Kurio Tab 7,0 inch / rood / 4,00 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kurio Tab 7,0 inch / rood / 4,00 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

1,3

noks 15-08-2013

De kindertablet die helemaal geen kindertablet blijkt te zijn. Het is een inferieure kwaliteit tablet met rubber hoesje en een software matige skin die kindvriendelijk moet zijn, maar vooral erg langzaam is. Er komen nauwelijks nieuwe spellen beschikbaar waardoor je al snel weer overschakelt op google play die via een omweg werkt. De tablet loopt vaak vast, de touchscreen blijkt erg ongevoelig waardoor je soms meerdere keren een commando moet herhalen wat niet echt fijn is als je kind een spel speelt. Kortom veel frustratie.
De bouw van de tablet is niet geschikt voor kinderen. De connectoren voor opladen en koptelefoon liggen met een flinterdun soldeerlaagje vastgesoldeerd. Deze kun je niet door kinderen laten bedienen want dan is het apparaat snel kapot. De producent Kurio/Eldohm is zich hier blijkbaar van bewust want deze onderdelen worden van de garantie uitgesloten. De garantie is sowieso bijzonder. Het bedrijf hanteert namelijk voor al haar producten identieke garantievoorwaarden. Er wordt dus geen rekening mee gehouden dat het hier om een product voor kinderen gaat. Bovendien brengen ze 25 euro in rekening om te concluderen dat het euvel niet onder de garantievoorwaarden valt. Anders krijg je je product zelfs niet meer terug.

Ik raad aanschaf van deze kinderlaptop af voor kinderen. Koop een fatsoenlijke goed gefabriceerde tablet en plaats een dikke rubber rand eromheen. Dat voorkomt een hoop kinderteleurstelling. Mijn leergeld was duur.