Kärcher Sc 4.100 C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher Sc 4.100 C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ilse s 07-11-2013
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Het apparaat leek ideaal en degelijk, maar niets bleek minder waar. Vanaf dag 1 al wel ruzie met de doekjes bevestigen, deze glijden makkelijk weg en dan gaat de plastic borstel over de vloer en niet de doekjes (dus krassen), maar niets wat een stel grote elastieken niet kon verhelpen. Wel wat slordig voor een best kostbaar apparaat.
Maar na een jaar breekt er iets bij de aansluiting naar het apparaat. Komt aan alle kanten hete stoom uit en verbrand me bij het uitzetten. Teruggestuurd en netjes gerepareerd, al was het wat traag. Maar nu weer een half jaar later zelfde probleem. Ik trek het niet om het nog een keer terug te sturen en vertrouw het ook niet meer. Koop wel een Bestron, dan krijg ik waarschijnlijk ook geen topkwaliteit, maar ben dan wel bijna 200,- minder kwijt. Ik had meer verwacht voor deze prijs en het probleem is m.i. zelfs gevaarlijk (stel dat net je kind of hond erlangs loopt als het verbindstuk breekt).

budelschoon 11-03-2013
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Deze stoomreiniger nu zo'n 4 keer gebruikt. Mijn eerdere enthousiasme is echter danig verminderd. Heb zojuist de badkamer muren schoongemaakt. Echter aan alle kanten komt er water uit de buis gedruppelt, bij de aankoppelpunten. En dat is echt heel heet kan ik je vertellen. Ook met een doekje om het handvat was het niet te doen. Ook de buis zelf werd zo heet dat ik hem echt niet meer kon vasthouden. Nee, helaas het valt me toch wel tegen.

PhilipvdMatten 14-03-2013

Probeer eens zonder koppelstukken en buis. Wij doen de badkamermuren met mond rechtstreeks op het handvat

jan wietze 09-03-2013
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

In eerste instantie gekocht om de gevel te reinigen en dit gaat super (kunststof).
De douchecabine is superschoon en ook de moeilijk bereikebare plaatsen (WC) zijn goed schoon te maken.
Wat ik wel mis is een mogelijkheid om een reinigingsmiddel toe te voegen. De eerdere opmerking dat het lampje (verwarming) gaat branden en dat er gestopt moet worden is niet waar.
Kan (terwijl hij opwarmt) gewoon doorwerken.

Eva 23 06-03-2012
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Ik had mij er veel bij voorgesteld, stomen en weg is het vuil.Dat krijg je te zien in de promotie filmpjes.
Helaas is dat niet het geval. Hij warmt vrij snel op, dat is waar. Maar als ik in mijn gootsteen stoom, moet ik toch gewoon een schuurmiddel gebruiken om vettig aanslag te verwijderen. Bij het schoonmaken van het bad, idem dito. Ik moet hem steeds op tillen om hem te verplaatsen anders vliegt de aansluiting op de slang er uit. Ik dacht mijn oven vlekkeloos schoon te krijgen, maar dat lukte niet. Mijn tegelvloer in de keuken wordt er wel schoon van maar de voegen die in de filmpjes, smetteloos wit worden, blijven donker.
Als ik hem een paar minuten gebruik, gaat het lampje knipperen en moet ik wachten tot het knipperen is opgehouden.
De "dweilen", die er bij zitten zijn te dun, in de promotie film zijn ze veel beter van kwaliteit.
Het ding is vrij groot en er zijn geen goede opberg mogelijkheden voor de onderdelen. Dus moet ik alles in de verpakkingsdoos bewaren en die is echt groot.
Wat wel fijn is, is het schoonmaken en ontdooien van de koelkast. Die wordt er echt schoner van.
Ik heb een onderdeel besteld om kleding enz. te kunnen stomen, maar daar wordt je kleding alleen maar nat van. Niet doen dus.
Over de duurzaamheid durf ik niets te zeggen. Hopelijk gaat hij nog lang mee!

Robkarcher 12-11-2011
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Dit type gekocht vanwege de hogere druk, 3,5 bar i.p.v. 3,2, snellere opwarmtijd, 3 minuten i.p.v. 6 minuten, en navulbaar tijdens gebruik. Dit type is wel een een stuk duurder, maar presteert m.i. ook beter dan de goedkopere versies. Het apparaat is mooi, compact, licht in gewicht, wendbaar en doet zijn werk zonder veel geluid te produceren. Het resultaat na het schoonmaken van de tegelvloer is hetzelfde als bij dweilen, alleen het kost veel minder arbeid. Geen uitwringen meer van de dweil. Er komt continue stoom uit het mondstuk. Ook het schoonmaken van de magnetron gaat geweldig. Stomen en het vocht afnemen met een doekje. De actieradius is ook ruim voldoende, dus je hoeft het apparaat niet iedere keer in een andere stekker te steken. Het enige minpunt tot nu toe is de snoer. Deze wordt niet automatisch opgerold. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. De berichten hierover zijn niet altijd positief. Dit apparaat is begin dit jaar op de markt gekomen, en ik hoop dat Karcher de duurzaamheid op een aantal punten heeft verbetert. Binnenkort wil ik nog een hulpstuk aanschaffen om kleding te reinigen.

treinscoot 22-05-2011
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Ik had voor aanschaf m'n twijfels over de effectiviteit van een stoomreiniger, maar ben na aankoop van de Karcher SC 4.100 C toch wel overtuigd geraakt. Tijd dus voor een review!

Het apparaat oogt, mede door de kleurstelling, mooi. Met 1800W en meer dan 3 bar is hij ook behoorlijk sterk. De accessoires zijn stevig en passen allemaal snel en goed in elkaar. In 3 minuten is deze Karcher gebruiksklaar. Je kunt continu doorwerken want de druk blijft ook bij "natanken" gehandhaafd. De stoomafgifte is behoorlijk groot. Op de handgreep zit een stelknop voor regeling van de stoomuitgifte.

Ik had eerst een 2500C maar die voldeed minder (waarover hierna meer) en heb deze dankzij de "14-dagen-omruilactie" van Karcher, kunnen terugsturen.

De SC 4.100 is krachtiger,mooier om te zien en vooral steviger.
Een groot minpunt van de goedkopere series is namelijk de
bevestiging van de stoomslang. Deze wordt bij gebruik behoorlijk heet en omdat zowel op het apparaat zelf als waar de slang eindigt in het handvat GEEN tule of andere trekontlasting is gemonteerd, zal de slang na verloop van tijd
op die plekken kunnen scheuren!
Bij de SC 4.100 is dat euvel (deels) onderkend, en is de stoomslang afkoppelbaar gemaakt. Jammer alleen dat er NOG
geen tule aan het handvat is gebruikt. Dat blijft m.i. dus een
zwakke plek.
Ik constateerde de volgende verbeterpunten:
1) Het ontbreken van een trekontlasting aan het handvat dus;
2) Een automatisch oprolbaar snoer zou welkom zijn;
3) De bijgeleverde doeken zijn aan de grote kant en zijn ook duidelijk anders dan de (betere) doeken die in de promotie-
filmpjes worden getoond.

Al met al ben ik tot heden toch erg tevreden met deze Karcher
en hoop er nog jaren mee te kunnen doen.