Rowenta RH9879 X-Force Flex 11.60 RH9879 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH9879 X-Force Flex 11.60 RH9879 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

John 11-04-2024

Goedkoper en zuigt beter dan oude dyson

Ik was na een paar jaar dyson helemaal klaar met dit merk . Mijn keus viel op de goedkopere en ook snoerloze rowenta. Hij zuigt kleine voorwerpen beter op als de dyson. Ook onder kasten zuigen is kinderspel met de knik arm van de stofzuiger. Hij is makkelijker schoon te maken omdat de zuigbuis kan blijven zitten bij afnemen reservoir. Alleen de batterij duur is wel korter maar met een extra batterij makkelijk op te lossen. Tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• Reservoir makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk zuigen onder kasten
  • Veel hulpstukken
  • Makkelijk op te hangen met hulpstuk

Minpunten

• Batterijduur wel wat korter

r***********@z******* 13-02-2024

Stofzuigen wordt leuk

De zuigkracht is zeer goed. De stofzuiger ziet er degelijk uit. In het verleden hadden we een goedkope steelstofzuiger, wat een verschil met deze Rowenta.
De goedkope stofzuiger liet nogal wat fijn stof liggen . De verlichting op de Rowenta is ook fijn.
subliem apparaat.

Piccobello 18-12-2023

Een mooie stofzuiger

Een zeer handzame machine voor gladde vloer zuigt goed op stand 2/3 maar accu is dan snel leeg
In augustus gekocht maar nu blijkt dat het contact of een elektrische kabeltje in in de borstelvoet kapot is dat is wel heel snel .

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Stofzakje uitwasbaar
  • Wendbaar

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Blijkbaar gevoelig kabeltje in zuigvoet
  • Buis heeft snel speling

Carla 17-10-2023

Rowenta steelstofzuiger

Na 30 jaar trouwe dienst van onze ....... hebben we de overstap gedaan naar de steelstofzuiger. De Rowenta X-Force Flex 11.60 RH9879, prettig geprijst tussen alle dure steelstofzuigers. Zonder problemen gemonteerd in onze trappenkast, heeft weinig opberg ruimte nodig. Goede zuigkracht, ligt makkelijk in de hand en makkelijk te bedienen, zowel als stofzuiger of luxe kruimeldief. Tot nu toe erg tevreden, nu hopen dat deze ook 30 jaar meegaat.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk op te bergen
  • Te gebruiken als luxe kruimeldief
  • Accu vervangbaar

Minpunten

• Lawaaig

e**n@d**t.nl 18-09-2023

Bevalt erg goed, en minder gezeik van de vrouw

We hebben de Rowenta aangeschaft omdat we (vooral ik) het zat was om continu de grote stofzuiger met draad te pakken. Daarna weer die draad oprollen, liever lui dan moet zou ik zeggen. De rowenta is wat dat betreft ideaal, hierdoor ga ik zelfs sneller de stofzuiger pakken en dat levert meerdere voordelen op, stof en vuil weg, vrouw ook gelukkig en geen gezeik dat ik niks doe in huis.

De rowenta is ideaal ook met de flexibele stang waardoor je makkelijk onder de bank en bed kan stofzuigen.

Pluspunten

• Goed onder bed en bank
  • speciale borstel voor rondslingerende haren
  • geen snoer

Minpunten

• maakt relatief aardig geluid

a*************@g******** 01-09-2023

Wel duur, maar zeker prijs waardig

Ik wilde er eerst niet een kopen, ik heb immers een goede stofzuiger, maar aangezien ik altijd het snoer te kort heb van mijn stofzuiger zou dit volgens mijn man de oplossing zijn. Ik hield het altijd tegen omdat ik het systeem en het voordeel erg nog niet van inzag ten opzichte van de prijs.
Ik heb hem nu bij 3 weken thuis, en in de garage hangen, direct om de deur.
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb mijn andere stofzuiger nog maar 2x gebruikt, en alles met de Rowenta gedaan. Superr krachtig en handig zo flexibel als het apparaat is. Met licht en de mogelijkheden die hij heeft. Hij is wel duur, maar zeker de moeite waard om aan te kopen.
Ik beveel dit dus zeker aan. En doet zeker niet onder voor een machine met snoer.

Pluspunten

• Flexibel
  • Licht
  • Kruimeldief
  • Inhoud stof

Minpunten

• Nog niet ontdekt

r********@g******** 22-08-2023

Handig apparaat en ziet er ook nog eens leuk uit

Handig apparaat, vooral om even snel mee te nemen. De rode ziet er bovendien erg aantrekkelijk uit.
Je kunt makkelijk onder je bed stofzuigen en ook als handstofzuiger voor bv in de kast of de auto
Is het een makkelijk apparaat.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Handig onder stoel of bed

M***********@h********** 09-08-2023

Goed apparaat.

Niet te duur, een goede zuigkracht en goede zuigkrachtregeling en praktisch fijn apparaat met voldoende hulpstukken.

Pluspunten

• Goede zuigkracht

k******@g******** 28-07-2023

Rowenta steelstofzuiger, een topper

Een topper. Direct na aanschaf uitgeprobeerd en het resultaat was wonderbaarlijk. Een uur er voor nog gezogen met onze oude stofzuiger. Op de zelfde plek gezogen met onze nieuwe Rowenta en binnen 2 minuten hadden we een opvangbakje halfvol hondenharen. Met deze ervaring is ons advies dan ook: toe aan een nieuwe stofzuiger? ga eens kijken naar de Rowenta steelstofzuiger.

i***@s*************** 21-07-2023

Stofzuiger

Mooie stofzuiger die handig is in gebruik, zijn zuigkracht is super voor honden met korte haren op stoffenbank. Laait snel op, alles zeer compleet

Pluspunten

• Wendbaar
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Snel leeg

t******************@h********** 19-06-2023

Top aankoop

Top aankoop

Na het snel kapot gaan van mijn AEG steelstofzuiger op zoek gegaan naar een ander merk. Uiteindelijk na verschillende reviews uitgekomen bij de Rowenta 11.60.

Zuigkracht is super goed. Zuigt zeer gemakkelijk stof en kruimels op en de power stand kan bij veel stof of kruimels ook ingezet worden. Door de flexibele steel kan ik op veel meer plekken stofzuigen in huis en dat is zeer gemakkelijk te gebruiken. De bijgeleverde opzetstukjes zijn ook erg fijn. Ik heb twee katten en het opzetstukje voor dieren is ideaal. Het zuigt i.c.m. het opzetstukje zeer gemakkelijk haren op . Ook wordt de bank vele malen schoner dan eerst met behulp van het sofa opzetstukje. De batterij gaat ook verrassend lang mee en is makkelijk op te laden. Ook is de stofzuiger licht en kan die gemakkelijk opgetild worden.

Ik hoop dat ik er nog lang plezier van heb en raad hem aan iedereen aan:)

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Opzetstukjes
  • Batterij
  • Flexibele steel

Minpunten

• Alleen de steel kan rechtopstaan

i*****@p****** 07-05-2023

Flexibele stofzuiger van hoge kwaliteit

Ik ben erg blij met deze stofzuiger. De zuigkracht is goed, en tegelijkertijd vind ik niet dat de stofzuiger veel lawaai maakt. Daarnaast kan de steel "knikken" en zijn er verschillende mondstukken waardoor elke hoek en elk materiaal gemakkelijk gezogen kan worden. Ook het speciale mondstuk voor dierharen is erg handig aangezien ik een kat heb. Ik heb de stofzuiger pas een paar maanden, maar voor zover heb ik niets aan te merken op de kwaliteit en duurzaamheid van de stofzuiger. Het opberg en oplaad systeem is ook leuk bedacht. Zo is de stofzuiger geen doorn in het oog.

Pluspunten

• Stil
  • Verschillende mondstukken
  • Steel kan knikken

Linda 14-04-2023

Blij verrast met deze stofzuiger (gesponsord)

Prima steelstofzuiger voor een redelijke prijs (gesponsord)

Ik kocht de Rowenta als vervanger van een dure Dyson en ik ben blij verrast. Zowel op het laminaat als op de vloerkleden doet hij wat hij moet doen. Ik zet de zuigkracht op de gladde vloer wel op maximum, maar dan gaat hij nog steeds lang genoeg mee om het hele huis te zuigen. Is compleet met handige accessoires en ook simpel als kruimeldief te gebruiken.
En de steel die kan knikken is super handig als je onder het bed of de bank wil stofzuigen. Hij maakt wel redelijk wat geluid, maar je hoeft er geen oordopjes bij in. Geen spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• kniksteel
  • makkelijk te legen
  • veel accessoires

Minpunten

• maakt wat meer geluid

Edwin Rietveld 29-03-2023

Verrassend beter dan verwacht

Gekocht voor het gemak van draadloos. Door bijgevoegde animal borstel is voor het eerst de mat bij de voordeur meteen schoon.
Het vermelde hoge geluidsniveau blijkt in onze beleving zelfs erg stil. Een zeer fijne stofzuiger met voldoende kracht.

Pluspunten

• Stiller dan verwacht

c*******@z******* 16-12-2021

Op zich een stofzuiger waar je goed mee kunt manoeuvreren, maar ik merk dat de zuigkracht te wensen overlaat. Ik ben vooral hevig teleurgesteld in de service van Rowenta. Contact uitsluitend via contactformulier. Geen antwoord gekregen. Gekocht via CoolBlue die heeft er voor gezorgd dat er iets is gebeurt en opgestuurd naar Rowenta, maar de aansluiting van de motor op de steel is afgebroken en blijkt niet meer te herstellen.
Conclusie binnen een jaar een waardeloze stofzuiger. Weg investering van € 350,-

g*********@g******** 19-10-2021

absoluut geen 'animal' zuiger

Gekocht vanwege uiterlijk, geen snoergedoe meer en goede beoordeling, maar vooral vanwege 'animal'. Hij zuigt niet goed genoeg de haren en het zand van mijn hond op. De Ecostand kan ik daarvoor sowieso nooit gebruiken en in de middelste stand is binnen 15 minuten de accu leeg, erg lastig. De turbostand lijkt me niet voor grote oppervlakten al helemaal niet geschikt (buiten de herrie).
De rollers onder aan de steel raken snel verstopt met de hondenharen, waardoor de borstel dus niet meer rolt, maar glijdt met het nodige krasgevaar op mijn bamboevloer. Na elke zuigbeurt moet ik met een pincet de haren verwijderen tussen die rollers wat me wel 10 minuten kost.
Het reservoir is erg klein, dus na elke korte zuigbeurt vol.
De steel is erg stroef te verwijderen van het zuigdeel
Nu ik er een 2e accu bij wil kopen, kan ik die niet met kortingsactie verkrijgen bij Rowenta. Ze reageren ook niet op mijn email, die ik moest sturen na een mislukt telefoontje.
Ik ben erg ontevreden over dit onding, behalve over de wendbaarheid van de borstelkop en de knik in de steel.

Pluspunten

• wendbare borstel
  • kniksteel

Minpunten

• erg klein reservoir voor hondenharen
  • rollers van borstel lopen snel vast door haren
  • accu snel leeg in 2e stand
  • steel stroef van zuiger te halen
  • ecostand zuigt nauwelijks

jordy V. 01-09-2021

Rowenta X-Force Flex 11.60 RH9879 Zeer slechte aankoop

De Rowenta RH9879 is een regelrecht onding om mee te stofzuigen.
De accu gaat na 17X gebruiken (leeg en opladen) maar max 8 minuten mee op de Eco stand!
Service van Rowenta is een regelrecht aanfluiting aangezien de simpelweg zeggen : dan moet u maar een extra accu kopen...(hij is net twee weken oud!!!!)
Ook is hoofdzuigbuis is zeer moeilijk van de stofzuiger zelf los te maken
De zuigmond is gigantisch groot en zwaar waardoor deze niet onder kastjes kan.(om over de randjes maar niets te schrijven).
Waarom zijn de lampjes niet uit te schakelen aangezien dit alleen maar stroom verbruikt..
Een flexibel stuk had ook zeer handig geweest bij voorbeeld trappen, aangezien het echt een drama ding is om trappen mee te zuigen.
De haren van de mondstukjes zijn werkelijk om te lachen zo kort..
Voor 349 euro had ik zeker wel een beter product verwacht
KORTOM : DRAMA MERK EN PRODUCT......dit mag geen stofzuiger heten maar een zeer zeer dure kruimeldief.

Pluspunten

• draadloos
  • zuigkracht is redelijk

Minpunten

• zuigmond veel te log en zwaar
  • haren op de zuigmonden veel te kort
  • Accu is een drama (zeer slechte kwaliteit)
  • Rowenta service is zeer slecht
  • geen accessoires extra te koop

bert2004 19-07-2021

Voordelige goede steelstofzuiger

Omdat we het welbekende Amerikaanse merk te duur vonden en niet compleet genoeg, hebben we deze Rowenta X-Force Flex genomen. Bij het uitpakken was het al een feestje, let wel, er zitten 2 lagen in de doos met accessoires, want bij openen lijkt het of je tekort komt, maar is niet zo.
Makkelijk in elkaar te zetten en dan het stofzuig moment, stiller dan verwacht en de accu gaat lang mee.
Denk niet, van ik hoor hem niet genoeg en zal hij wel niet goed zuigen, het tegendeel is waar.
Accu gaat lang mee en de wendbaarheid is subliem. Wel toont alles zeer kwetsbaar en dus niet voor kinderen.
Is er een punt van kritiek? Jawel, het zuigmondje van de kruimelzuiger mocht wel wat langer, want bij trappen of hoeken zit je al gauw met het reservoir in de clinch.
Al met al een goede aankoop.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Best wel stil
  • Lange accuduur

Minpunten

• Kruimelzuiger mondje mocht wat langer wezen.

Debbie 18-06-2021

Goede stofzuiger vooral met de flexibele buis

Een hele aangename stofzuiger. Ik ben vooral groot fan van de flexibele buis. Deze zou elke stofzuiger moeten hebben! Even onder de bank of kast stofzuigen is nu zo gedaan. Zonder dat je jezelf in allerlei bochten moet wringen. De zuigkracht is goed. Al heeft hij soms wat moeite met "zwaardere" dingen. Maar wij hebben een jack russel, en die haren vliegen echt overal en blijven steken. Die zuigt hij moeiteloos op. Voor de mat gebruik ik de turbo knop even. Werkt ideaal. Paar kleine minpuntjes. Hij is aan de bovenkant wat zwaar. Omdat daar de moter en opvangbak zitten. Maar dit is ook een kwestie van wennen heb ik gemerkt. Ook aan de power knop moest ik even wennen. In het begin drukte ik hem per ongeluk wel eens uit omdat deze in het handvat zit. De stofzuiger geeft niet aan wanneer de accu bijna leeg is. Dan valt hij ineens uit. Maar op zich gaat de accu lang mee. We kunnen makkelijk de beneden en de boven verdieping doen en dan zit er nog stroom in.
Inmiddels enkele maanden in gebruik en onze "gewone" stofzuiger is eigenlijk niet meer uit de kast geweest. Deze is echt ideaal! Wij zijn er erg blij mee

Pluspunten

• flexibele buis
  • maakt weinig geluid
  • snel opgeladen
  • mooi design

Minpunten

• zwaar bij handvat
  • geeft niet aan wanneer de accu leeg is

rimotje 04-06-2021

waauuw

wat een machtig mooi apparaat. kleur en model is alleen al mooi om uit te pakken
het stofzuigen was nog niet zo makkelijk als met deze rowenta.
aan de lader aan de wand gemonteerd en pakken wanneer het nodig is.
zeer wendbaar in gebruik, en nu ook onder de bedden en banken de rommel in een hand omdraai weg.
de handige opzetstukken worden hier ook regelmatig gebruikt voor de kleinere klussen.
laad snel op, wendbaar, makkelijk te reinigen,
een na deel kan ik zo niet op noemen. zelfs de kinderen willen meer stofzuigen.

Pluspunten

• wendbaar
  • lange accu tijd
  • handige wand bevestiging
  • mooi om te zien
  • makkelijk te reinigen

A3 24-05-2021

Makkelijk

Een heel fijne stofzuiger voor erbij. Je pakt hem veel makkelijker dan een ‘gewone’ stofzuiger met snoer. Hij is zeer flexibel, waardoor je makkelijk overal onder- en tussendoor kunt zuigen. Het leegmaken en reinigen is ook super makkelijk. Kortom ik ben er blij mee.

Minpunten

• Wennen dat zwaartepunt bovenin zit.

JReims 09-05-2021

stofvrij door het huis in no time!

Met deze stofzuiger, zuig je een willekeurige ruimte in huis stofvrij binnen minuten zo niet seconden. De stofzuiger is makkelijk wendbaar en zuigt over het algemeen alles goed op. Als je hem hebt gebruikt hang je 'm zo weer weg in de kast in de lader (Zeer handig!) zodat hij weer klaar is om te gaan wanneer je 'm weer nodig hebt. De beste feature is echter de fleXibele buis waarmee je zo onder de bank ook in mum van tijd stofvrij bent. Het werkt echt als een trein en je klikt gemakkelijk weer terug in zijn 'normale' stand.

één klein minpuntje:
Het legen van de stofcontainer gaat niet altijd geheel stofvrij..

Desondanks een blijvertje in ons huishouden.

Wouter123 05-05-2021

Handig in gebruik

De rowenta steelstofzuiger is me in positieve zin opgevallen. De steelstofzuiger is makkelijk op te laden en heeft een goede zuigkracht. Wat ook erg makkelijk is, is dat de steelstofzuiger erg flexibel is.
Ik gebruik de steelstofzuiger nu ongeveer een maand en ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds die tijd de oude gewone stofzuiger geen enkele keer meer gebruikt heb.
Het enige nadeel vind ik de batterijduur. Er had wat mij betreft wel een wat groter bereik op mogen zitten.

Pluspunten

• Flexibel

Minpunten

• Batterijduur

Wesley S. 30-04-2021

Met voor- en nadelen een dikke aanrader!

Dikke aanrader! Geweldig apparaat dankzij de knikbare stang.

Ik heb deze stofzuiger nu een maand in mijn bezit en ben oprecht zeer tevreden. Uiteraard zijn er wat voor en nadelen:

Ik ben een oude slede stofzuiger gewend dus het was even wennen aan een draadloze en zakloze stofzuiger. Te beginnen met de accuduur. Het is even wennen maar al snel heb je door hoe je op 1 vol geladen accu op eco of max praktisch je hele kamer, banken, trappen etc kan zuigen. Gebruik je vaak de turbo knop dan zal je wellicht voor de volgende verdieping even moeten opladen.

De prestaties van het apparaat zijn uitstekend. Ik heb hooikoorts en met mijn oude slede zuiger is dat geen pretje. Met deze hoef ik niet eens een keer te niezen. Alle stof en pollen worden opgevangen. Daarnaast pakt hij ook erg goed alle kattenharen op. Van zowel de vloer als de bank en het dekbed. Het apparaat is eenvoudig te hanteren en dankzij de opzetstukken kun je efficiënt te werk gaan.

Een groot voordeel is dat je deze stofzuiger makkelijk pakt en razend snel kan stofzuigen. Met wat mij betreft het belangrijkste pluspunt de knikbare stang. Even stofzuigen onder mijn banken, bed, wc, badkamermeubels etc fluitje van een cent. Elke steelstofzuiger zonder knikbare stang heeft per definitie een flinke achterstand wat mij betreft.

Groot voordeel is dat je makkelijk even stofzuigt en de stofbak leegt, tevens is alles modulair, dus je kunt eenvoudig alles schoonmaken, heel fijn! Echter vind ik een groot nadeel (bij elke zakloze stofzuiger) dat het enorm stoft. Dus ik ga naar de container buiten om het reservoir te legen. En als ik dan het filter ook even uitklop/afblaas gaat er een mooie stofwolk door de straat. En dan maar hopen dat er geen zuchtje wind tegen staat. (Nogmaals dit geld voor elke zakloze stofzuiger, en ik vind dat echt niet fijn.)

Tot slot.
De stofzuiger maakt weinig geluid uiteraard op Turbo stand iets meer maar niet vervelend. De zuigkracht is goed het gewicht is prima, en is met alle opzetstukken makkelijk te hanteren. Hij zuigt met behulp van het juiste mondstuk alles goed op en de Flex-stang is toch echt de meest geniale uitvinding. Geen gedoe meer om o.a. onder mijn bed te stofzuigen. En het is fijn dat er een laadstation bij zit die je eenvoudig aan de muur bevestigt.

Als je een goede zakloze draadloze steelstofzuiger zoekt... Dit is hem!

Pluspunten

• Knikbare stang
  • Draadloos
  • Volledig modulair (incl. borstels)
  • Weinig geluid
  • Mondstukken

Minpunten

• Zakloos

p********@l****** 30-04-2021

Fantastisch wendbaar apparaat

Eerste indruk:
Tijdens het uitpakken van de doos viel ons direct op hoe netjes alles verpakt zat. Uitpakken was een groot plezier. Er zit een beknopte handleiding bij voor de functies (wederom verpakt in een mooi pakketje). Maar eigenlijk is er geen handleiding nodig, omdat het allemaal voor zich zelf spreekt.
Het eerste gebruik leverde een big smile op; laag geluid, goede zuigkracht, ontzettend wendbaar, leuke verlichting in de zuigmond en de unit zelf.

Gebruik na een aantal weken:
De steel stofzuiger heeft het huishouden een stuk makkelijker gemaakt. Zo kun je zeer eenvoudig onder een bank of meubel zuigen, kun je hem makkelijk mee naar boven nemen, is het zuigen van de trap nu een eitje geworden en is de accuduur best oké. Ook het zuigen van de auto gebeurd nu wekelijks omdat je deze zo mee kunt nemen. In ons huishouden hebben we o.a. twee katten waardoor we elke dag stofzuigen. Opladen gebeurd in het laad station. Als je een lange tijd aan het stofzuigen bent geweest voel je het wel wat in je arm/pols, maar dit is zeker niet storend en weegt niet op tegen de eenvoud van snoerloos stofzuigen. De kruimeldief en normale stofzuiger zijn voor ons overbodig geworden!

Voordelen:
- Makkelijk in gebruik
- Licht van gewicht
- Leuke features
- Laag geluid
- Makkelijk te legen en te onderhouden
- Extra filter bijgeleverd
- Verschillende vermogensstanden

Nadelen:
- Parkeerstand is makkelijk, maar zorgt er ook voor dat hij snel valt
- Kleine opvangbak; je moet jezelf aanleren hem na elke keer zuigen te legen
- Geen normale zuigmond, enkel de dieren borstel