Sony α SLT-A77VL zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α SLT-A77VL zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Willy Leeffers 07-09-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Dat ik alles weer manueel kan instellen vind ik gaaf. Spelen met de verschillende instellingen met zeer gebruikersvriendelijk menu. Dus creatief fotograferen! Ik ben verrast door de snelheid en de lichtgevoeligheid, dat vergroot de mogelijkheden echt. Mjn credo: dat wat ik zie zet ik op de plaat lukt met deze camara. En hij ligt prima in de hand. Kortom: ik maak mooie foto's

ben broekhof 31-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

het gebruiksgemak van de camera en de kwaliteit van de foto's zijn super. Als vervanging van de Alpha SLT-A33 is dit een duidelijke verbetering en mijn schoonzoon is heel blij met de A33.

C. Oostvogels 30-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Het is een hele mooie camera met een uitstekende kwaliteit.
Ook erg makkelijk in gebruik. Ik had de gebruiksaanwijzing niet nodig.

C. Oostvogels 31-08-2014

Wat ook erg handig is, is het display wat je op allerlei manieren kan kantelen.
Het menu is erg overzichtelijk, en eenvoudig te bedienen.
Ik vind de kwaliteit van de foto's schitterend! Ik ben er heel erg blij mee.
Het enige nadeel van deze camera vind ik het gewicht. Daar moest ik in het begin wel even aan wennen. Je moet de camera goed en stevig vast houden. Maar na een tijdje heb je dat zo onder de knie.

williewortel56 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Een prettig in de hand liggende camera met vele voordelen, zoals een niet bewegende spiegel(minder slijtageonderdelen in de camera)en de Image Stabilisator is in de body gemonteerd. Je bent dus niet verplicht om duurdere lenzen met IS aan te schaffen. Verder is het ideaal om gelijk de HD video te gebruiken.
Al met al een camera voor diegene die een snelle en spatwaterdichte, robuuste,(zeker niet te zwaar in de hand)goed fotograferende camera wil hebben. En als laatste is het eindresultaat op alle media toepassingen zeker de moeite waard om te bekijken en aan iedereen te laten zien, dus..... de camera vaak gebruiken.(daar heb je hem immers toch voor)

Zier2014 06-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Ben tevreden met Sony Alpha SLT-A77V body.
Ligt goed in de hand.
Goede instelmogelijkheden met selectiewiel.
Maakt met de 2.8 lens van Sony prima foto's. Ook bij lage lichtsterkte. Gedegen kwaliteit spot en stofdicht.

Winkel j 05-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Ben zeer tevreden over deze camera.
Het gebruikers gemak en de kwaliteit en helderheid van de foto's.ook het draaibare display is een gemak. Had hiervoor een alpha 300 maar daar is mijn vrouw nu blij mee.

marni 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

De nieuwe Sony Alpha A77m2 vervangt mijn oude betrouwbare Sony A700. De uiteindelijke doorslag heeft het enorme aantal autofocus-punten gegeven. Maar liefst 79 en dat merk je vooral in de snelheid van focussen en het aantal frames per seconde op de sportstand. Op de A700 was ik gewend om voor zowel sluitertijd als diafragma een afzonderlijk instelwieltje te kunnen bedienen. Dat is op de A77m2 nog steeds zo. En de behuizing is ook nog altijd van stof- en spatwaterdicht metaal en dat is wel zo degelijk. Ik ben al heel snel gewend geraakt aan de goeie wifi functie voor het snel overtappen naar mijn smartphone of tablet. Ideaal. En ook het lcd-scherm biedt zoveel meer mogelijkheden dan op mijn oude A700.
Ook nieuw voor mij is dat je direct door de zoeker (of live op het scherm) kan zien wat er gebeurd als je diafragma of sluitertijd aanpast. Toch ook nog een klein minpuntje: ik vind het heel jammer dat het extra kaartslot - voor de Sony memorystick - is komen te vervallen. In de A700 was het mogelijk om naast de compactflashcard een extra memorystick te plaatsen als reserve geheugen. De A77m2 slikt nog altijd de memorystick, maar deze gaat in hetzelfde slot als de (inmiddels) sd-card. Dit kleine vuiltje gaat een mooie vriendschap met mijn nieuwe Sony A77m2 niet in de weg staan.

Winkel j 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Ben heel blij met de nieuwe camera.
Na jaren met alpha100 en 300 gewerkt te hebben naar tevredenheid is deze een hele verbetering . De snelheid en het gemak van de bediening is geweldig.foto's zijn heel goed en scherp.zijn er heel content over.

Chanvier 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Sinds een aantal weken deze camera in mijn bezit. Ik ben hem nu veel aan het uitproberen. Maakt erg scherpe foto's, zowel binnen als buiten. Je kunt flink inzoomen met deze camera, met behoud van de scherpte. Hij stelt scherp op bewegende voorwerpen. De body ligt prettig in de hand. In het donker maakt hij ook scherpe foto's. Zeker een geweldige fotocamera!

Blacky15 25-07-2014

Ik ben super tevreden over m'n aankoop van mijn sony A77
Je hebt heel veel mogelijkheden wat instellingen betreft,bovendien je kunt er foto's en mee filmen.
Verder is hij supersnel en maakt hij mooie scherpe foto's.
Prijs/kwaliteit verhouding is heel goed en ik kan dit
toestel iedereen aanbevelen die meer wil als standaard
een fotootje maken.
Een keer in je handen en je bent verkocht.

Andreas 1949 16-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Begonnen met een simpel Sony toestel langzamerhand via de a100, a350, a700, en na veel recensies gezien en gelezen te hebben nu dan de a77v aangeschaft met de 2.8/16-50. Vanaf het eerste moment blij verbaasd over de helderheid en scherpte van de beelden. Omdat ik altijd Sony gefotografeerd heb koste het me niet veel moeite om vertrouwd te raken met de bediening, maar de mogelijkheden zijn enorm uitgebreid t.a.v. de a700. Voor mij is het dan ook elke keer weer een feestje om op stap te gaan, portretten te maken, macro's enz. De evf is even wennen, nu wil ik die niet meer missen. De lens is perfect voor de camera, degelijk en fijn om mee te werken.
Kortom, ik ben enthousiast!

Andreas

Trap 15-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Dit is mijn derde Aplpha. Heb de camera nu ongeveer 2 weken. Ligt prettig in de hand. Knoppen zijn gemakkelijk te bedienen (en vaak via het menu naar persoonlijke voorkeur in te stellen. De relatief grote sensor zorgt voor prima kwaliteit foto's. Ik gebruik L, extra fine.
Een van de redenen dat in de A77 kocht is de aanwezigheid van GPS. De driehoeksmeting gaat relatief snel en accuraat. Al met al een prima camera.

zoltan00 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Camera heeft robuuste behuizing en ligt lekker in de hand. Ik vind de camera perfect geschikt voor reisfotografie(het is door de robuuste behuizing geen lichte camera). Ongekende mogelijkheden met iso-instellingen en sluit naadloos aan op mijn tamron 18-270 lens. Fotokwaliteit is echt geweldig! Ik heb hiervoor ook een spiegelreflex gehad, waardoor deze in gebruik alleen maar mooier en makkelijker is. Meer dan tevreden met deze aanschaf.

Ad1900 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Ik heb de A77 gekocht als opvolger van de A350. Belangrijkste redenen waren de mogelijkheid tot video, hoge(re) fps en, vanuit een praktisch perspectief, het feit dat deze camera weatherproof is. Ik gebruik de camera vaak voor het maken van opnames tijdens kitesurfen dus dan is dat laatste best handig.

Heb de camera een week in Griekenland geprobeerd en ben er happy mee. Doet wat 'ie moet doen. Even wennen aan de plaats van de knopjes, maar is vrij intuïtief (zeker als je al een Sony gewend bent). Bij deze camera hoef je minder snel de Fn of het menu te benaderen, dus da's alleen maar een voordeel. Kwaliteit van foto en video voor mij prima.

La Faurie 03-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

De Sony Alpha SLT-A77v is een geweldige camera ik heb een maand geleden mijn tweede body gekocht om niet meer met lenzen te hoeven wisselen en ik zo minder last heb van stof op mijn sensor. De Alpha is in gebruik geweldig met de Sonylenzen 70-200mm F2.8G en 16-80mm SAL 1680Z. Voor mij is het een geweldige camera.

Aart uit Groningen 01-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Een totaal ander toestel dan de Alpha 200, waarmee ik al enkele jaren fotografeerde. Qua snelheid een enorme verbetering, de spiegel is lichtdoorlatend en klapt niet meer op, de pixel dichtheid is eveneens enorm verbeterd. Met 24 Mpix heb je nu echt een semi professioneel toestel in handen.
Een aanrader voor iedereen die iets meer wil dan huis tuin en keukenfotografie - maar ook prijsbewust kiest en nog geen full-frame nodig heeft!

fhblom 25-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

De Sony A77 is mijn eerste spiegelreflexcamera en ik ben er erg tevreden over. Eindelijk heb ik het gevoel dat ik echt goede foto's kan maken. Ik maakte aardige opnamen met een compactcamera, maar ik kreeg al snel het gevoel met deze camera, dat het meteen klikte. Vorig weekend heb ik foto's gemaakt tijdens een muziekfestival in Den Haag, het was prettig werken met de A77. De camera is redelijk fors, daardoor ligt hij erg prettig in de hand. Ik heb zowel de zoeker, als het kantelbare lcd-scherm gebruikt.
Dat hij kantelbaar is vind ik een groot voordeel: je kunt nu werkelijk in alle standen opnames maken. Staat er veel publiek voor je, het geeft niet, ik maakte opnames met de camera boven mijn hoofd en het lcd-scherm als juiste controle. Qua gebruiksgemak heb je gauw door, hoe de camera te gebruiken, hij is erg gebruiksvriendelijk. Wat de mogelijkheden betreft: ik heb hem nog niet zo lang, maar ik vind dat de A77 erg veel mogelijkheden heeft.

Peter1980a 25-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Mooie camera die ondanks de veelheid aan gebruiksmogelijkheden heel intuïtief te bedienen is. Aanrader.

JoVo1981 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Een goede en stevige camera die goed in de hand ligt. De camera stelt snel scherp en blijft het onderwerp scherp houden als je het volgt (bewegende beelden). Alle knoppen zijn goed en makkelijk te bedienen tijdens het maken van foto's. Daarbij komt dat de knoppen voor zichzelf spreken en je de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig hebt. Het kantelbare scherm is zeer handig als je vanuit een moeilijke hoek een foto wilt maken. De foto's zelf zijn goed van kwaliteit en scherpte. Dit is dan ook te terug te zien in de bestandsgrootte (gemiddeld 25 mb bij RAW). Dit komt het eventueel nabewerken van de foto's ten goede. Ik ben dan ook erg blij met deze camera.

Harm Klein 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Prima camera! Ik heb deze camera gekocht omdat hij zeer snel is (12fps). Andere cameras die dezelfde snelheid hebben kosten vele duizenden euros meer. De kwaliteit van de foto's is perfect. De camera bezit zeer veel andige functies. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening ook prima. Je krijgt echt waard voor je geld. Ik heb al een aantal prachtige foto's gemaakt. Echt een aanrader.

Betere punten van de camera zijn de lange batterijduur. En de mogelijkheid om in donkere ruimtes ook scherpe foto's te schieten. Ik heb de camera al gebruikt bij een atletiekwedstrijd en de resultaten waren verbluffend. Wat ik zelf heel fijn vind is dat de camera een snelle live-view functie heeft, ook de viewer werkt prima. En het feit dat de camera een kantelbaar-scherm heeft is ook zeer handig.

Trouwke 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Kwaliteit van de camera voldoet prima aan de verwachtingen vooraf gesteld. De extra mogelijkheden en de snelheid waarmee gefotografeerd kan worden.
Bediening gemakkelijk te bereiken.
De snelheid van aantal beelden per sec werkt uitstekend.
Tijdens vliegshow uitstekend gelukt.
Overall prima camera .

Jacqui0011 22-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Ik ben er pas mee aan de slag, het gaat goed vind het leuk om alles zelf te ontdekken :)
Vind de kwaliteiet goed en het is een grote stap vooruit van mijn oude alpha 200...

Rick van Oers 19-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Ik heb mijn A77 nu enkele weken en vergeleken met mijn vorige camera (A37) is dit een fantastische upgrade!

Deze A77 heeft een erg geavanceerde APS-C sensor dat je direct terug ziet in de 24MP foto's. de foto's zijn gemaakt met de 18-200 en de 70-300VC van Tamron en met deze lenzen zijn de foto's haarscherp, geen enkel detail wordt overgeslagen.

Je kan met deze camera erg veel en er zijn een hoop mogelijkheden met het handmatig instellen of onder de FN knop.

De camera is erg groot en ligt daardoor ook erg fijn in de hand, er zitten geen kleine fragile knopjes op en alles zit erg degelijk en solide in elkaar.

De prijs kwaliteitverhouding is ook super. Deze camera wordt vergeleken met de Canon 7D van €999 of kan het zelfs opnemen tegen de goedkoopste Full-Frame camera's

Kortom de Sony A77 is een van de betere camera's in zijn prijsklasse. Hij werkt erg fijn en vrij simpel. De kwaliteit van de foto's is erg goed en al met al ben ik heel tevreden met mijn aankoop!

marjadh 18-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Na jaren in volle tevredenheid met de Sony Alpha 700 gefotografeerd te hebben leek het mij tijd voor vernieuwing. Ik heb de Sony Alpha 77 aangeschaft. De elektronische zoeker was in het begin wel even wennen, maar hij werkt accuraat en snel. Daarvoor heb ik wel even wat instellingen moeten veranderen. Gebruiksgemak is prima. Camera is wat kleiner dan de Alpha 700, wat voor mij als vrouw een pluspunt is. De foto's zijn perfect. Ook de flitsfoto's met de Sony systeemflitser zijn perfect en natuurlijk van kleur. De kleurveradiing is sowieso prima. De ruis op hoge resolutie is veel geringer dan met de Alpha 700, ik fotografeer voorstellingen probleemloos op 3200 ISO.De camera heb ik slechts enkele weken in mijn bezit, maar ik ben er nu reeds zeer over te spreken!

TonD1953 16-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A77VL zwart

Sony Alpha SLT-A77VQ een pracht camera haarscherp afbeeldingen hoop gebruiks mogelijkheden een aanrader duidelijk een verschil met de alpha 55 die ik in ieder gevalminder zal gebruiken.

De camera met de2.8/16-50 lens is een makkelijke manier om foto s te maken zoals de aparte f knop en de iso het gaat allemaal wat makkelijker in de M stand