Sony α A550 Digitale spiegelreflexcamera zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α A550 Digitale spiegelreflexcamera zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

MartinF1000 24-06-2011

Gewoon een heul goed alternatief tov de duurdere professionele camera's die voor de "gewone" fotograaf toch niet haalbaar zijn, wellicht zelfs heel goed te vergelijken met de bekendere merken.
Zeer gemakkelijk in gebruik en een grote display.
Hele mooie scherpe foto's en ligt lekker in de hand.
Voor sportfoto's 7 bld/sec. geweldig.
Ik gebruik hem icm 28-210 lens van Sigma met AF (lekker snel)

jrullens 14-07-2010

Camera een maand in besit, ter vervanging van Sony A100. Inmiddels honderden foto's gemaakt van snel bewegende onderwerpen: vliegtuigen en raceauto's. Super! Stelt supersnel scherp, duidelijk menu en grandioze beelden. Prachttoestel!

Kees Hogewoning 29-06-2010

De camera nu enkele weken in mijn bezit. Wat positief opvalt, is de snelheid van het scherpstellen, de goede ruis verhouding en de camera houdt prettig vast.
Ik heb tot op heden met de A100 gefotografeerd, dan is deze kwalitatief stukken beter !
Nog geen nadelige dingen ontdekken aan deze camera.

RF550 10-01-2010

Heb eind december de 350 ingeruild voor een 550. Ben onder de indruk van de verbetering. Gebruik icm Tamron 70-200 F2.8 voor zaalsportfoto's. De 550 geeft prachtige kleuren bij weinig licht. De scherpstelling gaat me nog niet snel genoeg maar daar ben ik nu mee aan het experimenteren icm ISO-waarden en mogelijk 1 stap onderbelichting. De reactie op de Picasa-albums zijn in ieder geval veelbelovend.

ClassicarCrack 01-12-2009

Een maand geleden de Sony A550 aangeschaft naast de A700 en de A350. Ik ben een intensieve Live view gebruiker (40% van de opnamen, vooral autofotografie vanuit lage standpunten en cabriolet interieurs van bovenaf). Ik gebruik de camera's professioneel en ik moet zeggen dat ik al jaren uitstekend te spreken ben over Sony.
Op dit moment al ruim 1300 foto's met de A550 gemaakt. De camera is bloedsnel, ontspanvertraging? Nul komma nul! De 5bps met AF en lichtmeting worden gehaald en met belichting en AF op de eerste opname 7bps! Erg indrukwekkend voor een middenklasse camera!

De live view is nu echt perfect, superfijn 3 inch beeldscherm 90 graden naar boven en onder kantelbaar, en supersnel werkend. Tevens tweede LV mogelijkheid met 100% beelddeking vanaf de sensor, met hulplijnen voor bijv. architectuurfoto's. Perfect!

De camera verwerkt de foto's heel erg snel op een Memorystick Pro duo HG 8GB, JPG en RAW worden zonder wachttijd weggeschreven.

Erg onder de indruk ben ik van de HDR modus die ik dan ook erg veel gebruik. De HDR maakt twee foto's vlak na elkaar met verschillende belichtingen. De foto's worden in de camera samengevoegd tot een beeld met perfecte hoge lichten en mooi doortekende schaduwen! Dit kan uit de hand! Zelfs bij 1/60 sec in de schemering lukte dat!

De body is even groot en ongeveer even zwaar als de A350 en ligt prima in de hand. De aan/uit knop zit nu om de ontspanknop, handig. De camera is erg mooi gebouwd en voelt robuust aan. Mijn oudere A350 heeft al veel meegemaakt, o.a. 2x hard op stenen vloeren gevallen, en dit zonder enige schade overleefd. De A550 is nog robuuster gebouwd! Met het prettige gewicht te verkiezen boven een zware 'pro' met body van een metaal legering! De accu's van de A3XX en de A700 passen ook in de A550 evenals de flitsers en de (draad afstandsbediening) - draadloos is optie. De werking is uitstekend met Sony objectieven en oude (maar uitstekende) Minolta AF objectieven.

Kies niet voor de kitlenzen maar schaf gelijk de erg goede Carl Zeiss 16-80 of de Sony 16-105 als standaardzoom aan om maximaal van de 14.2 MP sensor te profiteren!!!

Wat mij betreft een absolute topper en aanrader! En.. een flinke stap omhoog voor A200, A300 en A350 gebruikers. In iets mindere mate geldt dit ook voor A700 gebruikers

janvannoort 20-11-2009

De Sony Alpha 550 is een fantastische camera die onder alle omstandigheden zeer goede resultaten geeft.
De kitlens snel ingeruild en een ongestabiliseerde Sigma 18-200 gekocht (Zeer aantrekkelijk alternatief voor de Sony Lens) Stabilizer zit in de Body dus geen dure 18-200. De D-Range is een uitvinding die super werkt, vooral in de stand Auto HDR. Landschappen en portretten met een prachtige scherpte en kleurnuances.
De Sony doet niet onder voor de Canon 50D
beter gezegd, de fotokwaliteit is hoger.
De snelheid is zeer hoog en scherpstellen zuiver en scherp.
De digitale teleconverter werkt handig en geeft goede beelden. Het bereik is daardoor 1.6 x 200 x 2
640 mm, is toch een aardig bereik. Ook het LCD met Live-view is van een klasse apart. 4 beelden per seconde in de Live-view stand, ongeevenaard.

De Sony is wat mij betreft het beste wat je kunt krijgen in de prijsklasse tot 1000 euro.

Geen aanrader maar een Must!!, grote klasse!