Marantz Pm-ki

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz Pm-ki op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

JohandievanMuziekHoudt 06-03-2014
Geschreven voor: Marantz Pm-ki

Dit is een fantastische versterker met een mooi ruimtelijk geluid. Krachtig bovendien. Geen moeite met mijn 4 ohm Boston Acoustics M350. Wist niet dat mijn CD's zo goed klonken. Om 10 % beter (wat is dat...) geluid te krijgen zal je echt tweemaal zoveel euro's moeten spenderen! Een mooi rustig en warm geluid wat niet verveelt, ik luister elke avond een paar uur muziek.

In combi met de Pearl Lite SACD van Marantz helemaal een toppertje. Overigens heb ik via diens DAC mijn Sonos gekoppeld en dat is ook een forse winst in geluidskwaliteit!

De PM-KI gaat nu uit de levering en wordt opgevolgd door de PM 8005. Gelet op de specificaties is die niet beter, wel wat duurder (nu), dus wie nog een Pearl Lite kan aanschaffen doet een goede koop!

CPM 25-07-2012
Geschreven voor: Marantz Pm-ki

Mooi gedetailleerd spectrum van geluid; Hiervoor een PM78; gehad deze had wel wat meer vermogen. maar de balans en het detail is veel beter van de Pearl Light en wordt steeds beter naar mate hij langer is in gespeeld op mijn `Audio Physic - Sitara's".

Robbert7 06-08-2012

Ik heb ook de Marantz Pearl Lite. De lange inspeeltijd kan ik volkomen onderstrepen. Ik vond hem nl. in het begin zelfs tegenvallen. Leek weinig detail en beetje saai geluid; heel anders dan het winkelexemplaar dat ik thuis had als demo. Pas nu; ruim 3 maanden later, komt de versterker pas los.

CPM 22-07-2012
Geschreven voor: Marantz Pm-ki

Geweldige versterker; veel detail en zeer goede balans. Wel iets minder krachtiger dan mijn vorige PM78. Versterker heeft wel lang in moeten spelen op mijn " Audio Physic - Sitara's" voordat de set zo goed speelde als nu (maand of 4). Eerse een tijdje een gelijkwaardige "Denon" geprobeerd; mij deze versterker maakt bij mij meer emoties los.

danny1954 13-01-2012
Geschreven voor: Marantz Pm-ki

Na diverse versterkers uitgebreid te hebben kunnen testen thuis, is de keuze gevallen op deze werkelijk prachtig uitziende Marantz KI Pearl lite. Natuurlijk gaat het bij versterkers vanaf deze prijscatagorie vooral om de kwaliteit van het geluid en die is in een woord fantastisch te noemen, ik heb versterkers van NAD en Denon uitvoerig beluisterd, maar viel toch voor het zeer prettige geluid van deze KI Pearl Lite, hij klinkt open, gedetailleerd en fraai diep laag en sprankelend hoog, nergens overheersend. In combinatie met mijn Monitor Audio RX8 speakers een zeer uigebalanceerde set. Om het chassis in elkaar te zetten zijn er koperen schroefjes gebruikt om zo de beste afscherming tegen ruis of elektromagnetische vervorming die andere componenten in de apparatuur uitstralen te voorkomen. Het voorkomt dat deze ruis samen met het audiosignaal wordt versterkt. Wat nog belangrijker is, is dat het ieder punt van het chassis een aarding met lage impedantie biedt, waardoor het aardpotentiaal zo schoon mogelijk blijft.
Voor de afwerking van de zijkanten zijn zwarte hoogglans zijpaneeltjes gebruikt, dat ziet er werkelijk fantastisch uit. Kortom, een prachtige, ook nog eens zeer fraai uitziende versterker.

Geert1967 22-01-2012

Is hij te gebruiken via het sonos systeem?
Ik wil deze ook aanschaffen, maar wil wel digitaal kunnen gebruiken.
Heb trouwens focal boxen.

Rob100 13-06-2012

Hoi,

Nog steeds tevreden over de versterker? Ik overweeg nl. deze ondanks negatieve reacties op internet ook aan te schaffen i.c.m. MA RX 6. NAD C356 is wel lekker punchy, maar teveel bass. En als de lite inderdaad aan de warme kant vind ik dat wel prettig.

danny1954 14-04-2012

Het sonos systeem zegt mij niets, ik denk dat je dit soort versterkers puur moet gebruiken voor de kwaliteit van het geluid, dan kan je mijns inziens beter een av receiver nemen.