Sony HDR-PJ780VE zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-PJ780VE zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

EvdD 10-08-2014
Geschreven voor: Sony HDR-PJ780VE zwart

Na ruim 3 maanden nog steeds zeer tevreden. Camera wordt niet dagelijks gebruikt maar staat altijd standby.
Ook de grotere np-fv100 accu er bij gekocht. Ik heb het nog niet volledig getest maar ik krijg het idee dat je met één volle np-fv-100 heel wat uurtjes filmen kunt.

EvdD 18-04-2014
Geschreven voor: Sony HDR-PJ780VE zwart

Na teleurstellende resultaten met een (goedkopere) JVC camera nu voor deze Sony gegaan.
De JVC kon niet goed met grotere vlakken overweg, de auto-focus draaide er op door. Hier heeft de Sony geen last van en stelt keurig scherp, al is er maar 10% van het opname gebied contrast waar te nemen. Zeer goed!

Ook de beeldkwaliteit is velen malen beter met meer dynamiek en minder chromatische aberratie.
De beeld stabilisatie is van ongekende goede kwaliteit. (lens beweegt mee in het camera huis). Niet onbelangrijk als je geen rotsvaste hand hebt en je gaat inzoomen.
Alles wat ik nodig heb en meer zit er op.
Het ingebouwde beamertje is leuk, maar presteert matig. Meer voor nood om snel even iets te laten zien.
Maar goed, dat zat er nu eenmaal op.

Samengevat; zeer goede camera, al zit deze niet in het laagste prijssegment. Geschikt voor de wat meer eisende amateur.

LDLIVEDVD 16-08-2013
Geschreven voor: Sony HDR-PJ780VE zwart

Na een paar weken in bezit, krijg ik een knipperende code in beeld. E95:00 Ook word de camera steeds langzamer met opstarten.
Bij thuiskomst van vakantie meteen de sony gebeld.
Resultaat: opsturen hardware fout..... Nee hé!!!
De 2e camera in een half jaar! De eerst was een 730e. Zeer goede camera zij het niet dat het scherm los ging zitten!!!!
Ook niet meer te repareren.
Ik ga vanavond weer een nieuwe uitzoeken of het geld terug vragen. Twijfel of ik nog een sony zal pakken! p.s. Ik vond de geluidsopname van de 730 beter als de 780.
De microfoon boven op de body vind ik geen slimme zet.
Hij is hierdoor veel te gevoelig.

groeten van een ex sony fan.

WHR van der Vorst 08-07-2013
Geschreven voor: Sony HDR-PJ780VE zwart

Vorige week deze camera aangeschaft. Camera heb ik afgelopen vrijdag professioneel ingezet. De beelden zijn van ongekend goede kwaliteit. Het geluid moet je goed in de gaten bij harde muziek (feestavond bijvoorbeeld), dan moet je het geluid handmatig naar beneden bijstellen. Als je dit goed doet blijft het geluid perfect binnenkomen. Tijdens de opnames adviseer ik om geen ring te dragen aan de rechter hand. Als je dit wel doet en je beweegt de ring hoor je dit in de opnames. De beamer is een leuke bijkomstigheid maar in mijn optiek absoluut overbodig. Het licht van de camera werkt ook perfect en is erg fijn om net de juiste hoeveelheid licht te verkrijgen die nodig is. De bijgeleverde accu is erg snel leeg bij veelvoudig gebruik (np-fv50). Aanschaf van de np-fv70 of np-fv100 is geen overbodige luxe. Ik ben erg tevreden over de camera. Volgende week komt er zeker een 2e exemplaar bij!