Samsung UE40C6000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40C6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Erik Bo 08-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Beeld prima. Geluid minder. Komt uit de zijkant. Nu na 2 jaar strepen in beeld. Moet toch niet kunnen.

Ex samsung koper 15-09-2012

---------Update review, 15-9-2012----------
Waarschuwing voor gebruikers en kopers.
Deze tv is wel ziggo gecertificeerd maar werkt niet op de nieuwe signalering die ziggo momenteel uitrolt in het land.
Bepaalde types hebben een moederbord die vervangen moet worden. Ik heb deze tv ruim 2 jaar in bezit. De garantie was helaas al vervallen toen ik er achter kwam dat steeds meer zenders blokkerig beeld gingen geven. Na contact met BCC en Samsung en het afstruinen van het internet blijkt nu dat er een probleem is met een aantal types zoals volgende post van een ziggo medewerker op een forum:

Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:

Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1

Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0

Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.

Ziggo webteam
____

Het volgende legt het probleem goed uit:
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.

-----------1e review, 7-6-2010-----------
Ik ben voor een groot deel eens met de bevindingen van Roy33.

Positief: geluid, design, beeldkwaliteit.
Ik moet nog de verschillende instellingen onderzoeken.

Dit is mijn eerste " platte" tv en daarom komen de kleuren wat onnatuurlijk over en moest ik het eea wijzigen.
Vorige tv was een Samsung buis en het verschil in beeldkwaliteit is gigantisch.

Wat ik moest veranderen is de kabel van de WII. Voor 30 euro heb ik een nieuwe kabel gekocht, van Wii naar component. Beeld en geluid zijn fantastisch en de kinderen wisten niet wat ze zagen.

Ik heb in tegenstelling tot Roy33 geen last van clouding.
Na installatie heb ik meteen geupdate naar de laatste versie (van eind mei 2010).

Negatief: Het is lastig om de juiste kleuren instellingen te vinden.
Ik heb ook last van het slechte ontwerp voor de aansluitingen voor de kabels. Maar tegenwoordig kun je HDMI kabels kopen met een "haakse" aansluiting of draaibare connectoren waardoor dit probleem op te lossen is.

Belangrijk:
Dit product staat niet op de Ziggo lijst van gecertificeerde toestellen.
Bij BCC kreeg ik te horen dat het wel mogelijk was om met behulp van een CI+ (CAM module) het Ziggo signaal te kunnen ontvangen.
Na installatie van de tv en van de cam module lukte het me niet en kreeg de gebruikelijke E30-4 error en de problemen met het ontvangen van digitale kanalen zoals valt te lezen in de verschillende fora (forums?).
Dit weekend besteed aan het oplossen van het probleem door te experimenteren met de tv instellingen en te bellen met Ziggo. Eerste oorzaak was dat ik mijn kaart al meer dan 2 jaar niet had gebruikt dus die moest weer geactiveerd worden. Ziggo medewerker kon daarna niets meer doen en had ook geen oplossing of ervaring met dit probleem.
Vandaag ben ik bij BCC langsgegaan, de cad module en de kaart meegenomen en toen samen op een vergelijkbaar (niet gecertificeerd) toestel problemen signaal te krijgen. Dit lukte in eerste instantie niet. Daarna met een wel gecertificeerd toestel. Dit lukte ook niet. Daarna met Ziggo gebeld en daar kregen we iemand aan de lijn die wel verstand van zaken had.
We moesten de kaart opnieuw in het toestel plaatsen, hij gaf online een reset waarna de kaart bepaalde instellingen kreeg waardoor het digitaal signaal wel weer kon worden verwerkt. Daarna kon ik wel de hd kanalen ontvangen. Ik heb deze module en kaart weer meegenomen naar huis en nu werkt alles naar volle tevredenheid. Er is nog een voorbehoud. De Ziggo medewerker gaf aan dat Ziggo geen garantie gaf dat het over twee weken nog zou werken. Hij had ervaring met gebruikers die vaker opbelden om de kaart opnieuw te laten resetten. Het probleem lag uiteraard bij de fabrikanten die steeds van protocol veranderen!
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

NeeJoh 24-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Er zijn maar 2 minpunten te noemen: het geluid en het bufferen van films via DLNA. Verder blinkt het uit in aansluitmogelijkheden en gebruikersgemak. Het is mijn eerste LCD/LED scherm en mijn eerste Samsung en het moet gezegd de beeldkwaliteit is een aangename verrassing. De extra mogelijkheden zijn ook legio. Ik heb een DLNA server geinstalleerd op mijn laptop met Ubuntu en dat werd onmiddellijk herkend. Zoals gezegd gaat het bufferen van films bijzonder moeizaam en dat is jammer. Foto's en muziek geven geen problemen.
Aansluiten op het internet zorgt er tevens voor dat er automatisch firmware updates uitgevoerd worden. Tot nu toe nog maar 1.

henk-b 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Samsung TV UE40C6000, gekozen na bezoek aan BCC. Het is een moeilijke keuze omdat er zoveel soorten en maten zijn. Wat mij echter meteen opviel was de helderheid van deze TV. Het beeld springt er gewoon uit.

De keuze was eigenlijk al gemaakt. Toch even gekeken naar de Panasonic Plasma. Ook een zeer mooi beeld. Volgens de verkoper had de Plasma echter qua weerspiegeling in een lichte ruimte een nadeel tov de Led TV. Dit zit hem in de plaat voor de tv. Plasma is van glas, de led van kunsstof. Het glas spiegeld meer dan het kunsstof. Daarom de samsung Led gekozen.

De 6000 was 200 euro goedkoper dan de 6700. Geen verschil in beeld prestaties maar de 6700 kon iets meer qua netwerk. Voor mij niet belangrijk omdat ik dat via andere randapparatuur verwezenlijk. Derhalve de 6000. Zeer veel instellingen mogelijk om het beeld naar de hand te zetten.

Tevens is de functie "lipsync" aanwezig, om evt. wanneer nodig beeld en geluid te synchroniseren. Er wordt in de review's gesproken over "clouding" en "Edgelight bleeding". Van deze fenomenen heb ik in het totaal geen last en zijn ook niet waargenomen door mij. Al met al een hele goede koop vind ik. Update is mogelijk en zelfs streamen van films kan alhoewel het niet het mooist en makkelijkste is, ik heb daarvoor de mediabox hetgeen ultiem is.

Updates zijn bij samsung een probleem, aftersales is slecht bij die Koreaan. Tot nu toe nog geen updates nodig gehad.

half jaar in bezit en echt geen spijt. Zelfs mijn omgeving is jaloers op het ultime beeld.

Mimoun 12-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

De TV inmiddels 3 weken in huis. Prachtig beeld en mooie vormgeving. Ik heb deze op een philips Home cinema set aagesloten voor een beter geluid.
tot nu toe 2 minpuntjes tegengekomen.
De TV herkent niet alle USB apparaten of soms wel en soms weer niet. Dit probleem opgelost door een mediaspeler. Deze herkent hij feilloos.
In tegenstelling tot mijn oude Philips LCD TV loopt het geluid van deze Samsung niet synchroom met het geluid van de Home cinema set. Ik moet de volume van de TV echt op 0 zetten anders stoort hij mij. Misschien ligt dit aan want anders waar ik nog achter moet komen.

michiel1971-2 07-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Al enige tijd op zoek geweest naar een vervanger voor mijn 32 inch HD ready TV. Ik heb veel reviews gelezen, veel specificaties bekeken.

Uiteindelijk dit scherm opgehaald bij plasmadiscounter. Voor die prijs kon ik hem nergens anders krijgen. Andere winkels komen met verhalen over het feit dat ze daar allemaal import uit andere landen verkopen, waardoor je geen NL garantie hebt. Dat is dus niet waar.

Over de TV ben ik erg tevreden. Om te beginnen de kwaliteit van mijn gewone (niet-HD) upc uitzendingen. Ziet er echt veel beter uit dan op de oude lcd. Heel scherp, voorlopig hoef ik nog geen HD abonnement. Het geluid valt ook niet eens tegen, al heb ik hem wel op mijn surround systeem aangesloten.
Aansluiten op het netwerk (DLNA) werkt ook simpel. Hij ziet meteen andere apparaten die muziek, film of foto hebben. Bij het afspelen van HD films zie je pas echt hoe mooi het beeld is! Haarscherp. Ook het afspelen van MKV werkt vloeiend. Ondertitels die in de MKV zitten, pakt ie niet op. Je moet er een apart srt bestand voor aanmaken.

blijmet 02-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Beeld vergeleken met div. andere T.V.,veruit het beste !! geluid wat minder ..kan ook niet anders ?? 2 cm. is heel dun ! H.D., superieur !! groet., Theo

compuron 30-04-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Pracht van een tv,makkelijk aan te sluiten op home cinema.
De doorzichtige rand om de tv vind ik perfect.
Ik heb er ikea ledlampjes achter gedaan.
Ziet supper strak uit.
een supper tv voor niet al te veel geld

Klukkluk69 08-04-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Zeer mooie led tv met een heel mooi beeld,verrassend veel mogelijkheden en makkelijke bediening.

FamB 18-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Heb deze tv gekocht om mijn oude te vervangen. Was na het lezen van diverse reviews behoorlijk enthousiast. Toen ook nog een grote elektronica winkel de btw ging vergoeden werd de keuze snel omgezet in een aanschaf. Een ci+ module is wel een aanrader, deze heb ik ook direct aangeschaft.
Wat een ontzettend mooi design. We wonen in een huis met een landelijke inrichting en ook daar misstaat dit scherm absoluut niet.
De kleuren en scherpte (van zowel HD als niet HD materiaal) is echt ongelofelijk goed. Uiteraard moet je er niet op een meter vandaan zitten kijken, dan valt het tegen.
Voor het gewone Tv kijken voldoet de geluidskwaliteit (en zeker voor zo'n dun scherm). Voor films hebben we het geluid doorgelust naar een reciever, dat is natuurlijk helemaal top. Voor het aanschaffen van deze tv hadden we onszelf al eens getrakteerd op een mediaplayer. Op dat moment was dat helemaal het einde. Wat me direct opviel is dat de ingebouwde mediaplayer me behoorlijk heeft verbaasd qua afspeelmogelijkheden etc. Wel jammer dat DTS niet wordt ondersteund (dat doet mijn reciever wel).

Het enige minpuntje (dat ligt niet alleen aan de TV): Zodra ik met mijn mediaplayer een film afspeel en het beeld (via HDMI) en het geluid (rechtstreeks via optisch op mijn reciever aangesloten) heb ik een vertraging in het beeld ten opzichte van het geluid.
Een aantal opties om het op te lossen vallen af, te denken valt aan: nieuwe reciever met HDMI en lipsync mogelijkheden, vertrager voor het optische signaal.
Wat ik graag zou zien is dat de TV het originele signaal gewoon doorgeeft naar mijn reciever. Dus mediaplayer naar TV met HDMI en dan TV naar reciever met optische aansluiting. Op dit moment wordt het signaal alleen als 2.0 doorgegeven terwijl de bron 5.1 of DTS is. Andere TV merken hebben de optie voor het doorgeven van het originele signaal wel in zich. Als dat met software opgelost wordt ben ik echt helemaal een tevreden gebruiker.

Al met al voor de prijs een ontzettend goede en mooie TV waar ik nog veel plezier aan ga beleven en mijn omgeving kan adviseren om hem te kopen.

FastG 02-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Nu een paar dagen in bezit. Prachtig beeld. Geluid is lang zo slecht nog niet als wel eens wordt beweerd. Voldoende bas en met instellen van geluidsmodus (Film, standaard etc)prima. Geen last van ghosting of clouding. In combinatie met Humax5200 en digitale TV van Ziggo in gebruik. SCART niet meer gebruiken met deze TV.. beeld is dan ronduit slecht. Koop alle randapparaten met HDMI: digitaal en fantastisch beeld.

Sanne73 28-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Toestel een dikke week in bezit. Het beeld vind ik super strak. Zelfs oude films zien er uit als nieuw. Vormgeving vind ik ook mooi en het geluid is helemaal niet verkeerd. Installeren is fluitje van een cent. Kortom: een geweldig toestel.

Zoefieee 24-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

We hebben deze tv een half jaar in ons bezit. Het beeld is mooi scherp, de kleuren zijn prachtig. Het geluid is niet super, maar het valt niet tegen. Alleen laat het beeld nogal wat artefacten zien, vooral bij snelle of verticale bewegingen. Als je je daar niet aan stoort is het een prachtige tv.

fockema 23-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Gekocht bij Foka in Rotterdam voor €758, Zeer snel aangesloten volgens duidelijke instructie. Heeft veel mogelijkheden en uitstekend beeld (digitaal) Eenvoudig via experiabox van KPN verbinding maken met computer voor het afspelen van dvd,foto en muziek bestanden. Wel even goed de instructies opvolgen. Vooralsnog zeer tevreden

SBA1978 02-11-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Na lang zoeken uiteindelijk voor de Samsung EU40C6000 gekozen. Heb de tv nu een kleine week staan en ben erg tevreden.
Installatie ging snel en vrij gemakkelijk. Let er wel op dat je alles in de juist volgorde doet. Met name de CI+ module voor digitale televisie! Bij mij ging het in 1 keer goed. Kwestie van goed de gebruiksaanwijzing lezen; eerst de tv helemaal installeren zodat je analoog kunt kijken, dan de module in het slot van de tv plaatsen (ZONDER smartcard). Ondertussen de digitale tv smartcard via de Ziggo website activeren en dan pas de smartcard in de module schuiven. En klaar ben je.
Het geluid is echt prima. Eventueel een home cinema set aansluiten voor als je films kijkt en dan is het genieten geblazen.
Kortom, een aanrader en zijn geld dubbel en dwars waard.

pananonic 26-10-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Na lang zoeken en twijfelen, tussen een plasma en een lcd (LED) tv, had ik besloten om een plasma tv aan te schaffen. Dit vanwege zijn natuurgetrouwe beeld. En inderdaad de tv (overigens van een zeer gerenommeerd merk op het gebied van plasma) had een prachtig mooi beeld. Nu, een half jaar verder is, na 4 maanden ellende, de plasma de deur uit en ben ik in het bezit van deze Samsung LED televisie. Ik moet zeggen, absoluut geen slechte keuze. Overigens, moet ik hier even bij vermelden dat ik slechts alleen maar prettig televisie wil kijken, en mij minder bezig hou, met wat het toestel nog meer kan (bijv spellen, internet of allerlei geluidsapparatuur)

De 10 voor de geluidskwaliteit, is te danken aan het feit, dat ik mij erover heb verbaasd, dat Samsung erin geslaagd is om uit zo'n platte televisie, met nauwelijks een klankkast een geluidsniveau weet te peuteren die voor mij zeer aangenaam is, en waarbij ik geen extra boxen nodig heb.

Ik lees hier overigens dat de beeldkwaliteit vanuit de doos zeer fel en onnatuurlijk overkomt. Dat is ook zo, tot ik bij de instelling van het beeld de optie "film" activeerde. En ik moet zeggen dat deze instelling, voor mij dan, het meest prettig en rustigst kijkt. Het lijkt net of de instelling "film" alle scherpte eruit haalt en toch blijft het beeld helder.
Ook heb veel gehad aan degene die zijn persoonlijke instellingen qua beeld hier vermeld heeft (mijn dank hiervoor)

De "clouding" zie ik echter niet, ik heb daar nog eens extra op gelet, maar ik kan het niet ontdekken.

De mogelijkheden en gebruiksgemak geef ik een 8, omdat dit voor mij ruim voldoende is.

De vormgeving is, en dat kunnen weinig andere merken zeggen, geweldig. Je kan bijna niet anders dan daar een 10 voor te geven.

De kaart van Ziggo (dig tv) werkte binnen mum van tijd. Erin steken en een halve minuut later was ie al gereed.

De duurzaamheid kan ik echter niet beoordelen, omdat ik de televisie daar tekort voor heb.

Zoals ik al zei; ik wil alleen maar prettig tv kijken, en echt veel verstand heb ik er niet van, zeker niet zoveel als veel andere gebruikers op dit forum. Dus deze review is puur gebaseerd op eigen ervaring.

Vooralsnog: een goede keuze

Jammer dat het beeld regelmatig blokkerig wordt door de digitale uitzending, maar ik heb begrepen dat dit niet aan de televisie ligt. Mocht dat anders zijn hoor ik dat graag.

Anthony

Harry Jansen 18-10-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Prachtig beeld, prachtige tv. Niets dan lof !!
MP3 en AVI en MKV afspelen via USB, gaat geweldig.

Via de LAN blijkt dat lastig. AVI en MKV streamen niet snel genoeg en MP3 wordt niet herkend. Raadselachtig.

De helpdesk is een ramp!!!! Ik trof een ondeskundige medewerker die mijn vraag niet kon beantwoorden. Een mail met de probleemstelling naar de helpdesk resulteerde in een antwoordmail waarin mij wordt aangeraden de telefonische helpdesk te contacteren.....
Van het kastje naar de muur noemen we dit. Slechte zaaak. Probleem niet opgelost, ontevreden gebruiker rest.

Smiegel 22-08-2010

Design
De tv heeft een zwart “piano lak” glanzend frame welke aan de randen doorzichtig is. Deze doorzichtige randen hebben in de hoeken een facetkant waardoor het frame er als een schilderijlijst uitziet.
Het beeldpaneel is in hoogglans zwart uitgevoerd.
Aan de rechteronderzijde zitten tiptoetsen te weten: power, volume en kanalen. Aan de linkerzijde staan nog wat teksten als Hdtv, SRS Tru sound e.d., maar dit valt niet teveel op.
De tv is bevestigd op een ronde doorzichtige poot die staat op een geborstelde aluminium rechthoekige plateau op rubberen ronde voetjes. De voet is manueel draaibaar onder een hoek iets van 30 graden.
De tv is erg dun, 2,39 cm dik. Alle aansluitingen zitten aan de achterzijde en wijzen naar beneden of naar de zijkant, waardoor de tv dicht langs een muur kan worden opgehangen met het “Wall Slim Mount” systeem van Samsung. Een probleem hierdoor is wel dat de aansluitkabels niet te dik mogen zijn. Ik had dus al problemen met de aansluiting van de antennekabel. Deze ging er maar net in.
De voedingskabel is bij deze C serie los te halen (dit is niet mogelijk bij de B serie).
De afstandbediening is lang en is overzichtelijk ingedeeld. De knoppen zijn groot en goed leesbaar, maar niet volledig trefzeker. Je moet ook goed richten op de ontvanger. Van mij had de afstandbediening wel wat subtieler gemogen om wat meer aan te sluiten bij het design van de tv.

Aansluitingen
Aan de zijkant: 4xHDMI, 2x USB (Wi-Fi dongle/USB stick/USB HDD),dig. audio optisch out, CI+ module, en 3,5mm headphone input.
Aan de onderzijde: power, LAN, antennekabel, component (via 3,5mm input), scart (via 3,5mm input), pc in (dvi), audio in pc.
Vanwege mijn oude receiver gebruik ik de headphone out als audio out. De headphone out volume wordt apart geregeld t.o.v. het geluid over de speakers van de tv. Dit is erg handig. Er is geen ruis of een ander storend bijgeluid te horen! Perfect.

Functionaliteit
Deze tv beschikt over DLNA waardoor je de tv aan een netwerk kan hangen en via het menu kan bladeren in de mappen van de computers binnen het netwerk. Helaas kan ik niets over deze functie vertellen aangezien ik de tv niet heb aangesloten op een netwerk.

Mediaplayer
De mediaplayer van deze tv bevalt mij grotendeels uitstekend. Er worden behoorlijk wat codecs ondersteund waaronder avi, mkv bestanden (hoewel 1 mkv bestand niet werd afgespeeld). Dit heeft er weer mee te maken met dat mkv bestanden container bestanden zijn waarin weer verschillende soorten codecs kunnen zitten. Zie de handleiding van deze tv welke codecs worden ondersteund.
Films worden zonder problemen afgespeeld vanaf mijn 250GB hdd. USB stick werkt ook prima.
Via LAN heb ik niet getest.

Beeldinstellingen
In het menu kan je vele beeldinstellingen instellen: backlight, contrast, helderheid, kleur, tint, scherpte.
Ook zijn er geavanceerde instellingen: zwart toon, dynamisch contrast, schaduw detail, gamma, expert patroon, rgb mode, kleurruimte, wit balans, 10p wit balans, huid tint, rand verbetering, xvYCC, LED Motion Plus.
Voldoende instellingsmogelijkheden dus die je ook even wat tijd in beslag zullen nemen aangezien “out of the box” de instellingen van deze tv beroerd zijn. De kleuren worden erg overdreven en de backlight staat zo fel dat het 's avonds pijn aan je ogen doet.
Voor iedere bron dig, tv, analoge tv, external etc zijn de beedlinstellingen apart te regelen, maar ik moet zeggen dat ik ze voor allemaal vrijwel hetzelfde heb ingesteld.

Hieronder mijn beeldinstellingen:

HDMI Black level: uit
Motion Plus: : helder
Eco-sensor : aan

Beeldkwaliteit
Met de standaardinstellingen waren de kleuren erg overdreven en het beeld was ook veel te fel zoals ik al eerder vermeld. Na wat met de beeldinstellingen te hebben gespeeld kwam ik tot de bovenstaande beeldinstelling. Door de digitale ruisfilter en mpeg ruisfilter op UIT te zetten heb je geen last meer van die waas bij bewegingen waar sommige gebruikers last van hebben.
Door de kleuren naar beneden te schroeven zijn ze wat realistischer geworden. De zwartwaardes vind ik erg goed het enige nadeel is dat de kijkhoek beperkt is waardoor de zwartwaardes en de kleuren achteruit gaan wanneer je 2 zitplaatsen vanuit het midden van de tv ernaar kijkt.
SD beeld wordt goed opgewaardeerd waardoor een mooi beeld ontstaat. Dit verscheelt wel erg per zender en hoeveel compressie de kabelexploitant gebruikt. Laatst was RTL4 bijv. behoorlijk blokkerig terwijl RTL 5 een strak beeld weergaf.
HD beeld ziet er heel strak uit en hier heb ik weinig op aan te merken.
Wel ben ik minder te spreken over de 100hz Motion Plus. Wanneer deze op standaardinstellingen staat is deze te agressief en krijg je bij snelle scenes rond de bewegende objecten artefacten te zien, wat het kijkplezier negatief beinvloed. Gelukkig kan je de Motion Plus op verschillende manieren instellen en ook gewoon uitzetten. Voor films beschikt deze tv over 24p instelling en dan dient de motion plus uit te staan.
Het glanzende zwarte scherm ziet er mooi uit, maar zorgt overdag voor een spiegel effect. Ik vind dit echter niet echt storend aanwezig. 's Avonds heb je geen last van deze spiegeling. Ik heb een lamp direct naast de tv staan en die zie ik er niet in.

Clouding & backlight bleeding
Ik was overdag zeer tevreden met deze tv totdat de zon onderging en nu blijkt dat bij donkere beelden het beeld niet volledig zwart is. Helaas heeft deze tv last van clouding! Dit zijn lichtvlekken in het beeld.
Deze vallen alleen op wanneer het beeld zwart moet zijn of een donkere kleur heeft. De lichtvlekken bevinden zich alleen aan de linkerzijde van het scherm en zijn wel storend bij donkere scene's. Overdag vallen deze lichtvlekken echter niet op.
In de hoeken van het paneel, en dan ook weer aan de linkerzijde, heeft het paneel last van backlight bleeding. Dit is echter zo minimaal dat dit vrijwel niet opvalt. De lichtvlekken echter zijn toch wel storend en is zonde voor zo'n tv. Dit zou ook niet mogen voor deze prijs.

Vanwege deze lichtvlekken heb ik daarom contact opgenomen met de winkel en zonder problemen kon ik de tv omruilen voor een nieuw exemplaar. Wat bleek bij deze 2e? Hetzelfde probleem, zij het in mindere mate.
(deze review gaat over het 2e exemplaar, de 1e had namelijk zo'n beetje overal lichtvlekken!)
Waarom kan Sharp (zie bijv. de LE820) wel een homogeen paneel maken en Samsung niet?

Geluidskwaliteit
Het geluidssyteem bestaat uit twee naar beneden gerichte speakers en een “subwoofer” aan de achterzijde van de tv. Voor zo'n platte tv vind ik het geluid echter behoorlijk goed. Er is immers geen klankkast.
Ik ben minder te spreken over de SRS Tru Surround en Tru Dialog functies. Wanneer Tru Surround aanstaat zijn de dialogen soms onverstaanbaar, lees erg zacht, terwijl bij bijv. een explosie of een ander hard geluid, het geluid in een keer heel hard is. Kortom deze twee functies uit werkt beter voor mij.

Geluidsinstellingen
SRS theater sound : standaard
toonregeling (sorry geen getal waardes in het menu)
100hz : dicht bij +

SRS trusurround HD: uit
SRS Tru Dialog : uit
auto volume : uit

Conclusie
Het is een prachtige tv met een goede mediaplayer en veel aansluitmogelijkheden. Echter het clouding in het paneel is zonde en haalt de beeldweergave naar beneden. Toch heb ik besloten deze tv te houden vanwege het simpele feit dat er weinig andere tv's zijn die mij qua vormgeving aanspreken.
En de beeldkwaliteit is door de goede upscaling van SD en weergave van HD over het algemeen genomen wel goed.

robert john 17-08-2010

Plus:
deze ue40c6000 geeft een heel aardig plaatje.
De zaptijd is snel, de menu's duidelijk.

Min:
de kijkhoek. je moet er ècht recht voor zitten voor een goed plaatje.
En zwart blijkt nog steeds een probleem te zijn.
Met name de linkerkant van het beeld(hoe kàn dat, hè)laat in donkere scenes nogal wat licht van 't led backlight door. Erg jammer.

Wil1971 12-07-2010

Hoi allemaal,

Ik heb net voor het wk een ue40c6000 aangeschaft. Een prima beeld, maar na 4 weken had ik horizontale strepen in het beeld.
Het menuprogramma gaf aan dat ik een servicedienst in moest schakelen.
Omdat ik een extra wk-kijk garantie had had ik al na 6uur een vervangend exemplaar in huis. Wel een kleintje van wat jaartjes oud, maar ik dacht voor een paar dagen maakt dat niks uit.

Toen begon de ellende.... ik heb nu na 15 keer bellen nog steeds mijn tv niet terug. Het is al 4 weken geleden dat mijn tv is opgehaald, en ik heb nog steeds geen toezegging wanneer ik een nieuwe krijg.

Ik heb geen wedstrijd op mijn nieuwe tv kunnen kijken.

Dus ja, het is een mooi toestel (buiten de slechte mediaspeler die er standaard in zit), en nee, de service van Samsung is ZEEEEEEEEEER slecht!!!

Wil.

dukeopal 24-10-2011

hallo wij hebben het zelfde probleem wat u al wat het is geweest
MvrG Ilse en Peter

janbijker 08-06-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Ben zeer tevreden over deze tv maar signaleer toch twee minpunten: als ik een film kijk met balken boven en onder is er in alle vier de hoeken sprake van clouding ( witte wolkachtige vlekken), dit bederft een beetje het kijken omdat ik er steeds op let. Én: als ik er recht voor zit is het beeld prima, echter als ik er een beetje van de zijkant naar kijk wordt het beeld stukken minder( lichter). Kan die clouding verholpen worden met updates?, en zo ja..waar verkrijg ik die?...Verder wel tevreden, blu-ray is super!!

Roy33 04-06-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Ok, aangezien het aantal reviews nog steeds beperkt is en jullie waarschijnlijk (net als ik ooit) toch wat meer willen weten over de ervaringen, bijgaand een beknopte review. (opmerking: Ik heb geen Ziggo, dus daar kan ik weinig over zeggen.)

Ik heb lang getwijfeld tussen de Panasonic en een Philips. Samsung stond niet echt op mijn lijstje. Wilde een strak design (vind de LG SL serie bv nog steeds erg mooi, maar beeldkwaliteit beneden mijn verwachting) maar ook goed beeld. Panasonic viel uiteindelijk af op design en het feit dat deze slechts 37" was (maar beeldkwaliteit steekt er nog steeds met kop en schouders bovenuit, vind ik). De Philips met z'n afgeronde hoekjes stoorde me ook teveel. Toen kwam Samsung ineens met dit nieuwe model waarbij volgens andere reviews met name de geluidskwaliteit een stuk beter was. Het design sprak me aan, lekker strak, en de beeldkwaliteit viel me heel erg mee. Het er dus op gewaagd. Heb 'm nu ruim een maand staan, en ik ben nog steeds 85%-90% tevreden.

Positief: het strakke design, en het geluid is (voor zo'n platte televisie) zeer redelijk. Ik vind het heel knap dat ze uit zo'n piepklein speakertje nog zo'n geluid kunnen krijgen, dus een dikke voldoende. Heb wel de lage tonen iets opgeschroefd, maar voor dagelijks gebruik (journaal, tv-series en zo) ruim voldoende. Voor films natuurlijk wel over de surround set.

Beeldkwaliteit is prima tot zeer goed, afhankelijk van wat je kijkt. De kleuren zijn wat onnatuurlijk en erg fel, zelfs na wat finetuning met een test-DVD. Hiermee overigens de helderheid teruggeschroefd naar 30 en het contrast op 50, een hele verbetering. Met een film op Blu-Ray geven die felle kleuren echter wel een meer intense beleving, Avatar knalt echt van je scherm af! Aan de andere kant: rood is echt niet rood, wordt een beetje donkerder rood ipv bv ferrari rood). Op zich niet storend, maar het valt wel op.

Helemaal super vind ik het feit dat je een externe harde schijf via de USB poort kunt aansluiten. In de tv zit een mediaplayer geintegreerd, dus je hebt geen Popcorn oid meer nodig. Weliswaar is de ondersteuning ietwat beperkt, maar al met al vind ik het echt super om zo mijn foto's, films en muziek te kunnen benaderen. De andere feature om je tv in het netwerk te hangen (in mijn geval bij voorkeur draadloos) staat nog op mijn wensenlijstje, maar ik twijfel nog even over de snelheid van streaming video via draadloos.

Negatief: scherm heeft inderdaad last van clouding. Met name linksboven, iets uit de hoek, is er een vage witte wolk waarneembaar bij donkere beelden. Misschien nog beter bij latere software versies? Dit stoort me wel, maar op zich is het geen reden om deze tv niet te kopen, in de praktijk blijken die donkere achtergronden reuze mee te vallen en bij normaal gebruik valt het niet eens op.

Ook negatief vind ik de aansluitingen voor de kabels. Deze zitten hoofdzakelijk zijwaarts gericht (ipv naar onderen), waardoor mijn kabels dus eerst naar buiten gaan om vervolgens weer naar beneden gebogen te worden. Hierdoor komt er spanning te staan op de kabel ter hoogte van de aansluiting, had Samsung iets beter over na mogen denken.

Op die paar minpuntjes na, ben ik al met al toch zeer tevreden. Zelfs voor iemand die zo bovengemiddeld kritisch is als ik, is dit gewoon een goed scherm.

HenkvB58 28-04-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Ik ben sinds vorige week maandag in het bezit van deze led tv. Omdat er nog weinig gebruikerservaringen zijn het ik besloten om een wat uitgebreidere review te geven. Voor de aanschaf heb ik eigelijk alle info, ervaringen en de info op diverse forums gelezen over de voorgaande serie. Ondanks groot prijsverschil met de oude B serie toch voor de nieuwe gekozen omdat het geluid beter zou zijn en voor de aanwezige DNLA mogelijkheid. Om met het geluid te beginnen; Ik verwachtte geen supergeluid. Tot nu toe ben ik echter zeer tevreden over de geluidskwaliteit. Het geluid klinkt zeker niet blikkerig maar behoorlijk authentiek. Zoals altijd moet je er rekening mee houden dat een superplatte tv geen klankkast heeft. Het geluid is voor mij ongelofelijk goed voor zo'n plat model! Voor mij in ieder geval meer dan voldoende om ook films ed te kijken met het eigen geluid. Muziek luisteren is natuurlijk minder, maar daar koop je een dergelijke tv toch niet voor? Beeldkwaliteit; Ik ben nog aan het spelen, maar ik vind het beeld zeer natuurgetrouw. Er zijn meer dan genoeg instelmogelijkheden.
Deze tv heeft geen last van extreme backlightdimming zoals bij het vorige model. Wanneer het beeld veel donkere elementen bevat dan zie je de helderheid wel iets teruglopen, maar zeker niet extreem. De mate van dimming kun je zelf bepalen bij de instelling van het dynamisch contrast in het menu. Hiervoor hoef je, zoals je in de diverse forums over de B serie hebt kunnen lezen niet als noodgreep naar het service menu om local dimming uit te zetten.
De ingebouwde testpatronen zowel in zwartwit om de grijswaarden in te stellen als het kleurenpatroon zijn goed bruikbaar. Wel iets last van het zgn clouding, maar dat is slechts zichtbaar als er geen beelden (dus enkel zwartweergaven) worden weergegeven. In de praktijk is er naar mijn mening niet zichtbaar dat het edge backlight niet helemaal egaal is. De ecosensor is ook goed bruikbaar omdat je de minimum backlightwaarde kunt instellen. Ondanks dat dit model geen internet tv heeft is de DNLA optie geweldig. Series en DVD's streamen werkt heel goed. Ook is het instellen van de subtitles mogelijk, ook bij VOB bestanden. De info in de gebruiksaanwezig daarover is wel heel summier. Om de subtitles te kunnen benaderen moet je transcoding gebruiken. Daarna kun je in het menu bij instellingen de ondertitel selecteren. Was wel een beetje uitzoekwerk omdat hierover niets in de handleiding staat. Als mediaserver gebruik ik niet het eigen samsungprogramma maar het programma Wildmediaserver. Dit werkt goed bij mij. In gebruik deze tv overigens in mijn slaapkamer, dus als 2e tv. Normaal begin je een gebruikservaring met gweldig, goed, tegenvallend of slecht. Ik wil daar mee eindigen. Ik vind deze tv echt geweldig. Super in beeldweergave, goed geluid, zeer veel instelmogelijkheden, via computer (HDMI) zeer goed beeld, en dan de DNLA (andere computer met downloadbestanden) super gewoon. Ik besef dat niet iedereen zo enthousiast zal zijn omdat natuurlijk op iedere tv wel iets is aan te merken en ieder persoon de dingen anders waarneemt. Dat ik geen negatieve punten tot nu toe heb ontdekt komt omdat ik van nature positief kritisch ben ingesteld. Verwacht van een produkt niet het onmogelijke, maar kijk of een produkt voldoet en naar tevredenheid kan worden gebruikt. Misschien dat ik later opnieuw aanvullende gebruikservaringen zal melden. PS het dynamisch contrast zou 1:500000 zijn volgens de specificaties.De reactiesnelheid zou slechts 1 miliseconde bedragen en ik heb ergen gelezen dat de hyperreal (video)engine met 18 bits werkt. van

Bakkums 16-04-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Ik heb sinds 13april de tv in mijn bezit. Het eerste wat mij opviel was het uitermate nette en strakke design. Dit sprak mij ten eerste aan, verder sprong het beeld kwaliteit mij ook in het oog.

Wat betreft het beeld:
De tv beschikt over een goede 100HZ functie en zal dus voor een mooi soepel lopend beeld zorgen. Verder zijn de kleuren ook zeer mooi om te bekijken.

Wel moet je er rekening mee houden dat de tv standaard uit doos te vel en over scherp is. Ik persoonlijk vind dit niet prettig en of mooi kijken en heb dus de Film modus aangezet en de achtergrond verlichting verlaagd naar 5 of 6. Hangt af van het omgevings licht. Verder is het aan te raden om deze lager te zetten, omdat je anders in donkere scenes last krijgt van Clouding ( licht vlekken in het beeld).

Voor de tv had ik eerst een Full HD mirai TV, deze werd opgevolgd door een Samsung LCD full HD (40m86). Na deze tv 2 jaar in mijn bezit te hebben gehad, ben ik overgestapt naar de 100hz tv. De eerste was de Sony 40W5710(5500), deze viel heel erg tegen ivm vegen in het beeld en slechte 100hz functie.

Nu heb ik dus deze 40C6000 en vind dit een enorme vooruitgang ten opzichte van de Sony en de andere tv's die ik in mijn bezit heb gehad.

Ik gebruik de tv voornamelijk voor Blu-ray film en gamen mbv de PS3. Er is heel goed te spelen op deze samsung tv en heb zelf geen last van input lag.
Ook leuk is dat je met de afstandbediening de PS3 aan kunt zetten en bedienen, dus je hoeft geen PS3 afstandbediening meer te halen.

Geluid:
Het geluid van deze tv is echt zeer goed, ik heb ze zelf nog nooit zo goed gehoord in een LCD/LED tv. Zelf heb ik het geluid bijna altijd over mijn B&W speakers, maar omdat de tv zo'n goed geluid heeft, kan ik in de meeste gevallen de versterker wel uit laten staan.

Mochten mensen twijfelen tussen deze tv en de B6000, dan zou ik toch voor de C6000 gaan, omdat deze net iets beter is dan de B6000. Beeld is net iets mooier, functies werken net iets sneller en noem maar op.

Conclusie:
TV is een echte aanrader en zal je niet teleur stellen. Wel moet je er voor zorgen dat het beeld niet te vel staat, aangezien dit voor clouding zorgt.

vsy 12-04-2010
Geschreven voor: Samsung UE40C6000

Dit is geen FULL LED BACKLIGHT, zoals sommigen hier beweren. Maar wel een EDGE LED (zonder local dimming)

Dit toestel heeft heel wat last van backlight bleeding. (Hier het geval).

Meerwaarde tov B6000:
- Nieuwe processor
- Kleuren komen iets natuurlijker over.
- DLNA
- Movie playback
- Beter geluid, betere lage tonen

Knap toestel, spijtig van het zwart rond de edges.