• Test panel 7.9 apr 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de stofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Frank vdS 06-05-2022

De makkelijke draadloze stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Een prima stofzuiger voor de kleine snelle stofzuigbeurten! Omdat de stofzuiger draadloos is wordt hij sneller gebruikt/gepakt als de normale stofzuiger met draad. Bij normale vervuiling voldoet de accu en de stofzuigerzak makkelijk voor een gebruik van een uurtje.
Omdat je twee accu's erbij krijgt heb je eigenlijk meer als genoeg stroom voor een heel huis (alles laminaat). Omdat de stofzuiger draadloos is en handzaam is het begrijpelijk dat hij niet zo krachtig als een draadstofzuiger met 1600 Watt motor. Voor ons is dat geen deal-breaker geweest. Met behulp van de bij geleverde hulpstukken zoals een kleine stofzuigermond is hij ook goed te gebruiken voor de trap schoon te maken.
Dankzij de roterende borstel in de stofzuigermond wordt ook de deurmat goed schoon, deze lift echt het inloopstof omhoog waarna de stofzuiger het op kan zuigen.
Ik heb eigenlijk geen afname van zuigkracht gemerkt wanneer de stofzuigerzak vol was. De stofzuiger geeft aan met het rood/blauw knipperen van de LED dat de zak vol is. Het wisselen van de zak gaat eenvoudig en schoon zonder 'stofwolken'. Wel moet je de nieuwe zak zorgvuldig plaatsen anders start de stofzuiger niet op.
De aan-uit knop heeft een soort van vergrendeling welke handig is bij langere zuigbeurten zoals de woonkamer.
Al met al een prima apparaat welke ik zou overwegen wanneer mijn huidige stofzuiger niet meer werkt en ik een nieuwe nodig heb.

Pluspunten

• Draadloos
  • Accu duur (dankzij 2e accu)
  • Roterende tapijt borstel
  • Gebruiksgemak bij het wisselen van stofzuigerzak

Minpunten

• Niet erg krachtig vanwege accu

mariellek 06-05-2022

Swirl Quinyo Everlast wit, beige

Geschreven voor: stofzuiger

We hebben deze steelstofzuiger een aantal weken mogen uitproberen. Hoewel ik geen voorstander ben van een steelstofzuiger ben ik toch enorm tevreden over deze Swirl Quinyo! Het is enorm handig om even snel te kunnen stofzuigen en je daarbij alle bewegingsvrijheid hebt. De zuigkracht is erg goed en ook het LED lampje voorop de kop is erg fijn. De batterij gaat precies even lang mee als onze woonkamer groot is en is vervolgens gemakkelijk te vervangen door de 2de batterij waardoor je eventueel ook nog door kan. Qua gewicht vind ik het meevallen, houd het prima vol om dit langere tijd vast te houden. De knop is vast te zetten middels een hendeltje, wat ik persoonlijk als erg fijn heb ervaren. In het begin had ik dit nog niet door en toen begon ik dit na een poosje wel te voelen :)
Het enige nadeel vind ik dat er een zak in zit. Mijn voorkeur gaat toch altijd uit naar een zakloze stofzuiger zodat je voor het gebruik geen uitgaven hoeft te doen. Het was ook handiger geweest als de stang telescopisch was geweest, zodat je het kan aanpassen op je lengte. Als kruimeldief vonden wij hem wat te lomp, dus hiervoor hebben wij hem niet gebruikt.

Pluspunten

• Bewegingsvrijheid
  • Goede zuigkracht
  • Levensduur batterij
  • Tweede batterij
  • Licht gewicht

Minpunten

• Stofzuigerzak
  • Lengte stang niet verstelbaar
  • Lompgrote kruimeldief

Marjo Gelders 02-05-2022

Fijne praktische steelstofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Een hele fijn steelstofzuiger. Reeds slechte ervaring met een ander merk waar de accu snel bij leeg is. Maar met deze accu kan ik het hele huis zuigen. We hebben een groot huis. En de reserve accu is altijd handig. Heeft een snelle oplaadtijd. Zuigt prima tapijt en harde vloeren. Stofzak ( easybag) is heel makkelijk te verwisselen. Handig hendeltje om het zuigen vast te zetten zodat je de knop niet steeds ingedrukt hoeft te houden. Eenvoudig vloermondstuk waar de rol uitgehaald kan worden om te reinigen. Klein nadeel is het gewicht, dit is iets zwaar voor als je hem als kruimeldief gebruikt. Maar wel fijn om meubels mee te zuigen, met het bijgeleverde borsteltje.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Eenvoudig gebruik
  • Dubbele accu
  • Zuigt goed huisdierharen

Minpunten

• Gewicht bij gebruik als kruimeldief

rubenstevens8@gmail.com 01-05-2022

Fijn, compact en sterk!

Geschreven voor: stofzuiger

De Swirl Quinyo Everlast is een fijn apparaat in gebruik. Met de gemakkelijk af te nemen stukken pas je de stofzuiger in een mum van tijd aan naar de situatie. Zelf woon ik in een appartement van 75m2, zonder enig probleem is de gehele ruimte stof vrij en is de accu nog vol. Mocht het zo zijn dat je accu leeg is, verwissel je deze zo met je tweede accu die aan de oplader zit in het ''hang station''. Naast het gebruik van de stofzuiger in mijn appartement, maak ik ook mijn auto schoon met deze stofzuiger. Omdat er verschillende stukken worden meegeleverd, kan je hem mooi klein en compact maken. Een klein nadeel kan zijn dat het apparaat voor oudere mensen misschien wat te zwaar kan zijn. Na een lange tijd zuigen begon ik het wel te vernemen in mijn onderarm. Al met al een goede stofzuiger met veel kracht!

Pluspunten

• zuigkracht
  • bij geleverde stukken

Minpunten

• zwaar

Stephanie 28-04-2022

Stofzuiger met mooi design

Geschreven voor: stofzuiger

Wij hebben deze stofzuiger enkele weken mogen proberen en zijn tot de conclusie gekomen dat het apparaat goed presteert maar ook z’n minpunten heeft.
De zuigkracht is goed te noemen. Ook langs de plinten zuigt hij erg goed. De verschillende mondstukken zorgt dat het ook goed zuigen is op tapijt of laminaat.
Het apparaat heeft wel een gewicht dat voor 80% zich boven bij de motor zit en dat zorgt ervoor dat het apparaat makkelijk te manoeuvreren is maar ook dat na een half uur je wel een beetje last van je arm kan krijgen want het is niet het lichtste apparaat.

Qua design is het een mooie stofzuiger als je niet houdt van al het transparante plastic wat de meeste zuigers hebben.

Accu duur is goed te noemen. Je kan er een 30-40 minuten mee zuigen en met de 2e accu zijn langere stofzuig beurten ook geen enkel probleem.

Nu voor het grootste minpunt en qua prijsklasse misschien wel een dealbreaker. Deze stofzuiger is niet zakloos. Er zijn redelijk kleine stofzuigerzakken nodig voor dit apparaat. Natuurlijk heeft het z’n voordelen als men de zak moet legen dan kan alles zonder te knoeien de vuilnisbak in als natuurlijk de prijs van de zakken in verhouding extreem aan de prijzige kant is, en dan zijn dit ook nog speciale zakjes die men niet bij een ander generiek merk kan kopen.

Eindconclusie is dat het een mooie goede zuiger is, maar dankzij de benodigde zakken is het naast de hoge aanschafprijs en dure zak prijzen een prijzige aankoop.

Pluspunten

• Mooi
  • Zuigt goed

Minpunten

• Dure stofzuigerzakken

Jooproo 28-04-2022

Zuigt top!

Geschreven voor: stofzuiger

Wat een fijne stofzuiger! Dit is mijn eerste steelstofzuiger, en ik ben er best blij mee. Eindelijk gewoon zonder rekening te houden met een snoer, dat altijd net te kort is voor de uiterste hoekjes, gewoon stofzuigen, rond een tafel zonder in de knoop te komen. De accu houdt het goed uit, en de zuigkracht blijft goed tot de accu echt aangeeft leeg te zijn, wat te zien is met een handig lampje. Dan is er altijd nog de reserveaccu om je klus af te maken, maar ik heb dit niet vaak gehad. Ook zit er een tubo-knopje op, om bij hardnekkige haren of een kleed net even wat meer kracht te hebben.
Over lampjes gesproken, ook wordt aangegeven als het tijd is je stofzak te legen, waar nog verrassend veel vuil ingaat. Dit legen is zo gebeurd doordat er een knopje zit dat je de stofzak kan loslaten boven je prullenbak, zonder die zak aan te raken.
Daarnaast zijn er veel hulpmiddelen meegeleverd om te gebruiken, die erg handig aan de oplaadhouder gekoppeld worden en opgeruimd zijn. De stofzuiger zelf hangt hier achter een gordijn, omdat ik het geen mooi gezicht vind in de kamer. Dit is snel opgehangen en ideaal om in op te laden. Er is plek voor de stofzuiger, en daarnaast de extra accu. dus altijd 2 volle accus!

Naast al deze voordelen, zijn er ook een paar nadelen. De stang is niet in lengte verstelbaar. Vooral voor langere mensen is dit niet handig en kan dit een probleem geven. Daarnaast is het best een zwaar ding, als je hem als kruimeldief gebruikt. hierdoor ben je de hele tijd bezig met 4-5 kilo in je hand

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Snoerloos
  • Accuduur
  • Zuigkracht

Minpunten

• Zwaar als kruimeldief
  • Niet verstelbaar in hoogte

Movado 27-04-2022

Een maandje Swirlen

Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb de Swirl ruim een maand kunnen testen en ben matig tevreden. Heb de Swirl in het begin dagelijks gebruikt masr merkte na verloop van tijd dat er toch dat er er en der wat bleef liggen. Hierdoor toch weer vaker mijn stofzuiger met snoer erbij gepakt om een echt schoon gevoel te hebben.

De Swirl is makkelijk in gebruik. Er zit een boosterstand op die je wel nodig hebt omdat de zuigkracht anders niet voldoende is. De verlichting is heel prettig. Jammer dat de steel niet in hoogte instelbaar is.

Ik vind de stofzuiger erg zwaar. Dat merk je met name als je de steel eraf haalt en er een kruimelzuiger van maakt. Dit leek me heel prettig bij het snoerloos stofzuigen van de trappen maar hier is hij ye zwaar voor. Is eigenlijk niet te doen.

De bovenkant is lomp en zwaar en erg plastic. Je zet m niet zomaar even tegen de muur. Het heeft mij een gat in mijn pvc vloer opgeleverd. Het isselen van de stofzuigerzak is makkelijk. Net zoals het wisselen van de accu. Lange levensduur en 2 accu's waardoor je altijd verder kan.
Al met al vind ik de Swirl makkelijk voor het stofzuigen even tussendoor maar niet geslaagd als vervanger voor mijn stofzuiger met snoer.

Pluspunten

• Gemak
  • 2 goede accu's
  • Verlichting

Minpunten

• Zuigkracht
  • Te zwaar
  • Lomp

Jooproo1 25-04-2022

Zuigt enorm goed!

Geschreven voor: stofzuiger

Pluspunten

• goed resultaat
  • snoerloos
  • accuduur
  • zuigkracht

Minpunten

• zwaar als kruimeldief
  • niet verstelbaar in hoogte

b********@l****** 07-04-2022

steelstofzuiger test

Geschreven voor: stofzuiger

Ik mag deze steelstofzuiger een maand testen, met extra stofzuiger zakken erbij gaat het feest beginnen. Nadat hij opgeladen is ( deels al vol geleverd ) en opgehangen aan de muur kan het testen beginnen. Hij is makkelijk in gebruik en zeer wendbaar, wel jammer dat hij redelijk zwaar voor mij en partner erg zwaar is. D e verlichting op de zuigmond is top, in de donkere hoekjes zie je alles liggen, super plus punt. de keuze van een borstel in de zuigmond is fijn en erg makkelijk te gebruiken en wisselen.
De hulpstukjes zijn erg handig maar ook lastig te wisselen. een extra voordeel is de extra lader die ook apart geladen wordt in de super handige houder en makkelijk te plaatsen is in de stofzuiger.
De stofzuigerzakje zijn super handig te vervangen maar ik blijf dit een erg groot nadeel vinden van de stofzuiger, je blijft geld uitgeven en door ons huishouden ( 3 katten en een hond ) raakt de bovenkant erg snel verstop tijdens het zuigen en moet je alsnog duwen in het stofzuiger zakje om hem helemaal vol te krijgen.. Ik ben goed tevreden maar nog niet helemaal top te vreden.

Pluspunten

• verlichting zuigvoet
  • 2x accu
  • zeer handinge houder en accu ladder
  • extra zuigmond borstel
  • beweegbaarheid zuigmond

Minpunten

• stofzuigerzakjes
  • te zwaar
  • steel en hulpmiddelen erg lastig los te krijgen

Sander89 04-04-2022

Hele fijne stofzuiger!

Geschreven voor: stofzuiger

Fijne stofzuiger die handig is in gebruik. De accu gaat lang mee en hiermee kun je de stofzuiger meerdere malen gebruiken voor je weer moet opladen (in mijn geval een appartement). De bijgeleverde tweede accu is zeker handig, zodat je niet snel zonder stroom staat. De hulpstukken zijn compleet en hierdoor kun je de stofzuiger in meerdere situaties gebruiken. De kop is flexibel, waardoor je gemakkelijk onder de bank of het bed kunt komen. De kop is wel wat groot, waardoor je de kleinere hoekje minder snel mee kunt pakken, maar dat kan met de bijgeleverde hulpstukken. Een minpunt is wel dat je stofzuiger stang wat kort is en niet langer of korter te maken is. Maar over het algeheel een hele fijne en handige stofzuiger.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Accu gaat lang mee
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Stang is iets te kort voor lange mensen

Bianca 31-01-2022

Mooie stofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb deze steelstofzuiger enkele weken mogen testen.
De stofzuiger is erg mooi qua design.
De bediening is erg makkelijk. naast de gewonde stand, zit er nog een turbostand op de stofzuiger.
met de turbostand kreeg ik zonder moeite mijn tapijt schoon.
De stofzuiger is met een klik gemakkelijk om te toveren naar een kruimelzuiger.

De accu gaat ongeveer 30 minuten mee. Bij gebruik met de turbostand gaat deze eerder leeg.
Het opladen duurt ongeveer 3 uur.

De stofzak is gemakkelijk stofvrij te verwijderen. Alleen het terugplaatsen van een nieuwe stofzak gaat iets moeilijker.

Makkelijk is de ledverlichting op de stofzuigermond. Hierdoor zie je vuil beter liggen, zeker op donkere plekjes.

Het enige minpunt is de wendbaarheid van de stofzuiger en het gewicht van de kruimelzuiger. Als kruimelzuiger is deze stofzuiger vrij zwaar en groot.

Pluspunten

• zuigkracht
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• wendbaarheid
  • kruimelzuiger erg zwaar

ptenhoopt 31-01-2022

Stofzuigen nooit meer een probleem

Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb de steelstofzuiger enkele weken mogen testen en ik wil nu nooit meer terug naar iets anders.

Bewegingsvrijheid:
Het grootste voordeel van de steelstofzuiger vond ik het gebruikersgemak. Met mijn huidige stofzuiger moet ik altijd 3x van stopcontact wisselen om de gehele woonkamer te kunnen stofzuigen en dan red ik het uiterste hoekje nog maar net. Nu had ik dit probleem helemaal niet meer. Dit maakt het stofzuigen voor mij ook leuker omdat het echt binnen enkele minuten helemaal klaar is.

De handstofzuiger:
Er zit een verwisselbaar stuk bij zodat je het al handstofzuiger kan gebruiken. Ik had verwacht dat vanwege de accu het stofzuigen misschien zwaar zou aanvoelen maar dit heb ik niet zo ervaren. Als steelstofzuiger 'leun' je als het ware op de steel. Als handstofzuiger vond ik het wel zwaarder aanvoelen en daarom heb ik dit alleen gebruikt voor de trap. Dit was ook prima te doen voor mijn 2 trappen.

De zuigkracht:
De zuigkracht was een punt wat mij direct opviel. In tegenstelling tot mijn huidige stofzuiger zoog de steelstofzuiger gemakkelijk alles op. Ook in alle kleine hoekjes en op het tapijt.

De stofzuigerzak:
De stofzuigerzak kan je er heel gemakkelijk in en uithalen met behulp van een hendeltje.

Gebruikersgemak:
Je kan de steelstofzuiger aanzetten door een trekkertje over te halen die je dan moet inhouden. Dit kan je gebruiken voor kleine stukjes denk ik maar dit vond ik zelf niet handig. Er zit echter ook een knopje op die je om kan zetten en dan blijft de stofzuiger gewoon aanstaan.

Design:
Ik vind de stofzuiger er mooi strak uitzien met de kleuren metallic goud en wit. De oplaadstation zou je kunnen ophangen maar dit heb ik niet gedaan en dan werkt hij ook prima. Het is niet te groot en dus gemakkelijk op te bergen in een voorraadkast of achter de deur.

Accu:
De accu gaat draadloos tot 60 min mee. Dit was ook prima. Omdat je de stekker niet meer hoeft te verwisselen win je daar heel veel tijd mee en had ik binnen 60 minuten ook heel mijn huis (3 verdiepingen) binnen de tijd gestofzuigd.

Pluspunten

• snoerloos
  • zuigkracht
  • weinig geluid
  • mooi design

Minpunten

• als handstofzuiger redelijk zwaar
  • steel is niet verstelbaar

Rik1982 28-01-2022

blijft niet zelfstandig staan

Geschreven voor: stofzuiger

Na twee weken testen van de Swirl Quinyo Essential zijn we er niet tevreden over. Het zit hem er voornamelijk in dat die niet zelfstandig blijft staan. Je moet de steelstofzuiger in de muurstandaard plaatsen. Je kunt hem wel in een hoekje zetten. Maar doordat het gewicht aan de bovenkant zit valt die dan snel op en beschadig je muur. Ook omdat het gewicht aan de bovenkant zit voelt die zwaar en is die niet echt wendbaar. We hebben al een aantal steelstofzuigers versleten deze raad ik dan ook niet aan. Wat wel positief is dat die super zuigt en vuil opneemt. De roterende borstels werken goed. In de lichtste stand doet die zijn werk al goed. Wil je b.v. de mat bij de voordeur doen zet je de turbo aan. Om het vuil goed te zien liggen helpt de verlicht heel goed. Vooral in de avond. De Swirl maak wel een hoog en vrij hard geluid.

Pluspunten

• zuigt goed
  • fijne verlichting

Minpunten

• Blijft niet zelfstandig staan
  • niet wendbaar
  • hard hoog geluid

Aagja 27-01-2022

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

De Swirl Quinyo Everlast mogen testen. Dit heb ik met veel plezier gedaan. De stofzuiger ziet er al mooi uit. Ik zou hem gewoon in de woonkamer een plekje kunnen geven, zodat je hem snel kunt pakken.
De accu is heel snel opgeladen, fijn je hoeft niet lang te wachten.
De accu gaat ook lang mee, we hebben een drie-kamer-appartement, met het grootste gemak en plezier kun je alles goed stofzuigen.
De stofzuiger is flexibel. Eerst dacht is, hoe ongemakkelijk. Maar het tegendeel is waar, het gaat juist heel gemakkelijk. De stofzuiger goed plat, zodat je onder de bank en onder het bed goed kunt schoonmaken.
Gemakkelijk om te bouwen naar een handstofzuiger, die is niet te zwaar.
Het hoofdbord van het bed is van stof, goed kunnen stofzuigen.
Als ik een nadeel mag noemen, dan zou ik zeggen dat hij wel veel lawaai maakt, maar ik vind dat niet storend.

Pluspunten

• accu snel opgeladen
  • accu gaat lang mee
  • goed plat onder de meubels
  • mooi uiterlijk
  • snel om naar handstofzuiger

Minpunten

• lawaaierig

Anton 26-01-2022

Swirl Quinyo prima gebruiksvriendelijke stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

We hebben de Swirl Quinyo Essential 14 dagen in gebruik mogen nemen om te testen. De stofzuiger ziet er strak en modern design met verlichting in het mondstuk. Wordt verder geleverd met diverse accessoires. Dit is vooral fijn onder kasten en de bank. Voelt solide aan en is niet te licht van gewicht. De Swirl is niet geheel geluidloos. Vergelijkbaar met een doorsnee stofzuiger.
Stofzuigen zonder snoer was een verademing, je kon zo door het huis lopen en was hierdoor heel wendbaar. Ook vaak even naar boven getild, door het lichte gewicht goed te doen.
De stofzuiger is gemakkelijk om te zetten van steelstofzuiger naar een handstofzuiger, dit was fijn als je even snel iets wilde opzuigen op de bank.
De Swirl heeft voldoende zuigkracht en met de turbo stand zuig je gemakkelijk het tapijt of het vloerkleed. Voor ons belangrijk dat het dieren haren verwijderd en dit deed het naar behoren.
De stofzuiger werkt op een verwisselbare accu, als je het eenmaal door hebt is het zo los te krijgen. Accu gaat een aantal dagen mee en is binnen circa drie uur opgeladen. De stofzuiger zak is stofvrij te verwisselen door een handig sluit systeem.

Minpunten die wij konden bedenken is dat De Swirl en de stofzuiger zakken aan de prijzige kant zijn en kunststof behuizing moet wel enige voorzichtigheid mee worden geboden.

Verder een degelijke en gebruiksvriendelijke stofzuiger die met veel plezier getest is door ons gezin.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

MadelonR 25-01-2022

Prima stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Ik mocht deze draadloze stofzuiger testen, op zich ben ik tevreden over het gebruik maar zou hiervoor niet de koopsom betalen dat gevraagd wordt.
Voordelen van het product:
Gemakkelijk in elkaar te zetten, ook makkelijk om te bouwen van lange steel stofzuiger naar een kruimeldief met verschillende kopjes. Heeft twee standen, normaal zuigen en hard. Ook een zachte borstel die je erop kan zetten voor andere oppervlakten die niet mogen beschadigen. Met deze stofzuiger heb je veel bewegingsvrijheid, met je hand stuur je de kop naar links/rechts. Gemakkelijk onder de bank of andere meubels te komen. Het systeem om op te hangen is handig en je klikt de stofzuiger er makkelijk in. Er zit een lampje voorop de stofzuiger dus je kan wel altijd goed zien waar en wat je zuigt. De stof zak binnenin in gemakkelijk te plaatsen en gemakkelijk (zonder stofwolk) te deponeren.

Nadelen vond ik:
Het sturen naar links en rechts gaat soms stroef, met mijn eigen stofzuiger kan ik ook van links naar rechts even bewegen (als je langs de plint gaat Bijv.) en met deze kan dat niet, je moet dan echt van voor naar achter bewegen en dan dus sturen. Daarom zelf kleine kop er maar opgezet bij randen/plinten. Omdat bij randen de stofzuiger niet alles opzoog moest hem dan op de harde stand zetten, dit houdt de Quinyo voor een paar minuten vol, maar dan is die ook leeg. Ik heb een woning van 45m2 en dit heb ik niet helemaal kunnen zuigen op de harde stand. Blijkbaar is deze stand niet voor standaard gebruik bedoeld. Dus ik hing hem aan de lading en ben pas later de badkamer gaan doen. Niet heel handig als je maar kort de tijd hebt om schoon te maken. Hij was wel snel weer opgeladen (+/- 30 min).
Wat mij wel stoorde was dat mijn lange blonde haren rondom de borstel gewikkeld werden, bij mijn eigen stofzuiger pluk ik deze van de borstel en zuigt die ht weg, maar nu kan dit dus niet, dus mijn haren blijven daar rondom zitten totdat ik dit eraf knip ofzo?
Na enige tijd gebruiken wordt het ook wel zwaar voor je hand/pols. Niet aan te raden voor mensen met zwakke polsen dus. En als laatst is de lange steel niet verstelbaar, maar er zijn natuurlijk bijgeleverde kopstukjes dus voor ieder wat wils.

a********@k********* 24-01-2022

Leuke, gemakkelijke draadloze stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Wij hebben de stofzuiger een week getest en het is ideaal dat er geen snoer aan zit. Lekker snel gepakt om even wat stof op te zuigen. Of veertjes en geknoei met eten van onze dwerg papagaai. Zuigkracht is goed en er zit nog een extra boosterknop op voor hardnekkig vuil.

Een gemakkelijk apparaat waar je niet eerst de gebruiksaanwijzing voor hoeft de lezen. Verschillende extra mondstukken zitten er ook bij en een gemakkelijk wandlaadstation. Daar kun je evt ook nog een extra accu in opladen. Die is trouwens gemakkelijk te vervangen als het nodig is.
De stofzuiger is gemakkelijk in gebruik, gemakkelijk onder de kast of stoel door stofzuigen, licht in vloermondstuk en draadloos dus.
Voor het vloermondstuk heb je keuze tussen de parketrol en rol met borstels. Beetje nadeel is wel dat de lange haren in de rol blijven hangen. Maar met het bijgeleverde mesje kun je ze er wel gemakkelijk weer afhalen.

De stofzuigerzak is gemakkelijk te wisselen en sluit zelf af als je hem loshaalt, dus geen stof in huis.

Wat verder positief is is dat hij weinig geluid maakt. Mijn zoon zegt wel dat hij een hoge pieptoon geeft, maar daar heb ik geen last van.
Als je hem wil gebruiken als handstofzuiger dan is hij wel wat lomp. Voor in de auto werkt het goed, zeker omdat er geen snoer aanzit. Maar om het als kruimeldief te gebruiken, daar vind ik het te groot voor. Beetje onhandig.

Dus een gemakkelijk, goed zuigende, leuk uitziend apparaat. Een aanrader.

Pluspunten

• stil
  • draadloos
  • goede zuigkracht
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• prijs
  • beetje groot voor handstofzuiger

g*************@g******** 24-01-2022

Prima apparaat voor een klein huishouden

Geschreven voor: stofzuiger

De afgelopen 2 weken hebben wij de Swirl Quinyo Essential mogen testen. De steelstofzuiger is makkelijk in gebruik en makkelijk in elkaar te zetten, doordat hij lekker wendbaar is kun je makkelijk overal bij. De accu is wel erg snel leeg vooral als je op hoog vermogen laat zuigen. En wat ik miste is dat er niet een batterij indicatie opzit zodat je kan zien hoe vol je accu nog is. Verder vind ik de stofzuigerzakken aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Stiller dan gewone stofzuiger
  • Wordt standaard een parketborstel meegeleverd
  • Je kan 2e accu opladen

Minpunten

• Stofzuigerzakken aan de prijzige kant
  • Geen Batterij indicatie
  • Heeft maar 2 zuig standen

s*********@l****** 24-01-2022

Mooie moderne stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Ik was erg verast toen ik de swirl binnen kreeg. Toen ik het open deed zag ik een luxe moderne stofzuiger. Een waar niet voor hoeft te schamen als je het in de woonkamer laat ligt. Het is draadloos wat voor mij helemaal perfect is. Zuigkracht is voor mij goed en zit lekker in de hand. Het kan voor sommige na een tijdje stofzuigen een beetje zwaar in de hand worden maar ik heb daar zelf geen problemen mee. Enige nadeel is wel dat er een zak in moet en geen grote dingen kan opzuigen wat aan de ene kant ook wel een plus punt is. Ik ben er zeker blij mee en raad het zeker aan!

Pluspunten

• Draadloos
  • Goede accessoires
  • Ziet er mooi uit
  • Goede zuig kracht

Minpunten

• Moet een zak in
  • Max 30 min te gebruiken

m*************@l****** 23-01-2022

Wendbare, goed vormgegeven steelstofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

De afgelopen twee weken hebben wij als gezin de Swirl Quinyo Essential mogen testen. Dit was voor ons de eerste keer dat we een steelstofzuiger hebben gebruikt! Overall overtuigt de Swirl Quinyo Essential ons als gezin niet helemaal om over te stappen naar een steelstofzuiger. Waarom? Dit baseren we op de volgende punten:

In positieve zin valt op dat de Quinyo:
- makkelijk in het gebruik is;
- zeer fraai is vormgegeven. De stofzuiger bevat een aantal interessante en handige functies zoals een lampje voorop de stofzuiger en een design met weinig toeters en bellen erop;
- makkelijk te gebruiken is door zijn grote wendbaarheid;
- een goede zuigkracht heeft. Als extra hierin ook de turbo-functie die moeilijke oppervlaktes ook schoon krijgt.
- een prima accuduur heeft;
- accessoires bevat die makkelijk te gebruiken zijn;
- snel om te zetten is van een steelstofzuiger naar een handstofzuiger.

In negatieve zin valt op dat de Quinyo:
- vrij zwaar is, wat langer stofzuigen niet prettig maakt;
- niet bepaald stil in gebruik is;
- niet verstelbaar is in hoogte.

• Wendbaarheid
  • Accuduur

Minpunten

• Niet verstelbaar
  • Zwaar
  • Lawaaierig

VrieLos 23-01-2022

Nieuwe beleving van stofzuigen

Geschreven voor: stofzuiger

De stofzuiger is handzaam, wendbaar en rijdt makkelijk over de vloer. Pluspunt is de koplampen op zuiger. Het is geen voordeel dat je geen snoer hebt. Nadeel is dat de stofzuiger wel aan de oplader moet. Dat moet hij al vrij snel, na 1 of 2 zuigbeurten. Het bevestigen van de stofzak is lastig, maar het verwijderen van de stofzak is wel makkelijk. De zuigkracht is niet indrukwekkend of beter dan onze oude stofzuiger. Ook niet minder trouwens. De stang verwijderen is best wat lastig. Maar daarna heb je een kruimel zuiger en dat is super handig. Het geluidsniveau is vergelijkbaar met gewone stofzuiger.
Stofzuigen is toch wel deels een nieuwe beleving zo zonder snoer en karretje dat niet meer achter je aan rijdt.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Kruimel zuiger
  • Koplampen op zuiger mond

Minpunten

• Los maken van stang
  • Accu duur

Ilhame 22-01-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: stofzuiger

De afgelopen weken heb ik deze stofzuiger mogen testen. Het apparaat heeft niet alleen een stijlvol design, maar ook een goede zuigkracht ( met twee standen). Het is even wennen om van een ‘normale’ stofzuiger naar een draadloze stofzuiger te gaan, maar het geeft veel gemak. Je hoeft niet meer met je snoer van het ene naar het andere stopcontact. De stofzuiger kan eenvoudig omgebouwd worden naar kruimelzuiger, voor de kleinere klussen. De stofzuiger ligt goed in de hand en draait soepel mee op de grote oppervlakten.

Een nadeel is dat de accu vrij snel leeg gaat in de turbostand. Ook is er geen duidelijke indicatie dat de accu bijna leeg is, op een knipperend lichtje na aan de voorkant van de stofzuiger. Dit is echter niet goed zichtbaar tijdens het stofzuigen.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • Verlichting mondstuk

Minpunten

• Accuduur
  • Geen indicatie batterijpercentage

MadelonR 22-01-2022

Prima stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Deze stofzuiger heb ik een aantal weken mogen testen. Het gebruik van een draadloze stofzuiger is zeker fijn. Hij was gemakkelijk in elkaar te zetten en kon ook met 1 klik omgetoverd worden naar een kruimeldief. Ook is het stofzakje deponeren gemakkelijk en geheel zonder handen en stof te doen.
Waar ik niet weg van was, was de zuigkracht van de stofzuiger, er was een hogere stand maar daarmee kon ik niet mijn gehele appartement zuigen (45m2), ik moest dus tussendoor opladen voordat ik verder kon gaan. De bewegingen die je maakt stuur je met de hand aan, maar even van links naar rechts schuiven langs de keukenplint gaat Bijv. Niet heel soepel. Door de ronddraaiende borstel bleven mijn haren hieromheen zitten en deze zijn niet makkelijk te verwijderen. Al met al vind ik het veel geld voor een stofzuiger met wat nadelen.

Fred 22-01-2022

Boven verwachting

Geschreven voor: stofzuiger

Goede stofzuiger welke boven mijn verwachting presenteert.

Het mondstuk van de stofzuiger is voorzien van een borstel die elektronisch word aangedreven. Hierdoor heeft de borstel veel kracht en verwijdert hij eenvoudig de hondenharen uit het kleed. De borstel is tevens voorzien van beveiligingen zodat de borstel ook automatisch op een handrem komt te staan als hij klem komt te zitten. Tijdens het stofzuigen kreeg ik bijvoorbeeld per ongeluk een veter van mijn schoenen in de stofzuiger en deze raakte klem in de borstel. De veter heeft geen beschadiging noch de stofzuiger.

Gezien de stofzuiger draadloos is is hij ook te gebruiken als kruimeldief en voor het stofzuigen van de auto. Echter moeten de hulpstukken vast worden geklikt en kunnen niet in een andere hoek staan waardoor het stofzuigen van de auto erg lastig is. Een flexibele slang zou geen overbodige luxe zijn, helaas word deze niet standaard meegeleverd.

Pluspunten

• Elektrisch aangedreven borstel
  • Stofzuiger met zak

Minpunten

• Flexibele slang ontbreekt

Marjolein 22-01-2022

Een erg fijne snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Deze stofzuiger heb ik mogen testen. Deze stofzuiger is een aangename vervanging van de stofzuiger met snoer. Ik kan makkelijk een half uur stofzuigen, zonder dat de accu leegraakt. De bijgeleverde accessoires zijn makkelijk te wisselen en maken van deze stofzuiger in een handomdraai een kruimeldief. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en de lampjes op de stofzuigervoet zijn een goede bonus. De stofzuigerzak is makkelijk weg te gooien, met een druk op de knop zo in de container. De stofzuiger ligt prettig in de hand en de bedieningsknop kan je vastzetten, zodat je deze niet de hele tijd ingedrukt hoeft te houden. Ik zou deze stofzuiger zeker aanraden!

Pluspunten

• Lampjes op de stofzuiger voet
  • Handige accessoires
  • Ligt fijn in de hand
  • Contactloos de stofzuigerzak weggooien

Minpunten

• Erg luid op boosterstand