Sony Tablet SGPT113NL 9,4 inch / zwart / 16 GB / 3G

• Test panel 8,4 nov 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Tablet SGPT113NL 9,4 inch / zwart / 16 GB / 3G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Janja390 05-04-2012

Lekker apparaat met een unieke vormgeving. Goed beeld, goed geluid. Wifi werkt perfect.

Inclusief een Micro usb aansluiting en 1 voor SD card. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn voor alle tablets, maar is vreemd genoeg een uitzondering.
De SD card reader is eigenlijk om data op je tablet te zetten (dus niet als extra geheugenopslag, maar met wat wat vogelen (en de juiste gratis programma's) kun je deze ook gebruiken als externe opslag (voor film, ebooks of foto's).

GPS werkt perfect (Kan Asus nog wat van leren) en geen newtonringen (zoals bij de Samsung).
In tegenstelling tot de apple producten kun je met Android wel (na installatie) blokkeren dat je volledige priveleven door 3e partijen wordt misbruikt.

Enige misser is de netstroom adapter aansluiting. Wat een gedrocht is die connector en waarom is die zo groot?

Overall toch een aanrader.

Boudi 06-05-2012

Welke gratis programma's bijvoorbeeld.

Sony S teleurstelling 17-03-2012

Ik heb dat apparaat gekocht om mee mobiel via 3G op internet te kunnen. Helaas de eerste keer stopt ik in de de tray houder de simkaart maar de houder is gebogen en beschadigd. nu kan ik niet 3G gebruiken. Simpel niet kopen als je wil mee internetten. Sony service reageerde niet op mijn klachten.

KeriOn 02-02-2012

Ik had deze gekocht als een 2e tablet naast de Ipad2 die we hadden. Nogal verslavend zo'n tablet waardoor je snel een 2e nodig hebt..;-) Ik wilde niet weer 500,00 euro uitgeven en dacht 'ach, een android ook proberen kan geen kwaad' en een sd slot leek mij ook handig ..USB slot is een mini usb slot waarvoor je een adapter voor nodig hebt die je bijna nergens kunt krijgen, dus daar moet je het niet voor kopen..Maaaaar, daar kwam ik van terug...ALS je een Ipad2 gewend bent valt hij heel erg tegen..Deze gelijk doorverkocht en TOCH een Ipad2 gekocht...Blijft een investering, maar ik geef liever 150.00 euro meer uit dan dat ik mij minimaal 2 jaar ga ergeren aan mijn uitgave van 400.00 euro, dat is ook niet weinig namelijk..Nu ben ik helemaal happy...Blijft een mooi en super handig ding zo'n ipad...Vooral met iCloud nu!! Je hebt voor een Android apparaat ook nog een antivirus programma nodig wat op zich maar 10,00 euro per jaar kost, maar Apple beschermd je ipad zelf, dus lekker makkelijk!!

PeterM75 10-03-2012

Zeer waardevolle review, met een vergelijking van twee producten vanuit gebruikerservaring. Goed gedaan!

rhk22463 31-07-2012

Ik begrijp dat jij verslaafd bent aan de iPad en daarom niet kunt wennen aan Android: ieder heeft zo zijn voorkeur en daar is niks mis mee.
Wat ik wel ongefundeerd vind is je opmerking dat je voor Android een Antivirus programma nodig hebt en voor iOS van Apple niet?!. Ik weet niet waar je deze "wijsheid" vandaan haalt maar het is niet juist, de praktijk leert dat iOS van Apple ook doelwit is van kwaadwillenden. Zonder antivirusprogramma werkt het natuurlijk ook, het is een gecalculeerd risico als je een tablet (welk OS je ook gebruikt) zonder bescherming gebruikt. Apple's marketing roept mooi dat ze de iPad beschermen, maar recentelijk bleek dit toch een leugen te zijn : ze doen (nog) niks tegen virussen, dus pas op !

De opmerking over mini-USB waar je geen adapter voor kunt vinden snap ik niet. Vergeet niet dat micro-/mini-USB de standaard is/wordt, dus het stikt van de passende kabeltjes (of adapters zoals je wilt) als je bedenkt dat de meeste smartphones dit als lader/data-kabel nodig hebben. Geen idee in welke winkel je gezocht heb maar volgens mij heb je niet goed gekeken of ben je in de verkeerde winkel geweest.
Verder wel een aardige review, maar ik begrijp uit jouw verhaal niet WAAROM de iPad nou precies beter is. Wat heeft de iPad dat de Sony niet heeft?

joostmooij 14-03-2012

Wat zijn de verschillen tussen een iPad2 en deze Sony? Dat wordt niet duidelijk in de review.

PTM Spierings 16-12-2011

Ik heb de tablet sinds een paar dagen in mijn bezit, als actie bij de Bravia TV gekocht, en ben tot nu toe zeer tevreden.

Het design is gelukkig wat afwijkend van de andere tablets en heeft door de gebogen lay-out een prettige handelbaarheid.

Het scherm heeft hele scherpe en diepe kleuren en de mogelijkheden zijn uitgebreid.

Het opstarten gaat zeer snel, alleen de batterijduur had wat langer gemogen. Maar dat kan ook komen omdat ik ook alles aan heb gezet (WiFi, bluetooth) en de achtergrond verlichting op hoog heb staan.

Ik gebruik de tablet o.a. ook om mijn TV's / BluRay / Cisco's aan te sturen. Het grote voordeel van deze tablet t.o.v. mijn ipad is dat er I.R. op zit en je dus deze apparaten ook kun aan / uitschakelen.

Ik heb de tablet de controls van mijn Cisco's (8455 / 8485) geleerd en dat was niet even gemakkelijk, maar het resultaat is dat ik nu al mijn apparatuur kan aansturen (Sony, Samsung en LG TV, net als de Cisco Ziggo recorders).

Ook spelletjes zien er mooi uit. Netjes dat Sony er twee PS spellen bij heeft geleverd.

Browsen, mail etc. gaan allemaal erg gemakkelijk. Het automatisch oppakken van een ander netwerk is in mijn geval nog wel handwerk gebleken, maar mogelijk omdat deze overlappen en dus de tablet niet naar het strekste bekende netwerk gaat, maar het eerst ingevoerde. (Ik ga daar nog even verder mee aan de slag).

Over het geheel een heel mooi apparaat en met de combinatie (TV + BluRay) een totaal oplossing voor media / entertainment. Vooral het "overgooien" van content van de tablet naar de andere apparatuur werkt prima.

Adrie1955 20-12-2011

Beste PTM, Ik heb ook de Sony tablet. Ik heb een Samsung UE46D8000 TV. Als ik via een app SmartTV opstart en dan naar YouTube ga moet ik alles via beeld intikken. Is het mogelijk dat je het op de Sony Tablet intikt. Gr. Adrie

HansD1960 09-10-2011

Beeldscherm is prachtig en voldoende helder. Het opstarten duurt wel langer dan verwacht. De compass functie werkt helaas niet goed waardoor ook Google Skymap niet werkt.

ro.es 05-10-2011

Toch overstag gegaan voor deze mooie Sony Tablet. Ik had al een Samsumg 10.1 Tablet die ik aan mijn dochter heb gegeven. Wat kan ik er van zeggen, het is toch allemaal iets gelikter dan de Samsung, het menu is mooier en is de navigatie nog sneller. Browsen en websites laden gaat allemaal vloeiend en snel, zonder haperingen De beeld kwaliteit is mooi, ook daar is Sony sterk in.

Ik heb er een 32Gb SD card bijgekocht en zo heb ik nu een Tablet van 48Gb in totaal.

Uit de doos en 1,2,3 zat ik op het WiFi netwerk. Direct werd de nieuwste software versie van het Android 3.2 besturing systeem geïnstalleerd.

Wat gelijk een groot voordeel is dat de Sony SD card sleuf on board heeft. Net als mini usb aansluiting. Ook Skype video bellen wordt in versie 3.2 ondersteund.

verder ligt deze Tablet lekker in de hand. Batterij lijkt mij behoorlijk lang mee te gaan. zo een 7 a 8 uur haalt deze zeker in het begin.

Mijn eerste bevinding is dat ik met deze Sony heel tevreden ben. In vergelijking tot alle Tablets behoort de Sony zeker tot de beste die op de markt te koop zijn. Een goede aankoop en beslist een aanrader.