Bosch WTW86560NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 71 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTW86560NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

e*****@g******** 10-05-2023

Bevalt uitstekend!

Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Heb ook wasmachine van bosch en ben daar zeer tevreden over.
Heb daarom voor deze droger gekozen en ben hier heel tevreden over!
Hij is gemakkelijk in gebruik en droogt fantastisch!
Heb daarom vrienden geadviseerd om zeker deze droger te kopen!

Pluspunten

• Gebruiks vriendelijk
  • Mooi uiter

leon 21-01-2016
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Betreffende droger inmiddels 7 jaar in bezit. Op zich naar redelijke tevredenheid. Echter, de meeste mensen hier zijn er inmiddels wel mee bekend, treedt regelmatig de storingsmelding waterbak vol op. Vorige week donderdag trad de storingsmelding weer eens op. Deze keer was de droger met geen mogelijkheid uit deze storingsmodus te krijgen, dus ik stond eigenlijk al op het punt om een nieuwe aan te schaffen totdat ik via Google op deze review site terecht kwam en een aantal van de beschreven tips uitgeprobeerd had.

Na 7 jaar gebruik en dus dichtslibben helpt spoelen met warm water met soda erin niet meer (1 van de tips in de reviews hieronder, preventief echter wel een aanrader) en zul je, om het apparaat weer goed operationeel te krijgen, wat rigoureuzer te werk moeten gaan zoals in de review van Martijn.nl d.d. 31-07-2014 hieronder beschreven. De machine zal opengemaakt moeten worden. Hoe je dat het beste kunt doen staat beschreven in de link naar de online handleiding hieronder:

Met dank aan Martijn.nl.

Na het uitvoeren van de beschreven schoonmaak actie werkt de droger weer uitstekend. Het kost je wat tijd om de droger weer goed operationeel te krijgen, maar je spaart wel een hoop onkosten uit. Succes.

Gez 06-01-2016
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Droger droogt niet na een paar jaar alleen maar ellende 1 was drogen duurt 12 uur. Steeds na 1-2 min. Storing. Schoonmaken en houden jet soda werkt niet. Droger komt steeds vol te zitten met vetluis. Ding stinkt een uur in de wind. Waardeloze aankoop. Na nog geen 3 jaar in gebruik al toe aan een nieuwe. Nooit meer een bosch voor mij. Zuinig in gebruik ja. Gebruik hem niet en hang je was op. Dat is de enige reclame die ik kan bedenken voor deze droger. Wie geld over de balk wil gooien moet zeker deze droger kopen. Wie waar wil voor zijn geld moet deze zeker NIET kopen

jand 25-12-2015
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Machine nu 4 jaar in bezit. Prima machine mits het juiste onderhoud wordt gepleegd. Storingsmelding dat waterbak vol zit, terwijl dat niet het geval is, is het meest voorkomende. Dit probleem is te voorkomen door de machine regelmatig met +/- 2 liter warmwater met daarin soda opgelost te spoelen. De werkwijze is als volgt:
- los 2 eetlepels soda op in warmwater in een planten gietertje.
- Verwijder de wateropvangbak.
- Giet nu de inhoud van het plantegietertje in het gat wat zichtbaar is na verwijderen van de waterbak.
- Laat de soda oplossing minimaal 10 minuten zijn werk doen.
-Plaats na 10 minuten de waterbak terug en schakel de machine in. De soda oplossing wordt nu door de pomp na de waterbak gepompt.
-Leeg deze en herhaal bovenstaande procedure nu nogmaals maar nu met warm water zonder soda om het los geweekte vuil weg te spoelen.
- na laatste spoeling machine zonder was laten doordraaien totdat deze zelf stopt.

Herhaal bovenstaande procedure twee maandelijks en u zult niet meer zo snel last hebben van geurjes en vals waterbak vol alarm krijgen. Uiteraad dienen de pluizen filters na elke droogbeurt grondig gereinigd te worden. Okk het filterje in de waterbak.

Matth 30-12-2015

Bedankt voor deze tip. Mijn Siemens (het tweeling zusje van deze Bosch) van 2 jaar oud kreeg steeds de onterechte reservoir vol melding. Na het uitvoeren van deze procedure weer goed. So much for Self Cleaning ... maar goed het heeft me een monteur gescheeld.

natascha rieter 19-07-2015
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

vijf jaar geleden gekocht, na 2 jaar al problemen met de pomp, nu is hij alweer kapot, ik heb er 950,- euro voor betaald, dan zou zo een machine toch minstens 10 jaar mee kunnen. Ik heb hem op laten halen bij de dealer waar we hem gekocht hebben, ik wil hem niet meer terug.
Veel erger en nu geen droger meer.
Met mijn vorige heb ik 17 jaar mee gedroogd, maar dat was een condensdroger, deze nieuwe techniek is nog niet optimaal, ik vind dat Bosch er wel iets aan kan laten doen?

swiennie 31-03-2015
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Droog resultaat neemt gedurende de gebruiksjaren af waardoor je steeds meer en langer de droger aan moet zetten.
De energiezuinigheid is er dan wel snel vanaf!!!!!
Was word niet meer droog en er is bij de fabrikant geen oplossing behalve een nieuwe te kopen. Monteur over de vloer gehad via de Makro die vervolgens meer kapot maakt dan kapot was. Reparatie is wel door Makro betaald ivm garantie.
Maar strak een half jaartje verder zijn we weer bij af.

Niet kopen!!!!

brrrrrrrrrrrrr 21-03-2015
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

wat een ongelofelijke waardeloze nare droger.
in korte tijd 2x monteur bij gehad en nog werkt hij niet wel moeten betalen maar geen goed werkende droger.

voor mij nooit geen bosch droger meer

monteur gaf toe dat er problemen met de warmtepomp drogers zijn maar hij kan er ook niks aan doen.
wel erg grappig is dat de monteur van bosch zelf een miele droger heeft en dat al ruim 15 jaar zonder problemen

Runabout 02-02-2015
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Onze Bosch gaf aan na 4 jaar gebruik aan dat het stoffilter dicht zat en functioneerde niet meer optimaal - de was bleef vochtig.

Als je hier goed over nadenkt is het niet zo lastig want bij het draaien van de trommel gaan de pluisjes en het vocht eerst door het grove filter en dan door het fijne filter. Vervolgens wordt ook de condensor gespoeld tijdens en na een droogcyclus. Dit water gaat in de opvangbak. Eventuele pluisjes uit dit proces worden door het filter in de wateropvangbak opgevangen.

Zo heb ik het tenminste begrepen.

Schone filters, alle drie, zijn dus noodzaak.

In de veronderstelling dat de filters schoon waren heb ik op internet gekeken en zag de verhalen over machines vol stof.

Dat klopte wel. De machine 'droop' binnenin van het stof. Echter, ook de hoeveelheid stof in de machine is deels verklaarbaar. En dan komen we weer op de filters.

Met name het fijnstof filter blijkt de boosdoener. Dit filter moet na elke droogbeurt afgespoeld worden.

Echter, dit moet zeer grondig gebeuren. Haal het filter eruit, hou het in het (zon)licht en kijk of je er doorheen kunt blazen. Zo niet, zeer grondig reinigen onder de kraan met schuurspons / borstel of anderszins en schoonmaakmiddel om het vuil, vet en de kalk te verwijderen.

Pas dan zal de machine weer optimaal kunnen functioneren.

Buiten het vervuilde fijnstoffilter bleek onze machine namelijk verder prima in orde.

Wat wel erg jammer is, is dat wanneer je bij Bosch deze klacht deponeert bij een serviceverzoek, er niet eerst een berichtje volgt over het allereerst grondig reinigen van de filters.

Nu koste dit grapje 105 Euro.

Notabene: Doordat de filters niet goed open staan probeert het stof dat door het wasgoed in de draaiende trommel wordt geproduceerd toch een uitweg te vinden. De binnenkant van de machine blijkt hiervoor een prima vluchtplek. Foto's beschikbaar voor de liefhebbers ;-)

bibi 27-10-2015

Hallo dank voor de tip. Kunnen we de droger zelf van binnen schoonmaken? Krijg na paar minuten melding waterreservoir vol. Foto's zijn welkom.

Marius74 06-08-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Na 5 jaar matig gebruik is de machine zo gaan stinken dat de schone was er niet meer in kan. Alle hulpmiddeltjes, zoals eerder vermeld, geen was verzachter gebruiken, op hoge temperatuur wassen voor het de droger gaat enz. het mag niet baten. De monteur van de leverancier had geen oplossing en bestelde de monteur van Bosch. Deze had ook geen oplossing en vertrok met achterlating van een rekening van €117,= Samen met de rekening van de leverancier waren we dus € 160,= kwijt en het probleem is niet opgelost. En we kunnen de droger niet gebruiken.
Ook was in de loop van de jaren het droogresultaat steeds minder geworden.
Bosch en de leverancier laten ons in de steek en dat terwijl de machine ons destijds €1000,= kostte.
Dus nooit geen Bosch machine meer.

Marjorinne 04-01-2015

Ik ben ook gaan speuren op internet nadat de droger constant een vol waterreservoir aangaf.Mijn man en ik waren het zat en hebben de zijkant en bovenkant eraf geschroefd.Proberen en anders maar een nieuwe droger....We zijn geen techneuten, maar we hebben de binnenkant goed schoongemaakt.Geen draden losgemaakt, maar voorzichtig elementen optillen. Zoveel vuil en viezigheid! Logisch dat de droger niet werkte. Onderin zit de pomp met een soort vlottertje. Er zat zoveel vuil onder dat dingetje, dat het constant in de 'zit vol'modus stond. Alles goed schoongemaakt en de droger doet het als een tierelier.
De ZELFREINIGENDE droger is gewoon een weggooiding. Na 5 jaar neem je gewoon een nieuwe, denkt Bosch. Het zelfreinigende is een reclamestunt. Maar de droger doet het weer!
Ik weet dat de volgende niet een zelfreinigende droger wordt en ik zal het niemand aanraden!!

Martijn.NL 31-07-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

na 3 jaar en 2 dagen was het op. De droger ging steeds langer doen over datgene wat hij zou moeten doen en steeds vaker kwam ook de melding filter reinigen. Na lang speuren in Nederland en Duitsland bleek dat deze wasdroger gewoon stuk by design is. Dat wil zeggen hij moest bij normaal gebruik defect gaan na een paar jaar. Deze machines is zo gemaakt dat hij zichzelf verstopt met erg fijn stof (wat niet door de filters tegen gehouden wordt). Dit vuil koekt aan rond de pomp en schacht waar door het water blijft staan en de condensor zijn werk niet meer doet.

Deze klacht komt heel vaak voor en Bosch doet net of zij van niets weet. Je kan een monteur laten komen op eigen kosten en dan hopen dat dit onder coulance valt terwijl zij als producten op de hoogte zou moeten zijn van deze problemen en je anders zouden kunnen bedienen. Gemiste kans anno 2014.

Het is vrij eenvoudig (kost je 60 - 90 minuten) op te lossen maar je moet dat wel de Machine aan de rechterkant open maken. Ik heb deze handleiding gebruikt: http://www.teamhack.de/download/Reinigung_BSH_WP_Trockner.pdf

Leg er wel een zeiltje onder want de boel kan nat vies worden. Was je filters ook even met wasmiddel uit zodat je weer een schone machine hebt. De stank in de machine (en je was) is ook te verklaren omdat a) de was er te lang in zit en niet echt goed droogt en b) die aangekoekte stof in de afvoer natuurlijk niet smakelijk gaat ruiken na een paar jaar.

Ik weet het niet zeker maar ik gok zo dat dit elk jaar dient te gebeuren wil je snel en economisch blijven drogen.

Self Cleaning Condensor ... vergeet het maar Bosch/Siemens

astridwigman 11-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Ik sluit me volledig aan bij de andere commentaren. Het apparaat is een ramp. Nooit meer een Bosch voor mij. Hij meldt steeds dat het reservoir vol is, terwijl dat niet het geval is. En dat voor zo'n duur apparaat. Ze moesten zich schamen bij Bosch. Nog geen jaar plezier van gehad. Nu moet ik 100 keer op de aan-knop drukken om het vol-reservoir-lampje te overrulen. Ik hang m'n was maar weer te drogen aan de droogpaal want geld voor een nieuwe heb ik niet.

Major-Incident 19-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Deze droger nu twee jaar in ons bezit. Na 1 jaar kwamen bij ons de klachten: reservoir vol, terwijl dit niet het geval is. Dus de wasdroger stopte er steeds mee, en storing kwam steeds vaker terug. De monteur erbij gehaald, nog in de garantie periode. Gratis schoon gemaakt en het advies gekregen regelmatig een 90 graden was te draaien en geen wasverzachter te gebruiken. Bij zijn uitleg bleek dat dit ook niet in gebruiksaanwijzing stond. Nu 1 jaar later, met opvolging van het advies, komen de storingen weer terug terug. Het zou Bosch sieren, wanneer zij deze serie inferieure serie terug te roepen voor modificatie, maar dat zullen ze wel niet doen !!
Ik was altijd fan van BOSCH,
maar voor mij nooit meer een BOSCH !!

suusje1982 02-05-2014
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

al vanaf eind 2009( nieuw aangeschaft) geeft ie de zelfde water reservoir storing aan. Bosch monteur is elk jaar wel zeker 2 keer geweest om het schoon te maken en zelfs een nieuwe pomp te plaatsen wat uiteraard niet nodig was maar we moesten wel 180,00 betalen. nu uit coulance mogen we een soort gelijke wasdroger uitzoeken en vervolgens de helft van de bedrag ad 483,99 betalen en dan nemen ze onze "oude" mee. dus niet!!! wij gaan dit melden bij de consumentenbond, kassa en radar. want dit kan echt niet.

Rita_P 17-09-2013
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Jammer nu al na twee jaar gedoe met de machine. Ik lees hier dat het euvel veel voorkomt, de droger geeft steeds aan dat het filter/waterbak vol zit en stopt te vroeg. Ook lees ik dat de bijgekochte garantie niet meer geldig is? Volgende week komt de monteur en ik hoop maar op goeie service van Bosch....

vnan 08-11-2013

Hoi,
Hier ook hetzelfde probleem. Mensen van Bosch zijn ondertussen 6 keer langs geweest. Is telkens opgelost voor een maand of 3. Contact opgenomen met test-aankoop. Leverancier moet ofwel blijvende oplossing garanderen ofwel terug betaling doen ofwel machine vervangen. Wij krijgen volgende week een nieuwe droogkast.Hopelijk met deze meer succes.

Rita_P 29-09-2013

Gelukkig blijkt de service van Bosch inderdaad goed te zijn, de machine is onder handen genomen, dingen vernieuwd etc. Omdat het euvel al meer is voorgekomen bij dit type droger hoefde ik niets te betalen, ook geen gebruik te maken van mijn extra garantie. Hij doet het gelukkig weer goed.

maxensammy 12-09-2013
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

in het begin was ik vol van deze machine echter dik 2 jaar later heb ik spijt van deze aankoop, ja de monteur is geweest, heeft de machine schoongemaakt, en ook de mededeling geen wasverzachter gebruiken, en kijk uit met vloeibaar wasmiddel!!
ook steeds de melding dat de lekbak vol is........
ik ben naar een willekeurige witgoedhandelaar geweest, en heb me nogmaals laten uit laten leggen hoe een warmtepompdroger werkt, en nu komt het een warmtedroger zit zo tegen 900 watt verbruik, een lucht en condensdroger, zitten tegen 2100 watt verbruik, ja een leuk verschil voor de stroomrekening, echter de cyclus bij warmtedroger is langer, en duurt ook langer wanneer deze warm word, dat wilt eigenlijk zeggen een lucht en condens droger worden warmer, en de verdamping gaat sneller dus ook van de residu van de wasmiddel gaat sneller, in de warmtepompdroger is dit niet het geval, gevolg residu aanslag, je kunt er vervolgens ook zelf nog niet bij, want het hele systeem is afgesloten, dus, als even kan geen wasmiddel gebruiken, jaja heel goed nagedacht bosch!!!! de volgende wasdroger word geen warmtepomp droger meer

Rita_P 17-09-2013

Bedankt voor de review, dan weet ik dat ik er zelf niets aan kan doen ik ieder geval. Moet de machine helemaal open? Dan moet ik hem uit het washok halen als de monteur komt.
Jammer dit verwacht je niet na al twee jaar, een bekend euvel dus met die volle lekbak!!!!

martijnu 22-04-2013
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Ik heb de droger 2,5 in bezit gehad, en toen kreeg deze kuren. De trommel bleek kapot door aanslag. Advies van de reparateur:
- geen vloeibaar wasmiddel
- beide filters na elke droogbeurt schoonmaken (dat is veel frequenter dan in de handleiding staat)
- niet wassen op 30 graden
Vind ik toch niet kunnen hoor. Ik koop een droger van Bosch voor de kwaliteit en een warmtepompdroger voor de duurzaamheid. Daarom een dikke min voor duurzaamheid.

wil35 24-08-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Wasdroger gaat na 32 maanden van trouwe dienst kuren vertonen door ook 'jawel'het (condensbak vol) lampje ging branden. Moet iedere keer naar boven lopen om hem weer aan te zetten. Heb gelezen dat het een kwaal is voor deze wasdrogers, vooral met een lagere FD nr.
Maar mijn wasdroger heeft een hoger FD nr, wat nu? Word hij nu ook kosteloos gemaakt of omgebouwd? Had bij de ITS een extra verzekering afgesloten maar ITS is er niet meer. Donderdag komt de monteur van Bosch en het zit erin dat ik alles zelf moet gaan betalen. Terwijl ik een verzekering had tot december 2015, daar koop ik toch geen droger van €900,00 voor! Je verwacht toch minstens dat hij langer mee gaat.

benandringa 30-04-2013

Kunt u aangeven hoe het bezoek van de Bosch servicedienst is verlopen? Oorzaak, oplossing en bovendien de kosten. Ik weet dat dit een directe vraag is, maar wij hebben nu dezelfde problemen als u aangeeft. Droger is van medio juli 2009.
Vriendelijk dank alvast.

wil35 15-12-2012

Hallo allemaal
De monteur is bij mij geweest en had geconstateerd dat hij niet stuk was maar dat hij helemaal vol zat met aanslag en plak van de wasmiddel en wasverzachter. De monteur zei dat ik niet zoveel wasmiddel en zeker geen wasverzachter mocht gebruiken bij deze warmtepompdroger. Heb hem ook gevraagd waar dat stond in de gebruiksaanwijzing, staat nl nergens.
Kosten van het schoonmaken €179. Heb Bosch aangeschreven met de mededeling dat ze het in de gebruiksaanwijzing moeten zetten dat het niet goed is om wasverzachter te gebruiken. Na ongeveer anderhalve maand heb ik het geld netjes terug gekregen van Bosch.
Mijn hartelijke dank daarvoor, wat een goede service van Bosch.
Dus mensen GEEN WASVERZACHTER GEBRUIKEN en zuinig zijn met het gebruik van wasmiddel.
Verder een hele goede droger!!!!!!!

md.1966 26-08-2012

Wil,

mijn FD nummer was ook hoger, had geen extra garantie gekocht. De standaard garantie van 1 jaar was al verlopen en alle reperaties zijn tot nog toe kosteloos. Daar doet de monteur niet moeilijk over is mijn ervaring. Zoals eerder gezegd de machine is niet top, maar de service van Bosch is dat wel.

Marcel.

KVoL 02-08-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Allen, hier zelfde probleem als reeds vaak beschreven: waterbak-volmelding. Technieker geweest en filter + pomp vervangen. Bosch heeft een mail gekregen met de vraag hoe dit allemaal kan. Tevens terugbetaling van de €25 herstelkosten gevraagd (service contract voor 5 jaar bij aankoop). Jammer voor zulk een merk. En wat is er nog ecologisch aan deze machine, ook wij kochten hem om die reden, als er permanent bestelbusjes op de baan zijn om ze aan de praat te houden?

Officiele reactie Bosch 04-08-2012

Beste gebruiker,

De Bosch wasdrogers met label-A energiegebruik (WTW86560NL en WTW865C0NL) beschikken over een unieke nieuwe vinding: de zelfreinigende condensor.
Dit systeem garandeert constante maximale zuinigheid van de droger en vermindert handmatig onderhoud.
Helaas blijkt dit systeem in bepaalde omstandigheden te kunnen verstoppen.
Na de modificatie zoals eerder is omschreven, zijn er verdere verbeteringen doorgevoerd. De huidige drogers zijn uitgerust met alle modificaties en werken probleemloos.
Mocht u in het bezit zijn van een wasdroger met een FD-nummer lager dan FD8905 (kijk voor het FD-nummer op het label achter de deur), dan kunt u deze volledig laten aanpassen. Uiteraard worden de reparaties die hiervoor nodig zijn uitgevoerd onder volledige garantie. Een afspraak voor een dergelijke reparatie kunt u maken via onze service organisatie op nummer 088 424 4010.
Voor hulp bij het vinden van het FD-nummer kunt u ook terecht op www.bosch-home.nl/FD-nummer.
Bosch biedt zijn verontschuldiging aan voor het ongemak wat u door deze situatie ervaren kunt hebben.
Om een goede werking van het reinigingssysteem te garanderen, geven we 5 jaar garantie op de modificaties.

Sebastiaan Germans
Product adviseur Bosch

berkens 20-03-2013

Onze droger is ook 2 jaar geleden kostenloos aangepast, maar nu komt de melding iedere keer dat pluizenfilter vol is en droger stopt te vroeg. Jammer dat je niet alsnog zelf de droger kunt reinigen, er kan geen klep zelf open gemaakt worden. Denk dat er teveel vervuiling is en de drukval over het pluizenfilter te hoog is en daardoor vroegtijdig de droger stopt. Zal weer eens contact opnemen met Bosch. Geen klachten over de serivice, wel over de kwaliteit van de producten. Niet altijd even doordacht.

md.1966 28-07-2012

----------Update review, 28-7-2012----------
Mijn droger werkt nu weer naar behoren, nadat weer de pomp vervangen is en het huis van de condensopvangbak.
Hier zat namelijk het probleem in, deze lekte, het water liep tijdens het droger uit de bak de machine in. Omdat het water dan onderin de machine komt te staan geeft de machine (display) aan dat de condens bak vol is. Hij pompte dus het water gewoon rond. De monteur heeft het huis van de bak vervangen en ook de bak zelf. Bij voorbaat heeft hij de 3 mnd oude pomp ook maar vervangen. Gelukkig doet hij het nu super. Je kan zeggen wat je wil "de machine is waardeloos, maar de service van Bosch is geweldig" Alle reparaties gebeuren buiten de garantie om, ze laten je niet zitten.

---------1e review, 10-12-2011----------
Een dubbel filter en het vervangen van de pomp, is volgens de monteur een bekende kwaal bij deze machine. Volgens de monteur is de machine te vroeg op de markt gebracht. Laat deze 2 dingen vervangen en de problemen moeten opgelost zijn. Mijn garantie was verlopen, maar werd toch kosteloos gedaan.

Dian27 07-01-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

De cijfers moesten nog opgewaardeert worden :)

Joke uit Arnhem 02-01-2012
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Zeer goed droogresultaat. Minpuntje zijn de "kinderziektes".
Heb een van de eerste machines van november 2008. Na een paar maanden de "volle waterbak"-melding. Na paar maanden wéér volle waterbakmelding.Dubbel filter en nieuwe pomp gekregen. Gratis. Nu, na drie jaar weer volle-waterbakmelding. Is uit coulance gratis gerepareerd. Klasse!

Joke uit Arnhem 31-01-2012

Hoi Marcel,
Het bleek dat de machine toch weer verstopt zat met héél fijne pluisjes. De monteur heeft het doorgespoeld en mij daarna verteld dat ik de sleuf van het filter naar beneden toe schoon mag maken met wat water.

MD1966 09-01-2012

Joke,

ik heb dezelfde machine, bij mij hebben ze ook een dubbel filter en een nieuwe pomp geplaatst. Wat hebben ze deze als reparatie bij u gedaan?

m.vr.gr.

Marcel.

Dian27 19-09-2011
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Sinds januari 2009 in bezit. In september en oktober 2009 monteur langs geweest om de inmiddels bekende problemen op te lossen van deze droger. Heeft het nu een hele tijd redelijk goed gedaan. Maar de laatste maanden droogt de droger weer steeds slechter. Staat soms na 3x opnieuw aanzetten anderhalve dag te drogen... Erg lastig ook om met Bosch een afspraak te maken met monteur. Of tussen 8 en 12 of tussen 12 en 18 uur. Als je dus 's morgens werkt en niet voor 13 uur thuis bent moet je vanwege dat uurtje dus al vrij gaan nemen. Ik moet ze nageven dat ze wel service blijven bieden ook al is de garantie eraf. Maar inmiddels heb ik besloten dat ditmaal de laatste maal is dat ik een monteur over de vloer wil. De volgende keer eis ik een nieuwe droger. Het was een leuk idee deze droger maar uiteindelijk bevalt hij gewoon niet.

barbaras 04-04-2011
Geschreven voor: Bosch WTW86560NL

Wat een waardeloos apparaat. Na 10 maanden beginnen de problemen. Machine geeft aan dat waterreservoir vol zit, terwijl dit niet zo is. Monteur komt nu voor de 2e keer. En wat als straks mijn garantie afloopt. Schandalig voor zo'n duur apparaat.

Willy v D 02-02-2011

---------- update review, 02-02-2011 ----------
Deze droger sinds 26-10-2009 in ons bezit. Heeft het altijd zeer goed gedaan totdat afgelopen week de was niet meer droog werd en dat het display aangaf dat het reservoir leeggemaakt moest worden. Het reservoir was echter al leeg. Bosch servicedienst gebeld. Na drie dagen kwam er een monteur. Probleem was bij hem bekend en hij dan ook de benodigde onderdelen bij zich om het op te lossen. Het oude filter liet te veel pluizen door waardoor de pomp is vast gaan lopen.
Nieuw dubbel filter geplaatst wat dit moet voorkomen. Tevens de waterpomp vervangen voor een verbeterd type.
Hij werkt weer als van ouds en bij een eventuele volgende storing, wat volgens de monteur niet meer zou kunnen, weet ik nu hoe en waar ik moet reinigen.

---------- 1e review, 19-12-2009 ----------
Na 17 jaar een White knight droger te hebben gehad, deze warmtepomp droger van Bosch gekocht via Veiligkopen.nu De service en communicatie via deze site was perfect. De droger hebben we nu een aantal maanden in ons bezit en hij bevalt ons werkelijk uitstekend. Droogprestaties zijn zeer goed. Het geluid is zeker niet storend. En de omgeving waar hij staat wordt niet vochtig. We kunnen deze droger zeker aanraden. Ik hoop ook dat deze droger net zo lang mee gaat als de vorige dan wordt de duurdere aanschafprijs ruimschoots gecompenseerd.

angelina19 18-01-2011

---------- update review, 18-01-2011 ----------
Heb deze machine nu bijna 2 jaar is vaak/veel aan gedaan door Bosch service, uiteindelijk nieuwe gekregen. Dekbedden frommelen in elkaar of 2,5 uur om zuinig te drogen(?)of snel programma en even uithangen, moet volgens Bosch dekbed breed uitleggen in machine...dat helpt soms tegen kluitvorming.De gedroogde was ruikt bij mij soms ook!!!! geen idee waarom?! Eerlijk gezegd heb ik er spijt van, maar ik wilde perse zuinig en binnen max.prijsklasse..bslist geen koopje eigenlijk.

---------- 1e review, 08-01-2010 ----------
Bosch WTW86560NL
deze 1ste generatie wasdroger een jaar geleden gekocht. Deze machine heeft nadat alarm container-vol-reservoir steeds aansloeg,vele verschillende problemen gehad. Diverse malen gereviseerd en bijgewerkt kleine lekkage,pomp verwisseld,
slangetje lekte, trillings geluiden, foutieve reparaties, niet goed drogen etc. etc.Vriendelijke Bosch-service overigens waarbij ik wel het vertrouwen bleef houden dat het echt wel zou worden opgelost! maar toch is er veel mis gelopen en weer aangepast en verholpen en opnieuw verholpen.
Uiteindelijk was de machine gewoon niet in orde en is deze omgeruild *oude meegenomen, voor een nieuwe! Deze nieuwe doet het vooralsnog goed zonder problemen maar nu nog slechts een maand of 2 in bezit.Heb eerder hierover ook berichten achter gelaten, beoordeling nu over deze machine.

angelina23 17-06-2014

nu 4jaren later:
De machine doet het en heeft geen kuren meer gehad na omruiling nieuwe machine ....Erg Groot !! nadeel is dat de trommel maar
1 kant uitdraaien kan en alle was in een grote knoop in elkaar draait zeker bij dekbedovetrtekken etc., zodat ik dekbedovertrekken nog steeds erna moet uithangen om bij te drogen....en deze ook alleen in de droger laat draaien tot een knoop, en dan soms weer opnieuw moet drogen eenmaal uit de knoop gehaald. Dat is wel erg stom.
Voor het overige doet ie het goed!
Maar ik zal niet snel weer dezelfde Merk/machine kopen.