AEG T86589IH2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T86589IH2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

samsamsam 05-03-2015
Geschreven voor: AEG T86589IH2

Bij ons ook de was niet droog, inmiddels meer dan 2 jaar in het bezit.
Wat mij opvalt is dat het beddengoed allemaal in de knoop draaid en de was stinkt en niet goed droog is.
Filters maken we geregeld schoon wel 3 stuks moet je schoon maken.
Maar nu komt het, 2 jaar oud en het toestel begint ook te roesten op de opener die je naar het filter onder brengt ( onder in de deur) AEG is niet thuis, garatie is er immers af dus service is weg.
Ik wil u allen wijzen op de aanschaf prijs welke voor ons tenminste 900 euro was.
Zonde geld, de volgende keer een edy.
Jammer AEG, ik ben het vertrouwen in jullie volledig verloren.

Heidy1969 27-10-2013
Geschreven voor: AEG T86589IH2

Nog maar kort in gebruik maar zeer tevreden. Makkelijk te bedienen. Lekker stil. Externe afvoer simpel te maken. Mogelijkheden ruim voldoende.

-ria- 29-04-2013
Geschreven voor: AEG T86589IH2

Kan er lekker veel in kwijt. Bevalt uitstekend.Heb speciaal voor AEG droogmachine gekozen, vanwege ervaring met vorige machine.

aukjeroskammer 21-04-2013
Geschreven voor: AEG T86589IH2

Wij zijn tevreden over het droogresultaat.
Als er een sok of ander klein stuk textiel op pluizenfilter komt zit dit vol stof

Anita en Leo 28-01-2013
Geschreven voor: AEG T86589IH2

We hebben de machine nu een halfjaar in gebruik en zijn bijzonder ontevreden over het resultaat van de machine.
De was stinkt en is vaak niet droog. Met name de dekbedhoezen zijn veelal niet droog ondanks het langste programma. De hoezen zitten volledig in een kluwen samengepropt die bijna niet meer te ontwarren is. De machine draait nagenoeg uitsluitend naar een kant waardoor de was niet losdraait met de vochtige kluwen als gevolg.
AEG is vandaag de derde keer bij ons geweest. 1e keer " je moet er mee leren omgaan, de machine werkt anders en het eenzijdige draaien van de machine is normaal". Besturingssysteem bijgesteld.
2e keer: Besturingssysteem vervangen en de mededeling "dat de machine slechts bij een draairichting werkt; de retourslag is slechts bedoeld voor het losdraaien van de was maar heeft geen droogfunctie. Dit hebben alle wasdrogers."
Vreemde opmerking want dit is onze derde droger en alle voorgaande machines draaiden links/rechts in gelijk aantal omwentelingen.
3e keer (vandaag): (Handdoeken die opnieuw worden gebruikt geven bij bevochtiging een nare geur) . " Kluwenvorming is normaal bij dit type droger, ook luchtjes kunnen voorkomen; dit is een bekend euvel dat bij alle fabrikanten voorkomt en ook bekend is maar door de handelaren niet verteld wordt."

Vraag ik me af of dit de verantwoordelijkheid van de handelaar is of van de fabrikant. Kennelijk zijn er nog kinderziektes en had de machine nog niet op de markt gebracht mogen worden.

Bij verschillende handelaren nagevraagd hoe de machine moet draaien en allemaal zeggen ze dat de draaimomenten vooruit en achteruit gelijk zijn. Dit in tegenspraak van de AEG monteurs die bij hoog en laag volhouden dat de reverse slechts een paar slagen is en de vooruitdraaiende beweging enkele minuten duurt. Dit "omdat de machine tijdens de reverse niet kan drogen".

Heb me voor aankoop goed georiënteerd op de aankoop van deze machine en zag behoudens filterprobleem geen nadelen van belang. Ook nu zie ik nog geen echte nadelen in de reviews ten aanzien van deze machine, noch ten aanzien van warmtepompdrogers in het algemeen.
Ik heb het gevoel dat ik met mooie praatjes van de monteurs van AEG het bos in gestuurd wordt. Het is voor mij of het een of het ander: Of met mijn machine is een probleem dat opgelost moet worden; of met dit type machine is in het algemeen een probleem en dat betekent dat de machine onmiddellijk uit de handel moet.

Onze wasmachines en drogers zijn tot op heden allemaal van AEG geweest en vanwege zeer intensief gebruik zijn wij inmiddels aan de derde generatie. Dit ben ik van AEG niet gewend en ik overweeg alsnog een andere machine aan te schaffen.

We gebruiken de machine inmiddels gemiddeld 1 maal per dag. De vorige machine draaide gemiddeld 2 maal per dag.

Bushbushman 11-02-2013

Ook bij ons draait de trommel hoofdzakelijk rechtsom. Na een half uur draait hij één slag linksom, en daarna weer eindeloos rechtsom. We hebben een programma "Extra droog" gedraaid met slechts één dekbedhoes; het gevolg: na een half uur was ie klaar, en het dekbed was een bal geworden, maar bij lange na niet droog. Nog maar eens proberen: weer hetzelfde resultaat. Tenslotte nog maar eens een "mix" programma geprobeerd, en toen was het dekbed BIJNA droog.

Ik heb ook mijn twijfels over de werking van de compressor: in de handleiding staat dat deze de eerste 3 tot 5 minuten extra geluid geeft. Maar bij ons blijft de compressor (hoorbaar) continu doordraaien.

Donderdag 14-02 komt er een monteur: ik ben benieuwd...

Bushbushman 15-02-2013

De monteur is langs geweest: hij vindt het zelf ook vreemd dat de trommel 45 minuten alleen rechtsom draait. Hij gaat hierover contact opnemen met AEG, en volgende week komt er een reactie... We zijn benieuwd...
Als dit niet opgelost kan worden, gaat deze droger linea recta terug!
Wat betreft de compressor kon de monteur geen onregelmatigheden vinden, dus daar moeten we dan maar aan wennen; dat is op zich ook geen probleem.
Ik heb tenslote wel een positief punt! Ik heb eens gemeten hoeveel stroom deze droger verbruikt, en met een volle wasmachine-lading kwam ik op 0,8 kWh!