Coleman Meadowood 4L Tunneltent - Familie Tent - 4-Persoons - Verduisterend - Reviews

• Best Reviewed 2 keer jul 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Coleman Meadowood 4L Tunneltent - Familie Tent - 4-Persoons - Verduisterend op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

VdMeerWarrens 22-08-2023

Mooie ruime tent

Het complete pakket is met z’n 22,5 kg best aan de zware kant, als je er een stuk mee moet lopen dan raden wij een bolderkar aan.
Het opzetten wijst zich vanzelf, hij staat best snel.
Mooi ruim qua leefruimte, de slaapcabines mooi donker en ruim. Haal je de tussen doek weg heb he een hele riante slaapcabine. Onder de luifel heb je ruimte genoeg om goed te kunnen zitten met je kooktoestel tafel en stoelen, wij zijn met 3 pers met 4 pers misschien wat krap voor het koken/zitten.
Over het algemeen wel een aanrader.

Pluspunten

• Ruimte
  • Eenvoudig op te zetten
  • Donkere cabines

Minpunten

• Best zwaar

annettetet 14-08-2023

Product ontvangen met productiefoutjes

Het gewicht is met 20kg aan de zware kant, je gaat er niet ver mee sjouwen op de camping.
Het opzetten van de tent gaat makkelijk, heeft weinig instructie nodig en met zijn 2en goed en snel te doen. Ook het afbreken is zo gedaan.

Echter ik zag al meteen dat het horregaas van de test overal productiefoutjes heeft. Het ziet er uit als over er overal wat kapotte stukjes zijn alsof er bv klitteband tegen heeft gezeten en het gaas heeft beschadigd.
Tevens mist een runner van de rits van de binnentent waardoor deze niet helemaal dicht kan. Rechts kan wel dicht. Links alleen het bovenste deel.
Daardoor sluit de slaapcabine niet af.
Dit is een productie foutje in deze tent, als de runner aanwezig zou zijn zou de slaapcabine goed afsluiten en ook goed donker zijn. Dat de cabine goed donker is is een flink pluspunt aan de tent.
Het tussen stuk wat er bij zit om er 2 cabines van te maken is een los stukje stof wat er voor de vorm tussenin hangt, heeft niet veel meerwaarde.
Met 3 personen lig je ruim igenoeg n de cabine, met 4 is het wel heel krabjes.

We hebben ook een aantal buien gehad, tent is mooi droog en condens vrij gebleven.

Conclusie:
Hele fijne tent om op te zetten en af te breken. Wat aan de zware kant om te dragen.
Kwalitatief maar net aan, had zelf een versie met meerdere productiefoutjes maar heb deze daarom wel terug kunnen sturen en mijn geld terug gekregen.

Pluspunten

• Makkelijk opzetten
  • makkelijk afbreken
  • licht dichte slaapcabine

Minpunten

• Best zwaar met 20 kg

Daisy 12-08-2023

Leuke tent

Mooie stevige tent.
Ik heb op de camping gestaan met 2 kleine meisjes die allebij nog in baby bedje slapen dan is de tent redelijk klein ook als je een hoog luchtbed heb. Ik heb slaap gedeelte tussen stuk niet kunnen gebruiken dan paste een 2 persoons luchtbed er in en 1 kinderbedje. In het leef gedeelte dus ook 1 kinderbedje gezet. De slaapcabine is inderdaad wel erg goed donker maar kost je dus wel ruimte. Veder super tevreden met deze mooie tent stevig en makelijk op te zetten.

Pluspunten

• Donkere slaapcabine
  • Stevig

Minpunten

• Slaapcabine kost je wel ruimte
  • Korte luifel
  • Plate haringen miste ik wel voor zand grond

EliseL 11-08-2023

Prachtige ruime tent met donkere slaapcabines!

Deze tent heeft voldoende ruimte om met het hele gezin te kamperen. Hij is makkelijk in elkaar te zetten en staat erg stevig. Helaas hebben we hem tot nu toe alleen in de tuin kunnen testen, maar kunnen we al wel melden dat de tent waterdicht is. Ook is het slaapvertrek super donker en niet lichtdoorlatend waar we super blij mee zijn. Zo kun je lekker lang uitslapen in een donkere en tevens koel vertrek. De zijkant van de tent is voorzien van ventilatie roosters.

20 juli 2023
Deze week de Coleman Meadowood 4L BlackOut Tunneltent ontvangen en gelijk in de achtertuin getest. Wat ben ik er blij mee! De handleiding was een beetje verwarrend in het begin, maar nu weet ik hoe ik de tent moet opzetten, en het is eigenlijk heel simpel. Het opzetten en afbreken van de tent gaat supersnel en makkelijk. Handig als je vaak van campingplek verandert. Wat ik echt geweldig vind aan deze tent zijn de twee donkere slaapruimtes. Je kunt de boel helemaal verduisteren, dus je kan heerlijk uitslapen. Het is echt fijn om goed te kunnen slapen tijdens het kamperen. Ook de ruime voortent is heel fijn voor als het eens iets minder mooi weer is! Genoeg ruimte om toch nog te genieten op de camping met een spatje regen! Kortom, ik ben erg blij met de tent. Ik raad deze tent zeker aan voor iedereen die gemak en comfort zoekt tijdens het kamperen.

Pluspunten

• Donkere slaapcabines
  • Voldoende ventilatie
  • Ruime voortent

rmuijt 10-08-2023

Top tent, weinig minpunten. Absolute aanrader

Vandaag de coleman 4L Black-out ontvangen. De eerste indruk is positief. De tent wordt in een stevige doos bezorgd. Na openen van de doos is direct de draagtas van de tent te herkennen. De tas is compact en oogt stevig. De hengsels zijn goed gestickt en de tas is er, ondanks het gewicht, goed mee te dragen. De tent zelf is strak opgevouwen in de tas en de afzonderlijke onderdelen goed bereikbaar in de tas. Het geheel voldoet aan mijn verwachtingen. Inmiddels hebben we er een week kamperen met de tent op zitten. Het opzetten is bedoeld voor twee volwassenen. We hebben de tent echter met een volwassene en een kind van 7 jaar prima gerealiseerd. De instructie is minimaal, maar duidelijk genoeg. Een prima luifel om met 4 personen met stoel en tafel buiten te zitten en een geweldige binnenruimte. De twee slaapkamer compartimenten zijn top verduistert en zorgen gegarandeerd voor een goede slaapervaring. Enige minpunt van de slaapcompartimenten is de kort volledig sluitende tussenwand. Verder niets dan lof voor de ruimte; de afwerking en het gemak om op te bouwen en af te breken. De kleuren vallen mooi op en met 1.85 lengte is het prima staan in de tent. Een aanrader wat ons betreft.

Pluspunten

• Ruimte
  • Verduistering slaapcompartiment
  • Gemak opzetten

Minpunten

• Grondzeil gevoelig voor oneffenheden

Eva 10-08-2023

Aanrader

Wij, moeder en kleuterzoon hebben deze tent de afgelopen weken mogen testen en zijn zo tevreden dat onze volgende kampeervakantie alweer geboekt is!
De tent is gemakkelijk op de zetten, wel even hulp vragen van een leuke buurman- of vrouw, alleen opzetten lukt namelijk niet. Zodra de tent eenmaal staat heb je een zee van ruimte, fijne beschutting en een heerlijk donker slaapgedeelte. Aanrader!

i***@h************ 10-08-2023

Fijne tent.

Mooie tent, hoewel hij erg zwaar is, ruim 20 kilo, dus alleen geschikt als je met de auto gaat kamperen, maar hij is wel redelijk compact. Het heeft alleen nog maar geregend sinds we de tent hebben gekocht, dus ik heb hem alleen nog maar even op kunnen zetten, en niet daadwerkelijk tijdens de nacht getest. Dan valt op het dat opzetten redelijk goed te doen is, maar niet als je alleen bent. Dus minder geschikt voor alleenstaanden met kleine kinderen bijvoorbeeld, je hebt dan echt hulp nodig. Op Youtube kun je een filmpje vinden hoe je hem het beste op kunt zetten. De haringen die er bij zitten zijn niet geschikt voor een rotsachtig terrein, maar wel voor een Nederlands weide-achtig gebied. Maar ik had er, als ik de fabrikant was geweest, wat betere haringen bij geleverd.

Pluspunten

• Look & Feel
  • Formaat

Minpunten

• Niet geschikt om jarenlang te gebruiken
  • Zwaar

Dixiechick 09-08-2023

Tent bevalt goed.

Waanzinning mooie tent met veel plus-en een aantal minpunten.
Het valt direct op hoe licht de tent is. Ik krijg hem alleen prima in de achterbak. Wat betreft het opzetten zijn de gekleurde stokken een mooie innovatie. De haken eraan zijn ook erg prettig.
Wij hadden het idee dat de scheerlijnen niet helemaal zaten zoals ze zouden moeten maar met een beetje logica was dat zo gefixt.
Dan de kampeerervaring zelf: wij misten een aantal ophangmogelijkheden hoewel die er wel waren. Alleen niet genoeg naar onze zin. De tent kon de enorme hoeveelheid regen prima aan maar: de condens lekte in de tent. Echt een minpunt.
De ritsen voor de electriciteitskabel zijn echt fantastisch.
Verder vonden wij de stof tussen de slaapcabines niet voldoen. Je kunt er alles doorheen zien en horen.
Alles naast elkaar gelegd is het een mooie tent die met wat tweaks geweldig kan zijn.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Staat als een huis

Minpunten

• Condens lekt in de tent
  • Te weinig ophangmogelijkheden

Amknol 07-08-2023

Bevalt erg goed. Een aanrader

Via The Insiders kans gekregen om deze tent te kopen en te testen. De eerste ervaringen zijn hartstikke goed! We hebben de tent een kort weekend gebruikt. Hij was erg gemakkelijk om op te zetten. Tuurlijk moeten we er nog een beetje meer handigheid in krijgen, maar dat komt zeker goed. Op internet staat een instructiefilmpje voor het opzetten. Kijk deze zeker even. Dat maakt het nog makkelijker en duidelijker!
De slaapcabines zijn ruim genoeg en heerlijk donker! Het zonlicht dringt niet door het doek heen. Fijn als je van uitslapen houdt en niet te veel daglicht binnen wilt krijgen. Ook de leefruimte is ruim genoeg. Heel fijn dat er een luifel zit, waardoor je de leefruimte kunt vergroten, of wel onder een afdakje kunt zitten, terwijl je toch buiten bent.
De tent is compact als ie in de tas zit, en verrassend groot als ie opgezet is. Zeker de moeite van het aanschaffen waard!

Pluspunten

• erg ruim
  • donkere slaapcabines

Minpunten

• zware verpakking (20 kg)

Vlientje88 06-08-2023

Gronde riante tent

Het is echt een groot en zwaar pak, maar gezien de grootte van de tent valt het relatief mee. Helaas: 1 tentstok bleek bij openen kapot (elastiek is los), dus daar moet ik nog even achter aan. Toch op weten te zetten. Dat ging makkelijk! De handleiding is summier, maar met mijn ruimtelijk inzicht en kampeer ervaring kwamen we er wel uit. Handig dat er een kuilzeil in zit, dit voelt wat dun, maar ook sterk. Even afwachten hoe dit houdt. Echt een tent met veel ruimte. Heel fijn dat je lekker recht op in de tent kunt staan. Ook zie ik veel ventilatiemogelijkheden. De verduisterende cabines zijn fantastisch: echt heerlijk donker! De afscheiding tussen de 2 cabines is summier, maar dat is voor ons als gezin met 2 kleine kinderen geen probleem. Handige opbergvakjes. Mooie grote ramen. Handig dat er 2 deuren zijn om de tent lekker door te luchten. De ritsen gaan soepel. Het betere vouwwerk was nodig om de tent terug in de tas te krijgen (hield ook veel lucht vast) samen met de stokken en haringen, de tas had iets ruimer gemogen. De haringen ogen wat dun, ik ben benieuwd hoe die hardere grond in gaan en uit komen. Ik ben een tent met een aparte binnentent gewend, dus ik ben heel benieuwd hoe dit doek houdt in de regen (maar ga de regen nog niet opzoeken). En het voelt wat vreemd dat de stokken aan de buitenkant van de tent zitten.

Pluspunten

• Riante grote tent en relatief compact in de tas
  • Verduisterende slaapcabine

Minpunten

• Zwakke haringen

m****************@g******** 05-08-2023

Heel mooi en fijn!

Helaas de tent nog helemaal niet lang in bezit en daarom nog niet goed kunnen testen. Wel hebben we hem opgezet natuurlijk en dit ging perfect, snel en het is ideaal dat de tent in 1 geheel is. Het was met 2 man simpel te doen en de tent heeft een strak design. We gebruiken hem volgende week met het gezin en dan zullen we echt ervaren hoe hij is in gebruik. Maar de eerste indruk is absoluut positief!

Pluspunten

• Rits aan zijkant voor kabels
  • Ruimte

f*********@g******** 01-08-2023

Toptent!

Coleman Meadowood 4L Tunneltent, niet alleen voor gezinnen. Ook jongeren die naar festivals gaan vinden het een toptent. Snel opgezet met elkaar en weer afgebroken. Ook bij slecht weer genoeg ruimte. Een fijne tent om te mogen testen. Kids zijn er heel blij mee. Zelf gaan we binnenkort een paar dagen testen.

Pluspunten

• snel op te zetten
  • genoeg ruimte

Fred 01-08-2023

Aanrader!

Een degelijke, stevige tent zoals je van Coleman mag verwachten. In tegenstelling tot de vorige tenten lijkt de vloer het prima te houden. Zeker met het regenachtige weer in Nederland van deze tijd is dat geen overbodige luxe.

Het opzetten gaat makkelijk en zelfs voor iemand die nog nooit een tent opgezet heeft is de beschrijving duidelijk en begrijpbaar. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Verduisterend
  • Stevig

m*********@g******** 01-08-2023

Fijne ruime gezinstent

Het opzetten van de tent was gemakkelijk. We waren gelukkig wel met z'n tweeën want in je eentje lukt dit niet.

De stokken en de tunnels waar de stokken in moeten, hebben een kleur waardoor het duidelijk is welke stok waar hoort.

We hadden de tent best snel staan voor een grote tent, ik denk met een half uur/3 kwartier.

Met behulp van straps aan de buitenkant van de tent en de scheerlijnen kun je hem strak trekken. Aan de voor- en achterkant zitten reflecterende scheerlijnen wat super handig is in het donker.

De tent heeft volledig getapete naden en heeft een ingelast PE grondzeil. Het grondzeil heeft opstaande randen om lekkage te voorkomen en ongedierte buiten de tent te houden.

De binnentent is gemaakt van polyester met horrengaas.

De slaapcabines in de tent zijn gemaakt van BlackOut materiaal. Deze extra donkere slaapcabines houden zo'n 99% van het daglicht tegen, waardoor je ‘s morgens vroeg niet wakker wordt van het licht en waardoor het slaapgedeelte overdag koeler blijft dan de rest van de tent.

Verder zitten er voldoende ventilatieroosters in de tent om de tent fijn te kunnen luchten. Aan de zijkant van de tent zit nog een deur wat fijn is als de wind pal op de voorkant staat. Helaas word de tent wel snel warm als de zon flink schijnt. Met ventileren krijg je het dan niet veel koeler in de tent.

Wij hebben de tent nu geprobeerd in de achtertuin en hopen er de komende weken nog een aantal keer mee op pad te gaan.

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijk op te zetten
  • Donkere slaapcabines
  • Ingelast grondzeil

Minpunten

• Snel warm
  • Geen dicht tussendoek in de slaapcabines

Robert 31-07-2023

Hele fijne tent

De Coleman tent is een fijne tent. De slaapcabines blijven goed donker omdat deze zwart aan de binnenkant zijn. Persoonlijk vind ik het fijner om met daglicht wakker te worden. De leefruimte is prima van grootte. Op slechte dagen zou je met ze alleen binnen kunnen zitten. Fijn dat het grondzeil vast zit zodat de kans op beestjes verkleind wordt. De opbergvakken zijn handig en onder de luifel buiten kan je fijn in de schaduw zitten. Helaas kunnen niet alle ramen opengeritst worden. Wel bezit de tent over genoeg ventilatie. Het opzetten van deze tent viel alles mee. Met twee volwassenen is dat prima te doen. Er moeten redelijk wat haringen in de tent. In het buitenland waar meer steentjes in de grond zitten is dit wel lastiger. Het materiaal waarvan de tent is gemaakt is van goeie kwaliteit. Handig dat de stokken qua kleur gemerkt zijn en dat je de stokken vast kan klippen aan de tent. Al met al wordt de tent met veel plezier gebruikt.

j*********@g******** 31-07-2023

Prima familietent met fijne donkere slaapcabines

Wat me opviel bij deze tent was de verpakking. Een relatief kleine tas waarin de hele tent was ingepakt. Hij weegt wel iets maar is prima te handelen.

De tent zelf is vrij snel opgezet. het eenvoudigst is dat te doen met twee personen (waarvan 1 ouder kind). De tent biedt veel ruimte. Je kunt eenvoudige met stoelen en een tafel in de voortent zitten om te eten of te relaxen. Groot voordeel is ook de vast kuip. Naast de ruime voortent kun je natuurlijk ook prima onder de luifel zitten.

1 van de allergrootste voordelen vind ik de donkere slaapcabines. We hadden deze al vaker gebruikt in de kleine tentjes van Decathlon en ook hier werkt het goed. Kon het helaas niet echt uittesten met hele zonnige dagen (vanwege het slechte weer) maar ik vermoed dat dit ook goed werkt.

Alles bij elkaar een prima tent voor een gezin met twee volwassen en twee kinderen.

Pluspunten

• Donkere slaapcabines
  • Kleine draagtas

Patricia 31-07-2023

Fantastiche familietent!

De tent is echt geweldig doordat hij in de tas zeer compact is en als je hem opzet zeer ruim is. Het opzettend verliep trouwens binnen het uurtje dus dat is helemaal fijn. Wat heel prettig is dat de ondervloer vast aan de tent zit, het zeil zeg maar.
De leefruimte is groot genoeg om met regen (zoals deze week) samen te zitten en een spelletje te spelen.
De donkere slaapcabines zijn fantastisch, hierdoor is het mooi donker en slapen de kinderen wat langer uit.
De tent heeft in het midden van de slaapcabines nog een rij met vakjes, die zijn vooral heel praktisch om prulletjes in op te bergen.

Minpuntjes van deze tent voor ons zijn vooral dat de tas vrij zwaar is en niet makkelijk te tillen is.

Wij zijn zeer content met deze fijne familietent!

Pluspunten

• Grote tent
  • Donkere slaapcabines
  • Luifel
  • Groot binnen gedeelte
  • Opzet snelheid

Minpunten

• Tas dragen, zware tent is niet handig

Simonet83 31-07-2023

Fijne complete familietent

Als eerste valt de grote van de tent op. Een goed formaat voor mee in de auto. Hij is ook fijn qua gewicht, dus makkelijk mee te nemen. De tent heeft een fijne leefruimte waar je ook met slecht weer prima kunt zitten. De slaapcabines zijn echt om te slapen. Je hebt geen extra ruimte om naast 4 slaapmatjes nog de tassen oid op te bergen. Onze vorige tent had een tussenwand met rits, wat een stuk mooier afsluit dan het doek wat in deze tent tussen de slaapcabines inhangt. De vakjes voorop de slaapcabine zijn ideaal om losse spullen in op te bergen.

De tent is gemakkelijk met 2 personen op te zetten. Het is even puzzelen hoe hij weer in de tas moet, maar dit is uiteindelijk wel te doen.

Aan de zijkant zit een extra ingang. hierdoor kan het een beetje doorwaaien. Een klein luifeltje erboven zou handig zijn geweest, zodat je deze bij iets slechter weer ook een stukje open kunt zetten.

De vaste vloer in de tent is echt heel lekker! En ik zou het extra tapijt er zeker bij aanschaffen. Vooral voor de kinderen is dit heerlijk spelen op de wat minder zonnige dagen. De luifel is perfect om uit de wind of juist in de schaduw te zitten. Ook voorkomt deze dat het niet naar binnen regent. Om die reden is het ook lekker dat de ondervloer niet doorloopt. Wel zou ik zelf een stukje zeil meenemen voor de luifel, zodat je geen vuil mee naar binnen loopt.

Al met al een hele fijne mooie complete familietent, waar we hopelijk veel mooie kampeervakantie mee zullen beleven!

Pluspunten

• Gemakkelijk op te zetten
  • Blackout slaapruimte's
  • Vast vloerzeil
  • Luifel

jpnieuws 31-07-2023

Heerlijke grote tent die snel is op te zetten

Ik heb de Coleman tent ontvangen en wat me opviel is dat de tas waarin hij zit net zo groot is als de 3 persoonstent die ik nu heb. Deze heeft echter nog niet de helft van de leefruimte die de Coleman tent heeft. Kortom het kan dus een grotere tent met dezelfde afmetingen in de auto, dat is in ieder geval een groot pluspunt. De tent is heerlijk groot. In 35 min met 2 man opgezet. Wat opvalt: handleiding had iets duidelijker kunnen zijn, kijk even een filmpje (had ik niet gedaan) dat scheelt. de tent is heel ruim. heel veel stelmogelijkheden en lijnen. veel ramen die ook dicht kunnen fijn dat het grondzeil vast zit, als je alles dicht houd blijft het beestvrij handige ritsen in het grondzeil om schoon te vegen. de slaapcabine is echt lekker donker (getest in de volle zon). neem zandharingen mee als je naar een zachtere ondergrond gaat. handig voorportaal waar je droog kan staan of uit de wind kan zitten. mis de compressiebanden aan de tas veel spanmogelijkheden en binnen veel handigheidjes waarvan ik nog niet allemaal de functie heb ontdekt. Moet nog testen of hij alleen is op te zetten.

Pluspunten

• grote leefruimte
  • donkere slaapcabine
  • veel ramen

Minpunten

• handleiding
  • geen compressiebanden op de tas

a**************@h********** 29-07-2023

compacte tent met verrassend veel ruimte

Een prettige ruime tent. Mooi compact in 1 zak waardoor jij niet te veel ruimte in de auto inneemt. Het opzetten is makkelijk, mede doordat de stokken op kleur zijn. Overdag voldoende leefruimte. 's Avonds prettig slapen in de donkere slaapcabines. De tent heeft voldoende ventilatie.

Pluspunten

• ruimte leefruimte
  • donkere slaapcabines

mbuurman 29-07-2023

Voordelige ruime gezinstent

Ik heb voor deze tent gekozen omdat we graag iets meer leefruimte willen hebben en daar, voor ons sporadische gebruik, niet de hoofdprijs voor willen betalen. Coleman is in mij beleving erg goed geslaagd in een ruime betaalbare tent op de markt te brengen.

Opzetten met mijn twee zoons was in een halfuurtje gedaan, de tent staat er vrij snel en goed. Van binnen is er veel ruimte, veel ventilatiemogelijkheden en zijn er overal handigheidjes als extra lusjes, oogjes, ritsjes enz. Slapen was een genot met de donkere cabines.

Al met al erg tevreden en in de categorie zeker een aanrader.

Pluspunten

• Lekker ruim
  • Eenvoudig opzetten/afbreken
  • Donkere cabines is heerlijk slapen
  • Veel ventilatie

Minpunten

• Dun grondzeil
  • Wordt snel warm in de zon

d***********@h********** 28-07-2023

Heerlijke gezinstent

Het opzetten van de tent is redelijk eenvoudig en duurt ongeveer 20 minuten, hoewel het handig is om dit met twee personen te doen. Bij de eerste keer opzetten raad ik aan om de online instructievideo te bekijken. Dit zal je helpen om het proces soepeler te laten verlopen.

De tent biedt voldoende ruimte om gemakkelijk een tafel en stoelen binnen te plaatsen, wat ideaal is als je binnen wilt ontspannen of wilt genieten van een maaltijd.

De verduistering zorgt ervoor dat de slaapcabines donker blijven, zelfs als de zon vroeg opkomt. Bovendien passen er gemakkelijk vier eenpersoonsmatrassen in de slaapcabines, waardoor het een ideale tent is voor gezinnen of groepen van vier personen. Een mogelijke kanttekening bij deze tent is dat hij overdag behoorlijk warm kan worden. Al met al ben ik erg tevreden met de Coleman Meadowood 4L Blackout Tent. Het is een tent die geschikt is voor gezinnen of groepen van vier personen die op zoek zijn naar een betrouwbare en ruime kampeerervaring.

Pluspunten

• Ruime tent
  • Snel op- en afgebroken
  • Verduisterende slaapcabines

Minpunten

• Kan met warm weer best heet worden

peterDongen 27-07-2023

makkelijke famillie tent

Ons gezin dat bestaat uit scoutingleden meet een hoog gehalte aan en outdoor kriebels w aren wij toe aan een nieuwe tent. Wij hebben voor de Coleman gekozen omdat deze vol zit met slimme en moderne handigheden. Wij hebben er voor gekozen om gelijk de bijpassende Front porch en luifel aan te schaffen zodat wij bij langdurige verblijven er voor kunnen kiezen om extra zit en binnenruimte te creëren. Het opzetten van de tent was met zijn tweeën een koud kunstje en duurde ongeveer 17 minuten. Deze klus zou ik alleen kunnen klaren echter hoeft dat niet. Het opzetten is zo simpel dat ook de kinderen hierbij goed kunnen helpen. De stokken zijn makkelijk te plaatsen en van een kleurcode voorzien. De tent is makkelijk te luchten en te verduisteren. ik vind het prettig dat het voorste gedeelte heel licht is door de grote ramen en door dit gedeelte simpel dicht te ritsen gemakkelijk privacy wordt verkregen. zo kun je op een minder mooie dag ook met zijn allen droog zitten. De Blackout slaapgedeeltes zijn heel prettig en ruim genoeg. Lekker uitslapen op een zonnige dag en avonds privacy met de lamp aan. Het opbergstuk tussen de twee compartimenten is heel handig verzonnen. Wij zijn uiterst tevreden over het gebruiksgemak en de stevigte van de gehele tent. Natuurlijk zijn er verbeterpunten. Het voorste gedeelte van de tent heeft geen doorlopend grondzeil, echter bij het aanschaffen van de Front porch verkrijg je deze wel. persoonlijk had ik graag gezien dat deze er standaard in zat. Het opruimen van de tent gaat goed echter is het een uitdaging om alles weer netjes terug te verpakken zoals deze standaard vanuit de fabriek wordt geleverd.

Pluspunten

• makkelijk op te zetten
  • praktisch

Minpunten

• extra opties zouden standaard moeten zijn
  • geen rits tussen slaapcompartimenten

l*********@h********** 27-07-2023

Toptent!

De tent is zeker een aanrader als je met je gezin op pad wil. Er zijn 2 slaapcompartimenten die je af kunt sluiten en door de zwarte binnenkant, blijft het donker zodat je uit kunt slapen. Het middelste is ook voor langere mensen geschikt om te staan. Aandachtspunt is voor mij vooral de zwaarte van de tent. Je moet wel zin hebben om te sjouwen of een steekwagen gebruiken (we gebruiken de tent voor festivals).

Pluspunten

• Comfort
  • Hoogte

Minpunten

• Gewicht

Lightblue 27-07-2023

Fijne tent

De grootte van de tent was het eerste wat ons opviel tijdens het opzetten. Wat een ruimte! Het opzetten was even een klusje maar nu we weten hoe het moet, zal dit de volgende keer vast makkelijker gaan. De tent heeft veel praktische oplossingen zoals stormbanden die vast zitten aan de tent en een handig opbergvak bij de slaapcabine. Die slaapcabine is gemaakt van verduisterd doek wat er hopelijk voor gaat zorgen dat onze kids niet heel vroeg wakker worden. Handig is dat het tussenschot tussen de slaapcabines er uit geritst kan worden. Ideaal om er 1 grote slaapcabine van te maken tijdens bv een slaapfeestje of kamp van de kids. Als ik een minpuntje van de tent moet noemen is dat de looks van de tent. Het is niet de mooiste tent. Maar daarvoor kamperen we niet dus ik denk dat we al met al veel plezier van deze tent gaan hebben!

Pluspunten

• Veel ruimte