Philips 8000 Series XC8055/01 Steelstofzuiger Aqua Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 Series XC8055/01 Steelstofzuiger Aqua Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Raydweep 14-03-2024

De Philips 8000 Aqua, jouw nieuwe schoonmaaksidekick!

Deze accustofzuiger is als Batman en Robin in één, maar dan voor je vloeren! Met het geniale Aqua zuig- en veegmondstuk veeg je niet alleen de vloer schoon, maar zuig je ook alle kruimels en stof op als een ware superheld. En het beste van alles? Geen gedoe meer met heen en weer bewegen! Met deze stofzuiger kun je zelfs achteruit zuigen en vegen, alsof je een schoonmaakdans uitvoert. Dus gooi die bezem en ouderwetse stofzuiger maar weg, want met de Philips 8000 Aqua XC8055/01 wordt schoonmaken een hilarisch avontuur!

Natuurlijk! Laten we er een vleugje humor aan toevoegen:

"Oké, voor degenen die graag gewoon stofzuigen, heeft Philips een slimme truc bedacht: het PrecisionPower Smart-mondstuk. Het is als een stofzuigende goochelaar die dankzij vuildetectie de draaibeweging van de borstel aanpast, alsof hij zegt: 'Wacht, ik zie daar een vlekje!' Zelfs op harde vloeren voelt de tapijtborstel zich thuis, dankzij de PowerCyclone 12 technologie die meer stof en vuil opzuigt dan een hongerige olifant met minimaal batterijverbruik.

En het werkt als een charme! Met een krachtige 2250 mAh-batterij biedt deze stofzuiger een zuigtijd waar je 'u' tegen zegt: 80 minuten in de ECO-modus en maar liefst 30 minuten in de power-modus. Met een verwisselbare batterij kun je zelfs zo lang stofzuigen dat je bijna vergeet wat stof eigenlijk is!

Het leven zit vol activiteiten en avonturen die hun sporen achterlaten in ons huis. Maar met de Philips draadloze stofzuiger 8000 Aqua blijven alleen mooie herinneringen over, dankzij het snel en eenvoudig verwijderen van stof, kruimels en vlekken. Met een indrukwekkende accuduur van 30 minuten in de turbostand leg je in één keer een flinke afstand af en maak je je hele huis grondig schoon.

Maar wacht, er is meer! De nieuwe Philips 8000 Aqua XC8055/01 wordt geleverd met een verzameling LED-verlichte accessoires, alsof de stofzuiger zegt: 'Laten we deze plek verlichten als een discovloer!' Dankzij de geoptimaliseerde randreiniging kan de stofzuiger zonder moeite direct bij de rand komen, alsof hij zegt: 'Geen stofje zal ontsnappen aan mijn zuigkracht!'

Een geavanceerd 5-traps filtersysteem filtert zelfs de kleinste stofdeeltjes, bacteriën en allergenen uit de lucht, alsof het zegt: 'Ik laat je ademen als een koning(in)!' En met het digitale display kun je de stofzuiger bedienen als een echte tech ninja en belangrijke informatie over de reiniging en prestaties bekijken. Want wie zei dat stofzuigen niet leuk kon zijn?"

Absoluut, laten we de nadelen ook eens met een knipoog bekijken:

"Nu, laten we eerlijk zijn, de dweilfunctie van deze stofzuiger is misschien niet zo grondig als de dweilbeurt van je moeder op een zondagochtend. Maar hé, laten we realistisch zijn, wie dweilt er nu echt elke dag als een soort vloerengel? Een paar keer per maand de vloer een goede natte poetsbeurt geven hoort er gewoon bij, toch? Net zoals dat 'ooops' moment wanneer je per ongeluk de helft van je kopje koffie over de tafel morst.

En ja, laten we het even hebben over het stofzuigen. Deze stofzuiger is misschien niet zo krachtig als een brullende 2400 watt-machine met een snoer waar je een straatfeest mee kunt organiseren. Maar eerlijk gezegd, wie heeft er tijd om elke dag een marathonstofzuigsessie te houden? Dit kleine wonder is perfect om de kruimels van de kinderen of de veren van je ontsnapte kanarie snel op te zuigen voordat ze een eigen leven gaan leiden in je huis.

Dus ja, het is niet perfect voor elke grote schoonmaakbeurt, maar het is absoluut een handige toevoeging voor die dagelijkse opruimacties en een redder in nood voor die kleine ongelukjes die we allemaal weleens hebben. Plus, laten we eerlijk zijn, het geeft ons een goed excuus om die grote poetsbeurt nog even uit te stellen, toch?"

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Handzaamheid
  • Dweilfunctie

Nijevaerder 13-03-2024

Handige steelstofzuiger voor erbij

Wij mochten deze Philips stofzuiger testen. Mijn ervaring met deze stof zuiger is dat hij heel handig is om er even gauw bij te pakken. Wij wilden een steelstofzuiger voor erbij met een dweil en stofzuig functie.
Vooral ook voor het gemak om hem snel twee verdiepingen omhoog erbij te pakken om schoon te maken. De trappen zelf zijn wat lastiger schoon te maken doordat de lange steel wat ongemakkelijk is. Maar een andere kant een slang eraan vast is ook niet handig.
De zuigmond met verlichting is heel erg handig. Je ziet hoeveel stof en dergelijke er ligt en ook of je er nog een keer overheen moet. Zuigmond pas zich ook automatisch aan de ondergrond. Zo gaat ie op tapijt iets harder zuigen en op laminaat vloeren weer iets minder hard .
Mocht de zuigmond door draadjes of iets dergelijks blokkeren dan is deze ook heel gemakkelijk uit elkaar te halen en het probleem op te lossen.
Over de dweil functie van deze stofzuiger was ik eerst wat sceptisch. Want hoe kon een stofzuiger nou zuigen en dweilen tegelijkertijd?
Mijn ervaring is dat hij het prima doet voor even tussendoor maar dat je niet grondig kunt stofzuigen en dweilen tegelijkertijd. Dus alleen als er niet heel veel stof of rommeltjes op de grond liggen kun je de dweilfunctie gebruiken.
De doek kun je na het gebruik makkelijk in de wasmachine doen. Het schoonmaken van het zeepgedeelte lijkt mij op de lange termijn wat lastig want je kunt er niet gemakkelijk bijkomen om het van binnen schoon te maken.
Al met al zuigt deze stofzuiger helemaal prima. Maar door dat de opzetstukken niet makkelijk binnen handbereik zijn vind ik hem toch minder stofzuigen dan mijn huidige stofzuiger.
Hierdoor zou ik hem niet als hoofd stofzuiger aan raden maar meer voor erbij.

Pluspunten

• Makkelijk erbij te pakken
  • Dweilen en stofzuigen

Minpunten

• Steel niet in te korten
  • De prijs

Jensr6 05-03-2024

Uitstekende Steelstofzuiger

Ik heb de kans gehad om deze Philips Steelstofzuiger grondig te testen, en ik moet zeggen dat het mijn verwachtingen heeft overtroffen. Het gebruiksgemak van deze stofzuiger is echt opmerkelijk. Met het lichte gewicht is het moeiteloos om door het huis te manoeuvreren tijdens het schoonmaken. Zelfs zonder gebruik te maken van de turbo stand, levert de stofzuiger indrukwekkende resultaten op. Een functie die ik vooral waardevol vond, is de PrecisionLED. De lichtjes aan de voorkant van de stofzuiger maken het eenvoudig om zelfs het kleinste stof en vuil op te sporen. Na een complete stofzuigbeurt van mijn huis was de accu nog steeds op ongeveer 60%, wat de duurzaamheid van deze stofzuiger benadrukt. Hoewel de gebruiksaanwijzing soms wat verwarrend is, had ik een positieve ervaring. Kortom, deze Steelstofzuiger heeft bewezen een uitstekende keuze te zijn voor wie op zoek is naar gemak en effectiviteit bij het schoonmaken.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Led

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

Hanneke 05-03-2024

Handige stofzuiger met krachtige motor

Wij zijn geselecteerd door review.nl om de stofzuiger te testen. Dit is onze eerste snoerloze stofzuiger. De stofzuiger is onder de volgende omstandigheden getest: gemiddelde eengezinswoning met twee verdiepingen, we hebben een tegelvloer, houten vloer, laagpolig vloerkleed en laminaat.

Onze algemene indruk is goed. De stofzuiger is makkelijk in gebruik. Doordat de stofzuiger draadloos is pak je hem sneller.
De zuigkracht van de stofzuiger is goed. De turbostand werkt het fijnst, maar de accu gaat hierdoor wel sneller leeg.
Op de zuigmond zit een fijne lamp waardoor je kan je zien waar je nog moet zuigen. Echt top!
Er zit ook een dweilkop bij. De dweilkop vervangt niet de dweil, maar is perfect om het bij te houden. De vloer wordt niet super nat.

Nadelen:
De koppen zijn minder flexibel waardoor het lastig om in alle hoekjes te komen. Verder zit de opvangbak soms in de weg. Een paar voorbeelden: de hoeken van de trap, onder de kast en onder de boxspring. Er kwamen al snel krasjes op de aluminium stang.
De accu is snel leeg. Met de turbostand kan ik één verdieping zuigen. Met de neutrale stand twee verdiepingen, wel net aan.
Een extra accu zou fijn zijn.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Hoge zuigkracht

Minpunten

• Accu duur bij turbo stand

Dseal 04-03-2024

Prima steelstofzuiger

Via Review/Kieskeurig kregen wij de kans om de steelstofzuigerXC8055, met dweilfunctie, van Philips re testen.
Wij vonden met name de zuigkracht en de accuduur (bij normale stand) erg goed. Daarnaast worden er voldoende accessoires meegeleverd om alle soorten ondergrond schoon te zuigen en om in alle hoeken te komen. De kleine gemotoriseerde zuigmond is een uitkomst met huisdieren. Hij verwijderd alles met gemak. De led-lampen laten goed zien waar er nog stof ligt, de lampen zijn ook uit te schakelen. De diverse instellingen zijn goed te bedienen via de menuknop en het display geeft duidelijk asn waar je bent in het menu en welke instelling er is gekozen. De dosering van het water bij gebruik van de dweilfunctie, eveneens eenvoudig te monteren en te vullen, zou wel minder mogen. Na het dweilen is de parketvloer te nat waardoor je even met een droge doek moet nadweilen. Al met al, ondanks de te enthousiaste waterafgifte bij het dweilen, is het een prima stofzuiger die wij dus ook aangeschaft hebben

Pluspunten

• Accuduur
  • Zuigkracht
  • Eenvoud
  • Accessoires
  • Makkelijk te legen en reinigen

Minpunten

• Te veel water bij het dweilen

MvTC 28-02-2024

Bevalt super goed, zuigen en dweilen in 1 keer!

Eindelijk een product wat zuigt en dweilt in 1! Voor elk huishouden geschikt. Zuigt krachtig op mijn tegelvloer, mijn houten vloer en mijn pvc boven. Door de wendbare mondstukken komt ie in elk hoekje en gaatje. Erg fijn is de ledverlichting op de mondstukken waarmeer je effectief onder bedden, banken of donkere hoekjes kunt zuigen. Vind hem niet zwaar in gebruik. Schoonmaken van het reservoir is even oefenen, maar als je t weet is het een kleine handeling. Accuduur is voor het eerst met een steelstofzuiger vol te houden door heel mijn huis. Dat is superfijn. Verder blijft het natuurlijk heerlijk dat je niet van stekkerdoos naar stekkerdoos en met snoeren loopt te klooien met zo'n steelstofzuiger. De kinderen doen hun eigen kamer met dit product zonder problemen en vinden het heel fijn dat ie dan ook gelijk dweilt. Even zoeken naar hoeveel reinigingsproduct je toevoegt, ivm streeploos schoon. Maar ook dat is steeds makkelijker.
Kortom erg fijn product, wat elk huishouden ontlast omdat het twee handelingen in 1 keer kan doen!

Pluspunten

• dweilfunctie
  • zuigkracht
  • accuduur
  • ledverlichting op de mondstukken

Minpunten

• geen ledverlichting op dweilmondstuk
  • minder zuigkracht icm dweilfunctie.

JosTheunissen 28-02-2024

Hele fijne stofzuiger

Wat een heerlijke stofzuiger! We zijn er heel erg blij mee. We mochten ‘m testen en gaan hem zeker houden.

We hadden nog een snoerstofzuiger dus dat is uberhaupt een pluspunt; gewoon pakken en gaan. Geen gedoe meer met die stekkers. In eerste instantie was het wat wennen aan het wat zwaardere gewicht, maar dat went snel en merken we nu niet meer. Fijn dat de kop meedraait zodat je in ieder hoekje en kiertje kunt schoonmaken.

Het apparaat heeft een handige lamp; zo kan je precies zien waar je nog even langs moet. Ook de functie om te kunnen dweilen is superhandig, want dat scheelt toch weer een handeling ook wat ruimte in je huis of bezemkast.

Er zitten veel monden op dus voor ieder hoekje wat wils. Erg handig in gebruik dus zeker een aanrader.

Het is wel even schakelen dat je de stofzuiger moet opladen; de accu had wat ons betreft iets langer mee gemogen maar het is makkelijk om hem op te laden. Je kunt denk ik ruim een uur wel zuigen dus veel langer heb je ook niet nodig.

Het resultaat is super; we waren vooral onder de indruk van hoe makkelijk schoon je het vloerkleed weer krijgt. Dat was altijd wel hard werken met onze vorige stofzuiger maar nu was dat zo gebeurd.

Het enige jammere is dat je nu ook je stofzuigerreservoir en de mond moet schoonmaken en leeg maken. Dat is even een extra handeling, maar als dat eenmaal in je systeem zit hoeft dat geen probleem te zijn.

We zijn er ontzettend blij mee! Echt een aanrader! Hele goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Accu zou iets langer mee mogen

Marto1976 28-02-2024

De Philips steelstofzuiger Aqua Plus is een uitstekende keuze voor huishoudens die op zoek zijn naar efficiënte reinigingsoplossingen met geavanceerde functies. Het gebruiksgemak van deze stofzuiger is opmerkelijk, dankzij zijn draadloze ontwerp en lichte constructie, waardoor het gemakkelijk is om door het huis te manoeuvreren zonder belemmerd te worden door snoeren of zware apparaten.

De Aqua module van deze stofzuiger voegt een extra laag van veelzijdigheid toe door het mogelijk te maken om vloeistoffen op te zuigen naast het traditionele stof en vuil. Dit is vooral handig voor het reinigen van gemorste vloeistoffen op harde vloeren, waardoor de stofzuiger een alles-in-één reinigingsoplossing wordt voor dagelijkse opruimtaken.

Wat betreft het resultaat, levert de Philips Aqua Plus uitstekende prestaties op zowel harde vloeren als tapijten. De krachtige zuigkracht zorgt voor een grondige reiniging, waarbij zelfs het fijnste stof en vuil worden opgevangen. Bovendien zorgt de Aqua module ervoor dat gemorste vloeistoffen effectief worden opgezogen, waardoor er geen resten of vlekken achterblijven.

De ledtechnologie van deze stofzuiger is een handige toevoeging, omdat het zorgt voor betere zichtbaarheid tijdens het reinigen, vooral onder meubels of in donkere hoeken. Dit helpt gebruikers om geen enkel gebied over te slaan en een grondige reiniging te garanderen.

Al met al biedt de Philips steelstofzuiger Aqua Plus een indrukwekkende combinatie van gebruiksgemak, veelzijdigheid, reinigingsprestaties en handige functies, waardoor het een waardevolle investering is voor elk huishouden.

Pluspunten

• LED technologie
  • Sterke zuigkracht
  • Draadloos

Minpunten

• Dweilfunctie goed maar niet optimaal

Stukato 28-02-2024

Multifunctionele krachtpatser voor het huishouden

Voor wie op zoek is naar een multifunctionele steelstofzuiger heeft in deze philips aqua Plus een serieuze kanshebber. Dit model heb ik een aantal weken mogen testen en in die periode ben ik aangenaam verrast. Positief is onder andere de reguliere zuigmond met ledverlichting. Deze heeft veel zuigkracht en de ledverlichting maakt heel duidelijk waar er nog wel en waar er geen stof meer ligt. De bijzondere zuigmond met dweilfunctie is heel erg handig gebleken. De dweil weekt het vuil wat los en daarna zuigt de stofzuiger dit eenvoudig op. Voor het gemiddelde dweilwerk is dit echt goed genoeg. De steelstofzuiger is voor ons huishouden van 4 personen en 3 verdiepingen echt voldoende gebleken. De accu houdt het lang genoeg vol en ook is het gewicht zodanig fijn dat een heel huis er prettig mee schoon te houden is. Kortom, ik ben er echt heel tevreden over.

Pluspunten

• Accuduur
  • Zuigkracht
  • Handzaam

G*****@l****** 27-02-2024

Dweilen en zuigen in 1

Mooie lichte en handige stofzuiger met weinig lawaai.
De machine ligt lekker in de hand en produceert weinig geluid.
De zuigkracht is meer dan voldoende op de middelste stand en met de turbostand is alle vuil zo weg de ecostand vind ik niet krachtig genoeg
Er zitten veel hulpstukken bij en 2 daarvan zelfs met led.
De grote zuigmond heeft zelfs twee standen voor de leds.
De kleine zuigmond met led is ideaal voor in de auto.
De multifunctionele zuigmond met doek is dus ideaal om te zuigen en dweilen in 1 handeling. Het doekje wordt niet super nat en laat dus niet veel vocht achter op de vloer.
Het reservoir hoedt het doek uit zichzelf nat en is ruim voldoende voor een beurten.
Ik heb het apparaat een aantal weken mogen testen en ben daar zeer tevreden over.
Het display geeft aan hoe vol de accu nog is en heeft nog een aantal andere instellingen.
De accuduur is voldoende voor een normale woning, voor een uitgebreide beurt is de accu eigenlijk te klein en voor deze prijs had er wel een tweede accu bij mogen zitten.
Bij deze machine hoef je de aan knop gelukkig niet ingedrukt te houden dat is wel prettig.
Het reservoir is niet al te groot maar is simpel er af te halen en leeg te maken.
Al met al een machine die prima aan te bevelen is en goed doet waar ie voor gemaakt is.

Pluspunten

• Dweilen en zuigen in 1
  • Ledjes op de zuigmond
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen tweede accu
  • Prijzig

Mibomo 26-02-2024

Fijne 2 in 1 stofzuiger

Ik ben zeer te spreken over deze stofzuiger na deze een paar weken getest te hebben. De combinatie van de dweil en stofzuig functie zorgt ervoor dat je sneller geneigd bent om te stofzuigen, alleen moet je er rekening mee houden dat als de vloer te vies is, dat de stofzuiger hem niet helemaal schoon krijgt. Daarom is deze stofzuiger perfect om nadat je de vloer gedweild hebt, deze bij te houden door dagelijks deze stofzuiger te gebruiken

Doordat de Aqua Plus met veel opzetstukken komt is er voor elke situatie of moeilijke plek wel een oplossing.

Ik had de Aqua Plus gekocht als aanvulling op mijn normale stofzuiger met snoer, maar die gebruik ik nu niet meer, omdat je deze zo snel pakt dat je huis altijd schoon is.

De led verlichting op het normale mondstuk is ook een fijne uitkomst omdat je altijd ziet waar er nog stof ligt, al is het wel erg confronterend.
De zuigkracht is erg goed, op turbostand kun je met gemak een grote huiskamer stofzuigen.
Hij is makkelijk aan de muur te bevestigen, waar hij ook gelijk weer op laad.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • 2 in 1 functie

SteffanP 24-02-2024

Fijne flexibele stofzuiger met mogelijkheden!

Na een maand testen en het goede resultaat heb ik besloten de stofzuiger te houden.

De stofzuiger is met verschillende opzetstukken geleverd. Ik heb deze getest op meubels zoals de bank en kast en ook voor de auto. Werkt goed.
De stofzuiger is snoerloos. Erg makkelijk bij een woning met 3 verdiepingen. Zo kan ik ook makkelijk de trap meenemen. De accuduur van 70 minuten is voldoende voor de hele woning.
Het opzetstuk voor de kruimeldief is ook makkelijk, als er iets geknoeid is pak ik snel even de stofzuiger zodat ik het gelijk kan opruimen.
De zuigmond is erg flexibel, hierdoor kan je makkelijk zuigen onder meubels en hoeken.
De ledverlichting is super handig, hierdoor zijn het stof en vuil snel zichtbaar en is het écht schoon.

Pluspunten

• Snoerloos en lange accuduur
  • Verschillende opzetstukken

Minpunten

• Geen ledverlichting op dweilfunctie
  • Hoeken en randen onbereikbaar met dweilfunctie

Mandyvs34 24-02-2024

Erg enthousiast!

Ik ben erg enthousiast over deze steelstofzuiger van Philips. Wat ik vaak vervelend vind aan steelstofzuigers, in het algemeen, is dat ze niet goed kunnen detecteren op wat voor type vloer je bezig bent en dat de zuigkracht zodoende eigenlijk nooit voldoende is.
Na dit product een aantal weken te hebben getest, kan ik melden dat dit bij deze steelstofzuiger niet het geval is. De zuigkracht is fantastisch en als hij tijdens het zuigen iets meer kracht nodig heeft, past hij dit automatisch aan.
Een hele fijne optie is de Aqua module waarmee je tegelijkertijd kunt stofzuigen en dweilen. Dus je huishouden gaat een stukje sneller wat fijn is in deze drukke tijden en het resultaat is erg goed! Verwacht niet dat aangekoekt vuil makkelijk verdwijnt; het is vooral bedoeld om het te gebruiken om de boel bij te houden.
De steelstofzuiger is makkelijk te gebruiken op alle typen vloeren en makkelijk in elkaar te zetten.
Als ik toch 1 klein nadeel moet noemen, is het dat ik denk dat alles redelijk schoon is en vervolgens ga ik stofzuigen en zie ik door de LED lampjes hoe vies de vloer daadwerkelijk is. Gelukkig is dat dan tijdelijk want zodra ik klaar ben, is er geen stofje meer te vinden. Hele fijne steelstofzuiger!

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Veel verschillende opzetstukken

Annie1969 23-02-2024

Prima steelstofzuiger met matige dweilfunctie

De Philips 8000 Series Steelstofzuiger Aqua Plus XC8055/01 is een apparaat dat zeker indruk maakt, vooral vanwege zijn krachtige zuigprestaties. De stofzuiger zuigt flink ook langs de plinten en andere opstakels.De dweilfunctie laat wat te wensen over. Hoewel het oppervlakkig vuil effectief aanpakt, lijkt het moeite te hebben met hardnekkige vlekken, wat soms meerdere pogingen vereist. De vloer blijft vrij nat en het vuile water wordt niet opgezogen.

Een ander aspect om rekening mee te houden is de batterijduur, die niet helemaal aan mijn verwachtingen voldeed. Voor grotere schoonmaakklussen moet ik regelmatig stoppen om de stofzuiger op te laden. Je kunt natuurlijk een extra accu met lader aanschaffen.
Desondanks ben ik over het algemeen tevreden met mijn aankoop. Het lichtgewicht ontwerp van de stofzuiger maakt het manoeuvreren gemakkelijk en draagt bij aan de algehele gebruikservaring. Als je op zoek bent naar een stofzuiger met uitstekende zuigkracht en gebruiksgemak, dan is de Philips 8000 Series Steelstofzuiger Aqua Plus XC8055/01 zeker het overwegen waard.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Zuigt straf

Minpunten

• Matige dweilfunctie

j*******@g******** 15-02-2024

Handige steelstofzuiger met dweilfunctie

Ik heb onlangs de Philips 8000 Serie Steelstofzuiger Aqua Plus XC8055/01 mogen uitproberen en wil graag mijn ervaringen delen. Deze handige steelstofzuiger, gecombineerd met een dweil, en voorzien van 6 accessoires, biedt de mogelijkheid om zelfs de meest lastige hoekjes te reinigen. De ingebouwde precisie led-verlichting zorgt ervoor dat geen enkel stofje onopgemerkt blijft. Dit vind ik bijzonder praktisch, omdat het stof duidelijk zichtbaar wordt en de vloer na gebruik van de stofzuiger heerlijk schoon aanvoelt.

De dweilfunctie, ook wel bekend als de Aqua module, heeft mij aangenaam verrast. Aangezien wij houten vloeren hebben, biedt deze functie de mogelijkheid om in één handeling te stofzuigen en te dweilen. Ik kies ervoor om gewoon schoon water te gebruiken, zonder schoonmaakmiddelen. De dweilfunctie verwijdert effectief vlekken van onze houten vloer, terwijl de stofzuiger tegelijkertijd het opgezogen stof beheert.

Een intelligente eigenschap van deze steelstofzuiger is dat hij automatisch detecteert welke ondergrond hij behandelt en daarop de zuigkracht aanpast. Op tapijt of een deurmat verhoogt hij de zuigkracht, terwijl hij op gladde vloeren terugschakelt naar de normale stand.

In het kort, we zijn zeer tevreden met de prestaties van de Philips 8000 Serie Steelstofzuiger Aqua Plus XC8055/01.

Pluspunten

• dweilfunctie
  • automatische zuigkracht
  • veel acessoires

Minpunten

• geen buigbare steel