De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AS52AB21UG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

w**d@h**l.com 14-09-2023

Zo blij met deze aankoop

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Met enige twijfel heb ik de AEG Steelstofzuiger AS52AB21UG Animal gekocht. Ik koos voor deze stofzuiger omdat hij weining ruimte inneemt en licht is en ik een kat heb. Ik heb m nu een kleine maand in huis en ik ben werkelijk blij verrast. Ik vind m geweldig en ga niet meer terug naar een gewone stofzuiger. Deze steelstofzuiger is zo handzaam en gemakkleijk in het gebruik. Je zet m op zijn oplaadstation en het ding is weg gezet. Geen snoeren uit en oprollen, stelen die omvallen, stekkers die je in en uit een stopcontact moet doen of dat ding op wieltjes wat omvalt of ergens achter blijft hangen. Wil je even snel je handen vrij hebben dan blijft ie gewoon staan. De zuigkracht is ook nog eens prima. Ik merk wel dat ik een vooroordeel heb over de zuigkracht als deze op de lage stand staat. Het geluid neemt dan met meer dan de helft af en in mijn hoofd denk ik dan dat het ding niet goed meer zuigt. Het is onzin want mijn vloer wordt prima schoon op de lage stand, maar ik vind het zelf fijn om m constant in de hoogste stand te gebruiken. Ik heb een klein huis dus ik kom gemakkelijk rond met de accu. Ik til de stofzuiger gemakkelijk de trap op en af. Kan de trap er gemakkelijk mee zuigen en voor de lastigere hoekjes of de bank gebruik ik de kruimeldief, deze heb je al bij de hand. In de steel van de stofzuiger zit een bortseltje die je ook nog langer kan maken. Ideaal voor de spinnenwebben langs het plafond. Ik pak de stofzuiger nu veel sneller dan mijn oude stofzuiger. Er zijn een paar kleine nadelen. Je krijgt een extra zuigmond bij de stofzuiger en deze kan je niet aan het oplaadstation hangen of zo iets. Deze ligt er nu naast, en ik weet niet goed waar ik deze het beste kan opbergen. Alles bij elkaar is wel zo prettig. De kleinere stofzuigermond is wel ideaal om op de kruimeldief te zetten voor de bank. Een ander nadeel is dat in het laadstation een klein opzetborsteltje zit voor de kruimeldief. Als ik alleen de kruimeldief met dat borsteltje wil gebruiken moet ik eerst de stofzuiger uit het oplaadstation pakken om bij dat borsteltje te komen. Ik heb alles een keer uit elkaar gehaald om schoon te maken en dat was gemakkelijk en duidelijk door de plaatjes in de handleiding. Ik ben echt zeer tevreden en had dit om eerlijk te zijn niet gedacht. ( nog een extra voordeel: zelfs mijn tiener vind het minder erg om te moeten stofzuigen omdat het minder gedoe is om m te pakken en op te ruimen.)

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • stofzuiger en kruimeldief in 1
  • borstel voor de spinnenwebben
  • snel en gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• losslingerend borstelstuk
  • lampje is fijn schijnt wel alleen naar voren.

c**r@g**l.com 14-09-2023

Perfecte aanvulling

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Hoewel ik geen voorstander was van steelstofzuigers, ben ik op advies van mijn zoon toch overstag gegaan en heb ik voor de bovenverdieping de AEG AS52AB21UG aangeschaft. Dit was direct een gevalletje van: had ik dit maar veel eerder gedaan. Wat een geweldige aanvulling is dit. Voor onze totale woning zou ik hem niet kunnen gebruiken omdat de batterijduur daar denk ik te beperkt voor is, maar voor mijn bovenverdieping met kantoortje is dit echt de perfecte oplossing. Het scheelt nu veel gesjouw omdat deze steelstofzuiger nu standaard boven staat. Het effect is dat het veel schoner is op het kantoortje omdat ik nu een paar keer per week even stofzuig en voorheen slechts eens in de twee weken. Hét grote voordeel vind ik overigens de wendbare kop waarmee je overal bij komt. Bovendien staat hij niet in de weg en berg je hem gewoon op in een hoekje. Opladen gaat rechtsreeks in het laadstationnetje. En de geintegreerde kruimeldiep maakt het ook makkelijk om in de randen en hoekjes te komen. Top apparaat!

Pluspunten

• Wendbare kop
  • Snoerloos
  • Geïntegreerde kruimeldief
  • Lampje aan de voorkant
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Te beperkt voor een hele eensgezinswoning

l**i@o**k.com 11-09-2023

Makkelijk te gebruiken steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Ik heb deze snoerloze steelstofzuiger nu zo’n 3 weken in huis, geweldige stofzuiger veel kracht ( op z’n hoogste stand ) mooi design om te zien. Fijn in de hand, heel licht, hij draait ook soepel mee.
Handig dat er verschillende kopstukken bij zitten voor de hoekjes en kleine kiertjes maar voor mij vooral belangrijk een extra kopstuk voor dierenharen. Geen kattenharen meer te vinden als ik klaar ben met stofzuigen.
Het stof licht goed op, door het licht in de grote kopstuk super handig! Ik heb een lichte oogafwijking waardoor ik kleine stofdeeltjes soms niet goed kan zien, met de grote kopstuk zie ik prima waar het stof ligt. Filter eruit halen en terugplaatsen is heel makkelijk ook de kruimelzuiger erin heel handig voor kleine ongemakken en makkelijk in gebruik. Ook minder geluid zelfs op z’n hoogste stand (hij heeft 2 standen) dan een normale stofzuiger dus een pluspunt.
Hij heeft een handige lader waar je de steelstofzuiger makkelijk in kunt plaatsen/hangen, deze ziet er ‘strak’ uit.
Hij gaat met een volle laadbeurt ongeveer 16 à 17 minuten mee, op zijn hoogste stand.
De andere stand erop vindt ik zelf niet zo handig, omdat ik liever meer kracht gebruik en sneller klaar ben dan minder kracht en langer bezig zijn met de stofzuiger. Mijn rug laat dat niet toe, daarom gebruik ik hem eigenlijk alleen op de hoogste stand.
Laden doet wel wat langer 4 uur.
Makkelijk te parkeren, eerste 2 keer dat ik hem gebruikte gleed hij door, waardoor die paar keer viel. Ik wist niet hoe ik hem moest parkeren, waardoor hij weggleed als ik hem liet staan.
Als je hem naar voren leunt, klein stukje glijd hij niet door, kwestie van wennen.
Al met al een goede aankoop.

Pluspunten

• Fijn in de hand, soepel
  • Kleine kruimelzuiger
  • Geen kattenharen meer
  • 2 standen
  • Het licht in de grote kopstuk

Minpunten

• Lang laden
  • Kort gebruik in hoogste stand

Moes 05-09-2023

Goede degelijke stofzuiger

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

De stofzuiger werkt goed naar behoren. In vergelijking met andere stofzuigers ervaren wij deze stofzuiger als stil. Je hoort alleen de motor wat brommen, maar dat is niet hinderlijk. De stofzuiger zuigt op beide standen erg goed. Krachtige stand werkt goed voor kleden, en de lichtere stand werkt goed voor hardere vloeren. De stofzuiger ziet er mooi uit en is makkelijk uit het zicht op te bergen, waardoor het geen doorn in het oog is. Hij is compact en stevig en komt met handige opzetstukjes. Ook de batterij tijd is prima. Een appartement van 60m2 kan in een keer stofgezogen worden. Al met al een enorme aanrader.

Ronald HK 20-08-2023

Super draadloze steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Deze draadloze steel stofzuiger nu 3 weken in huis, maar wat een top apparaat.
Goede zuigkracht, en makkelijk weg te zetten. Door hem weg te zetten in het station begint de stofzuiger weer met laden.
Je kan de kruimeldief er snel af pakken als je even snel wat kruimels wilt opzuigen.
Bij ons staat het laadstation in de keuken, daardoor pak je hem snel voor even een rondje door de keuken na het eten en koken. Ideaal met kids in huis ;)
Met het PET mondstuk is het eenvoudig haren en vuil weg te nemen.
Door de verlichting kun je goed onder de bank zien of alles echt stofvrij is, super een lampje erop.
Voldoende accu capaciteit voor in o ze woning

Top aankoop

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Lampje
  • Staand basis station-opladen
  • Wendbaarheid

z***********@g******** 09-08-2023

Fantastisch

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Na 5 weken gebruik ben ik nog steeds zeer tevreden over de AEG Animal 5000 steelstofzuiger. De dierenfunctie werkt geweldig voor kattenharen. Mijn huis is zo weer harenvrij, en de batterijduur is prima. Het enige minpuntje is dat de stofzuigerbak snel vol raakt, maar over het algemeen is het een krachtige en handige stofzuiger voor huisdiereigenaren. Aanbevolen aan iedereen!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Kwaliteit

Fabienne1995 31-07-2023

Erg krachtige, functionele stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Ik ben verkocht! Eindelijk heb ik de stap genomen om gebruik te maken van een steelstofzuiger in plaats van een zware stofzuiger met zak en snoer. Nu ik deze steelstofzuiger heb ontdekt, denk ik bij mezelf, waarom heb ik hier nooit eerder aan gedacht?!
Enorm krachtig, handig, effectief én een mooi design. Deze stofzuiger zorgt er voor dat deze taak enigszins leuk wordt. Je kan overal makkelijk en goed bij. Hij is namelijk erg beweeglijk. Dat vind ik een must! Dit apparaat overtreft zelfs mijn verwachtingen. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig
  • Praktisch

Smcl 29-07-2023

Fijne stofzuiger voor kleine taken

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Heel blij met deze stofzuiger. Ik gebruik hem met name op de bovenverdieping (minder groot dan beneden). De stofzuiger is eenvoudig in elkaar te zetten en laadt gemakkelijk op. Het is niet nodig om een heel laadstation aan de muur te maken maar kan gewoon op de grond staan met een stekker in het contact. De stofzuiger heeft voldoende zuigkracht maar de eco stand zuigt voor mij toch net onvoldoende, hierdoor gaat hij niet de beloofde 50min mee (wat voor mij geen probleem is). Handig is ook dat de stofzuiger komt met extra opzetstukken en een kruimeldief bevat, ook het lampje vind ik erg handig.
Nadeel vind ik de laadtijd, hij heeft best even nodig om op te laden, je kan hem niet even aan de lader hangen op het laatste stukje of de laatste ruimte te stofzuigen, dan moet je echt wel even geduld hebben.

Pluspunten

• Formaat
  • Opladen
  • Lampje
  • Zuigkracht

Minpunten

• Laadtijd

Annemariakoekoek 26-07-2023

Fijne stofzuiger voor huisdiereigenaren

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Ik ben dik tevreden over deze stofzuiger. Ik heb hem nu twee weken in huis en hij is echt heel handig in gebruik. Ik vond het fijn dat hij heel gemakkelijk in elkaar te zetten is. Er is nagedacht over het design van de kruimeldief.
In mijn huishouden hebben we twee katten en een hond en ook wij zijn best wel een beetje rommelig en deze stofzuiger kan het allemaal aan. Sterker nog - ik was zelfs een beetje geschrokken van hoeveel kattenhaar er uit mijn tapijt en trap kwam - wat deed mijn eerste stofzuiger dan?!
Ondanks dat ik eigenlijk geen kruimeldief nodig dacht te hebben pak ik deze toch verrassend vaak om even wat te zuigen - wat kruimels van het aanrecht bijvoorbeeld of als de hond opstaat nadat hij een uurtje op de grond heeft liggen slapen - ik weet niet waar hij al dat zand dan opeens vandaan tovert.
Ik heb tot noch toe maar 1 minpunt kunnen ontdekken en dat is de grootte van het reservoir - dat vind ik wel wat te klein. Ik moet hem soms meermaals legen tijdens het doen van mijn woonkamer maar ik ben me er ook van bewust dat ik best een beetje het huishouden heb van Jan Steen.
Gelukkig weegt dat niet op tegen de pluspunten - hij is snel in elkaar gezet, heeft handige opzetstukken zoals de borstel voor kattenhaar en het lampje is best wel tof - zo zie je al het stof op de grond liggen.

Pluspunten

• Zuigt dierenhaar heel goed op
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Uitneembare kruimeldief
  • Licht om stof goed te zien
  • Blijft staan als je hem even neerzet

Minpunten

• Het kleine reservoir

Averbeek 06-06-2023

2 top apparaten in 1 voor de prijs van 1

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Waar ik minder tevreden over ben is de vloerhouder waar je de steelstofzuiger inzet. Die is heel fragiel, staat vaak scheef als je de draad onderin niet goed opgeborgen hebt.

Pluspunten

• zuigresultaat
  • uithoudingsvermogen
  • gebruik kruimeldief
  • Geluid
  • gewichtsverdeling

Minpunten

• houder waar je de steelstofzuiger in opbergt

Leon 04-06-2023

Krachtige zuiging

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Zuigt krachtig en voorzien van koppelstukjes waardoor ik de kleine ruimtes ook kan stofzuigen. Daarnaast pakt deze stofzuiger ook de hoekjes goed mee.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Veel onderdelen

Minpunten

• Kan niet plat genoeg voor onder de bank

Miejannie 04-06-2023

Handzame wendbare steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

We hebben deze stofzuiger nu een paar maanden in gebruik. Het is een mooi vormgegeven steelstofzuiger. De stofzuiger is handzaam en wendbaar wat ik als zeer prettig ervaar. Het draait soepel en je kunt overal goed bij. Ook het lampje is helpend en daardoor zie je goed waar er nog stof ligt, zeker in de wat donkere hoekjes. De kruimeldief is een fijne bijkomstigheid en deze werkt naar behoren. Ten opzichte van een reguliere stofzuiger, levert de steelstofzuiger meer gemak op. Je pakt deze sneller, geen gedoe met snoeren. Opladen en opbergen gaat eenvoudig en soepel. We zijn er zeer tevreden over.

Pluspunten

• Handzaam
  • Wendbaar
  • Geen snoeren

AnthonyV 03-06-2023

2 top apparaten in 1 voor de prijs van 1

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Ik heb de stofzuiger nu enkele weken in gebruik. Hiervoor heb ik ooit een snoerloze kruimeldief gehad, maar daar was de batterij altijd meteen van leeg en de kracht van het stofzuigen liet ook te wensen over. Als de doos binnen komt, dan denk je eerst, hebben ze hier heel de steelstofzuiger in gekregen? Als je hem uitgepakt hebt, dan is het allemaal logisch. Het in elkaar zetten gaat eenvoudig. Even opladen en gebruiken maar. Het geluid valt mee dat de stofzuiger produceert. De zuigkracht is goed te noemen. Mijn moeder heeft een paar maanden geleden via een actie bij de krant die ze leest genomen. Hier zit de motor boven in wat veel zwaarder is om mee te stofzuigen. Bij deze AEG zit de motor met de kruimeldief onderin. Perfect! Over het stofzuigen geen opmerkingen. Gaat gewoon heel erg goed met meer dan voldoende zuigkracht. Het uitnemen van de zeg maar kruimeldief, geen probleem. Dit werkt heel gemakkelijk en intuïtief. Het leegmaken van het reservoir als dit vol is, is wel een dingetje als je niet goed leest zoals ik haha. Bijna het hele apparaat uit elkaar gehaald om dit voor elkaar te krijgen. Blijkt het achteraf toch heel gemakkelijk te zijn.
Waar ik minder tevreden over ben is de vloerhouder waar je de steelstofzuiger inzet. Die is heel fragiel, staat vaaks scheef als je de draad onderin niet goed opgeborgen hebt. Daarnaast is de houder erg ligt en schuift gemakkelijk van zijn plaats. Het zou mooi zijn als je deze op een of ander manier aan de grond vast kan maken. Nu zit ik echt af en toe te prutsen om de stofzuiger terig in de houder te krijgen. Samengevat ben ik zeer tevreden. Eigenlijk heb je 2 apparaten in 1. En niet te vergeten, het zuigresultaat is gewoon heel erg goed, en daar koop je een stofzuiger vooral voor.

Pluspunten

• zuigresultaat
  • uithoudingsvermogen
  • gebruik kruimeldief
  • gewichtsverdeling
  • geluid

Minpunten

• houder waar je de steelstofzuiger in opbergt

NickyL 29-05-2023

Handig en zuigt goed

Een super stofzuiger!

Nadat mijn zoveelste Neato robot stofzuiger het had begeven mocht ik precies op tijd deze stofzuiger testen voor de Reviewclub en wat is het een verrassing! Hij was eigenlijk bedoeld als een kruimeldief maar omdat ik nu weer zelf rond moet achter de stofzuiger heb ik hem al uitgebreid kunnen testen. Net uit de doos had ik er niet veel vertrouwen in omdat hij licht overkomt en toen ik hem de eerste keer aanzette viel zijn zachte geluid ook op maar de grootste verrassing kwam toen pas: wat een zuigkracht! Doordat ik 2 harende honden heb liggen er altijd veel haren en fijn zand dat in de poten blijft hangen...... De AEG neemt dit allemaal in 1 keer op! Hij werkt ook super licht omdat de zuigmond alle kanten in beweegt en lekker smal is waardoor je vrijwel overal onder, tussen en in kunt zuigen. Het snoerloze aan dit model is natuurlijk helemaal handig, je blijft nergens hangen, tilt hem even op en zet hem weer neer waar het nodig is. Op ons kleed zoog hij zichzelf helemaal vast maar dan duw je even op het plus/min knopje onder de aan/uit knop en hij zuigt meteen zachter waardoor hij los komt. Het leegmaken van de stofbak is ook simpel: je klikt hem eruit, schuift de filter omhoog en kiept hem leeg in de kliko. Als ik toch minpunten moet noemen is het dat het stofopvangbakje klein is maar omdat je het snel leegt, is dat ook muggenziften. Het handvat vind ik ook summier, ik ben bang dat ik hem laat vallen op de tegelvloer en dat het kapot gaat dus ik ga er een band om maken zodat hij altijd aan mijn arm blijft hangen. Ik had een leuker kleurtje mooier gevonden ook :-).

De pluspunten zijn een stuk makkelijker gelukkig: Hij zuigt ECHT als een stofzuiger met snoer!, hij is supergemakkelijk in gebruik omdat je hem nauwelijks hoeft te sturen omdat dat heel licht gaat, je pakt hem even van de lader als er ergens wat vuil ligt omdat hij in de buurt staat, hij maakt geen herrie en je kunt overal gemakkelijk bij. Kortom een echte aanrader en zijn prijs zeker waard! Ik hoef geen robot stofzuiger meer, deze is nauwkeuriger en hopelijk gaat hij langer mee.

Update 1: het is vervelend dat het stof zich ophoopt op het binnen filter zodat je tijdens het legen van de stofbak altijd met de hand het rode filter moet schoonvegen.
Update 2:
Met een lint aan het handvat geknoopt, houdt hij veel beter vast, glijdt nog weg maar valt niet.
Update 3: het blijft een fijn en handig appaat!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Zuigt goed
  • Snoerloos is echt fijn

Minpunten

• Handvat is glad

Arie31 26-05-2023

Stofzuiger die doet wat het moet doen

Geschreven voor: AEG AS52AB21UG

Mooie stofzuiger. Werkt fijn, met het lichtje zie je het stof ook op de donkerste plekjes. De beschikking over de kleine stofzuiger maakt dat je anders gaat stofzuigen, scheelt veel tijd.
Handvat van de steel had voor mij ook open mogen zijn, scheelt kracht in je handen.
De bocht van de buis van de steel onderaan is te smal, deze zit snel verstopt waardoor je stofzuiger stopt met zuigen. Je moet het even weten, dan kun je er rekening mee houden.

Pluspunten

• Sterke zuiging
  • Wendbaar

Minpunten

• Handvat steel
  • Vaak legen