Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Triflex HX2 Flash op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

n*********@h********** 18-10-2022

Heerlijke stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

De Miele Triflex HX2 Flash ziet er geweldig mooi uit. Dat belooft wat. Het in elkaar zetten gaat soepel en alles is snel duidelijk. Na het opladen van de accu (vier uur) ga ik enthousiast aan de slag. Hij is wat zwaarder dan een gewone stofzuiger, maar dat is logisch. Ik zie het als een voordeel, een beetje extra sporttraining. Voor mensen die wat ouder zijn lijkt hij mij te zwaar, al moet ik wel zeggen dat ik het gewicht alleen aan de bovenkant gebruik.

De kruimelzuiger heeft een grote meerwaarde, ideaal om even snel de trap of bank te zuigen. Het is wel vrij groot waardoor je niet overal makkelijk bij komt. Ook de voet van de stofzuiger vind ik net wat te hoog waardoor deze niet onder onze bank past bijvoorbeeld. De verlichting is geweldig, je ziet echt alles! De zuigkracht is ook goed, hij schakelt automatisch over op turbo als je bijvoorbeeld de deurmat zuigt. Die is zo schoon!

Het is een prachtig apparaat, op de paar kleine nadelen na die ik genoemd heb. Het echte minpunt is de accu. Die gaat op de middelste stand echt niet lang mee. Ik kan dan niet eens één verdieping stofzuigen. Zeker niet als ik ook nog het een en ander wil afstoffen. Een tweede accu is een must, en voor deze prijs had die er bij moeten zitten vind ik. Maar toch heel enthousiast: dit is een blijvertje!

Pluspunten

• geen snoer
  • krachtig
  • kruimelzuiger

Minpunten

• zwaar
  • accu snel leeg

m***********@g******** 18-10-2022

Krachtpatser

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

Ik vind het een mooie stofzuiger om te zien!
De stofzuiger is handig aan de houder aan de muur bevestigen en tegelijk op te laden!
Ik vind zuigkracht super zowel laminaat, vloerbedekking en tegels hij kan alle oppervlakten aan!
Gaat op vloerbedekking harder zuigen uit zichzelf
Door het lampje besef je wat er eigenlijk op je vloer ligt !
Buigzaamheid in de kop van de stofzuiger vind ik subliem je stofzuigt daardoor makkelijker door hoekjes !
Onder de bank lukte niet was groot
Ideaal deze steelstofzuiger
Ook de opzetstukjes zijn makkelijk voor bankstel zuigen of kiertjes
De auto
Ik ben erg blij met deze stofzuiger huisdieren en haren van me dochters blijven ook niet steken in de stofzuiger mond kruimels vallen ook niet terug als je hem ophangt
Ik ben super blij met me nieuwe huishoudhulp

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zuigkracht
  • Zonder stofzuigerzak
  • Opzet stukken bij geleverd

Minpunten

• Geluid
  • Geen extra accu

Knullelampje 18-10-2022

Fijne stofzuiger, makkelijk zonder snoer

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

Deze stofzuiger mocht ik uitvoerig testen. In het gebruik is hij heel fijn, je pakt hem er snel bij door dat hij zonder snoer is. Wat een gemak! Hij zuigt zeker lang genoeg voor de woonkamer en bovenverdieping. Flexibel. Hij schakelt zelf over op een andere ondergrond, dus je kunt gewoon door blijven zuigen of je nu over je kleed gaat of over een harde vloer. De accu kan boven en onder worden bevestigd enig nadeel vind ik dat hij nog wat aan de zware kant is. De lamp die voorop zit is echt een mirakel, wat zie je daarmee veel!! Met het blote oog denk je nog wel eens dat er niks ligt, maar zet dan deze stofzuiger er maar op. Mooi design, dus hij staat nu zelfs in de woonkamer in het zicht.

Pluspunten

• Licht
  • Flexibel

Minpunten

• Zwaar
  • Accu is voldoende, maar niet heel lang

Alonso 09-10-2022

een degelijke en flexibele stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

De Miele Triflex HX2 Flash is een hele fijne stofzuiger die erg krachtig is. Dit model heeft drie reinigingsstanden wat hem flexibel maakt. Je kunt hem met de stofzuiger dicht bij de vloerkop gebruiken, hierdoor is hij prettiger in gebruik en voelt hij wat lichter aan. Het is echter niet handig als u onder meubels probeert schoon te maken. Dit is dus niet mijn voorkeursmodus. U kunt het instellen met de stick die aan het uiteinde van de handheld-eenheid is bevestigd. Deze modus is handig om met de vloerkop onder meubels te gaan, maar het maakt het apparaat zwaarder om te dragen en u kunt het niet neerleggen. Eindelijk kun je hem gebruiken als een handheld, en je kunt hem overal in huis gebruiken of om gemorste vloeistoffen in je auto op te ruimen. Zeer handig. De Miele Triflex HX2 wordt geleverd met een handige wandmontageset, zodat je hem ergens nuttig kunt opbergen en hij zal altijd worden opgeladen. Ik vind het fijn dat de stofzuiger 3 standen heeft, maar ik merk dat ik alleen de standen gebruik waar ik me het prettigst bij voel, en ik wissel niet tussen standen. Het is dus een beetje een gimmick. Na het stofzuigen van de vloer is het zeer eenvoudig om de container te legen. Je draait en trekt de container eruit. Dan gaat de onderkant gewoon open en zuig je het stof eruit. Er is een deel dat je omdraait en het helpt om het stof eruit te krijgen. Het is zeer goed ontworpen. Ik vind dat het niet altijd gemakkelijk is om het terug in het vacuüm te plaatsen, en het is lastig. Er zijn meerdere onderdelen die moeten worden uitgelijnd en daar moet je aan wennen. Ik heb geprobeerd mijn hele huis ermee op eco-modus te stofzuigen en dat doel heb ik nooit bereikt. Ik heb drie verdiepingen en trappen, en meestal is de batterij leeg tegen de tijd dat ik de trap kan doen. Dit is een beetje frustrerend, maar waarschijnlijk niet het beste gebruik voor dit vacuüm. Ik kan dat accepteren. Mijn grootste probleem met dit vacuüm is dat ik dacht dat het niet zo gemakkelijk was om rond objecten en hoeken te manoeuvreren. Over het algemeen vind ik het een geweldig product, zeer goed gemaakt, zeer goed ontworpen en zeer krachtig.

HvdB 06-10-2022

Flexibele kwaliteitsstofzuiger die er goed uitziet

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

Kwaliteitsstofzuiger zoals je van Miele mag verwachten. Ik heb het apparaat een aantal weken in gebruik, hij ziet er mooi uit en is zeer flexibel; de positie van de zuigmotor is te veranderen waardoor jezelf kan bepalen wat prettig is. Daarnaast is hij ook als kruimeldief te gebruiken, een pluspunt. De zuigkracht is dik in orde, De lampjes in de zuigmond zorgen ervoor dat je geen stof kunt missen, een goed hulpmiddel. Een ander voordeel is dat je de stofzuiger rechtop kunt wegzetten, zonder dat deze omvalt. Nadeel vind ik het gewicht, hij is aan de zware kant. Daarnaast had de accuduur iets langer gemogen. Conclusie een prettige kwaliteitsstofzuiger, een echte aanwinst!

Pluspunten

• mooi design
  • flexibele te gebruiken
  • zuigkracht
  • kwaliteit

Minpunten

• gewicht
  • accuduur

k*********@g******** 05-10-2022

Miele draadloze stofzuiger

Miele Triflex HX2 flash
Het eerste dat me opvalt als ik de doos openmaak, is het design van de stofzuiger. Mooi! Het is ook heel gemakkelijk de stofzuiger in elkaar te zetten. Voordeel is dat je de keuze kunt maken om de powerunit onderaan of bovenaan te plaatsen. Dat kan handig zijn als je al dan niet onder lage banken of tafels wilt zuigen. Het voordeel van de powerunit onderaan is ook dat je de stofzuiger ook makkelijk kunt parkeren. Zodra je die bovenaan doet, lukt dat inderdaad niet. Zodra je de stofzuiger parkeert gaat hij ook op een soort energie zuinige stand en ook dat is ideaal.
Wat me direct ook opvalt is de zuigkracht en het lampje vooraan de stofzuigervoet. Ideaal dat de zuigkracht zich automatisch aanpast en je door het lampje goed kunt zien of je stukjes vergeten bent. Ook is het fijn dat er een extra borstel is geleverd voor delicate ondergronden. Het legen van het vuilbakje gaat ook heel gemakkelijk. Je moet hem er wel even af halen maar dat gaat heel snel. Het opladen gaat ook snel en het is fijn dat je op de lage zuigstand 60 minuten kunt stofzuigen. Het feit dat je de stofzuiger op kunt hangen om op te laden maar ook gewoon kunt opladen via de bijgeleverde stekker is ideaal. Ook de accu is afneembaar dus dat maakt het ook makkelijk als je de stofzuiger niet in de buurt van een stopcontact kunt zetten. Dan haal je de accu er gewoon even uit Schoonmaken van het stofreservoir gaat ook heel gemakkelijk en dat geldt ook voor het filter.
Wat me wel ook opvalt is dat de stofzuiger toch nog redelijk zwaar is. Zeker als je de Power unit boven aan hebt zitten, merk je dat na verloop van tijd wel aan je arm. Het meest ideale is natuurlijk dat je kunt zuigen zonder snoer. Je loopt dus zo de trap op zonder dat je moet rommelen met snoeren die overal achter blijven haken en het feit dat je de stekker weer ergens anders moet inpluggen. De prijs voor een dergelijke stofzuiger is behoorlijk hoog en je krijgt wel waar voor je geld. Ondanks het gewicht zuigt de Miele echt heel goed! En dat is waar het uiteindelijk om gaat!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Snoerloos

Minpunten

• Gewicht

S. 02-10-2022

Een pareltje

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

Een ode aan deze stofzuiger. Ik ben weg van steelstofzuigers maar ik vindt ze altijd te zwaar. Doordat je het zwaarste gedeelte ook onderaan kunt plaatsen is dit apparaat geschikt voor iedereen.
Hij pakt de hoekje (voor een steelfstofzuiger) goed mee en ook over de accuduur ben ik zeer tevreden.
Echt een aanrader

Pluspunten

• Minder zwaar
  • handzaam
  • accu

t************@h********** 13-09-2022

Goede kwaliteit met een prijs

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Flash

Na de Miele HX2 Flash uitbundig getest te hebben blijkt het een kwalitatief goede stofzuiger te zijn met wel een hoog prijskaartje. De bruikbaarheid van de stofzuiger wordt vergroot door zijn gemakkelijke 3 in 1 techniek. Men kan ervoor kiezen de module los, onderin of bij het handvat te monteren om zo de positie voor het gewenste gebruik te realiseren. Hierna kan men kiezen uit 3 standen: min, eco of Max. Opmerking verdient dat de accu bij gebruik in de stand eco en Max relatief snel leeg gaat. Voor de maximale accuduur dient men echt de “min” stand te gebruiken. Een voordeel is wel dat deze stofzuiger, wellicht door zijn nieuwe techniek, super presteert in zijn minimale stand. Bij normaal gebruik van de stofzuiger heeft men de eco of Max stand eigenlijk niet nodig. Het Reservoir en het filter zijn relatief makkelijk los te maken waardoor men met weinig moeite de stofzuiger iedere keer kan legen. Het lampje bij de borstel op dit “flash” model is ook zeer handzaam en confronterend. Men zou niet denken dat er opeens zoveel vuil zou liggen totdat de led-lamp men hiermee confronteert. Een ander bijkomend, grandioos, voordeel aan deze stofzuiger is de automatische vloerdetectie. Gaat men met de stofzuiger van een harde ondergrond naar tapijt (of andersom) dan detecteert de stofzuiger dit en past zijn zuigkracht en toerental aan de ondergrond aan. Hierdoor gaat men moeiteloos over tot goede reiniging van harde ondergrond als wel tapijt. Al met al zou ik de Miele HX2 flash iedereen aanbevelen mits deze in de aanbieding is. De adviesprijs van 639.- is aan de hoge kant gezien de accuprestatie van de stofzuiger. Een kanttekening hierbij is wel dat ik kritischer naar het accugebruik heb gekeken dan de gemiddelde consument. Het is namelijk zo dat ook bij concurrerende merken de accuprestaties op het zelfde niveau liggen als bij deze stofzuiger, zelfs als een concurrerende stofzuiger 300.- meer kost dan deze. Met deze adviesprijs vind ik de accuprestaties simpelweg niet gerechtvaardigd, mocht men groter wonen is een 2e accu aan te raden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs
  • Afwezigheid tweede accu bij deze prijs