Sony HDR-CX155EB zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX155EB zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

papavanjeroen 14-12-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX155EB zwart

Heb deze camera nu een week in huis. Heb er in een donker café mee gefilmd en de beelden zijn super! Helder, weinig ruis.
Wél de juiste instellingen gebruiken (soort nachtstand), dan heb je perfect beeld.
Ik heb alleen het interne geheugen gebruikt en daar kan genoeg op worden opgenomen (tot plm. 4 uur in HD-kwaliteit). Software die er bij zit is uitstekend. Simpel te bedienen, niet te 'zwaar' en als je geen ingewikkelde bewerkingen wilt, voldoet het prima.
Vooralsnog een prima camera (voor 't geld). Zeker nu met de €50,= cashback actie van Sony.

JurgendeValk 27-08-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX155EB zwart

Ik ben erg blij met de CX116, hij is erg licht (qua gewicht) en de beeld kwaliteit is super. Het zoeken via het menu is erg gebruiksvriendelijk en de 25X optische zoom is prettig evenals het interne geheugen. Iets minder vindt ik het bandje voor om je hand. Zodra je de zoomknop bovenop wilt gebruiken met je vingers, gaat de camera kantelen, dus gebruik ik zoom via het touchscreen. Het geluid kan wellicht iets beter, maar ik mag ook geen dolby surround verwachten voor deze prijs natuurlijk. Al met al een prima aankoop.

rene1977a 16-06-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX155EB zwart

Na de aanschaf van een goedkopere (sony)camera die tijdens het filmen een piepend geluid maakte. Kregen wij met veel moeite voor elkaar om deze camera om te ruilen voor een andere.
Wij dachten er goed aan te doen om dan maar een duurdere camera te kopen.Zo gezegd kochten wij dus de Sony HDR-Cx155e
De beeldkwaliteit is uitstekend, maar weer tijdens het filmen die geluiden en piepjes op de achtergrond.
Nu weet ik dat het geen prof.camera is, maar voor 500 euro mag je toch wel een beetje geluid zonder gepiep en geratel verwachten?
Intussen hebben wij de camera weer terug gebracht en ons geld terug gekregen.
Verder hebben wij andere sony producten waar we wel dik tevreden over zijn.

René

Huib 04-06-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX155EB zwart

Ik heb lang getwijfeld over welke camera ik wilde kopen. Veel vergeleken, reviews gelezen en uitgeprobeerd. De keuze voor een sony was snel gemaakt. Echt een wereld van verschil qua beeldkwaliteit vergeleken met andere merken. Je hebt goedkopere HD-camera's maar de zoomfunctie, 16GB intern geheugen, foto-functie, perfecte beeldkwaliteit en formaat heeft mij overtuigd. Overigens is 16 GB geheugen meer dan voldoende! Omzetten naar DVD-formaat is prima te doen met bijgeleverde software. Ik ben blij dat ik iets meer geld heb uitgegeven aan een perfecte camera. Overigens heb ik totaal geen last van trillingen of slecht geluid. Het is en blijft een consumentenproduct, geen professionele camera. Je moet dus ook geen bioscoopgeluid van zo'n camera verwachten. Kortom, echt een aanrader!

Henk de Groot 04-06-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX155EB zwart

Heb deze camera ondanks het afwezig zijn van goede reviews toch aangeschaft. Wat een openbaring!!! Met bijna geen licht toch kunnen filmen, absoluut geweldig. Als ik het vergelijk met mijn JVC harddisk camera uit 2007, zie je dat de techniek in deze prijsklasse echt met sprongen vooruit is gegaan. Wat met de JVC niet mogelijk was, is een peulenschil voor deze Sony. Met het licht van een paar kaarsen is redelijk tot goed beeld te produceren, iets wat ondenkbaar is met mijn oude camera. Ook de opstart tijd is bijna tot nul gereduceerd. Men spreekt over matig geluid in de reviews, maar dat is relatief.. Ook heeft deze Sony camera een redelijke groothoek mogelijkheid, als het niet genoeg is, kan er een extra lens op geschroefd worden. Echt goed over nagedacht. Het beeld is zelfs op SD kwaliteit erg goed, veegt niet en prima gedefinieerd. Het enige minpuntje is het standaard telebereik. maar daar valt goed mee te leven en ook daar is een extra opzetlens voor beschikbaar. Tot slot lijkt de bijgeleverde accu erg klein, maar de camera kan continu bijna twee uur filmen op een volle lading. In de praktijk is dit meer als genoeg.