Samsung UE40D6200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40D6200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Joessef 20-06-2015
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Gekocht in 2011. Wij waren ook in het begin enthousiast over deze televisie, maar sinds een aantal weken zijn er aan de linkerkant van het beeldscherm drie zwarte stippen verschenen. Bij de eerste stip dachten we nog dat een van onze kinderen een golfbal had gegooit, maar na het verschijnen van de andere stippen en diverse strepen lijkt het toch een hardware issue en zijn wij zwaar teleurgesteld in de kwaliteit. De tv koste ons veel geld en we verwachtten er toch minimaal 5 jaar mee te kunnen doen.

Joessef 02-09-2015

Update: de reparatie zou ons €257,00 moeten gaan kosten als het een technisch mankement zou zijn en €112,50 als het defect aan ons te wijten zou zijn.
Mediamarkt heeft ons dus verkeerd over de duurzaamheid voorgelicht en Samsung staat niet in voor de kwaliteit van deze gebrekkige duurzaamheid.

Mark R 16-03-2013
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Prima televisie. Met kpn glasvezel. Zelfs de monteur werd er blij van. Hij gaf tip om kastje in te stellen op 1080p. Resultaat is een haarscherp beeld! Geluid is ok maar tipt natuurlijk niet aan de surround. Ook de Xbox is haarscherp.

JeroenUE40D6200 28-06-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Deze tv voldoet aan al mijn eisen: scherp en prettig beeld, goed contrast door LED-technologie, 3D, Internetapps en een goede prijs. De geluidskwaliteit is redelijk. Zoals voor elke flatscreen-tv geldt: met een surroundset heb je uiteraard een stuk beter geluid. Kortom: gewoon een goede tv voor je geld. Eén tip: zet de ClearMotion-instelling van Standaard naar Vloeiend, dan heb je een net even scherper beeld.

Ria666 23-05-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Deze tv was een online-aankoop; voor mij helaas een deceptie.

Toen ik hem inschakelde vond ik het beeld erg tegenvallen. Het was koelblauwig en paarsig. Ik heb nog verschillende beeldpresets geprobeerd (je kon kiezen uit vier of vijf) maar ik vond alles zwaar prut. Hij kon niet tippen aan mijn vorige LCD-tv.

LED is niet helemaal nieuw voor mij, ik had al een kleine LED slaapkamer-tv, die ook erg koel van kleur is, maar dat is op te lossen door er een gloei- of halogeenlampje naast te laten branden, waardoor het lichtspectrum aangevuld wordt met warmer licht.

Bij dit grote scherm leek het geen reële oplossing.

De beslissing was snel gemaakt; ik heb hem teruggestuurd. Ik sluit niet uit dat als ik heel erg gezocht had, ik het beeld had kunnen verbeteren, maar dat leek me niet genoeg. Ik weet ook dat je vaak went aan een andere beeld.

Bovendien had ik dan een luidspreker moeten aansluiten omdat het geluid erg blikkerig was.

Het was geen vooruitgang, wat een nieuwe tv toch moet zijn.

JeroenUE40D6200 28-06-2012

Erg jammer dat de gemiddelde beoordeling van deze tv flink omlaag gehaald wordt door deze ene negatieve review. Sinds kort heb ik precies dezelfde tv en ik deel de mening absoluut niet. Wat de blauwe / paarse kleur betreft: er moet sprake geweest zijn van een productiefoutje, of een probleem met de digitale ontvanger en/of bekabeling. Het blikkerige geluid vind ik erg meevallen. Tja, de speakers zijn nu eenmaal net zo plat als de tv zelf, zoals bij alle flatscreens. Advies aan anderen: lees reviews van deze tv op diverse websites, dan zul je concluderen dat dit een prima tv is voor een scherpe prijs.

RjL 20-04-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Op het geluid is niets aan te merken. Het beeld is wennen, vooral doordat het scherm nogal spiegelt en ik allerlei lichtgekleurde objecten in mijn huiskamer terugzie in donkere vlakken in het tv-beeld.

De mogelijkheden zijn talrijk. Het zijn er zoveel dat de documentatie ze blijkbaar niet behoorlijk kan beschrijven, er zitten leemtes in. In de handleiding staat bijv "Voor Smarthub drukt u op Smarthub, dan krijgt u Smarthub." Geen uitleg over het functie hiervan. Positief is dat de tv uitgebreide helpschermen bezit die ik met de afstandsbediening kan raadplegen.

Nella08 03-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Ik heb de tv een paar dagen in bezit.

Beeld is uitstekend. Ik had hiervoor een Sony Bravia HD-Ready lcd uit 2006 dus ik ga er stappen op vooruit.
Wat mij wel op valt is dat ik een algemeen beter beeld had met een
digitale ontvanger (dus geen HD) dan met de CI+ module (scheelt overigens niet veel). Dit komt waarschijnlijk doordat de tv een ingebouwde HD tuner heeft waar het singaal via de module niet langskomt. Echter het beeld bij de HD kanalen is fantastisch, met blue ray weet je al helemaal niet wat je ziet!

CI+ module doe je in je tv icm je smartcard en hij werkt direct. Geen gedoe dus.

Het geluid is voor zo'n dunne LED tv nog aardig maar een beetje liefhebber zal er net als ik niet warm van worden.

Smart tv is een hele leuke optie. Je kan allemaal aps downloaden en het werkt prima. Als je in deze modus zit heb je links boven ope je scherm een PIP venstertje. Kan je tegelijkertijd tv kijken.
Wat ik wel echt mist is een webbrowser. Misschien in de toekomst een update van Samsung?

De 3D functie heb ik nog niet kunnen testen omdat de tv zonder brillen komt en normale 3D brillen er niet op werken. Trouwens, met een druk op de knop kan je het 2D beeld omzetten naar 3D. Heb je een PS# dan hoef je geen 3D Blue Ray te kopen. ICM de tv zet de PS3 namelijk direct het beeld om in 3D.
Gelukkig is er een actie van Samsung waarbij ik 2 brillen en €50,- huur tegoed voor Movie Max krijg. Je hebt hiervoor een app in de Smart tv functie en kan je vanuit je luie stoel een 3D filmpje bestellen. Fantastisch!

De USB aansluiting is makkelijk te bedienen.
Zet je er een film op dan speelt hij deze direct af op je tv. Dat geldt ook voor muziek en foto's.

Nadelen van deze tv:

- Minder geluid
- De tv is wifi ready. Om wifi te gebruiken moet je een dongle van Samsung kopen. Die kost €55,-
- PIP werkt niet in dezelfde modus. Dus geen PIP om 2 tv progamma's te bekijken.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze 3D LED TV.

Nella08 19-12-2011

Update:
Tv beeld is nog steeds super.

Nadelen:
Tv schakelt langzaam tussen de kanalen.

Samsung heeft nog steeds de 3d brillen en €50,- huurtegoed niet geleverd en we zijn inmiddels 4 maanden verder. Na meerdere belletjes, emails en zelfs een aangetekende brief naar Samsung hoofdkantoor te Delft hebben ze niet een keer gereageerd. Ik ben daar zeer teleurgesteld over. Heb daar door nog niet de 3D functie van mijn tv kunnen testen.
Dat had ik nou absoluut niet verwacht van Samsung.
Door deze verschrikkelijke slechte service neem ik de volgende keer gewoon weer een Sony.

Margarino 19-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Een super mooie led tv met alle mogeliijkheden die er moeten zijn met een goeie prijs in vergelijking met zijn duurdere concurrenten.
De eerste dagen is het nog even spelen en uitproberen met alle instellingen om deze naar je wens maar dit zal wel bij alle tv´s zo zijn.
De papieren handleiding is wel erg summier dus moet je e.e.a. op de tv-handleiding nalopen.

Blastaar100 10-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D6200

Na veel led tv's bekeken te hebben toch gekozen voor de Samsung. Beeld van de led tv's in deze categorie, 200HZ,doen niet veel voor elkaar onder maar het model en de mogelijkheden gaven de doorslag. Redelijk goed geluid voor een TV van zo'n smalle omvang. Beeldkwaliteit is in HD en Blu-ray echt supper. Veel instel mogelijkheden om het beeld naar je eigen smaak in te stellen. Mooi is de usb aansluiting. Als je een DIVX film eropzet met ondertiteling dan wordt dat ook netjes afgespeelt.

Ghosting komt voor bij uitzendingen waar de kwaliteit niet goed van is. Bij Blu-Ray heb ik het nog niet kunnen ontdekken.
Leuke actie van Samsung want bij aanschaf van deze LED TV krijg je 2 3D brillen en 50 euro om films te huren bij Movie Max.
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

Tot nu toe zeer tevreden over deze LED TV.
4 weken in bezit.

PatrickSteemers 27-10-2011

Is dat een tijdelijke actie van die 2 gratis brillen erbij ?? Wij hebben daar niets over gehoord en ook niks gekregen.

rednas1972 28-04-2012

Kijk weer een consument op het verkeerde been gezet :(! Dit is GEEN 200Hz LED-tv maar een LED-tv met een frequentie van 100Hz! Jij denkt dat die CMR van 200Hz (Clear Motion Rate) de frequentie is, maar dat is de beeldverversing. Allemaal heel flauw van de fabrikanten, want bijvoorbeeld Philips speelt die spelletje ook, jammer.