Empire Electronix Icon zwart - reviews

Beeldscherm
Opstartsnelheid
Accuduur
7,3

Aangeschaft via de webshop van het Algemeen Dagblad. Ik heb totaal geen slechte ervaringen met deze tablet. Ik heb ook een Ipad. Natuurlijk is het scherm niet van die kwaliteit. Kan ook niet met een prijs van €99. Ik ervaar het als een prima apparaat. Kan er alles mee. Internetten, emailen, mobiel bankieren en ebooks lezen.

Score:

zoontje kreeg 1 maand geleden de tablet, na een paar dagen liep hij vast, wij terug naar de winkel, oh fabrieksfoutje werd gezegd, kregen heel leuk een nieuwe mee, via foto klein een update gekregen met het advies deze te instaleren, zou helpen tegen het vast lopen, 1 dag later alweer vast!, accu leeg laten lopen en opladen hielp wel maar 2 dagen later hetzelfde!, vandaag alweer een nieuwe mee gekregen van foto klein, nu slechts naar een paar uur loopt hij vast! , geloof dat ik maar mijn geld terug vraag en toch over naar een echte tablet ga!

3,7

Bij een actie van Veronica kreeg je een tablet M712.
Bij binnenkomst liep hij al gelijk vast, opnieuw opstarten of harde reset hielpen niet.
Hiervoor gebeld, stuur maar terug zetten we er nieuwe firmwhare in. Toen hij weer terug kwam en ik hem aan zette liep hij weer gelijk vast. Alweer bellen, stuur maar terug krijg je een nieuwe. Toen hij weer terug kwam was het gewoon weer dezelfde met hetzelfde probleem. Alweer bellen, stuur maar terug gaan we regelen. Ik vertelde dat ik de verzendkosten niet meer ging betalen om dat het hun fout was.
O dat is geen probleem doe het bonnetje er maar bij dan maken we dat over.
Nu 2 weken verder nog steeds geen nieuwe tablet en ook geen verzendkosten ontvangen. En op de e-mail krijg je ook al geen reactie. Echt een waardeloos bedrijf. Dit duurt nu al maanden!!!
Het beeldscherm en de accu kan ik niet beoordelen want hij werkt niet!!!

Score:

Het is gewoon een hand klein perfect apparaat. Ik kan er alles mee doen wat ik wil doen. Accu houdt het redelijk lang vol enige wat ik mis is een camera aan de achterkant.
Uit wisselen van data via de usb aansluiting gaat zonder problemen. Ik heb er een 16Gb SD kaart ingedaan en samen met het gemak van data uitwisseling via USB of "the cloud" zit ik echt niet meer verlegen om geheugen. Kunnen de dure merken een voorbeeld aan nemen, ik ben nog niets tegen gekomen wat op een grote broer wel gaat en op mijn kleintje niet.

Score:

Ik heb dit tablet aangeschaft vanwege de prijs en de positieve revieuws.
Ik ben er zeer tevreden over en vooral ook over de aftersales van Empire Electronix.
De heer Roumans van E.E. heeft alle tijd en moeite genomen(zelfs 's avonds gebeld) om Playstore op mijn tablet te zetten, wat mij zelf niet lukte.
Een aanrader dus.

Score:

De andere tablets waren mij te duur, deze tablet is niet minder dan de dure exemplaren. Werkt snel ook met het downloaden van ebooks.

Score:

Reden voor de aanschaf dat ik een tablet wilde die niet te groot was 8" tot 9" dit was een mooie middemaat
de tablet via bol.com besteld en na 2 dagen in huis
de tablet voelt degelijk aan
na aanzetten start hij snel op
draadloos netwerk was zo ingesteld
na een update van de tablet via http://www.empire-electronix.com/#!__welkom-nl/vstc2=software-tablets/vstc0=producten heb ik de playstore er ook op staan

de tablet gaat bij mij 1 dag mee en ik laat hem s-avonds weer op voor de volgende dag

zeer tevreden over deze aankoop

Score:

Ik heb voor dit tablet gekozen omdat ik de Ipad of Ibabs van andere wat bekendere merken te duur vond. Tevens vond ik het formaat perfect omdat ik een 7" te klein vind en de 10" niet erg handzaam. De icon zit er met 8.4" precies tussenin. Ik ben er erg tevreden over en ook de aftersales is perfect van Empire Electronics. Ik heb er 2x een klein storinkje aan gehad en dit was binnen no-time opgelost! Super service!

Score:

Ik wilde voor ik op vakantie zou gaan een tablet hebben. Ik heb vooral een computer nodig om mee te nemen om wat mail bij te houden en om internet tot je beschikking te hebben. Niet zo'n dure iPad maar iets simpelers. Ik bestelde er een bij 't Kruidvat, maar die bleek niet leverbaar te zijn voor die vakantie...
Toen maar snel op pad op zoek naar een alternatief. Bij Exact in Drunen zag ik een Empire Icon, maar die was me te net te duur. De verkoper keek nog even de actuele prijs voor me na en dat scheelde enorm! Dat er ook nog meteen een hoes bij zat voor dat geld was voor mij een reden om dit apparaat te kopen.
Helaas bleek er Android 2.3 op geïnstalleerd te zijn, en daarmee kon ik niet terecht bij Google's Play Store. Er zou een update via de website van Empire Electronix mogelijk zijn, maar dat werkte helaas niet goed bij mij. Telefonisch en via mail contact gehad met Empire Electronox medewerkers, waar men zeer bereid bleek me te helpen. De helpdesk heeft me goed online geholpen en nu heeft mijn tablet de update gehad. Ik was al blij met het apparaat, maar nu overtreft het alle verwachtingen! Echt een heel fijn ding!

Score:

Onlangs kwam ik in het bezit van een Icon tablet van de firma Empire Eelectronics. De beslissing om zo'n tablet aan te schaffen was dat het een perfecte combinatie is tussen een communicatie systeem en een E reader. Omdat ik wat wijzigingen en vragen had m.b.t. mijn Icon, heb ik per mail contact opgenomen met de heer Raymond Roumans van Empire Electronics. Kort na mijn mailtje werd ik door hem gebeld. Met zijn hulp is mijn ICON tablet perfect geschikt voor meer mogelijkheden dan ik gedacht had. Dus: ICON een aanrader en niet alleen voor jongeren.

Score:

Ongeveer 1 maand geleden bij Bol.Com aangeschaft. Reden de gecenties bij Bol.com., scherm grootte, prijs en E-readerfunctie.
Nu dus een aantal weken in gebruik. Ook een aantal keren contact gehad met de aftersales van Empire Electronix. De contacten zijn persoonlijk, leerzaam en open. Voor elke vraag kan men bellen of mailen. Men reageert direct op probleemstellingen.
In eerste instantie was de Andoid market van SlideMe beperkt. Maar nu met de update is de volledige Android Market beschikbaar. Ook lijkt het apparaat sneller geworden en nog beter te reageren. Positief is ook de bijgeleverde lederen hoes die van zeer goede kwaliteit is. De Icon overtreft mijn verwachtingen en daarom beoordeel ik het gezien de prijs/kwaliteit verhouding op een 10.

Score:

Via Ibood.com in 2011 gekocht. In eerste instantie omdat ik geen €500+ voor een iPad of Asus wil uitgeven. Voor €200 vind ik dit een goede tablet, beter dan de tablets die bij Intertoys e.d. voor dezelfde prijs worden aangeboden. 7 inch vind ik te klein (beeldscherm), 10 inch te groot (gewicht en handzaamheid). Deze is 8.4 inch en voor mij precies goed. Scherm is capacitatief dus reageert op meerdere vingers en beweging. Android 2.3, van huis uit geen Android Market maar inmiddels is er een firmware update op de site van Empire Electronics die dat wel biedt. Goede handleiding voor installatie van de firmware via een Windows PC dus een leek moet dit m.i. ook kunnen). Stevige kwaliteit behuizing.
Snelle reactie op vragen op de website van Empire Electronics. Wat mij betreft een aanrader.

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Empire Electronix Icon zwart