De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AdvancedVac 18V-8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

primaatb 10-01-2022

matige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

De stofzuiger is een prima apparaat voor het zuigen van de auto.
En voor het opblazen van een luchtbed is hij prima.
Helaas is het voor een zaagtafel of voor het opzuigen van puinstof te licht.
dan raakt hij snel verstopt en moet je hem los halen.
ook de steel voelt te gammel aan doordat het uit 3 stukken bestaat en geen vergrendeling op zit

Pluspunten

• draadloos
  • stil
  • ook om te blazen

Minpunten

• gammel
  • geen bouwstofzuiger
  • snel verstopt
  • snel batterij leeg

DjHut 05-01-2022

Kleine compacte stofzuiger

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

Mooie compacte kleine krachtige stofzuiger voor de kleine klusjes. Het gemak dat je ermee droog en nat kan zuigen is super! Wel is het nadeel dat er een zak onder zit die bij grotere klussen snel vol zit. Het gemak met de accu is ook fijn, wel is het zeker aan te raden om een extra accu erbij te nemen of een zwaardere omdat de accu redelijk snel leeg is. Om de auto uit te zuigen, je aquarium even leeg te zuigen is het perfect. een aanrader voor kleine hobby klussen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Compact

Minpunten

• Accu snel leeg
  • zak snel vol

Rvelden 02-01-2022

Tegenvallende zuigkracht

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

Ik was zeer benieuwd naar deze Bosch accu-stofzuiger, zeker omdat deze onder de advanced lijn aangeprezen wordt. Met het uitpakken was ik blij verrast met de compacte zuiger met hulpstukken.
Echter de zuigmond is maar ongeveer 10 cm.
Over de prestaties: de zuigkracht valt mij tegen. Aangesloten op een kap/verstekzaag is dit mijn inziens te weinig. Op een decoupeerzaag is het wel voldoende. Om achteraf zaagsel op te zuigen is deze zuiger wel geschikt, maar vanwege de kleine zuigmond, is het te hopen dat zaagsel zich niet te ver verspreidt heeft.
Voor het opzuigen van as is deze stofzuiger wel geschikt, echter moeten er dan geen (kleine) spijkers tussen zitten: deze worden wel opgezogen, maar blijven in de slang hangen. Het gevolg dat met het opruimen deze er weer uitvallen
Het design ziet er goed uit, en voor kleinere toepassingen zoals de auto uit zuigen, wat zand, stof, zaagsel of as opzuigen is deze zuiger goed bruikbaar. Het apparaat is heel makkelijk te bedienen.

Echter voor grotere klussen (wat je wel verwacht van Bosch) is deze zuiger simpelweg niet krachtig genoeg.
De accuduur is ongeveer 25 minuten, wat voor mijn toepassingen te weinig is.

Pluspunten

• Compakt
  • Flexibiliteit

Minpunten

• Zuigkracht
  • Accuduur

Jeffrey 31-12-2021

Compact, licht gewicht accu (bouw)stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

Inmiddels heb ik deze Bosch (bouw)stofzuiger al enkele weken in mijn bezit. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, hij heeft een mooi / compact design met mogelijkheid om alle bijgeleverde accessoires eraan vast te zetten zodat je 1 pakket hebt.
De accu zit mooi verwerkt achter een klepje, deze gaat makkelijk open & de accu gaat er makkelijk in / uit.
Over de accu duur ben ik tevreden, voor mijn kleine / middelgrote hobby projecten houd deze (2,5Ah) accu het goed vol, wel is aan te raden om een 2e accu erbij te nemen om niet stil te komen staan.. of kies voor de grotere accu! Het voordeel aan deze accu's is dat je ze voor meerdere Bosch gereedschappen kan gebruiken! dus voordeliger in de portemonnee!
Ik gebruik deze set vooral in combinatie met een Bosch accu decoupeerzaag & Multitool, ik sluit de stofzuiger dan rechtstreeks aan op de decoupeerzaag wat zeer goed gaat!
Ben ik klaar dan zet ik het verlengstuk op de slang zodat ik de resterende (hout/ijzer) kan wegzuigen met de bijgeleverde zuigmond!
De zuigkracht van deze stofzuiger bevalt mij goed! Ik had dit op voorhand niet verwacht!
Stofzuiger is makkelijk te bedienen, een grote aan/uit knop & eco stand voor langere accu duur!

Conclusie:
Compacte lichte (bouw)stofzuiger, zuigt goed, handig ivm accu dus geen losse snoeren / afhankelijk van stopcontacten zijn!
Compact op te bergen door middel van de bijgeleverde accessoires houder!

Pluspunten

• Accu
  • Goede zuigkracht
  • Compact
  • Licht
  • Vrij weinig geluid

Minpunten

• verleng stuk klikt niet (zit geschoven)

Barry 30-12-2021

Verrassend mooi

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

Dit product is voor mij erg makkelijk omdat er geen snoer aan zit, hoe mooi is dat. Het is een mooi compact, maar met een redelijk grote inhoud voor het stof. Complet, ja dat is deze zeker wel. Een slang van 1.8m, een mooie smalle en lange zuigmond voor de moeilijk bereikbare plekken. De accu is op meerdere producten van Bosch te gebruiken. De slang past ook mooi op meerdere producten van Bosch. De zuigkracht doet niets onder andere stofzuigers met snoer en als je de eco knop gebruikt dan doe je best lang met 1 accu terwijl je amper zuigkracht verliest. De slang kan ook aan de voorkant gemonteerd worden zodat je er mee kunt blazen. En met de speciale blaasmond zou je ook een luchtbed of iets dergelijke kunnen opblazen. Ik ben er ieder geval heel blij mee om deze te mogen testen.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Sterke zuigkracht
  • Draadloos

Johan 29-12-2021
Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

ik vind het een erg prettig apparaat. ik heb hem gekocht voor mijn werk omdat ik elektramonteur ben en mijn werkplek netjes achter wil laten. nu heb ik geen verlengsnoer of haspel meer nodig. wat ik erg makkelijk vind is dat hij werkt op de accu's van mijn gereedschap. ik hoef dus niet apart voor deze stofzuiger accu's op te laden. hij zuigt ook best goed en de hulpstukken zijn erg handig om de hele groepenkasten schoon te zuigen. het enige min puntje vind ik dat er geen draagriem bij zit

Bramvs 29-12-2021

Een must in de klusschuur

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

Wat een lekker product om in huis te hebben. Ik klus veel in mijn schuur en met name in de winter of als het regent zaag en schuur ik veel binnen. Ik maak gebruik van verschillende Bosch 18V gereedschap welke allemaal een stofzuiger aansluiting hebben. Ik wilde altijd al een speciale stofzuiger of nat/droogzuiger aanschaffen voor de rommel dat ik met mijn gereedschap creëer omdat ik hier niet mijn binnen stofzuiger voor wil gebruiken. Nu Bosch deze variant heeft uitgegeven sla ik 2 vliegen in één klap. Het werk namelijk ook op de 18V accu's en daar heb ik er meer dan genoeg van liggen. Ik kan dus in principe eindeloos stofzuigen in mijn projecten zodat ik in de nacht weer de accu's kan opladen. Wie eens z'n auto heeft gestofzuigd heeft ongetwijfeld ruzie gehad met het draad. Dit is nu dus verleden tijd.
Ik heb de stofzuiger inmiddels ook al kunnen gebruiken bij de decoupeerzaag en de schuurmachine. Niet alles wordt opgezogen maar dat is logisch, echter de ruime meerderheid komt nu in de stofzuigerzak in plaats van mijn schuur terecht. Als test heb ik wat water opgezogen, dat werk ook naar verwachting. De stofzuiger is compact en heeft voldoende handige plekken om de uitstekende delen aan te monteren. Daardoor is het handig op te tillen en met de hand mee te nemen. Mocht je trouwens luchtbedden of een opblaasbaar zwembad hebben, dan kan dit ook door deze Bosch stofzuiger worden opgeblazen door het simpelweg in de blaasstand te zetten. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Compact
  • Handig icm gereedschap

Minpunten

• Wordt geleverd zonder accu

mamsie 26-12-2021

handige accustofzuiger

Geschreven voor: Bosch AdvancedVac 18V-8

De Bosch accustofzuiger AdvancedVac 18V-8 ruimt hier sinds kort zaagsel en ander rotzooi op die we hebben na het klussen. Voordeel dat hij een snoer heeft zeg, ben met een gewone stofzuiger altijd op zoek naar een stopcontact en heb ik er dan een, dan is het snoer weer te kort en zitten we met een verlengsnoer. Dat is dus nu verleden tijd. De accustofzuiger AdvancedVac 18V-8 heeft verschillende opzetstukken en de slang is zowel kort als lang te gebruiken. Het stofzuigen van de auto, het opzuigen van zaagsel of even de manen van de trap stofzuigen, dat kan deze stofzuiger zo aan. Hij zuigt krachtig, krachtiger dan de meeste stofzuigers. Minpuntje is de accuduur. Deze is wel wat korter dan ik had verwacht. Voordeel is wel dat je de accu in verschillende apparaten kunt gebruiken van Bosch. Zelf vind ik meerdere accu's dan wel handig, als er 1 aan de lader zit heb je de andere die je kunt gebruiken.

Pluspunten

• handig met accu
  • zowel zuig als blaasfunctie
  • handige opzetstukken

Minpunten

• accu is niet zo krachtig als dat ik had verwacht