Samsung NX300 + OIS III 18-55mm bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 138 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NX300 + OIS III 18-55mm bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Justj78 25-10-2014

Vandaag (25/11/2014) gekocht. In het pakket zat een kleine SB (flitser) en de 18-55 AF lens. Voor volgende maand 3 weken Senegal. Uiteraard al redelijk getest en vergeleken met mijn ervaring met Nikon camera's en lenzen (ben 10 jaar lang reparateur bij Nikon geweest). Voelt degelijk en ligt lekker in de hand (hetzelfde als de meeste systeem camera's). Lens voelt wat plastic aan, maar zeer zeker niet verkeerd (ben verwend met professionele lenzen). Lens lijkt me wel degelijk. Ook gelijk getest op overbelichting en onder belichting. De CCD houdt goed stand en wordt niet snel korrelig of overstraald. En de lens kwaliteit is verbazend goed flinke overbelichting met hoog contrast. Scherpe overgang van contrast :)

Film kwaliteit is ook erg mooi. AF werkt goed (ja ik heb ze sneller gezien, maar het verloop is erg soepeltjes). EN is geheel geruisloos (wat niet altijd vanzelfsprekend is), terwijl de geluidskwaliteit toch best goed is van de audio opname.

Het Speedlight (SB-Flitser) heeft een prima belichting, ik gok tot een meter of 7. Praktisch design, niet te groot ingeklapt en uitgeklapt hoog genoeg om geen lensschaduw te veroorzaken (wat vaak een probleem is bij ingebouwde flitsers). Bijkomstigheid van hoger geplaatste flitser, is dat ORBs ook veel minder snel voorkomen (ORBs: witte vage stippen op de foto, ontstaan door flitslicht-reflectie op rond dwarrelend stof).

Een definitief oordeel volgt nog. Maar tot nu toe een erg fijn toestel dat zijn geld zeer waard lijkt te zijn (BCC 349 euro, en nog eens cashback via samsung erbij).

Marian van Loenen 16-09-2014

Sinds een maand in het bezit van de Samsung NX 300M. Prachtige camera met een heel handig menu. Bijna alles is mogelijk met deze camera. Wel wennen als je een compactcamera bent gewend want er zijn talloze mogelijkheden. Het menu kan bediend worden via de display. Na iedere keus die je hebt gemaakt verschijnt er een uitleg op het scherm over wat je hebt gekozen.
Ikzelf ben nog maar een beginneling dus moet alles tien keer lezen maar het gaat steeds beter.Er is ook een mogelijkheid om de gemaakte foto op de camera te bewerken. Heel handig.
De wifi mogelijkheid is ook een uitkomst. De camera verplaatst via wifi de foto's naar je telefoon of andersom.
Alleen de geld teruggave aktie bij Samsung is een grote puinhoop. Heb al een paar keer de benodigde stukken opgestuurd maar krijg dan als antwoord dat ze de stukken niet kunnen vinden of dat de termijn verstreken is, wat niet waar is. Als je € 50,-- wilt terugontvangen heb je voor € 100,-- ergernis. Ben nu een maand verder en het is nog steeds niet afgehandeld.

GERARDLYDIAJULIA 27-07-2014

Paar weken geleden NX3000 gekocht. Fijne camera met veel mogelijkheden. Foto's geweldige kwaliteit. Met standaard 16-50 OIS lens kom je een heel eind, al mis ik nog het grotere zoombereik. Dus een 50-200 mm lens staat nog wel op mijn lijstje.

papaul55 18-07-2014

Nog maar een paar dagen in het bezit van de NX 300 en nu al "verliefd".. Lekker handzaam, beter dan mijn spiegelreflex met telelens enz. De kwaliteit van de foto's overtreffen mijn verwachtingen.
Ik denk dat ik erg veel plezier aan de camera ga beleven.

Beetje Sip 02-07-2014

Heb de camera nog niet zo lang in huis maar ziet er top uit en een stuk beter dan m'n oude Cybershot. Wat ik wel betreurenswaardig vind is dat toen ik hem bij Saturn kocht ik lekker gemaakt werd een twee lens te kopen met 50% cashback korting van Samsung. Toen ik echter aanspraak wilde maken op deze Cashback korting bleek dit een kat in de zak. Samsung ziet de Camerakit (Body en lens die echt los kan) niet als losse lens. Dus kom je niet in aanmerking voor de aktie. Saturn verwijst naar Aktie van Samsung. Samsung verwijst naar Saturn om gebrekkige info. Wel mooie lens 50-200 MM, maar had nog mooier kunnen zijn voor 50% van de prijs. Nu gaat ie waarschijnlijk retour en krijg ik 100% cash bac retour en verdient niemand iets

photorob 19-06-2014

daar ik op reis ga naar Indonesië en Australië en ik nog in het bezit was van een spiegelreflex camera met rolletjes, ging ik op zoek naar een nieuwe camera. graag wilde ik een digitale spiegelreflex-camera, maar in de winkel viel mijn oog op deze compacte systeem camera. De verkoper legde mij het verschil uit tussen een digitale spiegel reflex en een systeem camera. Hij showde mij alle mogelijkheden en ik was meteemn verkocht. absoluut geen spijt van deze aanschaf want wat is de NX300 veelzijdig. Zelfs al heb je totaal geen verstand van fotografie , zet hem in z'n automaat of smartstand en je schiet de prachtigste foto's. Via wifi zet je zo alle foto's over naar je pc , tablet of smartphone. Er zijn nog heel veel functies die ik moet uitzoeken , dus de camera houdt je lekker bezig . elke keer ontdek je weer iets nieuws en dat brengt een glimlach op het gezicht. Super camera , echt een aanrader. 1 heel klein minpuntje, het oplaad snoertje is wel wat kort.....maar daar is vast wel wat voor te krijgen. de bijgeleverde software adobe photoshop lightroom moet ik nog mee stoeien, maar dat gaat helemaal goed komen!!

Jasja 18-05-2014

Drie maanden geleden hebben wij deze camera aangeschaft en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad. Dit is echt een fantastische camera met heel veel mogelijkheden die we nog steeds niet allemaal hebben uitgeprobeerd. De duidelijke Nederlandse handleiding (jammer genoeg alleen op internet) wordt nog vaak geraadpleegd. Maar al ken je alle mogelijkheden nog niet dan kan je toch snel aan de slag met de camera in de stand: "auto" of "smart". De resultaten zijn grandioos. Mooie scherpe foto's met natuurlijke kleuren. Het toestel is bijzonder gebruiksvriendelijk. Over de degelijkheid is nog niet veel te zeggen na deze korte tijd maar het toestel is robuust en voelt degelijk aan en ziet er prima uit. Overigens is er wel degelijk een losse lader voor de batterij te verkrijgen.

eriks4r 12-05-2014

Kan mij niet vinden in de negatieve punten van de test van de consumentenbond. Camera aangeschaft om deze zomer mee te nemen naar Amerika ipv de mijn veel grotere en al weer wat oudere Nikon D5000. De Samsung ligt heel prettig in de hand. (Heb hem gekocht i.c.m. de 18-55 lens) Start erg snel op en is makkelijk te bedienen. Alle functies werken zowel met de knoppen als op het scherm. Het scherm werkt ook erg goed buiten in daglicht.
De tot nu toe gemaakte foto's doen zeker niet onder voor de foto's gemaakt met mijn Nikon.
Ook de video's in HD zien er goed uit.

Anouk851 02-05-2014

De Samsung NX300 reageert heel snel. Bij mijn vorige camera was het moment dat ik wilde vast leggen al voorbij voordat er een foto gemaakt werd met als gevolg vaak onscherpe, wazige foto's. De NX 300 legt gelijk de goede momenten haarscherp voor je vast. Maak je foto's in donkerdere ruimtes maakt de camera nog steeds haarscherpe duidelijke foto's.
De mogelijkheden zijn enorm! Omdat ik niet veel af weet van sluitertijd, diafragma en dit soort zaken ben ik blij met de kant en klare functies/ opties van de camera.
Deze opties zijn gemakkelijk in het menu te vinden en heel makkelijk te bedienen met de knopjes en rechtstreeks op het scherm!
We hebben voor de witte camera gekozen en krijgen veel complimenten dat die er erg mooi en modern uitziet!
Om de camera een punt te geven voor degelijkheid vind ik moeilijk om nu al over te oordelen.
Eén nadeel zou kunnen zijn dat je niet heel ver kunt inzoomen met de 18-55 lens. Maar tot nu toe is dat waar wij de camera voor gebruiken geen probleem.

Guusjes 02-05-2014

Erg mooie camera met retro look!
De instellingen zijn super overzichtelijk en de mogenlijk heden zijn groot ondanks de vele mogenlijkheden is het allemaal niet moeilijk of onduidelijk. Dat het scherm bewegen kan is ideaal.
De camera ligt ook lekker in de hand. ik heb er verder nog geen klachten over en ben verder ook geen min puntjes tegen gekomen. Zeker een aan rader!

pietdegreeuw 29-04-2014

Mooie camera met veel mogelijkheden en maakt mooie foto's. De bediening is erg makkelijk en overzichtelijk. OP het display van de camera kan je de foto ook meteen bewerken en het versturen met WiFi werkt ook ideaal.

suleyka 25-04-2014

Deze camera is erg licht en makkelijk in gebruik. Heel veel mogelijkheden en snel in gebruik. Ik ben er nu blij mee en heel enthousiast om te kijken wat er nog meer mee kan! Heel erg blij mee!

Bontinckd 24-04-2014

Handige camera,, krijgt maar een 7 voor kwaliteit omdat de smartstand voor macro, onscherpe foto's oplevert ( genomen met 18-55 lens) automatdche stand levert soms zwaar overbelichte foto's op met dus veel detailverlies, dit integenstelling met de + hiervoor in de beoordeling. Als je zelf speelt met de manuele settings kan je dit wel vermijden.
Voor de rest zeker ok.

mark_thaman 08-03-2014

De NX300 ziet er echt fantastisch uit, ligt lekker in de hand en maakt mooie foto's. We hebben de camera pas een paar dagen in bezit, dus zijn nog goed naar de functies aan het kijken, maar tot nog toe echt heel erg blij met deze aankoop!

Gordy 28-02-2014

Erg mooie en compacte camera. Zat te twijfelen tussen een spiegel reflex en een systeemcamera. In de winkel gaven ze aan dat deze qua kwaliteit niet onder doet voor een spiegelreflex. Dit klopt helemaal.Maakt super scherpe foto's

Woody74 28-02-2014

Precies wat je kan verwachten van zo'n toestel.
Prima foto's, veel mogelijkheden en super kwaliteit.

Display is goed helder zelf als de zon erin schijnt. Als je een echte fotograaf ben, kan je alles handmatig instellen. Voor iemand die dit niet is, zijn de voor gedefineerde standen een uitkomst. Wisselen van lensen gaat simpel dankzij de rode indicatoren op camera en lens. Opslaan van de foto's kan in jpeg en raw. Raw formaat is wel even zoeken, aangezien dit niet in iedere voorgedefineerde instelling ondersteun wordt. Kortom top toestel.

k.woddema 27-02-2014

camera nog maar net in mijn bezit, maar wil graag wat meer doen dan alleen de automatische stand .
foto's zijn met de standaard lens goed in en uit te zoomen met veel reikwijdte, en toch dan heel snel met automatisch scherp stellen , ik vind het een erg mooie camera die scherpe foto's maakt

koos van beveren 26-02-2014

Mooie kwaliteit foto,s.
Prachtige vormgeving en erg makkelijk in de bediening!!
Jammer dat er geen zoeker opzit,maar het heldere oled scherm maakt dat weer goed.

Joltje8 25-02-2014

Zo op het eerste oog een prima camera, erg makkelijk in het gebruik, waarmee vrij veel kan worden ondernomen.
De camera is compact dus makkelijk mee te nemen en heeft een goeie grip, waardoor goed vast te houden.

Heb nu de camera enkele dagen in mijn bezit en tot nu toe nog geen oneffenheden kunnen ontdekken.
De foto's zien er kwalitatief prima uit.
Ook de mogelijkheden doen absoluut niet onder voor mijn vorige digitale spiegel reflex camera.

Heel blij met mijn aankoop, maar ik had ook niets anders verwacht van Samsung !!!

Edwin de Smit 24-02-2014

Ik ben een amateur gebruiker en dit is mijn eerste systeem camera. Maar met dit toestel kan naar mijn mening iedereen die even de moeite neemt een paar stukken uit de handleiding te lezen hier prachtige foto's mee kan maken. Het is een degelijk apparaat en maakt zeer goede foto's met weinig licht en dan ook nog zonder flits. Verder zijn de mogelijkheden bijna oneindig, om hier alles uit te halen zal ik nog wat fotografie boeken door moeten nemen maar dat is bij elke spiegelreflex/systeem camera. Maar door de gebruiksvriendelijkheid van de nx300 gaat die helemaal goed komen! top!

Mika09 24-02-2014

Onder het motto het oog wil ook wat, is dit een super camera met niet alleen een mooi uiterlijk maar tevens goede kwaliteit. Deze camera heb ik nu in bezit naast mijn Nikon D3100 maar de kwaliteit doet zeker niet onder, integendeel op bepaalde gebieden vind ik deze camera zelfs beter, met name fotografie binnen zonder flitser. Ook de bediening is erg makkelijk, ik ben vooral te spreken over de autofocus die met het touchscreen bediend wordt. Qua mogelijkheden nog genoeg om te ontdekken, dus ik ben benieuwd wat voor mooie beelden die de camera mij gaat opleveren!

Al met al na een paar dagen zeer tevreden met deze aankoop!

chica1965 10-04-2014

Hallo,
Graag ontvang ik nog wat nadere info over de camera. Ik bezit nu een nikon d5100 en maak af en toe interieurfoto's voor een makelaar of badk.specialist. Ik heb nu een 18-105 lens. Ik vind de camera echter aan de zware kant ivm artrose in m'n duimen en overweeg de samsung gezien de goede reviews. Als ik nu met 55 stand een foto maak en ik maak daaruit een zoomopname, krijg je dan nog een goede kwaliteit foto hieruit? Anders zou ik de 55-200 lens erbij moeten aanschaffen maar ik wissel liever niet van objectief.
Denk je dat de samsung toch wat voor me zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reactie.

Vr groet,
Coby

Nanne1994 24-02-2014

Ik ben erg tevreden! goede foto's, erg makkelijk te gebruiken en goede lenzen bijgeleverd. Tevens een mooi design!

TWS_MKK 22-02-2014

Op papier heeft de Samsung NX300 hele goede specificaties vandaar de keuze. Nu een paar dagen in huis en kan nu al zeggen fantastische camera. Het verschil t.o.v. de concurrentie: touche screen, draadloos foto's overzetten en compleetheid komen goed tot zijn recht. Super gemakkelijk bedienbare camera en top foto's - Samsung laat weer eens zien dat de gebruiker centraal staat met betaalbare high level techniek!

TWS_MKK 27-03-2014

Cash back actie van Samsung is een wassen neus.
Vandaag bericht gekregen dat deze niet uitgekeerd wordt.
Wat een goedkope en laffe streek van Samsung!

Tuinmann 20-02-2014

Was een Olympus spiegelreflex camera gewend, maar het gemak waarmee deze NX 300 te bedienen is zorgen voor snelle en hele mooie foto's. Daarnaast zijn de mogelijkheden overdadig. De Nederlandse handleiding zorgt ervoor dat je moeiteloos en snel de camera leert kennen en beheersen.

SV123 20-02-2014

Een erg fijne camera met veel verschillende opties. Makkelijk in de bediening en maakt foto's met een mooie kwaliteit.