Dyson DC29 dB Allergy Parquet grijs, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC29 dB Allergy Parquet grijs, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

konsaliek 16-07-2013

Tot heden altijd een zak stofzuiger gehad, tot dat ik bij een klant een Dyson in de handen kreeg. Ik was zo positief over deze stofzuiger, dat ik besloten heb een DysonDC29 allergy Parquet te kopen en moet nog naar een half jaar zeggen dat we thuis heel positief over deze stofzuiger denken. Zoals het zuigen van honden haren ,maar ook mijn trap met dikke vloerbekleding word weer als nieuw. Het geluid is zacht te noemen en het leegmaken van de sofzuiger gaat ook perfect.
We kunnen alleen maar zeggen ,als deze zijn jaren houd ,word de volgende stofzuiger ook een Dyson

Corrie1 01-03-2013

Na 12 jaar een Dyson DC 5 naar deze DC 29. Nog niet echt versleten maar snoer niet geheel veilig meer Eens een Dyson altijd een dyson! Even wennen aan het korte snoer. Die 10 meter bereik is echt korter dan dat ik gewend ben. Voor rest aardig wat verbeterpunten t.o.v. vorige. en de service die was bij de vorige geweldig en ik ga er vanuit nu ook. Groot pluspunt. Aardig stuk stiller dan de vorige!

Dus mensen gewoon aanschaffen en inderdaad op de prijs letten!

Rientsjuh 06-01-2013

nooit weer een dyson, al kreeg ik hem gratis! Zeer zwaar, veel lawaai. Een trap kan je nagenoeg niet stofzuigen omdat er geen ( hulp) mondstukje voor is. Deze heb ik van een oude stofzuiger gemaakt. De telescoopstang ligt zwaar in de hand. Ik heb 2 honden maar de dyson kan het haar opzuigen bijna niet. Al het haar blijft in het mondstuk hangen waardoor ik regelmatig moet stoppen om het haar eruit te trekken want dan is de zuigkracht wel weg. Het wasbare filter stelt ook niet veel voor en islastig te verwisselen. 1 voordeel is dat je geen stofzakken nodig hebt. Kortom , nooit weer!

Fenna Mossel 21-12-2012

Nadat onze Siemens het had begeven gingen we voor een Dyson. Stofzakloos, geen filters nodig, altijd zuigkracht, spacy uiterlijk, duurzaam materiaal. Klonk ideaal.
Na enkele dagen bleek echter dat dit apparaat voor mij veel nadelen had. Wij hebben kleine kinderen dus we zuigen niet alleen stof, ook rozijntjes, korstjes brood, knutselmateriaal en daar had de machine veel moeite mee. En als ie het op zoog, zie je alles nog een week lang langskomen in de stofzuiger...bah...
Tijdens stofzuigen koppel ik graag even snel de grote buis los om de vensterbank en de hoekjes van de bank mee te nemen. Dat kan bij Dyson niet, dan heb je een apart koppelstuk nodig.
Daarbij is de Dyson enorm zwaar. Ik krijg hem amper met 1 hand uit de kelder getild. Niet handig voor je rug.
Als klap op de vuurpijl ging het snoer er na 7 dagen al niet meer in.
Nee, we zijn snel terug gegaan naar BCC en hebben de Dyson omgeruild voor een Philip FC9192. niet zo mooi maar wel veel vriendelijker in gebruik.

nefertiti 07-10-2012

na 12jaar een dyson dc8 gehad,deze begon wat oude te worden en moest vervangen worden dat de nieuwe weer een dyson moest worden stond buiten kijf.
mijn oog viel op de dyson dc29 db allergy parquet.
ik hem besteld bij een internet winkel daar zit nog al een behhorlijk prijsverschil in.
wat een geweldige machine vrij geruislos goede zuigkracht handig in gebruik,kort om gezegt een topmachine.
zeker het aanschaffen waard.

namen 18-04-2012

geweldige stofzuiger. honden en kattenharen zuigt deze stofzuiger moeiteloos op. Ik heb hiervoor een Miele gehad en ik twijfelde nog wel even om weer een Miele te kopen maar gelukkig is mijn keuze op de Dyson DC 29 gevallen. Echt een aanrader!! over de duurzaamheid kan niet oordelen maar ik ga ervan uit dat die lang is, je krijgt niet voor niks 5 jaar garantie..

Arie25 02-03-2012

Het is een ontzettend onhandig ding. Heb al diverse bloedblaren opgelopen door de slang die onverhoeds inschuift of ook ineens uitschuift. Maakt ontzettend herrie. Loopt ook niet makkelijk achter je aan, is log en onhandig. Kortom veel geld voor een slechtbprodukt.

Officiele reactie van Dyson 05-03-2012

Beste Arie,
Als de slang zomaar in- en uitschuift, lijkt er iets mis te zijn met de machine, want normaal gesproken gebeurt dat niet. Heel erg vervelend. Zoals je weet zit er op de machine 5 jaar garantie, met service aan huis. Zou je contact op willen nemen met onze helpdesk via 020 521 9890? Wellicht kan onze monteur bij je langskomen om het euvel te verhelpen.

Graag willen we ook even uitleggen waarom de stofzuiger meer geluid maakt dan je misschien gewend bent. Onze stofzuigers maken gebruik van unieke gepatenteerde cycloontechnologie. Deze technologie is zo effectief dat zelfs deeltjes tot 0.5 micrometer verwijderd worden en de uitblaaslucht van de machine schoner is dan de lucht die je normaal gesproken inademt. Het gebruik van de cycloontechnologie brengt helaas wel geluid met zich mee. Lucht die op hoge snelheid door de cyclonen beweegt maakt namelijk veel geluid. Maar door deze cyclonen en de hoge luchtsnelheid verwijdert een stofzuiger van Dyson wel veel meer stof en vuil dan andere machines!

Dyson

DLS01 25-02-2012

Wat een slechte stofzuiger.
de stang is te kort, hierdoor krijgt ik rugklachten. hij is onhandig in het gebruik, het uitschuiven van de stang (buis) is onhandig, het achter je aan trekken werkt niet goed. (de zuiger komt niet "recht" achter je aan)
de houder voor de stofzuigerslang (buis) is niet goed, waardoor deze regelmatig uit de houder valt.
je moet goed oppaseen met verplaatsen, want de slang heeft de nijging om overal achter te blijven hangen.

De zuigkracht is niet zoals onze vorige philips met zak van 1200 watt.
Het de aanduiding DB stelt niet veel voor, want de zuiger maakt behoorlijk wat lawaai.

Er is maar 1 voordeel, en dat is dat je geen stofzuigerzak nodig hebt.

over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen, hij lijkt wel degenlijk.