Dyson DC37 Animal Turbine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC37 Animal Turbine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

LOES 27-12-2016

Valt tegen

Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Voor het geld een slechte stofzuiger, de srang is echt veel te kort als je langer bent dan 1.70 m onze stofzuifer stopte met zuigen na anderhalf jaar, als alle hulpstukken waren verwijderd deed ie het prima maar zodra de slang er weer op ging stopte de stofzuiger en trok een soort vacuum.....gelukkig had ik hem via Wehkamp gekocht en kon ik hem opsturen ter reparatie en omdat het waarschijnlijk niet te vinden was na 6 weken mijn geld terug, het hele aankoopbedrag, nu gewoon een simpele Bosch stofzuiger met zak maar ook met een prima zuigkracht

Minpunten

• Korte stofzuigslang

Officiele reactie van Dyson 28-12-2016

Beste Loes,

Bedankt voor je review. Het is de bedoeling om het handvat langs je lichaam te laten hangen, zodat je overbelasting voorkomt. Verder spijt het me te horen dat de reparatie mis gelopen is. Het is altijd beter om rechtsreeks contact op te nemen met de Dyson Helpdesk bij problemen met het toestel. Op die manier proberen we deze situaties te verkomen.

Met vriendelijke groeten,
Dyson Benelux

darkyduck 05-12-2014
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Het apparaat maakt vrij veel herrie, te korte zuigbuis maar het allergrootste probleem is de platte, dunne verbinding (en hoek) van de zuigmond. Hierdoor raken grotere objecten (kruidnoten) direct verstopt en moet je de boel demonteren met een schroevendraaier om het eruit te krijgen.
Als je als ontwerper vindt dat er alleen dunne objecten doorheen mogen, regel dat direct bij de zuigmond zodat er geen verstopping ontstaat.
Al met al veel te duur apparaat.

Gj777 30-08-2014
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Hij vreet bijna je tapijt op! Wat een krachtpatser. En heerlijk om het vuil zo makkelijk uit de stofzuiger te halen. Hij is prijzig, maar zijn prijs waard. Voordelen: 1. Zuigkracht. 2. Kliksysteem van verschillende onderdelen (erg eenvoudig en snel). 3. Apparaat volgt als een goed getraind hondje. 4. Weegt niet veel. Nadelen? Ja een paar. 1. Bij de tapijtborstel zijn lange haren lastig van de borstel te verwijderen. 2. Van gladde vloer naar tapijt...mond wisselen. 3. Maar 1 stand voor zuigkracht.

Peter deV ogel 01-05-2014
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Na 2 jaar gebruik wordt de ergenis over het legen van het te kleine stofreservoir en het met een mesje schoonmaken van de borstels steeds groter.
Ook houden de borstels steeds vaker op met roteren waardoor het zuigen erg zwaar wordt. Als ik weer een stofzuiger moet kopen, wordt het geen dure dyson meer.

abbey8 06-03-2014
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

De Dyson heeft een sterke zuigkracht. Daardoor geeft deze stofzuiger problemen bij het zuigen van bepaalde matten en stoffen stoelen en banken. de zuigkracht moet je dan met je duim regelen en dat kost veel kracht! De handgreep is niet voor mensen met rsi. Door de grote beweeglijkheid is het lastig sturen. Naast de dyson hou ik er dus een 2de stofzuger op na.

Anoniem 01-04-2013
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Na jarenlang een Miele stofzakapparaat te hebben gehad nu op zoek gegaan naar een stofzakloze stofzuiger. Eerst de Dyson besteld en geprobeerd, toch de pionier in deze technologie en vernieuwend oa met de airblade die ik vaak in openbare toiletten zie, super uitvinding trouwens.

Echter viel ons de DC37 toch tegen qua gebruiksgemak. De stang is veel te kort en wordt je gedwongen een andere houding aan te nemen waarbij je maar 1 hand kunt gebruiken.
Voor ons wat langere mensen geen optie.

Ook zuigt het mondstok voor vloeren niet lekker, de wieltjes sturen je iedere keer een kant op die je niet wilt wat dus niet ontspannen zuigt. Ook het legen van de vuilhouder blijkt in de praktijk niet superhandig omdat er altijd stof in de klep blijft steken en je dus weer extra handelingen moet doen om al het vuil er weer goed uit te krijgen.

Voor de rest is z'n zuigkracht prima en doet het turbomondstuk z'n werk om met name dierenharen (we hebben een hond) goed te verwijderen.

Kortom hij ziet er futuristisch uit maar in het dagelijks gebruik bevalt hij ons niet. Dus de Dyson is weer retour gegaan.

Nu hebben we de Bosch Pro Animal (ook stofzakloos) aangeschaft en die is pas echt goed. Aanrader!

I.burgers 30-03-2013
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Blij met aankoop, wel duur in aanschaf, maar hij is het waard.
Wat een zuigkracht en heel makkelijk in gebruik, wendbaar, niet zwaar en handig een zuigborstel die zich aanpast aan onderlaag, zeker bij houten vloer met kleden.
Geen zuigzakken is ook heel fijn.
Het model vind ik ook mooi.

I.burgers 31-07-2013

blijf er enthousiast over

Peter deV ogel 11-08-2012
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Wat zuigkracht betreft een geweldige stofzuiger, mede door de roterende borstel. We hebben een hond en vloerbedekking. Op zich niet een goede kombinatie, maar de Dyson weet alle haren perfect te verwijderen.
Er zijn wel een paar nadelen: het stofreservoir is erg klein en moet vaak geleegd worden. Het legen is een ramp. Je staat in een grote stofwolk het stof uit het reservoir te peuteren. Dus als je allergisch bent voor stof, dan moet je dat niet zelf doen. Ook de borstel moet elke keer uitelkaar om de haren met een mesje te verwijderen.
Verder het design. Alles is van kunsstof, zodat tijdens het zuigen veel stof en haren aan de buitenkant blijven plakken vanwege de statische oplading. Als je de bocht om wil blijft de stofzuiger haken en valt op zijn kant: de voorwieljes zijn te klein.
Maar toch, waar het om gaat is de zuigkracht en die is zeer goed, ik sta met plezier te stofzuigen en ben daarom tevreden.

Officiele reactie van Dyson 02-05-2014

Beste Peter,
Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt met je machine.
Er zit 5 jaar garantie op je stofzuiger en alle toebehoren. Zou je daarom contact met onze klantenservice op kunnen nemen via 020 5219897 of helpdesk.benelux@dyson.com, zodat we een oplossing voor je kunnen vinden?
Alvast dank en met vriendelijke groet,
Dyson

E. Roberti 11-06-2012
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Ik was de meer dan tevreden eigenaar van een dc 23 maar deze toonde beginselen van ouderdom.
De borstels bleven niet altijd op hun plaats, de connecties waren afgeleefd …

Gezien de tevredenheid van de dc 23 heb ik een nieuwe dc 37 gekocht.
Wat een ontnuchtering!
De kwaliteit is met 90% omlaag. Het doet me denken aan een stofzuigertje voor barbies.
De nieuwe parketborstel is gewoon niet te gebruiken. Deze keert zich naar alle kanten behalve naar de te stofzuigen vloer.
Voor een klein tapijtje die je meestal kan vinden aan de kant van een bed, aan een wc moet je van borstel gaan veranderen!
Darm en draad zijn stukken korter!

Ik heb dus maar mijn oude versleten borstel getaped op de nieuwe stofzuiger.
545€ heb ik hiervoor betaald.

Schande!

Officiele reactie van Dyson 14-06-2012

Beste E. Roberti,

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over uw DC37. De DC37 maakt gebruik van onze nieuwste Radial Root Cyclone Technologie. Dat wil zeggen dat deze nog meer stof en vuil verwijdert dan zijn voorgangers. Het is dan ook zeker niet het geval dat de kwaliteit omlaag is gegaan – sterker nog: deze is verbeterd! Ook slang en snoer zijn even lang als die van de DC23. De buis is wel iets korter, daar de DC23 over een uitschuifbare buis beschikte, en de DC37 niet.

Uiteraard willen wij graag dat u tevreden bent over uw toestel. Als de flexibele parketborstel u niet bevalt, kunt u ook kiezen voor een gewone parketborstel, of als u liever niet van borstel wisselt, kunt u kiezen voor een schakelbare vloerzuigmond. Wij willen u vragen contact op te nemen met onze klantenservice via 078 / 150 980 zodat wij voor een oplossing kunnen zorgen.

Dyson

pol55 26-03-2012
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

We hebben hem nu een maand en inderdaad, hij is z'n geld echt waard, het sluitmechanisme is misschien wennen, wij vonden het ook een fragiele indruk maken. Maar tegen een ding lopen we echt op, hondenharen en een deel van ander stof gaat zo vastzitten rond de roterende rol dat zelfs de winkelier het met een stanlymesje los sneed en ons adviseerde hetzelfde te doen. Vinden we toch een minpunt voor een apparaat van tegen de 500 euro.

rolandus75 27-12-2011
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Prima stofzuiger, we hebben twee poezen en die veroorzaken nogal wat haren. De borstels en alsmede de zuigkracht zorgen ervoor dat het stofzuigen iets minder stressvol verloopt. Tevens is het legen van de stofzuiger zo gepiept.

Stofzuiger is behoorlijk compleet. Twee speciale harenborstels, een kleine stofzuigmond, een langwerpige stofzuigmond en een hardevloerenborstel.
De kleine onderdelen zijn aan de stang te bevestigen, erg handig.

De stofzuiger voelt alleen een beetje fragiel aan, en ik ben nogal lomp, maar goed, we hebben het apparaat nog maar een paar dagen dus de toekomst zal moeten wijzen of het de mij weerstaat.

De stofzuiger hebben wij gekocht bij Redcoon en was keurig verpakt in een om-doos en thuis door Post NL afgeleverd.

Wij kunnen iedereen dit apparaat dus van harte aanbevelen. Het is een uitgave maar als je je rot staat te zuigen op dierenharen is dit apparaat een must.

pwjm 07-12-2011
Geschreven voor: Dyson DC37 Animal Turbine

Ik wilde al heel lang een zakloze stofzuiger.
Maar hikte lang tegen de prijs aan van een Dyson...

Al tijden een "bouwmarktstofzuiger" in gebruik. Die maakt een ongelovelijke herrie en de zak ging ook regelmatig stuk en het gevolg dat alle stof er net zo hard weer uit werd geblazen enz.

Na lang dubben toch de DYSON aangeschaft. Is toch de eerst op de markt met en dergelijke stofzakloos systeem.

Na het eerste gebruik me wild geschrokken, c.q. geschaamd wat er van de vloer afkwam... Tjonge... deze jongen zuigt..
En doet dat erg goed... De meegeleverde turbo-borstel voor tapijt doet uitstekend werk en de kleinere turboborstel is uitstekend voor een beklede trap!
De borstel is in een oogwenk te demonteren als er lange draden of lange haren zich er omheen hebben gewikkeld, iets wat uiteraard niet te voorkomen is..
Maar het merendeel verdwijnt keurig in de stofzuiger!

Het legen van het reservoir is een fluitje van een cent..
Ik heb een beetje mijn bedenkingen omtrent het sluit mechanisme.. Dat voelt een beetje fragiel aan.
Maar DYSON geeft 5 jaar garantie! dus het zal wel meevallen daarmee. Daarom ook een wat lagere beoordeling qua duurzaamheid
Je moet het niet erg vinden om tegen het vuil aan te kijken... want het reservoir is doorzichtig.
Groot voordeel wel weer is dat als je per ongeluk iets opzuigt wat niet de bedoeling is, muntjes, sieraden enz. je die weer in een mum van tijd terug hebt! Zonder dat je een zak moet openknippen en moet uitpluizen...
Schoonmaken van het reservoir is ook heel goed te doen. Is volledig verwijderbaar van de machine en even onder de kraan uit te spoelen.
Ook het HEPA-filter is snel en makkelijk uitspoelbaar. Trouwens levenslange garantie op..

Dan het geluid... verbijsterend! Kijk... een stofzuiger verplaats lucht... en dat hoor je... Maar deze... De motor maakt minder geluid dan de luchtstroom bij de zuigmond! Dat hoor je... de motor zelf is heel stil.
En omdat de zuigkracht gelijk blijft is het geluid bij de zuigmond dat dus ook...
Absoluut geen spijt van deze aanschaf! Vloer en ander oppervlaktes zijn weer heerlijk stofvrij!

Het handvat van de slang is heerlijk in de hand liggend. En zeer praktisch. Alle hulpstukken passen ook op dit handvat zodat je ook zonder steel kunt werken. Deze steel is ook in lengte verstelbaar.
In het handvat is ook de voorziening opgenomen om de turboborstel (die wordt bediend door een luchtstroom) tijdelijk uit te schakelen. Ook de zuigkrachtregeling bevindt zich in het handvat.

Kortom... een aanrader deze Dyson!

henk en hennie 24-12-2011

kan ik daarvan op aan