Kärcher SC 1502

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 1502 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

rfcdejong 10-08-2013
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Het apparaat is erg handig in gebruik en maakt alles lekker goed schoon, maar vanwege het lange wachten stond hij vaker in de kast dan dat hij gebruikt werd. Mijn vrouw pakte hem niet meer en ik alleen een keer per kwartaal om bepaalde plekken in het huis schoon te maken waar een ander apparaat niet bij kan. Ideaal!

Echter... ik heb hem vandaag gebruikt en toen was het water op, na 10 minuten wachten kon de dop eraf om weer water te vullen. Plots loopt het water er aan de onderkant weer uit en is blijkbaar het watervat / drukvat kapot gegaan. Het apparaat is hooguit 20 keer gebruikt ! En uiteraard buiten de garantie periode. Laten repareren lijkt € 117,- te gaan kosten.

S.E.Kommer 17-07-2012

Stoomreiniger Kärcher SC 1502

Wij hebben verschillende merken stoomreinigers gekocht maar nog nooit zo’n hardplastic onding als de Kärcher SC 1502 .
De verbinding van de verschillende stang lengtes lekt stoom en het handvat wordt heel heet. De stang is ook al een keer vervangen maar blijft toch een zwak punt. Door de slijtage van de verbinding punten van de stang is het een gevaarlijke onderneming om met deze stoomreiniger te werken.
Het handvat van de stoomreiniger brak spontaan af toen ik de stoomreiniger wilde verplaatsen. Alle onderdelen zijn van hard plastic, voor mij nooit meer een Karcher.

Minpunten van de Kärcher SC 1502:

Hardplastic : Veel te zwak en gevaarlijk door spontaan afbreken van onderdelen. Verbinding punten: lekken stoom en het handvat wordt heel heet.
Aanschafprijs: Veel te duur na 5 maanden dagelijks gebruik niet meer bruikbaar.

Is niet aan te bevelen tenzij men een kik krijgt van brandblaren en mens erger je niet.

Poetster uit Eindhoven 06-07-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Ik gebruik de Karchter 1502 nu een half jaartje en ik ben zeer tevreden. Ik had eerst de Karcher 1902 (stoomstofzuiger) maar was veel te zwaar en omslachtig in gebruik. Na 2 maanden was ik het apparaat al beu.

Na de verkoop van de 1902 ben ik overgestapt naar de 1502. De stoomdruk is uitstekend, handig in gebruik en presteert veel beter dan de 1902. Ik reinig, zonder inspanning, mijn hele huis met het apparaat. De vloer, het toilet, de afwasmachine, keuken, badkamer, ramen, spiegels, kleren (!) en voor het ontdooien van de diepvries. Alles wordt moeiteloos schoon. Omdat de stoom 145 graden is, droogt het nagenoeg meteen, dus geen strepen of na-dweilen.

Ik heb er wel een extra doekenset bij gekocht voor de badkamer..dit is aan te raden. Kortom; ik wil niets anders meer! Het is zeker de moeite waard om dit apparaat aan te schaffen, je krijgt er absoluut geen spijt van. Ik geef de Karcher een dikke 10!

Kristelnl 19-06-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

In het algemeen goed apparaat die levert uitstekend resultat. Maar kwa duurzaamheid ben ik niet tevreden. Na handeralf jaar is mijn handvaat al kapot en wordt dus heel erg heet. Ik ga proberen een nieuw afluit rubber ringetje te bestellen en ik hoop dat ik niet de hele handvaat moet vervangen (75 euro).

Ik vind ook irritant dat de snoer kan niet oprollen.

dino50 18-03-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

het dweilen van de vloer gaat op zich prima, maar de vloer wordt uiteraard wel nat dus nadrogen is wel nodig.
ramen stomen vind ik juist weer heel goed ik gebruik de kleine borstel met een badstofdoekje en wis hem daarna af met de bijgeleverde wisser prima.
gootsteen had ik met de roterende turbosproeier gedaan maar dat werkt niet dus schuursponsje met vloeibaar schuurmiddel en dan afspoelen met de stoomsproeier.
wasem kap met alleen stoom werkt ook niet wel met het kleine borsteltje die ik in een allesreinger doop en dan met stoom erbij borstelen en walla erg goed schoon.
al met al vereist het apparaat enige oefening en vindingrijkheid en als je er niet teveel van verwacht dan werkt het leuker als met emmer en sop.
maar het blijft gewoon schoonmaak werk!!

suc6

p.s. navullen gaat prima, gewoon doorgaan tot hij leeg is dan knop inblijven drukken tot er geen stoom meer komt, en de vuldop komt los bijvullen met warm water en je kunt snel weer verder.

vermeulenvannimwegen 11-03-2010

Ik ben overtuigd!
Nou ik heb deze stoomreiniger nu een paar dagen in huis, en ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik heb me laminaatvloeren ermee gedaan en me ramen, en me hoekbank (die zaten onder de vieze vingertjes van me kindje).
Dat ik deze stoomreiniger niet eerder heb gekocht, echt IDEAAL!!

rikstam 10-04-2009
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

ik heb dit apparaat nu 3 weken in huis en ik moet zeggen ik wil niet meer zonder!

vooral voor de plavuizenvloer is dit apparaat uitermate geschikt ik heb ook de ramen er mee schoongemaakt maar dat gaat niet helemaal streeploos
verder hardnekkig vet vuil (keuken frituurpan enz) gaat ook goed met het apparaat.
over het navullen van het apparaat kan ik je zeggen dat het gaat maar je wel goed de handleiding moet lezen. het is zeker geen moeilijk apparaat in gebruik en ik mis de oude dweil echt helemaal niet meer.

Nakika 12-10-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Heb de 1502 nu een weekend in huis. In een woord geweldig. Ik heb een witte plavuizen vloer die van oorsprong witte voegen had. Acht jaar verder waren deze voegen zwart geworden. Met het kleine borsteltje op de spuitmond heb ik nu de helft van de kamer (totaal 80 m2) schoon gemaakt. Ook al deuren en ramen gedaan. Had ik jaren eerder moeten aanschaffen.
In de reviews zag ik dat hij niet continue navulbaar zou zijn. Dit is wel het geval, maar het is een kwestie van heel goed de handleiding volgen: apparaat aan laten staan, enige tijd op de knop op het handvat drukken (stomen) tot er niets meer uit het spuitstuk komt en dan heel voorzichtig de dop open draaien (ik doe dat stukje bij beetje). Navullen doe ik met warm water en niet direct in de vulopening maar in de holte erom heen om eventueel spatten te voorkomen.

Mechelse herder 23-03-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Aparaat nu 1,5 jaar in gebruik, zonder problemen. Gebruik: wekelijks reiningen van tegelvloer in woonkamer (10x5 m) , incidenteel om ramen schoon te maken. Een keer gebruikt om schimmel op plafond van badkamer te verwijderen; resultaat: plafond schoon en de verf zit er nog gewoon op. Water in tank: altijd gedemineraliseerd water. Let op: blijf uit de buurt van randen waar afvoegkit is gebruikt. Stroom is immers heet.

Mrs Wilma 01-01-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. Dat is niet overdreven, hoor. Het apparaat werkt heel makkelijk en grondig. Je hebt er alleen badstof doeken en een microvezeldoekje bij nodig en die gooi je na gebruik in de was - dat is alles! Ik had altijd last van de schoonmaakmiddelen die mijn nagels en vingers ruineerden en daar heb ik geen last meer van. Ik heb wel eens een klein stoomapparaat geleend, maar dat vond ik niet voldoen. Wil je een effectief schoonmaakapparaat hebben, kies dan voor dit model. Echt waar, je zult er geen spijt van krijgen.

HavanA 11-12-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Ik heb eerder al een review geplaatst en plaats er nu een na ruim een kwartaal in bezit. Ik krijg overigens maximaal 1,8 liter in de tank. Als hij leeg is moet je eerst wachten totdat de druk eraf is (ongeveer 10 min.) anders krijg je de veiligheidsdop niet open. Dan pas kan je bijvullen en weer opwarmen. Ons exemplaar maakt een sissend geluid dat steeds luider begint te worden. Aanvankelijk dacht ik dat het de dop was, maar nu blijkt er water uit te lekken en de controlelampjes zijn vochtig aan de binnenkant. Ik heb het apparaat aangemeld bij de leverancier voor garantie.

Monika20 11-08-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Ik heb er vandaag de keuken grondig mee gepoetst en ik kan me aansluiten bij de mensen die zeggen dat ze niet meer zonder zouden willen/kunnen... Wat een fantastisch ding zeg!
Ik heb o.a. de vloeren gedaan (laminaat en zeil), alle keukenkastdeurtjes, de afzuigkap (volledig uit elkaar gehaald ook), het fornuis en nog wat kleine dingetjes zoals placemats van de katten en de RVS vuilnisbak. Echt geweldig.
Daarbij moet ik wel zeggen; voor hardnekkig vuil zoals op de afzuigkap (dat dikke stroperige vet) is de stoomreiniger in combinatie met Quick n Brite een gouden duo.
Maar het werk is zonder zweet en zonder moeite gedaan. En daar ging t mij om. Ik kan het dus iedereen aanraden!!!

patrice_ned 07-06-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Wat een geweldig apparaat!
Vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Zeer krachtige straal en het apparaat ziet er zeer degelijk uit.
Schoonmaken doe ik nu met plezier.
Ideaal voor de keuken en de badkamer.
Maar ook voor de vloer en de muren.
Eigenlijk kun je em overal voor gebruiken echt een topper in huis.
Veel handige hulpstukken.
Eigenlijk nog geen minpunten gevonden.
En...via internet ook nog eens de beste prijs en geen bezorgkosten.

Purrie 23-09-2006
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

Geweldig apparaat. Maakt erg goed schoon. Het vuil vliegt er eigenlijk vanaf.
Veel accesoires. Handig opberg vak.

Erg krachtige straal, echt een top apparaat.

Enige minpuntje is dat het snoer niet op te rollen is in het apparaat zoals bij
een stofzuiger. Had er toch eigenlijk wel bijgemogen.

Rob Roeleveld 08-09-2006
Geschreven voor: Kärcher SC 1502

De eerste indrukken zijn goed. Nog niet alle mogelijkheden gebruikt. Werkt goed
voor het reinigen van vloertegels. Hardnekkige vlekken toch wel eerst met de
hand vochtig maken en in laten trekken. Bijgeleverde doek voor mondstuk is goed
zelf schoon te maken en is van stevige kwaliteit. Pluspunten: water snel
opgewarmt, apparaat niet te zwaar, veel hulpstukken, vrolijke kleur en modern
vormgeving; minpuntje: snoer is niet in apparaat op te bergen (= wel mogelijk
bij de SC 1702). Prima apparaat: maakt reiniger van vloertegels veel lichter
i.v.m. dweilen!