Samsung DV70F5E0HGW - Reviews

• Droogresultaat2,0
  • Gebruiksgemak7,0
  • Duurzaamheid1,0
jdbn 04-12-2015 Product een jaar of meer in bezit
Wij hebben deze droger oktober 2014 gekocht. Vanaf begin was het droogresulaat en de wachttijd teleurstellend. Na 3 maanden deed de droger er 5 uur over en was de was nauwelijks droog. In de waskast, hal en trap naar boven ontstond vochtschade. De droger is gerepareerd door vervanging van onderdelen. De vochtschade hebben in de hal hebben we zelf gerepareerd. Ongeveer 6 maanden later begon de droger te ratelen. De droger is weer gerepareerd. We begonnen over de schade, maar Samsung draaide en keerde. Van een klacht op de website krijg je geen bevestiging. Ook kon jet tot voor kort niet antwoorden op reacties. Hierdoor hebben we contact gehad met: Tawab, Ashton, Chailesh, Dinesh, Danisha, Surbhi en Joey.Ze draaiden en keerden van instructievideos tot "specialisten".

Citaat Samsung: U kunt dit oplossen door middel van vochtvreters en de ruimte goed te laten ventileren als het toestel aanstaat.

Samsung suggereert dat we vochtvreters in de trapkast hal en trap naar boven hadden moeten neerzetten? Vermeld dit dan op het energielabel bij de verkoop.

De rest van de schade hebben we ook zelf betaald en opgelost.Sinds deze maand loopt de droogtijd weer op en zijn we weer bang voor vochtschade. Aangezien Samsung hiervoor wegloopt en alles net gemaakt is hebben we ze tijdig geinformeerd. Hieronder hun letterlijke reactie:

Citaat Samsung: "Het gevolg van deze defecten is dat u vochtschade hebt gehad. Dit hebt u gerepareerd. Het spijt ons dit te horen. Wij hebben uw dossier onderzocht, wij zijn blij dat uw apparaat nu weer werkt. U geeft aan dat er wellicht weer vochtschade kan ontstaan. Jammer genoeg kunnen wij niets voor u hierin betekenen aangezien uw apparaat werkt op dit moment en de vochtschade op dit moment niet van toepassing is."

Samengevat:
Dure machine
Slecht droogresultaat
Lange droogtijd
Onbetrouwbaar
Slecht service
Slecht customer care
Daniëlle 24-11-2015 Product een paar weken in bezit
Nu een paar weken in huis en niets op aan te merken. Na het een poosje zonder droger te hebben geprobeerd waarbij de was slecht droogde, is dit een uitkomst. Heerlijk zacht komt je was uit de droger. Makkelijk schoon te maken, duidelijk keuzeprogramma en ook nog eens mooi en energiezuinig. Een echte aanrader voor ieder huishouden.
5,6
  • Droogresultaat6,0
  • Gebruiksgemak6,0
  • Duurzaamheid2,0
maurice heinsbroek 15-07-2015 Product een jaar of meer in bezit
Nu anderhalf jaar in bezit, in het begin prima wasdroger doet wat ie moet doen niks meer en niks minder.
Na 1 jaar begonnen hier de problemen.

Foutcode HE in beeld,volgens handleiding compressor oververhit en is monteur de enige oplossing.
Afijn Sansumg gebeld en die sturen een monteur die het euvel verhelpt.
Even open schroeven en nieuw printplaatje erin en drogen maar weer.

Prima oplossing dacht ik nog,tot na een half jaar weer het zelfde euvel zich voordeed.
Zelfde foutcode en niks meer mee te beginnen.
Weer een monteur erbij, weer een nieuwe front met daarin de printplaten en drogen maar weer.

Na drie maanden weer het zelfde euvel, weer de foutcode en weer niks meer mee te beginnen.

Samsung gebeld met de vraag of omruilen ook mogelijk was,ik was er nu wel klaar mee.
Dat was wel een hele domme vraag,dat gaan we niet doen.
Er komt gewoon weer een monteur met een schroevendraaier en een printplaat en susces ermee.

Nu inmiddels voor de derde keer gemaakt en ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat.

Ik ben bang dat de volgende keer de garantie verlopen zal zijn en ik zelf voor de kosten van een monteur kan opdraaien.
Maar dat gaan we wel ervaren tegen die tijd.
Voorlopig is er nog garantie tot december 2015.
9,6
PeBel 11-04-2015 Product een maand in bezit
1 maand in gebruik en echt een geweldig apparaat. Wat opvalt is dat de was er veel “volumineuzer” uitkomt als bij onze oude condensdroger. Het geluid is een stuk minder en de warmteafgifte in de ruimte is ook een stuk minder. Stelt zelf de resterende droogtijd goed bij. Scala aan programma’s nog niet uitgeprobeerd en ik denk dat het, net als bij onze oude droger, grotendeels beperkt zal blijven tot kastdroog. Gezien de energiebesparing is de meerprijs ten opzichte van een conventionele droger te verwaarlozen. Over de duurzaamheid valt nog niet veel te zeggen, maar de ervaring die wij hebben met Samsung is tot nu toe heel goed (wasmachine, telefoons, tablet, soundsystem)
Een aanrader.
  • Droogresultaat3,0
  • Duurzaamheid-
dwid 07-02-2015 Product een paar dagen in bezit
Ik hoop dat ik iets fout doe en zo ja, kan iemand me dan vertellen wat ? De droger nog maar net in gebruik (2x gebruikt nu), maar het resultaat val heel erg tegen. Na een vol programma 'extra droog' van 2,5 uur met de warmte op het hoogst, bleek de was nog behoorlijk vochtig te zijn. Mijn vrouw had gisteren hetzelfde resultaat.
Daarnaast maakt de droger meer geluid dan ik had verwacht/gehoopt.
Nee, op dit moment wil zelfs graag mijn oude vertrouwde luchtafvoerdroger terug. Ik hoop dat dat gevoel snel veranderd.
Dus als er iemand tips heeft...
reemface 01-09-2014 Product een paar weken in bezit
Zeer tevreden. Het geluid wat hij produceert is vergeleken bij een normale luchtdroger een wereld van verschil. Apparaat is zeer stil in gebruik.

Ook presteert hij erg goed. Hij is ingebouwd in de muur, waardoor hij mogelijk nét iets warmer staat dan gemiddeld, maar een redelijk volle trommel is een uur eerder klaar dan hij aangeeft. Wanneer je de sneldroogfunctie gebruikt dan kan hij zelfs al binnen een uur klaar zijn.
  • Duurzaamheid-
jansonson 30-01-2014 Product een paar weken in bezit
Apparaat doet wat het moet doen en doet 't 2,5x sneller dan de 1e tijd aangeeft omdat het app. de resttijd continu aanpast aan de vochtgraad van het wasgoed. Komt er overwegend strijkvrij uit.
Top-apparaat met duidelijke bediening.
BRoodenburg 03-12-2013 Product een kwartaal in bezit
Droogt Super. Kreukvrij is ook ideaal en ik hoef niet echt meer te strijken. Ben er heel erg blij mee.
henk schoot 26-11-2013 Product een paar dagen in bezit
Geweldige mooi Apparaat.Makkelijk te bedienen Met uitgebreide keuzes in droogprogramma,s. De gedroogde was kan meteen de linnenkast in. Bovendien erg zuinig wat betreft het energieverbruik.
M.J. Dierks 24-11-2013 Product een maand in bezit
MACHINE WERKT ECHT GEWELDIG OUDE GING STUK EN DEZE IS DAN TOCH WEER VELE MALEN BETER DAN DE OUDE VAN 15 JAAR OUD HOPELIJK DOET DEZE HET OOK WEER ZOLANG
dennie07101981 11-11-2013 Product een paar weken in bezit
We hebben de droger bewust gekocht op zijn mooie vormgeving en met de mooie led verlichting met melodie als ie klaar is en verder is de energieklasse ook goed de droger is zeer zuinig vergleken met onze oude droogtrommel
Amanda1978 11-11-2013 Product een paar weken in bezit
Prachtig design van het apparaat, gezellig muziekje :) als je was droog is. Ruime keuze in programma's waarvan ik er nog een aantal moet proberen.
Werkt goed en heeft een prijs/kwaliteit verhouding.
M.B.H.Warnaar 08-11-2013 Product een paar dagen in bezit
Tegelijkertijd deze machine gekocht met de samsung ecobubble wasmachine. Ook deze machine formidabel! stil, stiller stilst. en dat voor een erg schappelijke prijs. Ook over het gebruikersgemak is nagedacht. in een woord "TOP" altijd een AEG gehad(wat toch duitse topkwaliteit is), maar deze machines doen daar niet meer voor onder.afwerking,vormgeving,verbruik en gebruikers gemak in een woord top!

Ook hier een zeer tevreden klant!
jaspermelchers 07-11-2013 Product een paar dagen in bezit
Prima droger. Zelf altijd Condensdroger gehad. Deze even goed resultaat en super zuinig! Top droger dus
JvSF 07-11-2013 Product een paar dagen in bezit
Prima droger. Heel veel mogelijkheden, maar we zijn nog aan het uitproberen. Grote deur en trommel, duidelijk display.
7,4
  • Vormgeving2,0
Oost44 04-11-2013 Product een maand in bezit
De was komt er droog en kreukvrij uit. Het nieuwe systeem van drogen werkt goed. Moet wel toegeven alleen nog programma kastdroog te hebben gebruikt.
Edstroem 03-11-2013 Product een paar dagen in bezit
Mooie machine. Veel mogelijkheden. Weinig geluid. Droogt prima. Trilt bijna niet. Mooie display. Duidelijke Nederlandstalige handleiding.
Stitch25 02-11-2013 Product een paar dagen in bezit
Zeer mooie en goede droger!
Droogt goed en is makkelijk in gebruik met genoeg keuze mogelijkheden!
Over de duurzaamheid kan ik nog niks vertellen, want heb hem nog maar net in mijn bezit.
Happy washer 02-11-2013 Product een paar weken in bezit
Mooi, modieus uitziende wasdroger. Grote trommel (7kg). Zeer veel droogmogelijkheden/-programma's. Makkelijk in gebruik. Zit een kinderslot op. Programma's zijn uit te stellen qua eindtijd. Ideaal! Wij zijn zeer tevreden!
9,6
José1968 30-10-2013 Product een paar dagen in bezit
Gewoon een super warmtepompdroger, zeer gebruiks- en milieuvriendelijk met een mooi design en tegen een scherpe prijs.