Samsung Galaxy Note 10.1 grijs - reviews

Beeldscherm
Opstartsnelheid
Accuduur
Score:

Prachtige tablet, nergens problemen mee, pen werkt super, de foto bewerking software ook, scherm super kwaliteit.

Het merendeel van het "gejank" hier over slechte dingen betreffende deze naar mijn mening uitmuntende tablet zijn volgens mij gebaseerd op eigen onvermogen om goed om te kunnen gaan met technologie.

Stekkertje kapot? Doe dan voorzichtig en ga niet huilen als je geen garantie krijgt, het is je eigen schuld, batterij duur slecht? Vele weten dat je deze eerst een paar keer geheel moet ontladen en daarna geheel opladen, niet bij half batterij laden, dus eigen schuld. Zeiken over beeldscherm resolutie? Pas dan je instellingen aan, alleen maar bedroeft over een cashback wat te lang duurt? Jij vrek, je hebt toch een goed product? I-pad beter? Stop dan een appel in je....

99% van de klachten hier zijn uit eigen onvermogen en ligt niet aan het apparaat.

5,3

Toen het tablet net binnen was ging het insteken van de voedingskabel in de aansluiting erg moeizaam. En het verwijderen hetzelfde. Achteraf gezien had ik direct terug moeten gaan naar BCC. Want nu is de omhuizing bij deze aansluiting gebroken. Werkelijk geen wild gebruik hiermee. Maar garantie 0,00 van Samsung of van BCC. Defect door externe kracht. Kosten voor reparatie net zo hoog als de nieuwprijs van het tablet. Dit terwijl hij 10 weken gebruikt is. En inmiddels al 6 weken weg voor onderzoek. De accuduur ging al snel achteruit. Een dag was vaak niet haalbaar. zeker in vergelijk met mij vorige tablet de asus eeepad.

Aanrader!
Heb nu de Note een jaar dagelijks intensief in gebruik. Gebruik hem privé (Youtube, tv-kijken, mail en overig internet) en zakelijk (gespreksaantekeningen met S-pen maken= superhandig!! en 1-op-1 presentaties geven).
M'n ruime gebruikerservaring met de Note? Om kort te zijn: ik zie mezelf als een kritische gebruiker en kan geen enkel nadeel van de Note bedenken. Geen storingen, zeer gebruiksvriendelijk, goede look&feel-beleving.
Ben zelf ook wel verbaasd dat je in in het bedrijfsleven zoveel navolgers hebt van de Ipad, terwijl de pen-functie en de prijs/kwaliteit-verhouding van de Note een echt onderscheidend voordeel is t.o.v. de Ipad. De Note kun je gerust kiezen, krijg je geen spijt van!

5,7

Mijn note heeft sinds een aantal weken oplaat problemen. Van de ene op de andere dag was de tab leeg en kon niet worden opgeladen. Opgestuurd en binnen een week terug. Hij deed het weer maar het opladen duurt extreem lang (uit, ongeveer 48 uur). Nu al 2x geen wifi connectie gehad. Terug naar fabrieksinstellingen gezet en dan werkt het weer (tijdelijk). Valt me ook op dat de tab niet meer oplaad wanneer deze aanstaat en vaak staat er een rode kruis. Als je de steker en weer opnieuw insteekt is de kruis weg. Op internet lees ik veel klachten over de accu. Schijnbaar door een update? Maar waarom lees ik nergens een oplossing. Hoe vaak moet ik mijn note opsturen voordat dit probleem is opgelost. Ik download geen apps meer, moet de tablet toch binnen 3 dagen terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dus een vraag aan uw allen: Wat is er met de note aan de hand?! Hoe kan het toch zo zijn dat veel mensen hier last van hebben maar er niks mee wordt gedaan...waar blijft de oplossing??
Naast dit probleem altijd erg tevreden geweest, maar de teleurstellingen stapelen zich nu wel erg snel op.

Score:

Ik ben zeer tevreden over de tablet, maar kom 1 zeer hinderlijk probleem tegen: ik kan op mijn Galaxy Note 10.1 met androidversie 4.1.2. wel internetpagina's opstarten, maar als ik dan wil doorklikken naar een subsite lukt het niet en krijg ik de melding dat de pagina tijdelijk niet beschikbaar is of verplaatst is. Dezelfde pagina is met de PC wel te benaderen. Ik kan dus wel androidworld.nl opstarten, maar androidworld.nl/forum gaat dus mis.
WIFI werkt goed, email etc en sociale sites werken nl. wel goed. Heb ondertussen ook alle andere browsers geprobeerd, maar probleem is overal hetzelfde. In de instellingen kan ik niets ontdekken.
Waar kan dit probleem aan liggen, is zeer hinderlijk en beperkt internetgebruik behoorlijk.

Score:

Nooit gedacht dat ik zo lang zonder het ding kon. maar nu ik er eentje heb gekocht ben ik wel blij met het apparaat. Hij start enorm snel op en geeft een heel mooi beeld. De draadloze verbinding is ook perfect en ik snap niet dat ik nooit eerder ben over gestapt maar ik doe mijn laptop en PC's nog niet van de hand!

Score:

Deze tablet gekocht om van youtube muziek af te spelen op m'n stereoversterker en dat gaat goed via de koptelefoon uitgang.Hoe alles verder werkt kom ik ook wel zonder gebruiksaanwijzing achter. Mjin eerste indrukken zijn heel goed over dit tablet

Score:

Heb lang getwijfeld of ik mijn ipad3 zou verkopen en voor de note 10.1 zou gaan.
Na aanschaf van een s2 werd ik steeds meer android fan…. heb thuis ook een smart tv an samsung dus een note leek me wel leuk.

Ook het feit dat je bij de ipad niks normaal kan aansluiten of uitbreiden irriteerde me al een tijdje.
Om over dat verschrikkelijke itunes maar te zwijgen. ….

Het enigste wat me tegen hield was het beeld.
Dat is echt bij de ipad subliem, maar de note heeft bij normaal gebruik prachtig beeld.
Divx films, sopcast voetbal, games etc. alles is glashelder, je ziet het alleen bij bijvoorbeeld het lezen van de krant. Dat is bij de ipad scherper.

Maar al die leuke dingen en vrijheid die je terug krijgt is het dik waard.
Ik ben super blij met de note!

Galaxy Note 10.1
Geweldig apparaat, Mijn vrouw is van de Apple ik van de Android.
Lees de gebruiksaanwijzingen goed, ook de filmpjes op youtube, download alleen wat je nodig hebt en hij loopt als een zonnetje.
Minder omslachtig dan iPad die je steeds weer aan iTunes moet leggen.
Zijn overigens beide top tablets

4,3

Ik zou iedereen aanraden dit apparaat niet te kopen! Loopt altijd vast! Minimaal 1x per dag! Als je 2 of meer tabbladen open hebt dan is de ander uit! Handig (Maar niet heus!) als je een programma of debat wilt beluisteren en ook wilt werken aan document of zo! Ik heb nog nooit zoveel spijt van een aankoop gehad als met dit onding! Koop liever een Ipad is mijn advies.

Score:

Ik ben zeer tevreden over deze tablet.

Vooral de pen en de nauwkeurigheid waarmee deze werkt(digitizer) zijn een onverwachte plus. Dus niet alleen om gegevens te bekijken, maar ook een beetje om content te kunnen bewerken.
Het klopt dat er beeldschermen zijn met een hogere resolutie, maar de resolutie van deze tablet stoort mij niet. Het beeldscherm doet het verder heel goed.

De batterij is ook prima en meestal wel goed voor 2 a 3 dagen.

De software is prima, en dat is bij digitale apparaten waar de werkelijke kracht naar voren moet komen. Ik hoop op meer nuttige software en een update naar de laatste standaard van android.

Kortom: waar ik vooraf misschien niet overtuigd was van het nut, ben ik dat nu wel gezien de mogelijkheden die dit apparaat heeft. De pen is echt een plus.

Fantastisch toestel, mooi design,
heel gebruiksvriendelijk en lage prijs.
Ik ben een leek maar had onmiddellijk alles geinstalleeerd (WIFI, e-mail, Apps, ...).

Score:

Ik vind het een erg fijne tablet, snel duidelijk fijner als laptop en makkelijker mee te nemen.
Ideaal waar ik hem voor gebruik.

Score:

Na heel wat tablet drama te hebben gehad (oa met de dramatisch slechte Asus tf700t) eindelijk gewoon eens een goeie tablet.
PS de Nexus 7 is ook top maar gewoon een maatje kleiner.
Na wat getwijfel toch voor de Note gegaan, dit beïnvloed door de recensies van kieskeurig.
De terughoudend werd veroorzaakt door het ontbreken van hd display.
Maar na het een en ander vergeleken te (na de aanschaf) is het beeld helemaal top.
Scherm reageert heel goed
Laadt de webpagina's snel
Start snel op
2Gb werkgeheugen, echt geweldig, je hebt t nodig.
Sterke accu.
Kleuren fantastisch, beter dan menig HD tablet(in ieder geval zeker beter dan de Asus tf700t).

Dus naar mijn mening een aanrader.

Grt

Bas 3000

Score:

Heb nu al een paar maanden de Note 10.1 maar ik had nog geen recensie geplaatst. Bij deze dan.
Kort gezegd, ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop. Prima gebruiksapparaat met het pennetje als handig extra.
* Pennetje: Ja, ik gebruik hem best veel. Je kunt er perfect pdf's mee corrigeren en hierop met de hand aantekeningen maken. Zo gebruik ik hem ook in mijn werk. Ik heb zelfs een apart pennetje gekocht die iets groter is en daarom makkelijker schrijft.
* Ook de split-screen gebruik ik weleens, bijvoorbeeld tijdens een vergadering met de notulen op de linkerhelft en het notitieblokje op de rechterhelft van het scherm. Handig!
* De resolutie van het scherm is klasse "standaard" en niet extreem hoog, maar dat is ook absoluut niet nodig voor de bruikbaarheid. Alles ziet er schitterend uit.
* De quad-core processor maakt de tablet erg snel. Ik wacht nu op de update naar Android 4.1 die elke dag kan komen.
* Of je hem mooi vind is een kwestie van smaak. Het plastic kraakt soms een beetje maar hij voelt toch stevig en degelijk aan. Een echt gebruiksartikel.
* Accu gaat lekker lang mee. In slaapstand verbruikt hij (met wifi aan) ca. 0,5% per uur en als je hem gebruikt zo'n drie dagen. Geen klagen dus.
* Kortom wat mij betreft een aanrader voor de creatieve geest, die niet alleen media wil consumeren (dan is wellicht de Nexus 7 of 10 beter) maar ook wat zelf wat wil doen op de tablet.

Hallo,

Ik heb na lang wikken en wegen deze tablet gekocht....
...oh nee, van sinterklaas gekregen ;)

Ik heb zowat alle filmpjes op youtube bekeken, en ben iedere keer enthousiaster geworden. En uiteindelijk besloten om deze aan te schaffen.
Vorige week was er een actie bij BCC waarbij ik 60 euro korting kreeg, en daarbij nog 75 euro cashback van Samsung, dus heb ik deze voor 319 euro kunnen kopen. Niet slecht he?

Deze tablet heeft naar mijn mening een vette streep voor op andere tablets, welke zijn gericht op het consumeren van informatie.
Op deze tablet kun je echt je creatieve geest laten werken.
Deze tablet brengt je een stap dichter bij digitaal werken ipv werken op papier.
De S-pen werkt verbluffend goed en je schrijft werkelijk net zo makkelijk als wanneer je op papier schrijft.
De mogelijkheid om PDF documenten te voorzien van commentaar of te bewerken met tekstmarker vind ik echt geweldig.

Ik ga verder geen vergelijk maken met andere tablets qua beeldschermkwaliteit, bedieningsgemak of snelheid, want daar heb ik absoluut geen ervaringen mee.
Wat ik wel denk is dat deze tablet uniek is in zijn soort, te danken aan de S-pen functionaliteit.

Als ik de tablet wat langer in gebruik heb zal ik misschien mijn review nog herzien, maar vooralsnog werkt alles zoals ik het me vantevoren heb voorgesteld.

Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze review.

Groeten Joachim

Score:

Een tijdje zitten twijfelen tussen de Aple en de Samsung. Beide apparaten in de hand genomen en bekeken op de + en -.

Gezien de bredere inzet van Andriod gekozen voor de Samsung.
Geen verkeerde keuze. Goed scherm even vele mogelijkheden van de apps. Voldoende snel en een zeer prettig scherm.

Gebruik van de S-pen is geweldig. Dat de camarafunctie niet zo optimaal is, is geen probleem. Het is een tablet en geen fototoestel.

In combinatie met de Noreve 'hoes' is het ideaal om mee te werken.

Score:

Ik ben zeer tevreden over de Note. Snel, mooi formaat scherm. Er zit een handig (S-)-pennetje bij. En een koptelefoontje. Netjes. Een dubbelscherm is mogelijk. Je kunt hem als afstandbediening programmeren voor al de audio/video-app.En, ook leuk: als je je aanmeldt bij de Dropbox krijg je 24maand lang 50Gb ruimte.

Mijn zoon heeft op dezelfde dag een Apple Retina (4) gekocht. Mooi vergelijk. Beiden zijn erg goed. Wel vinden we allebei de beeldverhouding van de Samsung prettiger.
Ook heeft de Samsung meer mogelijkheden. Je moet van goede huize komen op verschil te zien tussen de schermen.

Wat ons betreft kun je met allebei bijzonder goed leven.
Maak zelf uw keuze. Een Applefan? Koop een Apple. Android-liefhebber? Koop de Samsung.

En... wij doen niet mee aan de discussie Apple/Samsung.

Score:

Ik wil mijn eerdere recensie toch even herzien. Ik heb nu de ipad 2 en deze een tijd gebruikt. Er zijn wel degelijk verschillen. Van deze vind ik het beeldscherm beter. Daarnaast is van de ipad 2 de batterij vrij snel leeg. Denk hierbij aan 1 dag intensief gebruik. Dat betekend dus, als je niet consequent bent met het opladen nachts, je de kans loopt dat hij leeg is. Bij de Samsung kun je echt dagen bezig voordat hij leeg is. Ik vermoed dat het komt doordat dit apparaat absoluut niet warm wordt. Maar het belangrijkste verschil vind ik de apps. Het klinkt vreemd, ik had het nooit gedacht, maar bij android zijn die beter. Bij de ipad 2 bv. zijn veel kranten apps 2 keer zo groot gemaakt en daardoor grofkorrelig. Daarnaast is bv. de you tube app van de ipad een stuk minder. Ook grofkorrelig en daarnaast is de uitvoering minder.

Score:

Oprecht een heerlijk apparaat! Wij hadden eerst de iPad 3 via een actie gekregen maar al snel liepen we tegen de beperkingen van Apple....als je verder niets van Apple hebt.
Eerlijk is eerlijk, de resolutie op de de iPad is hoger en merkbaar. Ook moet ik op persoonlijke basis zeggen dat een iPad net wat degelijker aanvoelt als ik het vasthoud.
Maar nu, de note 10.1.... de processor werkelijk briljant, de dual-screen mogelijkheid is relaxed en verfrissend al merk ik dat hij soms iets, maar dan ook iets kan haperen. De vooraf geïnstalleerde fotoshop is een grote pré! Dat is ook waarom Samsung überhaupt een streepje voor heeft wat mij betreft. Het programma heeft een duidelijke tutorial en de s-pen is superhandig. Foto's maken is met de 5 mp camera is oké maar zeker niet van hoogstaande kwaliteit. Dat is in mijn ogen wel een slordigheid. Zeker omdat de camera's op de smartphones al geniaal zijn. (Zelf s2 gebruiker). Als je filmpjes wilt maken zorg dan wel voor een degelijke schrijfsnelheid op je micro-sd kaartje, waar een slot voor is, nog een grote pré op de iPad. Het geheugen is uitbreidbaar.
Daarentegen is de accu er één om van te houden. Bij dagelijks gebruik laad ik hem eens in de 3 à 4 dagen op.
In de appstore zijn vaak enkel de matige apps gratis. Lang leve googleplay!!
We vinden het een gebruiksvriendelijk apparaat en hebben zeker geen spijt van onze beslissing om de ipad3 ervoor in te ruilen!

+ Toon meer reviews
Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Samsung Galaxy Note 10.1 grijs