ThermoSmart 8717953172709

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ThermoSmart 8717953172709 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Silke 20-10-2020
  • Product gekregen

Dramatisch

Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

De thermosmart vorig jaar bij ons energiecontract gekregen. Werd netjes geinstalleerd. Een paar weken terug de verwarming weer aangezet, maar geen contact met de CV. We zitten nu al 3 weken zonder verwarming en er is amper communicatie, geen telefoonnummer en ook geen monteur die ons komt ondersteunen. We moeten het slechts doen met een berichtje per dag met wat "doehetzelf" tips, die niet helpen. Wat een ellende.

Minpunten

• Geen communicatie
  • Geen telefoonnummer
  • Geen support

Ed 01-03-2018

Mijn 2e "slimme" thermostaat

Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

Overgegaan van een Netatmo thermostaat naar een Thermosmart. Met het verschil dat de Thermosmart voor "open therm" ketels geschikt is.
Wat betreft de look en de mogelijkheden van de thermostaat en de app ga ik er op achteruit met de Thermosmart. Netatmo heeft dat beter en mooier voor elkaar, meer mogelijkheden.
De thermosmart vindt ik makkelijk te installeren volgens de online instructie. Wordt goed aangeven hoe de aansluiting per model ketel zou moeten. Het instellen van de thermostaat binnen je thuisnetwerk vond ik ook simpel.
De thermostaat geeft de huidige temperatuur weer op het display. Bij mij was die temperatuur erg afwijkend. Dit kun je dan via de webapp corrigeren. Op de supportsite zeggen ze dat het te maken heeft met eventueel een koudere muur daar waar de thermostaat hangt. Maar mijn oude thermostaat hing daar ook met de exacte temperatuur (vergelijk met een thermometer ernaast). De touchbediening op de thermosmart reageert niet altijd accuraat, soms reageren de knoppen helemaal niet. In plaats van de temperatuur kun je ook de huidige tijd op het display laten verschijnen. Deze instelling kan alleen geschieden via de webapp en niet via de app op de tablet of telefoon. Ook is de buitentemperatuur en het programma af te lezen van display na een druk op de (i) knop. Maar die is ook af te lezen in de app, dus mijns inziens hadden ze daar een andere functionaliteit achter kunnen zetten. De graden gaan alleen per 0.5 graad, dus het is of 15.0 of 15.5 graden, waardoor de temperatuur vaak kan wisselen op het scherm. Dat had beter gekund en is niet echt van deze tijd. De app is basis en hierdoor makkelijk in te stellen. Echter de app voor de tablet blijft op lage resolutie verschijnen, deze is dus niet scherm vullend. Ook de app op de telefoon gebruikt niet het hele scherm. Hierdoor is en blijft het erg klein. Voor aantal instelling moet toch de laptop er bij gepakt worden, dit had ook in de app geintegreert kunnen worden voor meer bedieningsgemakt. De telefoon of tablet staat meestal op standbye en is sneller te raadplegen. Bij handmatige bediening is in de app niet te zien of de ketel (de brander) daadwerkelijk aan het branden is. Je moet dus maar hopen dat dat zo is en je de temperatuur ziet stijgen in de app. Ook deze thermostaat zal geen energie besparen zoals men denkt. Alleen als je de verwarming nog aan hebt staan terwijl het niet zou hoeven en je bent niet thuis, maar dat kunnen andere "slimme" thermostaten ook. Het gaat om het gebruiksgemak en dat is bij deze thermostaat wel minder dan ik gewend was bij de Netatmo. Maar volstaat zeker.

Pluspunten

• Simpele installatie
  • Duidelijke instructies
  • Gebruikersinterface is duidelijk en simpel
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Touchpanel reageert niet altijd accuraat
  • Of temperatuur of tijd in beeld
  • Temperatuur per 0.5 graad zichtbaar
  • App blijft klein op groter scherm (tablet)
  • Matige instelmogelijkheden via app

Hendrik 12-01-2018

Slimme thermosstaat met een prachtig design

Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

De ThermoSmart is voor de meeste mensen zelf te installeren. Via de app is de thermosmart (uit en thuis) prima te regelen. Een aanzienlijke kostenbesparing heb ik bereikt na de installatie.

Het oog wil ook wat: prachtig ontworpen thermostaat!

Jan 27-12-2016

Dé perfecte thermostaat

Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

Na lang zoeken naar een slimme thermostaat die ik met mijn windows phone kan bedienen kwam ik uit bij de thermosmart. De start verliep wat moeizaam, mijn installateur had een fout gemaakt bij de aansluiting waardoor de Vaillant ketel in storing ging. Uiteindelijk bleek ik de aansluiting gemakkelijk zelf te kunnen doen waarna de thermosmart en de ketel direct goed werkten. De thermosmart had in het begin wat moeite met het "leren" van de eigenschappen van ons huis, waardoor de temperatuur zomaar 2 graden doorschoot. De perfecte helpdesk die me ook al had geholpen met de aansluiting heeft een paar keer (zelfs 1e kerstdag 's avonds) wat instellingen aangepast waardoor het nu prima werkt. Als je een goed slimme thermostaat zoekt (voor niet te veel geld) die je vanaf alle smartphones en pc kunt aansturen hoef je niet verder te zoeken. Beste en goedkoopste keuze.

Pluspunten

• een van de goedkoopste slimme thermostaten
  • vanaf alle smartphones te bedienen
  • uitstekende zeer bereidwillige helpdesk
  • minder belangrijk, maar ziet er mooi uit

Michel Philippi 03-04-2016

afwachten dus

Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

Thermosmart nu zo'n 4 maanden in gebruik.
Installatie zonder al teveel problemen. Duidelijk. Wij hebben een OpenTherm CV-ketel.
Thermostaat heeft een mooi, strak en duidelijk design.
Werkt erg goed via de iPhone-app(s). Maar of je daar dan energie mee bespaart? Als wij onderweg naar huis zijn, zetten wij alvast de CV aan. Dus geen besparing. Hooguit extra comfort...
We hebben het wel enkele malen gehad, dat we thuis kwamen of midden in de nacht wakker werden, en de verwarming stond te 'loeien', zonder dat we die hadden aangezet.
Door CV monteur tijdens jaarlijkse beurt naar laten kijken en hij suggereerde dat de Vaillant HR Solide VAR18/22 ketel (die 11 jaar oud is) misschien toch niet zo goed met de Thermosmart communiceerde.
Even afwachten dus....

theo 25-11-2015
Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

echt een aanrader mooi eenvoudig en makkelijk om te gaan. Service is erg goed eerst wat problemen gehad met het instellen van de woonplaats zelfs op zondag hadden ze me geholpen TOP TOP

1978mark 25-03-2015

Review van mijn ThermoSmart

Overall
Een Must Have. Wat een gaaf product. Geen lelijke pukkel meer op de muur maar een fancy gadget. Bezorgt conform de vooraf aangekondigde tijdslijnen (snel dus). Verpakt in een gave verpakking, passend bij het gemak, degelijk en eenvoudig imago van ThermoSmart. Hier mogen de mensen achter ThermoSmart op recht trots op zijn.

Jammer dat de installatie in mijn geval te wensen over liet. Het was niet ingewikkeld maar werkte dankzij Windows 8 en een multikanaalsrouter niet helemaal zoals verwacht of gehoopt.

Toch ben ik blij met de nieuwe energiebesparingstool. Want dankzij slimme instelmogelijkheden en een grotere vrijheid in intervallen is dat wat de thermosmart moet gaan doen. De tekortkomingen welke ik tot nu toe heb geconstateerd zijn niet onoverkomelijk en bovendien denk ik dat het allen punten zijn welke het team van ThermoSmart weg kan nemen door de web based software verder te ontwikkelen.

Hieronder geef ik een review per onderdeel:
BESTELLING
- De site van ThermoSmart heeft een eenvoudige structuur. De look and feel is duidelijk gericht op eenvoud en helderheid.

* klein puntje van kritiek: bij eenvoud past het de klant zo min mogelijk gegevens in te laten voeren. In dit kader kan de klant mogelijk geholpen worden met het invullen van zijn adres door na invullen van de postcode en het huisnummer aan te vullen (let hierbij wel op overrule mogelijkheid van het systeem).

BEZORGING
Het product werd geleverd conform hetgeen de site vooraf had beloofd. In mijn geval (zondagavond laat besteld en dinsdag begin van de middag met de post). Wat een snelheid, super.

VERPAKKING
Het product is verpakt in een mooi klein doosje waarbij de vorm van het doosje er voor zorgt dat de ThermoSmart niet kan schuiven. Goed ter bescherming maar draagt ook bij tot de kwaliteitsuitstraling. Gaaf trouwens dat je na openen van de doos enkel het product ziet. Geen enkele afleiding. Je pakt het product (voelt de bouw kwaliteit) en ziet dan pas de nadere instructies. Mooi gemaakt die verpakking, absoluut complimenten waard.

Puntjes van kritiek:
1 Het stickertje waarmee het doosje dicht zit bevind zich naast de plaats waar je het doosje normaliter opent. Het doosje kent een kleine ergonomisch verantwoorde inkeping. Als je bij het openen je intuïtie volgt scheurt (als gevolg van de aangebrachte sticker) het doosje en gaat het niet open.

2 Het op het scherm van de ThermoSmart aangebrachte beschermingsfolietje is wat bobbelig. Niet erg maar niet goed voor de kwaliteitsuitstraling van het product.

INSTALLATIE HANDLEIDING
Waar is de handleiding? Je bent stiekem nog steeds gewend aan een print. Absoluut onnodig zo blijkt na het opzoeken van de handleiding middels de in de verpakking gegeven link (kan dit niet met een QR code?).

Puntje van kritiek:
De handleiding is snel gevonden na gebruik van de in de doos vermelde link. Inloggen stuit echter op een onvolkomenheid. Hoe doe ik dit? Waarschijnlijk is dit niet ontworpen om op een iphone te doen. Op de laptop is het direct duidelijk en eenduidig.

INSTALLATIE
Hoe positief ik ook was over de ThermoSmart bij de installatie verdampte de positiviteit snel. De installatiehandleiding is super. In duidelijke plaatjes wordt je door de installatie geloodst. Helaas blijkt de workaround welke wordt geboden voor computers met Windows 8 echter niet zo te werken als in de instructie weergegeven.

Na contact met de helpdesk, welke overigens redelijk snel reageert op de verzonden mail, kom ik na wat puzzel werk achter de oorzaak. Dit mede dankzij een van de tips van de helpdesk. De ThermoSmart brengt nu een verbinding tot stand met de Wifi. Verbreekt deze echter ook direct weer. Het probleem blijkt te zitten in de multikanaalsrouter. Een kleine aantekening in de standaard handleiding was hier mijns inziens op zijn plaats geweest. Dit voorkomt ergernis en een multikanaalsrouter is volgens mij iets wat veel meer mensen zullen hebben.

INGEBRUIKNAME
De installatiehandleiding eindigt met een handige QR code en een filmpje over het programmeren van de standaardweek (zeg maar het basisprogramma).

Puntje van kritiek:
Het genoemde filmpje eindigt met de tip dat er meer filmpjes zijn. Maar waar vind je deze?

PROGRAMMEREN
Het programma ziet er gaaf uit en werkt vrij makkelijk. Zeker na het zien van de instructiefilmpjes (niet absoluut vereist om te kijken overigens).

Puntjes van kritiek:
1 Het gebruik van de web based software werkt minder intuïtief dan je zou hopen.
2 Planningsdelen laten zich enkel in vrije ruimtes plaatsen. Niet over of deels over andere delen. Dit is te weinig flexibel en soms zelfs omslachtig.
Bovendien zorgt dit ervoor dat het verschuiven van een planningsgrens twee handelingen vereist.
3 het aanpassen van het type van een planningsdeel werkt niet zoals de instructiefilm laat zien. Het menu biedt de optie tot aanpassen maar doet dit vervolgens niet.

Zoals bij overall reeds aangegeven, wat een gaaf product. Nog wat softwarematige verbeteringen en het verdient EEN TIEN. Nu blijft het op EEN ACHT steken, hierbij heb ik de problemen bij de installatie niet te zwaar mee laten wegen. Het betrof problemen welke specifiek in mijn geval optraden en de helpdesk acteerde snel en doeltreffend

joan53 03-03-2015
Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

Prima thermostaat. Heel makkelijk in gebruik. Je plant een standaardweek. Als je veel weg bent in een week, kan je de temperaturen handig aanpassen in het agenda overzicht.
van de week een keer eerder thuis dan gepland. voordat je vertrekt zet je via je mobiel de thermostaat omhoog en je stapt een heerlijk warm huis binnen.

Irene_123 15-02-2015
Geschreven voor: ThermoSmart 8717953172709

De thermostaat doet het uitstekend, ook al heb ik geen Open Therm ketel. De temperatuur wordt goed gevolgd.
De thermostaat werd door de brievenbus geleverd (wat handig is als je overdags gewoon werkt) en was gemakkelijk te installeren. Het was wel even spannend om de draadjes bij de ketel door te knippen maar uiteindelijk zat het allemaal zo in elkaar. Er is een handleiding via internet en die is prima te volgen.
Ik heb de standaardweek ingesteld via mijn pc, maar nu bedien ik de thermostaat eigenlijk altijd via de app. Die werkt uitstekend.
Het enige minpuntje aan de thermostaat vind ik dat hij van plastic is, maar hij ziet er wel mooi uit, dus zolang je hem niet aanraakt heb je daar helemaal geen last van.