Steelseries Apex Pro TKL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Steelseries Apex Pro TKL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Son 28-08-2023

Keyboard for the real gamer

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Dit betreft een echte gamers toetsenbord. Als je kijkt naar hoe deze gebouwd is kan je wel zeggen dat het van degelijke materialen is gemaakt. bovenkant bestaat uit metaal en omhuising is van kunststof waarschijnlijk om het gewicht te verlagen. De toetsen geven duidelijke feedback en dat is ook te horen aan de hoeveelheid decibel de toetsenbord kan produceren tijdens het typen, maar vooral tijdens het gamen. Het heeft een magnetische polsstand wat een mooie toevoeging is, alleen kan je deze het beste gebruiken als je de toetsenbord in de 2e/hoogste stand zet. Je kan de toetsen verwisselen naar eigen keuze en er is een ingebouwde hulpstuk/keypuller om deze makkelijk te verwijderen. Mocht je dit doen zie je wel dat er een verschil zit tussen de het mechanisme onder de cijfers en letters en de 1e/bovenste rij toetsen die je over het algemeen het minst gebruikt. Waarom geen idee? Maar je merkt wel het verschil als je die toetsen gebruikt. Verder kan je in een scherm recht bovenin de settings van de toetsenbord aanpassen naar eigen wensen. Zoals de helderheid en gevoeligheid. Jammer genoeg moet je voor hjet aanpassen van de kleuren wel eerst een profiel aanmaken en deze inladen. Daarvoor is geen snellere optie voor. De toetsenbord is aan de prijzige kant, voor mij iets te prijzig. Het is niet voor iedereen weggelegd qua ergonomie. Daar moet je wel rekening mee houden.

Pluspunten

• Degelijke bouwkwaliteit
  • Duidelijke toets feedback
  • Settings op de toetsenbord in te stellen
  • Kleurenpallet
  • Verwisselbare toetsen

Minpunten

• Erg prijzig
  • Ergonomisch niet voor iedereen
  • Menus instellingen kan iets beter

Dave-vdk 24-08-2023

SteelSeries Apex Pro TKL heerlijk compact

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Ik heb dit product mogen testen. Ik heb al een Apex Pro met numpad uit 2020. En dit wilde ik gewoon even proberen. En wat een ruimte zeg, heerlijk!

Je kan met dit toetsenbord zelf de gevoeligheid instellen van de toetsen. Dat kan door Omnipoint schakelaars. Kan mij goed voorstellen dat het heel fijn is als gamer die echt snelle reactietijd nodig heeft.

Verder kan je natuurlijk heel veel macro keys instellen in verschillende profielen. Dat kan in hun handige software waar je ook de kleuren van het toetsenbord kan aanpassend en zelfs het oled schermpje kan je aanpassen.

Ook is er een Keycap puller meegeleverd en is de kabel niet permanent vast aan het toetsenbord. Ook kan je het toetsenbord met polssteun in hoogte verstellen naar je eigen wens. Het kan namelijk op 3 standen.

Kortom lekker gamen met dit toetsenbord!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • 3 standen Hoogte instelbaar

Minpunten

• Geen numpad

ConsumeerBeer02 22-08-2023

Toetsenbord van topkwaliteit met flexibiliteit: Genieten!

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Ik heb de SteelSeries Apex Pro TKL 2023 mogen testen voor Kieskeurig, dus hier volgt mijn kritische analyse!

Allereerst zorgen het stevige aluminium frame en de PBT plastic toetsen voor een duurzame constructie. De toetsen zijn stabiel zonder enige wiebel en bewegen enkel recht naar beneden, wat een comfortabel gevoel geeft. Het toetsenbord biedt drie instelbare hoogtes en wordt geleverd met een polssteun, hoewel deze persoonlijk wat hoger had mogen zijn voor een betere ervaring.

Zelf ben ik gewend aan populaire clicky keyswitches. Dit toetsenbord maakt echter gebruik van stille mechanische OmniPoint lineaire keyswitches. Dit was flink wennen voor mij. De lineaire keyswitches bevallen mij persoonlijk niet tijdens het gamen, omdat ik in intense spelmomenten niet kan inschatten hoe ver ik een toets indruk en wanneer ik de toets dus activeer. Voor typen daarentegen vind ik de lineaire keyswitches wel erg prettig. De lineaire OmniPoint switches bieden de mogelijkheid om één toets voor twee verschillende acties te gebruiken. Bijvoorbeeld, je kunt de 'W'-toets voor de helft indrukken om te lopen en volledig indrukken om te rennen. Aangezien ik altijd gewend ben geweest om toetsen volledig in te drukken voor activering, bleek het voor mij zeer moeilijk om plotseling een compleet nieuwe speelstijl aan te leren. Voor mij persoonlijk lijkt de OmniPoint technologie dus overbodig. De manier waarop toetsen op dit toetsenbord bij het indrukken worden geactiveerd, is volledig instelbaar via de uitgebreide SteelSeries GG-software die wordt aangeboden door SteelSeries.

Het installeren en gebruiken van de bijbehorende software voor dit toetsenbord is zeer eenvoudig. De meeste functies zijn vrij intuïtief, maar als je hulp nodig hebt, biedt het menu extra informatie ter verduidelijking. Let echter op dat je tijdens de installatie geen onnodige extra's toevoegt, zoals bijvoorbeeld 'Moments' in mijn geval, aangezien dit de prestaties van je computer kan beïnvloeden. Verder is het aanpassen van de toetsenbordverlichting ook heel gebruiksvriendelijk en uitgebreid mogelijk in de software.

Het OLED-scherm is in mijn optiek erg overbodig. Hoewel het op het eerste gezicht leuk lijkt, besef je tijdens het gamen al snel dat het niet echt van toegevoegde waarde is, omdat je er tijdens het spelen toch niet naar kijkt. Onthoud dat dit toetsenbord ook geen numpad heeft. Als je veel gebruikmaakt van de numpad, is dit toetsenbord wellicht niet de beste keuze. Voor mij persoonlijk is de TenKeyLess indeling echter aangenaam, omdat het meer ruimte biedt voor mijn muis, wat mij aanzienlijk minder frustratie oplevert tijdens het gamen. Dus, al met al een uitstekende keuze!

Conclusie

Dit toetsenbord straalt absoluut topkwaliteit uit, wat je meteen zult ervaren. En dat is maar goed ook, gezien de prijs die naar mijn mening wel iets te hoog is voor wat je krijgt. De reactiesnelheid is fenomenaal en de veelzijdigheid voelt als een aangename luxe. De software is ongelooflijk gebruiksvriendelijk, wat het plezierig maakt om te gebruiken. Hoewel er enkele aandachtspunten zijn, is dit toetsenbord zeker geschikt voor gamers. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan clicky keyswitches. Dus, als je twijfelt tussen clicky en lineaire switches, raad ik je aan om eerst goed na te gaan wat je voorkeur heeft. Als je uiteindelijk voor lineaire switches kiest, geef dit toetsenbord dan absoluut een kans. Je zult genieten van de kwaliteit en veelzijdigheid die het met zich meebrengt!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Reactiesnelheid
  • Flexibiliteit
  • Mogelijkheden
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Ergonomie kon beter

b*********@k********** 22-08-2023

Het geld waard! Super gaming experience!!!

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Voor het toetsenbord heb ik de gaming room van mijn zoon een aantal weken bezet gehouden ;-) Het was het waard! (en ook goed te doen door het ergonomisch ontwerp inclusief een kussen ter ondersteuning van je polsen). Gave lampjes (zelf in te stellen), super aanslag (snel en fijn aanvoelend!) voor zowel typen als met name gamen, zinvolle info via het OLED schermpje, top!

Het toetsenbord installeert eenvoudig via plug & play. Na ontvangst van het duurzame doosje ben je binnen no time aan het gamen. Slechts een numeriek toetsenbord ontbreekt, ik mis het niet zo. De prestaties maken veel goed. Zelfs de prijs, want goedkoop is dit toetsenbord nu ook weer niet. De gekantelde toetsen, de snelheid waarmee je binnen games kunt reageren, de sfeer die de lampjes geven, de instelbaarheid waardoor je je het toetsenbord helemaal eigen maakt. Allen pluspunten, en voor iedere gamer is dit toetsenbord dan ook een aanbeveling!

Pluspunten

• Ergonomisch, je kunt uren doorgaan
  • Plug en play, snel "aan de gang"
  • Mooie lampjes, instelbaar
  • Gekantelde toetsen, erg fijn

Minpunten

• Geen numeriek toetsenbord

h*******@g******** 21-08-2023

Ideaal gamingtoetsenbord

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Over dit toetsenbord is zeer goed nagedacht wat de gamingervaring zeker ten goede komt. Het bord is van een stevig goede degelijke kwaliteit (niet zoals sommige andere borden welke je na een paar keer gamen het liefste door het raam zou willen gooien….). De reactiesnelheid is perfect en ook de verlichting is mooi.

Het toetsenbord kan direct gebruikt worden. Mocht je nog iets willen aanpassen, zoals bijvoorbeeld verlichting of reactiesnelheid, is dit eenvoudig te doen via de software.
De gekantelde toetsen zorgen voor een prettig gevoel tijdens het gamen. Ook het feit dat je het bord op 3 standen kan instellen, is zeker een pré.
En niet onbelangrijk; met de mooi onderop weggewerkte keycap puller kan je eenvoudig je bord reinigen.

Na een paar weken intensief gamen ben ik van mening dat dit een ideaal gamingtoetsenbord is.

Zelf ben ik niet zo van het wisselen van mijn toetsenbord. Het enige minpuntje welke ik kan bedenken is het ontbreken van numpad.

Pluspunten

• Gekantelde toetsen
  • Kwaliteit van toetsenbord is zeer goed
  • Reactiesnelheid top
  • Verlichting
  • 3 standen hoogte

Minpunten

• Ontbreken numpad

Ruurd Cox 21-08-2023

een zeer comfortabel toetsenbord

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

toen ik de prijs van dit toetsenbord zag, dacht ik dat ik dit nooit zelf zou aanschaffen. gelukkig heb ik dit product mogen testen en is mijn mening volledig veranderd. want wat is dit een goed toetsenbord. deze ervaring is met geen ander toetsenbord te vergelijken. dit toetsenbord reageert zo snel dat je er gewoon even aan moet wennen. voor gamen is dit uniek dat je zo snel ergens op kan reageren. Het OLED display is ook een leuke bijkomstigheid en via de makkelijke steelseries software kan je hier veel dingen opzetten.

de kwaliteit is goed en stevig het voelt zeker niet goedkoop aan. de LED is ook mooi en duidelijk zichtbaar. ook de LED kan je helemaal naar persoonlijke voorkeuren makkelijk instellen. Alle toetsen zijn goed bereikbaar waardoor je je handen eigenlijk niet hoeft te verplaatsen.

al bij al als je opzoek bent naar iets om game of typ ervaring te verbeteren hoef je na mijn mening niet verder te zoeken.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • snelle reactie
  • goede LED
  • OLED display

Minpunten

• OLED display moeilijk zichtbaar

John Carbin 20-08-2023

Perfecte keyboard voor een gamer

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Geweldige keyboard voor de echte gamers waar mee je lang door kan gaan heb em een paar weken mogen testen, makkelijk te installeren na ontvangst je krijgt er alles bij wat je nodig mocht hebben van usb-c cabel tot keycap puller. Installeren is super makkelijk dankzij de toegankelijke software en daar in kan je alles super makkelijk tot je eigen maken en onder andere de gevoeligheid aan passen van de super snelle reactie van de keyboard zelf en heeft ook de functie om 2 acties op dezelfde toets te hebben (ik vond het super handig bij fps games, eerste helft van de knop slow walk tweede helft sprint) en super lekker geluid van het product zelf en makkelijk schoon te maken met bij geleverde keycap puller.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Stevig
  • Hooge kwaliteit
  • RGB

Minpunten

• Korte usb-c kabel

Anne1992 19-08-2023

Super fijn toetsenbord

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Wat een super goed en fijn toetsenbord is deze SteelSeries Apex Pro TKL 2023 Qwerty. Ik kan hierop werken en op gamen en dat is wel fijn zodat ik niet steeds hoef te wisselen van toetsenbord. Hij reageert snel en typt erg fijn. Ik mis alleen voor mijn werk toch de cijfers aan de rechterkant en ben blij dat ik hier nu achter ben dat ik dat toch wel veel gebruik. Voor het gamen is die zeer goed. Het stuk voor het toetsenbord is fijn zodat je polsen ook optimaal de rust krijgen die ze nodig hebben. Kortom, ik ben super tevreden over dit toetsenbord en kan hem iedereen aanbevelen.

t*********@g******** 17-08-2023

Snel toetsenbord in handig formaat

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Mijn ervaring met de SteelSeries Apex Pro TKL 2023 is echt positief. Na een paar dagen testen, ben ik onder de indruk van de stevige bouwkwaliteit en de prettige toetsaanslagen. Het enige kleine minpuntje is de polssteun die soms loskomt door de magneetjes. Niet echt een dealbreaker, maar het kan wel wat vervelend zijn.

Het compacte formaat van dit toetsenbord komt perfect van pas vanwege mijn beperkte ruimte. En eerlijk gezegd, mis ik het numerieke toetsenblok niet echt bij het gamen.

Het OLED-schermpje rechtsboven is echt cool. Je kunt er afbeeldingen, tekst en zelfs je PC-prestaties op zien. Het is misschien niet super noodzakelijk, maar het voegt wel wat persoonlijkheid toe.

De prestaties zijn echt top dankzij de Omnipoint 2.0 mechanische switches. Ze zijn super nauwkeurig in te stellen en het feit dat elke toets twee functies kan hebben, is handig voor gaming. Het toetsenbord zelf is stevig en reageert snel, wat vooral bij esports van belang is.

De bijgeleverde software is gebruiksvriendelijk voor het instellen van knoppen en verlichting. De RGB-verlichting kun je helemaal naar je eigen smaak aanpassen.

Pluspunten

• Handig formaat
  • Snel
  • Verlichting
  • Uitgebreide software

Minpunten

• Polssteun

jeroenopstelten@gmail.com 12-08-2023

Stevig, snel, aanrader!

Geschreven voor: Steelseries Apex Pro TKL

Een prettig en stevig toetsenbord, welke snel reageert op toetsenaanslagen. De toetsen voelen stevig aan en de reactie is instelbaar.
Het licht kun je ook aanpassen. Er zit een klein schermpje ingebouwd waarop je dingen kunt zien en aanpassen, een leuke feature.
Ik mis zelf het numerieke gedeelte wel, maar de meesten zullen daar geen last van hebben denk ik. Een aanrader!

Pluspunten

• snel
  • stevig
  • snel geinstalleerd