Bosch BGS41267 zwart

• Test panel 7,9 sep 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGS41267 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

ba-ro 26-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Goed voorgegeven lichtgewicht stofzuiger en maakt weinig geluid.
Aan welk handvat de stofzuiger is op te tillen blijft wel de vraag.
Motorfiltertje slipt snel dicht en vermindert zuigkracht.
stukje papierenzakdoek opzuigen kan wel met stofzak maar niet met zakloze stofzuiger.

fickie 19-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Een paar dagen in bezit, prettig en compact in gebruik.
Reservoir makkelijk te verwijderen en leuk om te zien.

Rudy_V_D 19-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Heerlijk dat je geen zak meer hebt die kan stuk gaan of filters die dicht gaan zitten !

uitstekend apparaat !

sander42 17-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Na zorgvuldig zoeken heb ik deze bosch baggless stofzuiger gekozen. De eerste dag dat ik het apparaat gebruikte stond ik versteld van de zuigkracht. Ondanks dat het huis een dag eerder nog gestofzuigd was met mijn oude stofzuiger kwam er ontzettend veel vuil in de opvangbak te zitten. Dit is nog eens iets anders! Het legen van de opvangbak en het bijhouden van de filters is een makkie doordat alles binnen een handomdraai uit te nemen is. Naast de ongelooflijke zuigkracht is de stofzuiger ook vrij stil ( de kinderen kunnen gewoon tv blijven kijken zonder gestoord te worden). Ik hoop dat ik er lang plezier van zal hebben maar gezien de afwerking en het materiaalgebruik ben ik daar niet bang voor.

Allways clean 17-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Helaas ontbreekt er een klein borsteltje voor het meubilair. Handig is wel de combinatie en plaatsing aan de stang van de 2 andere zuighulpstukken.
Verder is het inderdaad een relatief stille stofzuiger met voldoende zuigkracht. Iets aan de grote kant voor het stofzuigen van de trappen.
Na een paar dagen kunnen we natuurlijk weinig zeggen over de duurzaamheid.

Debske1986 17-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Ik vind de stofzuiger compact, dus makkelijk op te bergen. Hij zuigt licht en maakt niet veel lawaai. Had ik deze stofzuiger maar eerder gekocht, had me toch wat irritatie bespaard met mijn oude stofzuiger.

Karin Astrid Meijer 15-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Geweldig goede stofzuiger met veel zuigkracht en mogelijkheden.
Makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken.
Geluidsarm

n.devries 12-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Vandaag een nieuwe stofzuiger gekocht en gelijk getest.
Zonder zakken.
Compact, wendbaar, zuigt prima.
Ik ga er vanuit dat hij lang meegaat.

blonk0807 08-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Mooie stofzuiger van goede kwaliteit. Je hebt meerdere hulpstukken erbij en is zeer makkelijk te gebruiken. Lage energie klasse dat is altijd fijn. Gemakkelijk bak te legen en schoon te houden.

van melis 06-10-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Goede stofzuiger die makkelijk is te gebruiken, maar misschien een iets wat kleine opvangbak heeft, waardoor je deze wat vaker moet legen. Verder bevalt hij prima

keturah 26-09-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Het apparaat is makkelijk in gebruik en niet te groot, dus makkelijk op te bergen. Het snoer is aan de korte kant, maar we wennen wel eraan.

Sannie1964 19-09-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Pas een paar dagen in mijn bezit, maar het idee alleen al dat je geen stofzuigerzakken meer hoeft te kopen is top, hij is behoorlijks til, en een super zuigkracht.

P.B.49 05-08-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Snoer rolt spontaan op en slaat met kracht glaswerk van een tafeltje. Snoer is stug en kronkelt zich overal onder vast. Door de uitstekende wielkasten blijft de stofzuiger overal achter hangen. Het snoer is te kort en is GEEN 7,2 of 10 meter. Maakt meer herrie dan onze vorige stofzuiger. Is verkocht als geen zakken of filters te vernieuwen, achteraf blijken er meerdere filters in te zitten die af en toe vervangen moeten worden. Achteraf hebben we veel spijt van deze miskoop, we ergeren ons er dagelijks aan en begrijpen het test resultaat van een consumentenbond totaal niet.

Rudolf Jan 08-07-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Inmiddels is de stofzuiger ruim een half jaar in ons bezit. De zuigkracht is nog steeds zeer goed. De wendbaarheid valt op den duur tegen en er zijn wat problemen met het snoer. Dat rolt te vaak spontaan op. Het is inmiddels ook beschadigd. Het snoer lijkt mij dus niet erg duurzaam. Ik ben erg benieuwd hoe lang dat dus zal meegaan. Wordt vervolgt

Rudolf Jan 19-03-2014
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Inmiddels heb ik deze stofzuiger 3 maanden in mijn bezit.

Prestaties
In vergelijking met mijn oude stofzuiger ( Miele parket en go van 2000 watt) levert de 1200 watt motor uitstekende prestaties. Op vloerkleden moet je heb zoals ook aangegeven op de regelaar een standje lager zetten, anders blijft het kleed aan de zuigmond hangen. Het geluidsniveau is beduidend lager dan wat ik gewend ben, de telefoon of deurbel kan ik gewoon horen.

Mogelijkheden
De twee meegeleverde borstels ( 1 voor tapijt en 1 voor parket/ plavuizen / laminaat) maken de stofzuiger overal inzetbaar. Standaard wordt er een meubel zuigmond meegeleverd die dubbel te gebruiken is. Handig is het opbergsysteem op de slang zelf, je bent het dus nooit kwijt. Minder is dat er geen meubelborsteltje bij zit, die hebben wij er los bijgekocht.
Het gebruiksgemak valt op twee punten wat tegen, de slag is vrij kort en hierdoor staat de stofzuiger wel altijd heel dicht bij je.

Vormgeving
De stofzuiger oogt mooi maar heeft geen zachte stootbumpers dus oppassen met de meubels. Voor de rest volgt hij soepel de beweging en rijdt makkelijk over obstakels. Het snoer is lekker lang en ik haal met gemak bereik van 15 meter.

Onderhoud / duurzaamheid
De stofcontainer is makkelijk te reinigen en alle filters zijn gemakkelijk bereikbaar. De container is klein ( 2 liter) maar in de praktijk blijkt dit ruim voldoende te zijn. Mijn huis heeft een vloeroppervlakte van ruim 200m2 en ik heb 3 katten en een hond. door de grote zuigkracht wordt het vuil in de container samengeperst en kun makkelijk het hele huis doen zonder de container te legen.

Het is wel oppassen met het snoer, het is vrij dun en raakt makkelijk klem tussen deuren en dergelijke.

gast04 22-11-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Na twee weken gebruik is de stofzuiger al defect. Hij doet niets meer en moet opgestuurd worden naar Bosch. Hebben er niets speciaals mee gedaan. Hij deed het gewoon niett meer. 4 weken zonder stofzuiger, waardeloos.

Joep 40 07-11-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Goede stofzuiger die zijn werk goed doet. Zeker gezien de stille motor van maar 1200W. In gebruik is de stalen buis met borstel vrij zwaar maar hij rolt goed over de vloer.
De stofzuiger voelt hierdoor ook deugdelijk aan.
In het begin wist ik niet goed hoe je de stofzuiger moest optillen. Er zit een handvat aan de achterzijde waardoor de stofzuiger naar voren kantelt. Tevens zit er een handvat aan de voorzijde. Dit is tevens het handvat van de stofopvangbak. Dit handvat is makkelijker als je de stofzuiger op wilt tillen. Echter weet ik niet of deze geschikt is indien je dit vaak doet.
Wat ik wel goed vind is dat de doorzichtige stofopvangbak netjes is weggewerkt. Ik hoef namelijk niet te zien wat ik allemaal opzuig. (zoals bij de dysons)
Tevens is de opvangbak makkelijk (met één druk op de knop te verwijderen en te legen)
De zuigkracht is goed. Als ik opnieuw mocht kiezen, ging de keuze wederom naar deze stofzuiger.

Toontje66 28-08-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Mooi vormgegeven stofzuiger, met goede zuigkracht en erg stille motor.
De steel met voet voelen vrij zwaar in de hand, en door de grote wielen, volgt de stofzuiger je niet altijd. Het is even wennen aan de regelmatig reinigen van de Pluiszeef,
Deze punten, zijn echter geen reden de stofzuiger niet aan te schaffen.
Of je nu Tapijt, Tegels, parket of je Auto stofzuigt, de Bosch BGS41267
doet het, een echte Allrounder dus!!

evdli1504 15-08-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Ik heb deze stofzuiger getest voor het Kieskeurig.nl testpanel.
De stofzuiger maakt supergoed schoon, maar heeft op mijn oude houten vloer met kieren wel een nadeel: hij zuigt vacuum. Heel raar, maar als dat gebeurt dan krijg je de stofzuiger neit meer van de grond. Dus iets te veel zuigkracht. Zelfs op een lagere stand gebeurde dit. Echter, het resultaat na het stofzuigen is erg goed. Ik heb namelijk een hond, dus stofzuig bijna 3 keer per week om al het zand en haren weg te krijgen. Deze stofuiger redt dat zeker wel. Dus al met al wel positief over. Al zou ik het zelf niet kopen ivm het vacuum zuigen.

janjoh61 11-08-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Na een 2-tal weken de stofzuiger als "tester" gebruikt te hebben heb ik deze periode afgesloten met een overwegend positief gevoel.
Uiteraard vergelijk je dit apparaat met de stofzuiger die we in bezit hebben, een Dyson, en als ik een keuze zou moeten maken dan zou die niet gemakkelijk zijn!

Wat positief is: De lengte van het snoer, de wendbaarheid en het gemak waarmee hij meerolt, het zeer handige en simpel uitneembare vuilopvangbakje {had wel iets groter gemogen] en ook de gebogen vorm van de stang viel op die erg lekker in de hand ligt!

Wat minder positief is: Persoonlijk had ik i.p.v. een variabel regelbare zuigkracht liever een simpel schuifje in de stang gehad waarmee de zuigkracht sterk verminderd kan worden, om bv. een per ongeluk opgezogen groot vastzittend voorwerp uit de zuigmond te verwijderen. Ook miste ik een klein zuigborsteltje voor kwetsbare voorwerpen.

Conclusie:
Een toch wel positief gevoel over deze Bosch stofzuiger maar met twijfel over de duurzaamheid. Alles voelde wel "licht" en misschien daarom dit vooroordeel?
De prijs van deze stofzuiger vind ik ook fors.

KlaverC 10-08-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Wij hebben deze stofzuiger gedurende 2 weken getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel.
Het is mooi vormgegeven stofzuiger met zeer hoge, maar ook regelbare zuigkracht. De stofzuiger loopt licht en is stabiel in gebruik.
De in hoogte verstelbare zuigstang is zeer praktisch.
Stofzuiger is vrij hoog en zwaar, waardoor het gebruik bij het stofzuigen van trappen niet echt fijn is.
De stofopvangbak, i.p.v. stofzakken is praktisch in gebruik, maar na 2,5 keer stofzuigen zit de bak al vol en dient ook het motorfilter grondig gereinigd te worden.

erikd_o 08-08-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Ik schrijf deze review omdat ik de stofzuiger heb getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel.
Om me voor te bereiden op de test heb ik de handleiding doorgenomen. Dat was geen gemakkelijke opgave. Ten eerste door de veelheid van talen. Ten tweede omdat de handleiding niet uniek is voor dit type, maar voor een aantal varianten is geschreven. Als je het apparaat nog niet kent is het erg lastig te bepalen welke van de beschreven eigenschappen op jouw apparaat van toepassing zijn.

Het apparaat is eenvoudig in elkaar te zetten. De aansluitingen van buizen, slang en handvat voelen degelijk aan en klikken makkelijk in elkaar. De accessoires (pluizenborstel en kieren/plintenzuigmond in een) kunnen aan de zuigbuis worden bevestigd, zodat je ze altijd bij de hand hebt.
Het uitrollen van het aansluitsnoer gaat wat lastig, omdat de weerstand zo groot is dat je de stofzuiger meetrekt. Het aansluitsnoer is, anders dan ik bij andere stofzuigers gewend ben, niet rond maar plat en vrij dun. Het oprolmechanisme werkt niet met een ontgrendelknopje, maar door het snoer even aan te trekken, waarna het oprolt. Als het snoer onverhoopt niet helemaal in het apparaat rolt, moet je het er weer helemaal uitrollen voor je een nieuwe poging kunt wagen.
Het snoer is naar mijn smaak net iets te kort. Waar ik gewend was de hele kamer te kunnen stofzuigen vanuit één aansluitpunt, trok ik nu de stekker uit het stopcontact.
Op de zuigkracht en de regelbaarheid is niets aan te merken. Het apparaat zuigt gewoon erg goed. Het stofreservoir is aan de kleine kant, en moet dus vaak worden geleegd. Gelukkig gaat dat eenvoudig en snel.
De hanteerbaarheid is prima. Het apparaat is licht van gewicht en redelijk compact. Ook op een trap is het goed te gebruiken. De slang, buis en zuigmond zijn goed hanteerbaar. De buis is eenvoudig in lengte aanpasbaar en ook voor lange mensen zoals ik geschikt.
Het apparaat is wendbaar door de grote wielen. Over het eigen snoer rijden gaat erg makkelijk, iets wat ik als plezierig ervaar.
De zuigmond is zowel in staande als in liggende stand in het apparaat te klikken. Zuigmond, buis en slang blijven dan goed staan. Jammer dat het apparaat (in deze basisversie) dan niet uitschakelt.
Het apparaat blaast de lucht aan de achterzijde uit. Ik ervaar dat als een nadeel, omdat je dan stof en haren wegblaast en verspreid op plekken waar je nog niet hebt gezogen. Uitblazen naar boven zou praktischer zijn.
Wat je vaak over stofzakloze stofzuigers hoort is dat ze veel lawaai maken. Dat geldt niet voor deze stofzuiger. Het geluid valt reuze mee.
Het design is niet opvallend. No-nonsens. Geen hi-tech uitstraling met opvallende turbine-achtige uitsteeksels, zoals het meest bekende merk stofzakloze stofzuiger heeft.

Al met al een prima stofzuiger, maar voor deze basisuitvoering flink aan de prijs.
Deze test heeft mij er van overtuigd om een stofzakloze stofzuiger zeker in overweging te nemen als mijn eigen stofzuiger moet worden vervangen.

meisie59 08-08-2013
Geschreven voor: Bosch BGS41267 zwart

Snoer was zowiezo te kort vond ik. Hij is erg zwaar. En deed zijn werk niet goed, nu kan het zijn dat er een defect was aan de stofzuiger.Maar ik zou hem nooit kopen.