan. Deze machine was als enige nagenoeg klachtloos.
Over de duurzaamheid kunnen we niets zeggen maar een aantal zaken vallen al op.

Droogresultaat is echt droog.
Met de LG moesten we nog wel eens wat uithangen, bij deze is het droog.
Dit komt waarschijnlijk doordat het apparaat 2 richtingen op draait.

Warmteafgifte. Veel minder warmte afgifte dan de LG.

Geen vocht aan de buitenzijde.

Netjes aansluitbaar op de afvoer (Indien gewenst).

Machine is erg goed schoon te maken doordat veel filters los zijn te halen of volledig verwijderbaar.

Opmerkingen:
Er zit geen afvoer slang bij.

Resume,
Tot dusver een prima machine.
als binnenkort de wasmachine de geest geeft komt daarvoor ook een AEG in de plaats!

cadhu 28-03-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Sinds 5 maanden deze droger in gebruik. Fantastisch apparaat! Veel minder strijkwerk door het links en rechtsom draaien. Duidelijke programma keuzes voor diverse soorten droogwijzen. Zelfs bij dikke donsdekens is het, bij het programma die daarvoor bedoeld is, goed droog en absoluut niet meer klam. Voorheen een bauknecht gehad, ook tevreden daarover behalve bij het drogen van dekbedovertrekken en dekens. Deze lavatherm draait het dekbedovertrek niet in elkaar waardoor het klam bleef bij de bauknecht. Op dit punt dus zeker een aanrader.
Daarnaast fijne grote opening, geen geprop dus!Wees wel reeël, dit apparaat is bedoeld voor 7kg, niet meer instoppen dus (mijn man drukt er gerust twee volle wasmachines in, tja dan kan er meer kreuk inzitten als je het eruit haalt, maar het is wel droog!) maar dat ligt dus aan de man, niet aan het apparaat! In het begin vond ik het normale katoenprogramma wel erg lang duren (2.5 uur) maar ben er nu achter dat de droger de tijd tussentijds aanpast als dit niet nodig is, erg fijn!
Scheelt in de energiekosten...
Al met al een fijn apparaat, geen enkel punt om over te zeuren! De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen omdat ik hem bijna een halfjaar heb, maar dat zal wel goed zijn...

Buuffie 19-02-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

In verband met een blijvende handicap proberen wij zo makkelijk mogelijk te leven door goede apparaten aan te schaffen. Iedereen in huis moet het kunnen gebruiken en dat is met deze zeker het geval!

IK heb hem nu enkele weken in huis en vind het een fantastisch apparaat. HIervoor had ik een zanussi, waar ik geen t-shirts en spijkerbroeken in hoefde te drogen op een lagere temperatuur ivm krimp en verdrogen van de tshirts print, maar in deze droog ik echt alles! Hij is lekker stil, makkelijk te bedienen, Overhemden kan je op een speciaal programma laten drogen om het vervolgens nog vochtig opeen hanger uit te laten hangen...ideaal! Een kind kan de was doen ;-)

DirkenTine 15-01-2010
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Wasdroger enkele weken in bezit. Ook wij hadden de positieve reviews gelezen. Klopt inderdaad, apparaat droogt goed, is makkelijk te bedienen en is tamelijk stil.
Ik begrijp alleen niet waarom ze bij zo'n condensdroger niet standaard een afvoerslang leveren. Als je een afvoer hebt wil je natuurlijk niet elke keer dat bakje leeggooien. Dus de slang van de oude (defecte) wasdroger er maar aangezet...

ahlamajid 29-12-2009
Geschreven voor: AEG Lavatherm 56840L

Nou de droger staat al een paar dagen.
Gekocht na de goede revieuws hier gelezen te hebben. En het klopt allemaal een zeer goede droger.
Goede prijs en kwaliteit verhouding. Stille machine handig in gebruik. Pragamma`s drogen zeer goed. Kortste progamma van 30 min komen de kleren er eigelijk al droog genoeg uit als je wasmachine 1400 toeren draait.
Ik ben tervreden! niets te klagen. Pluizen systheem werkt ook goed makkelijk schoon te maken.