Canon EOS 600D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 600D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Chnntll 26-11-2015
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Ik heb deze Canon 600D nu al 2 jaar in mijn bezit en ben er nog steeds erg tevreden mee! Het is mijn eerste spiegelreflexcamera maar kan er goed mee overweg omdat hij heel gebruiksvriendelijk is. Ik heb hem toen samen met de lens 18-55mm gekocht voor een mooi prijsje. De prijs kwaliteitsverhouding is super en heb ook al meerdere lenzen erbij gekocht. Ik heb er nog steeds heel veel plezier van en kan hem aan iedereen aanraden.

jutta 06-01-2014
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Vanwege de aantrekkelijke prijs deze camera gekocht als vervanging van mijn ruim 6 jaar oude 400D en om ook als tweede camera naast de (dit jaar aan te kopen) 6D te gaan gebruiken. Met een 100 mm Canon macro lens uit de L-serie een prachtige combinatie. Ik was verrast dat er eigenlijk -naar mijn idee- weinig verschil in kwaliteit is tussen de foto's gemaakt op de 400 en de 600 (met dezelfde lens). Het verschil zal dan waarschijnlijk zichtbaar worden bij slechte lichtomstandigheden. Omdat ik veel in raw fotografeer en nog een oude versie van Adobe Elements (8) had, is dat programma helaas niet meer bruikbaar. De raw-update voor Elements 8 loopt tot 6.2, terwijl 6.4 vereist is. Maar omdat de foto's van de full frame 6D dan ook niet in mijn versie van Elements bewerkt kunnen worden, een proefversie van Lightroom gedownload. Wat bij de 600d even wennen is, is dat het display niet automatisch zwart wordt als je met je oog voor de zoeker komt; dat gebeurt pas als je de ontspanknop half indrukt. Doordat het display iets groter is, is hier de sensor weg gelaten die dat in de 400d wel regelt. Maar ik vind het gelukkig niet echt storend. Na even de handleiding goed gelezen te hebben, is het handmatig aanpassen van diafragma, iso en andere instellingen gelukkig erg makkelijk en snel te doen. Ook fijn dat je copyright instellingen in de camera kunt toevoegen. De 600d is iets zwaarder dan de 400, en voor mensen met kleine handen nog goed vast te houden. De greep ligt prettig in de hand.

Koopmanrtbb 23-08-2013
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Mooie goed vormgegeven camera die handig is in gebruik. Snelle verwerking van mooie scherpe foto's. Ligt prettig in de hand en is makkelijk instelbaar. Vooral het LCD scherm, dat uitgeklapt en in alle posities gedraaid kan worden is zeer handig. Camera voor deze prijs is zeker een aanrader

Cotie 11-07-2013
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Super camera gebruiksvriendelijk super mooien foto s veel mogelijk heden ben nog van alles uit aan het proberen zeer tevreden weer iets nieuws om te leren en goede support gehad van canon zeer snel met al een goed product

Andries Pol 21-06-2013
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

In mijn dagelijks werk gebruik ik de camera regelmatig om foto's te maken van gereed gekomen tuinen. Heb de camera sinds 3 weken kan alleen maar zeggen dat dit een fantatische camera is. Foto's zijn super scherp en zuiver van kleur.
Video opname, ook in donkere omgeving is fantastisch scherp en mooi geluid. Het kantelbare scherm is geweldig handig voor situaties waar je anders te gekke capriolen moet uithalen. Heb een snelle SD HC card 16GB Speed en de overdracht is super snel.
Voor mij een topcamera, dus waardeer ik deze voor de tweede maal op.

berend126 13-11-2012
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Met de 450d en de 1100d in voorraad, heb ik onlangs toch ook nog de 600d aangeschaft. Body, afwerking en bediening wijken nauwelijks af van de camera's die ik al had. dus daarvoor hoef je het niet te doen. Voornaamste is de beeldkwaliteit, die ondanks hetzelfde formaat sensor toch een aanzienlijke verbetering zou moeten geven (althans volgens recenties). Omdat ik vrijwel uitsluitend in RAW fotografeer, ben ik dus ook direkt met de 600d in RAW begenonnen. Het eeste wat dan opvalt is de omvang van een RAW bestand : ca. 25 MB, terwijl een RAW bestand uit een 450d op zo'n 8 MB uitkomt. Aldus moeten de sdhc geheugenkaartjes ook wat groter zijn. Een paar exemplaren van 16GB, klasse 10 (rond de 15 euro per stuk) voldoen prima. Bij het inladen en bekijken van de foto's in het meegeleverde canon-programma DPP (digital photo professional) viel de beeldkwaliteit me tegen. Het contrast was veel te hoog en bij zonlicht waren er snel 'uitgevreten' lichte delen, dwz zonder detaillering. Ook was ik niet onder de indruk van de scherpte. Na enig zoeken in recenties bleek dat de contrastweergave van de kamera inderdaad standaard aan de hoge kant was en dat de 'blown-out' redelijk snel manifest worden. Gelukkig is er een mogelijkheid om op de kamera (of in dpp) het kontrast met 4 stappen te verminderen en dat helpt al een heleboel (maar eigenlijk nog net iets te weinig). Verder kan met een instelbaar truukje in de kamera, genaamd HTP (high tone priority) het dynamisch bereik wat worden opgerekt, zodat ook de uitgevreten gedeeltes minder snel opduiken. Met deze twee zaken aangepast zag het resultaat er wel beter uit, maar nog niet helemaal bevredigend. Na enig exprimenteren bleek dat de standaard-instellingen van dpp voor de verscherping (unsharp mask) een verwoestende werking had op de beeldkwaliteit. De fijnheid staat daarbij standaard op 7 en zorgt voor een veel te grof resultaat. Met het terugzetten van deze parameter naar maximaal 2 wordt de beeldkwaltieit pas echt schitterend. Al met al uiteindelijk toch zeer tevreden met de belldkwaliteit maar dan met de nodige aanpassingen.
Als je alleen in jpg-formaat fotografeert dan heb je natuurlijk geen last van de dpp-default instellingen voor RAW-bestanden en kun je de automatische helderheidscorrectie gebruiken die in de kamera aanwezig is. Dat had ik misschien ook als eerste moeten doen en dan zin de resultaten gelijk prima.
Kortom : ondanks wat strubbelingen kan ik deze kamera toch aanbevelen. De beeldkwaliteit is inderdaad een stuk beter dan die van de 1100d/450d, zowel in JPG als in RAW.

Mary 25-05-2016

Ik heb wel die problemen in jpg die jij noemt en mijn fotos zijn echt onscherp. Wat ik er aan doen want na 2.5 kan ik hem van ellende tegen de muurgooien ondank exspers die er naar gekeken hebbenen die zegfen niets te vinden maar ook de foto s due zij hebben genomen zien op pc onscherpen op display scherp wat is dat dan ?

jutta 28-12-2013

Bedankt voor de tips voor het aanpassen van de instellingen. Ik heb al een aantal jaren de 400d en ben sinds een aantal maanden wat meer in raw aan het fotograferen. Ik wil volgend jaar overgaan naar een full frame (de 6D), maar heb vandaag de 600D gekocht om straks als tweede camera te gaan gebruiken. Op de 6D zal dan 'standaard' de 100 mm Macro lens (L serie) zitten en op de 600D ofwel de nieuwe 18-135 ofwel de 24mm f 2,8. Zo kan ik naast macro opnames ook gelijk 'volledig beeld' opnames maken zonder steeds de lenzen te moeten verwisselen. Ik ben benieuwd of er toch veel verschil tussen de 400 en de 600 zal zitten.

klaasjager63 20-02-2012
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Heb de Canon 600D sinds een paar weken in mijn bezit als backup van de 5D markII. Deze camera heb ik erbij gekocht vanwege het handzame gewicht, 18MP en het draaibare LCD-scherm. De 600D heeft meer dan voldoende handmatige instelmogelijkheden. Dit kitlens die ik erbij heb gekocht kan je het beste meteen in de verpakking laten zitten, daar deze van een minimale kwaliteit is. Een voordeel van de camera is het draaibare lcd-scherm. Voor foto's boven je hoofd fantastisch echter voor foto's in kikvorsperspectief oftewel laag bij de grond een crime. Het scherm zit in de weg van de linkerhand, waarme je de lens vast houdt. Op dat moment zit het scherm gruwelijk in de weg en moet je je hand in allerlei bochten wringen om de camera nog met 2 handen vast te kunnen houden.
Sony heeft indit geval een beter systeem, waarbij het lcd-scherm achter de camera blijft zitten, terwijl je het wel omhoog en omlaag kunt klappen.
Wel ideaal aan het lcd-scherm is dat je het kunt omdraaien op de camera, waardoor het scherm beschermd is tegen krassen als je de camera in de cameratas doet.
Verder voor de aanvangende en gevorderde fotograaf een geweldige camera waar je heel veel plezie van kunt hebben. Wel een goede lens erbij kopen.
Conclusie: naast de 5D markII een geweldige camera

Martin1988 20-02-2012

Als we het over de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS hebben en de reviewer merkt op dat de kwaliteit van de kitlens 'van minimale kwaliteit' zou zijn is dit mijns inziens niet geheel juist. De lens is getest door gerenommeerde sites zoals bijvoorbeeld photozone.de en dpreview.com en komt juist erg goed uit de testen op basis van prijs/kwaliteit verhouding. Voor dat geld gewoon een prima lensje. Als je meer wilt, zul je ook meer moeten betalen.

herman 67 10-05-2011
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Heb sinds twee weken deze camera met de EF-S 18-55MM IS en de EF-S 55-250 mm, eerst getwijfeld tussen de nikon d3100 en de canon 550d, en het is de 600 geworden, meer omdat ik het kantelbare scherm erg handig vind en het beschermd tegelijkertijd ook.De camera is goed hanteerbaar en licht en maakt scherpe fotos met natuurlijke kleuren ook met telelens.
Beslist een aanrader (ook al zit er weing verschil met de 550)

Pklement 10-05-2011
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Ik heb de Canon EOS 600D nu samen met een extra lens gekocht. Voor deze camera gekozen omdat het een nieuw model is en alle belangrijke elementen voor een amateur fotograaf bezit! De foto's zijn top!! goede kwaliteit. Ik heb nog geen nadelige dingen meegemaakt! Tot nu toe een top camera en voor de prijs een top product! (makkelijk als ik hem wil gebruiken voor onze cateringactiviteiten) Houd onze site www.jellemacatering.nl in de gaten ;-) Als tip wil ik aangeven dat je mooie pakketdeals kan maken via shops op internet waardoor de camera goedkoper wordt dan in de winkel.
(zie camera.nu) Graag lees ik jullie ervaringen en hoop te kunnen lezen hoe ik mijn eigen ervaringen als amateur te kunnen verbeteren.

K.J.50 25-04-2011
Geschreven voor: Canon EOS 600D zwart

Na een reis naar Israël waar ik ongeveer 1800 foto's heb geschoten kan ik alleen nog maar zeggen dat dit een fantatische camera is.
De foto's zijn zeer scherp en zuiver van kleur. Dit ondanks het scherpe daglicht.
De video's, ook in donkere omgeving, zijn fantastisch van scherpte en geluid. Het kantelbare scherm is handig voor de situaties waar je anders gekke capriolen voor uit zou moeten halen, maar ik fotografeer het liefst door de zoeker. Met mijn snelle sd card (16GB extreme 30mb klasse 10) is de overdracht zeer snel.
Voor mij een topcamera, dus waardeer ik deze voor de tweede maal op.