Samsung UE40D5000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40D5000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

19Marcel66 19-06-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Prima tv met mooi beeld. Het gebruikersgemak is echter slecht. Dit komt met name tot uitdrukking in combinatie met een home-cinemaset. Nieteens van een ander merk, maar ook van Samsung.

Ik heb de de tv en de homecinemaset expres van het zelfde merk gekocht opdat alles goed zou zijn afgestemd.
De samenwerking is echter een DRAMA! Nog steeds 2 afstandsbedieningen onder andere omdat de ene AB een belangrijke toets mist (guide).
Daarnaast is het na intensieve bestudering entoepassing van de manual het niet mogelijk om simpele zaken af te stemmen.
Ook wanneer je iets eenmaalhebt ingeregeld dan is het later weer verdwenen!!

Dus neem de afstemmingsmogelijkheden van je apparatuur mee in je koopoverweging.

Samsung is technisch OK maar gebruikersvriendelijk is slecht!

PetervdS 09-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Prachtige tv. Zeer mooi beeld en oogstrelend design. Absolute aanrader. Je kunt de tv ook via LAN aansluiten aan je (thuis) netwerk waarmee je bv ook met je iPhone de tv kan bedienen (app Samsung remote). Op die manier kun je ook films afspelen of foto's bekijken (allshare). Duurzaamheid kan ik niks over zeggen omdat ik hem nog maar paden in bezit heb maar kwaliteit qua materialen voelt goed aan.

robin_1972 03-03-2013

Beste Peter,

Kun je a.u.b. meer uitleg geven hoe ik deze TV op mijn netwerk kan aansluiten thuis? Ik heb nu een LAN-kabel in TV gedaan en in Ziggo-modem gedaan. Er is verbinding, o.a. voor software-updates maar verder weet ik niet hoe ik met de TV het Internet op kan of mijn PC kan benaderen.... Weet jij raad?

Groet,

Robin

davidoff18 27-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Eergisteren een 42 inch Philips 100hz (400hz PMR) gekocht maar omgeruild voor deze Samsung voor 30 euro meer. Veel beter beeld! Het is 50Hz maar de beeldkwaliteit is ook bij snelle beelden beter dan een goedkope 100Hz. Het geluid is zoals bij bijna alle platte tv's tien keer niks, maar surround systeem erop en knallen maar, zeer tevreden al had mijn oude Sony 82cm 100hz breedbeeld tv van 15 jaar oud dezelfde kwaliteit als de platte tv's in deze prijsklasse.

mrbouboa 26-03-2012

Volgens de informatie op deze website en die van Samsung is deze tv 100 Hz...

mastermuk 14-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Geluidskwaliteit is niet super. Voor een film heb je een home cinema set nodig. Journaal en andere gesproken programma's klinken redelijk.

Beeldkwaliteit is zeer goed te noemen. Heb het ooit nog beter gezien en daarom geen 10 maar een 9.

Mogelijkheden geef ik een vijf omdat ik hem ronduit beperkt vindt. Qua aansluitingen is hij erg uitgebreid en de beeldkwaliteit van mijn mijn PC (DVI out naar HDMI out kabel) is zeer goed te noemen. Ik heb de tv terug gebracht omdat bleek dat ik een optionele USB dongle nodig had om Allshare te gebruiken en mijn Samsung Galaxy SII te koppelen. Internetten op je Galaxy SII en dat op de TV zin is niet mogelijk dus en mijn PC zelf was beperkt dus ik ben uit gaan kijken naar een Samsung TV met internet. Na het uitzoeken blijkt dat deze 5000 TV wel een browser kan hebben maar Samsung alleen de browser app op 6500 modellen en hoger zet. En dan ook blijken die browsers toch erg beperkt (installatie van stuurprogramma's zoals flash blijken niet mogelijk). Ik wacht wel even tot er betere Smart TV's op de markt komen met een redelijke prijs kwaliteit verhouding.

Gebruikersgemak vindt ik redelijk. Makkelijker dan andere TV's maar voor uitgebreide instellen moet je er wel even voor gaan zitten met handleiding.

Vormgeving vindt ik erg mooi. Eigenlijk weinig te klagen. De afstandbediening vind ik persoonlijk wel erg lelijk (speelgoed uitstraling). Je kunt wel als optie met een samsung mobiel en remote app je tv aansturen. Voor TV kijken op 3 meter afstand vindt ik hem behoorlijk overigens te groot en een 37 inch volstaat ook prima. Voor Films en Games is 40" inch zeer geschikt.

Voor Duurzaamheid kan ik eigenlijk weinig zeggen anders dan dat hij er erg solide uitziet. Hij is erg plat en geen het plastic oogt niet direct plastic. Bij gewone LCD TV's waaronder ook mijn Philips 37" zie je veel plastic achter op de TV en als je zo'n tv op tilt dan buigen de uitstekende plastic delen lichtjes door. Dat heb je met deze TV niet.

Zeker wel een goede TV. Koop hem voor het beeld en doe geluid via je home cinema set voor optimaal kijkplezier.
Stel je niet teveel voor bij andere Samsung Smart TV's omdat dat nog in de kinderschoenen staat. Je kunt beter een PC koppelen. Voor Allshare heb je een optionele dongle nodig bij deze TV die vanaf €55 te koop zijn. Voor een 200 euro meer heb je al een Samsung 6500 LED 3D TV (wireless lan) met browser + apps.

In principe wacht ik tot Samsung met betere internet TV's komt of de Smart TV modellen betaalbaarder worden. Als je dan toch een 5000 serie wilt gaan halen kijk dan ook naar de 5700 die slechts een paar tientjes meer kost en een aantal apps heeft (geen browser/optionele dongle nodig.

TomKen 07-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Heb nu een paar dagen de UE40D5000 in bezit. Was eerst wat sceptisch omdat er hier en daar in reviews gezegd wordt dat de TV last kan hebben van 'clouding'. Maar na veel getwijfel deze TV toch gekocht. Elke TV heeft zo zijn minpunten, hoe duur hij ook is. Ik heb gelukkig geen last van clouding.

Qua design ziet de TV er erg mooi uit. Ik heb gekozen voor de 'buitenlandse' versie. Deze heeft de hoeken wat scherper afgerond dan de Nederlandse versie. Deze is wat ronder in het design. Persoonlijk vind ik het 'vierkante' design vele malen mooier. Verder is de TV identiek.

De beeldkwaliteit is prachtig. Digitale tv (geen HD) ziet er prima uit, maar een echte 1080p film is fantastisch. De beeldkwaliteit vind ik ook het belangrijkste van de TV.
De geluidskwaliteit is goed, maar niet je van het. Voor TV kijken is het meer dan voldoende, maar voor films gebruik ik een surroundset. Daar kan de TV natuurlijk niet aan tippen.

Omdat de TV zo dun is, zijn de stekkers aan de achterkant erg kwetsbaar. Hier moet je dus wel voorzichtig mee te werk gaan.

Wij zijn heel tevreden met de TV.

fam Bouw 22-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

dit is een prima toestel , wel een kanttekening , we hebben deze tv gekocht om verschillende redenenen waarvan een van de belangrijkste was dat dit een 100 hrtz toestel zou zijn , dit is echter niet zo ! het is een 50hrtz tv met 100hrtz Clear Motion Rate .
dit is een techniek die de tv "upscaled" naar 100hrtz .
het is verder geen reden voor ons om het toestel terug te brengen omdat het verder voldoet aan onze wensen (en meer) maar ik wilde het hier wel even melden omdat je heel veel moeite moet doen om er achter te komen wat 100hrtz Clear Motion Rate nou precies is , in de winkel hebben ze ons gewoon verteld dat het een 100hrtz tv is maar het eerste wat we op het scherm zagen toen we hem inschakelde was 50hrtz en dan denk je dat je dat mogelijk nog kan veranderen via de instellingen maar dat is dus niet zo.
nogmaals verder is het een prachtig toestel zowel qua vormgeving als in het gebruik .

wnijen 25-10-2011

Wat jij upscalen naar 100HZ noemt is 100HZ. Er is maar 1 tv signaal wat binnenkomt. Alle tv's laten door "hun" techniek op los. De 100hz 200hz 400hz en tegenwoordig ook al 600hz en 800hz zijn technieken die tussenpunten inbouwen in het 50HZ signaal om het stabieler te maken voor het menselijk ook. De verschillende fabrikanten noemen de technieken anders, maar het komt op hetzelfde neer.
Deze techniek kan ook negatief werken, vandaar dat bij het spelen van spellen via xbox of playstation geadviseerd wordt om de 100hz uit te zetten. Iets duidelijker geworden hoop ik.

ergro 10-10-2011

Dankjewel voor de uitleg overde de 100hzcmr. Ik had dit ook gehoord, maar anderzijds ook dat het een gewone 100hz is. Mag ik uit jullie woorden opmaken dat het beeld ook bij snelle beelden gewoon 100hz waardig is? Bvd.

Fam. Moerland 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Deze Led tv van Samung is qua beeld, geluid en design gewoon Top. Deze tv is echt genieten. Het beeld is spat zuiver. Het geluid is voor z'n platte tv dik en dik in orde. De in- en uitgangen tbv de kabels aan de achterzijde van de tv zijn uitstekend ontworpen, zodanig dat de kabels prima te leiden zijn naar randapparatuur en stopcontacten. Aansluiten en zenderinstellen is eenvoudig uit te voeren en wijzigt zich vanzelf.
Het prijsniveau voor deze tv is zeer betaalbaar, helemaal als je deze tv aanschaft bij de Plasma Discouter.nl. Super winkel, waar je online kunt bestellen en afhalen in de winkel in Naarden. Het personeel is vriendelijk, behulpzaam en kundig.

Deze Led tv zou ik iedereen willen anbevelen.

sanvw 05-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Op zoek naar een nieuwe tv, hebben we veel vergelijkingen gedaan.
Uiteindelijk zijn we op zoek gegaan naar een tv met de volgende specificaties:
40 inch
Led backlit
Aansluiting met het netwerk DNLA streamen met onze nas
HD beeld
mooi design
Geen poespas zoals 3d en internet
Prijs rond de 600 euro

Zo zijn we dus uitgekomen op deze tv, komend van een 32 inch crt is dit toch wel heel erg mooi. Beeld is superscherp, maar vergt wel wat tijd met instellen om de scherpte en kleuren goed te krijgen.

Overall: zijn wij super tevreden met deze aankoop!

Sanvw 05-02-2012

Niet heel erg storend, maar vandaag toch clouding ontdekt (lichte vlekken op de tv bij super zwart beeld).

Rocio en Pepe 26-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Makkelijke instalatie Werkt goed met ziggo, wel gevoeliger voor (problemen) kabelsignaal, dus als storing, goed kabel controleren.
Storing kan ook komen door magnetisch veld te dicht bij decoder of tv, bv van (oude) DVD speler.

Mogelijkheden: Wij hebben bewust gekozen voor een tv ZONDER internet en 3D. Bij bv Mediamarkt worden deze modellen niet aangeboden, waardoor de apparaten al snel ongeveer 300 euro duurder uitvallen.

Aanbeveling om te kiezen voor 100herz scherm, tussen 100 en 200herz is er niet zo veel verschil, dus niet echt de moeite waard om daar meer aan te besteden.

Sam Balby 19-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Mooi apparaat, coax erin en gaan met die banaan, geen aparte decoder nodig (Ziggo certified) want zit er al in. Ned.1 direct in HD beschikbaar, een aantal andere zenders volgt 1 september 2011 volgens Ziggo reclame.

Jaap Bouwman 12-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Deze tv gekocht in combinatie met een Samsung Blu-Ray home cinema (HT-D5500) en ik ben erg tevreden. De beelden bij het afspelen van Blu-Ray zijn geweldig mooi! Ik heb er een Ziggo module bij gekocht, nadeel hiervan vind ik dat ie iedere keer bij het aanzetten weer check hiervan uitvoert (dit is enkele seconden). Ook heb ik een paar keer gehad dat ik analoog signaal had en ik de kanalen opnieuw digitaal moest binnenhalen via de module.

Geluid van tv heb ik via de optische aansluiting over de home cinema lopen, hierbij is helaas wel wat vertraging...iemand suggesties om dit te voorkomen?

De afstandbedieningen van de tv en home cinema zijn grotendeels gelijk en kunnen dus ook beide gebruik worden. In combinatie met de Ziggo module betekent dat dat er maar 1 afstandbediening nodig is.

De vormgeving vind ik persoonlijk erg strak.

H Kok 05-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

We zijn behoorlijk tevreden met onze UE40D5000 die onze 48 cm JVC is gaan vervangen.
Geluid is als bij elke andere (platte) TV : te verdragen. ik kan niet wachten tot ik de optische kabel binnen heb en het kan aansluiten op de Marantz SR7400.
Dan het beeld: ik heb elke avond zitten stoeien met de kleuren die bij kabel signaal altijd te ver doorschieten: veel contrast, dan weer te weinig, te veel kleur, dan weer te weinig. Ik snapte er niets van, ook niet na uren tweaken. Tot ik een USB stick met een 720P DIVX erop afspeelde en meteen werd me duidelijk wat de toegevoegde waarde van het scherm is: TOP!
Zonder dollen, ik ga nu alle DVD's opnieuw kijken op dit scherm! En met al die 3D onzin in de bioscopen, kan ik nu lekker wachten tot de blueray uit is en met vrienden thuis de film bekijken.
Een andere optie is om het TV-signaal op te waarderen bij onze provider (kan blijkbaar zonder extra kosten), want dat standaard TV signaal is echt waardeloos op zo'n groot scherm.
Aansluitmogelijkheden zijn vrij divers, helaas heb ik nog niets aan de 4x HDMI maar de scart converter, component video en de USB poort hebben al hun dienst bewezen.
De losse mediaplayer kan waarschijnlijk nu de deur uit, dit werkt sneller en handiger.
Voor de mensen met een kleine woonkamer (onze zithoek is een luttele 3,5x3,5 meter) is het een FORS ding. 37 inch was toch iets beter geweest qua formaat.

Wat ik nog niet geprobeerd heb: de ethernet aansluiting, digitale TV, PC aansluiting (gaming etc)

The good: lekker groot scherm, heel plat en elegant uiterlijk, staat stabiel, meer dan adequaat formaat in een middelgrote woonkamer, betaalbaar prijsje, USB aansluiting werkt prima met DIVX, goed te tillen met een gewicht van "slechts" 17 kg, afstandbediening is overzichtelijk (maar wel erg lelijk)

The bad: de kwaliteit van de component video connector is zwaar onder de maat en aangezien het een heel specifiek ding is kan ik ook geen betere vinden, het straft genadeloos het minderwaardige CAI signaal af, ik had graag de voetbevestiging toch iets steviger gezien, kunstof bezel (wtf?) had van mij weggelaten gemogen, de afstandbediening is echt leeeeelijk, geen digitale COAX, geen directe component video aansluiting (je hebt de connector nodig)

The ugly: zorg voor een goed video signaal en een lekkere audio set om er echt van te kunnen genieten.

Eindoordeel: leuke tv voor een mooie prijs en ik ga er zeker van genieten.
(Maar als ik centen had, was ik voor een 8000 serie gegaan van Samsung of Philips)

henkdrost 30-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Bij aanschaf twijfelde ik aan deze Samsung UE40D5000, of de Sony kdl-40ex500. Uiteindelijk deze gekozen vanwege de ongeveer zelfde specificaties maar veel mooiere design.

Design nog mooier dan op de foto's, kleine(smalle/dunne) glazen lijst om het beeld een glazen voet en superplat. Het voelt allemaal zeer luxe en solide.

Geluid vind ik prima, het klinkt alsof het van achter de TV komt, en dat komt het ook, maar door 5.1 set is dat voor mij van ondergeschikt belang. Normale kabel TV kijk ik overigens zonder de 5.1 set en heb dan geen behoefte om de set aan te zetten.

Extra features: Hoewel ik de TV al wel op het internet het aangesloten, heb ik er nog niets mee gedaan.

Afspelen van Divx ed. doe ik via een ACRyan PlayOn, dus ook niet gebruikt.

Picture in picture werkt, maar je kan op 1 of andere manier niet het formaat wijzigen of de geluidsbron veranderen. Hopelijk wordt dit verholpen met firmware updates. Of is hier toevallig iemand die dit verholpen heeft?

Al met al heel tevreden, maar ga er wel vanuit dat met PIP in de toekomst ook voor geluidsbron gekozen kan worden.

Televes 29-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Mooie design tv, mooi strakke smalle lijst met transparant laagje.
Pikzwart Glans scherm wat weinig last heeft van zonlicht.

Het Beeld met Dreambox op SD! strak gewoon.

Bluray nog strakker( HD)

Veel mogelijkheden en aansluiten is appeltje eitje.
aanrader voor die prijs en hij zakt wel snel , ik betaalde 601,- bij Saturn zal met de bouwvak nog goedkoper worden!.

oerlemans23 27-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Mooie LED TV, strak model heb de Tv niet hangend maar staand icm samsnung decoder 7140. Mogelijkheid om een Harddisk aan te sluiten en media af te spelen.Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit.Handigheid is als je de decoder linkt met de TV dat je met de uitknop beide app kunt afzetten.Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Aanrader voor deze prijs (600 euro mediamarkt).

Ties83 16-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Mooi TV-toestel. Gebruiksvriendelijk. Heb deze TV in combinatie met de CI+ module van upc. Goed en helder beeld en met HD zelfs nog mooier.

In combinatie met all share kun je via het netwerk films en foto's afspelen.

hupe10 09-01-2012

In je revieuw geef je aan dat je bij deze tv een c1+ module hebt gekocht en gebruikt. Dat is vreemd want in mijn tv zit aan de achterzijde helemaal geen sleuf om de C1+ module te plaatsen. Heb je wel een EU40D5000?

NiceGuYEddie 10-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

ik heb de d5000 nu een paar weken in het bezit en ik ben er heel tevreden mee. Mooi HD beeld als je blu ray films bekijkt, xbox 360 ziet er ook goed uit, weining lag. je kunt bv je externe harde schijf eraan sluiten met USB of je notebook via HDMI werkt allemaal prima. HD films via USB direct in de tv ziet er zelf mooier uit dan via de notebook. Een aanrader!

paulgeleen1980 03-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE40D5000

Sinds een paar dagen deze led-tv van samsung in bezit.
Het beeld is zeer goed in combinatie met de samsung dcb h380r decoder.Met de ziggo module is het beeld (ook HD)een stuk minder goed.

Het mooiste is dat je via het netwerk films kan afspelen.je kan ook een usb-stick met een divx in de usb ingang van de tv doen en zo films afspelen.

Het geluid van de tv is iets minder maar nog zeker acceptabel voor een tv van een paar centimeter dik.

Tevens herkent de tv ook externe apparaten zoals een decoder of een ps3 en kun je deze gewoon met je afstandsbediening aansturen.

Al met al een dikke voldoende.