Sony α68 Body zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α68 Body zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

De Beek 13-07-2020

Revitalisatie oude lenzen

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Jaren geleden kocht ik na lang uitstellen eindelijk een spiegelreflexcamera met goede bijbehorende lenzen (Minolta). Na 3 jaar brak het digitale tijdperk aan en verdwenen de spiegel en de lenzen in de lade. Recent werd ik getipt over het kunnen blijven gebruiken van die oude lenzen. De Sony a68 lijkt gemaakt voor mijn oude lenzen en ik kan eindelijk weer "echte" foto's maken. De prijs/kwaliteits-verhouding is uitstekend.

Pluspunten

• zeer goede prijs/kwaliteits-verhouding
  • oude minolta-lenzen passen naadloos
  • vele functies

Minpunten

• te vele functies

ivoha 15-05-2020

Goede betaalbare camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Nadat mijn Alpha 58 na jaren tevreden gebruik helaas defect was, wilde ik een nieuwe camera waarop mijn oude A-mount lenzen gebruikt konden worden. De enige optie is dan deze A68, wel al wat jaartjes oud maar dat hoeft niet negatief te zijn. In het gebruik is hij even makkelijk als zijn voorganger met veel vooraf ingestelde programma’s. Hiermee kun je snel foto’s achter elkaar schieten.
De kwaliteit van de foto’s is naar tevredenheid, scherper en veelal ook bij schemering mooie beelden. Het aantal focus punten is meer dan op mijn vorige en vermoed dat dit duidelijk betere beelden oplevert. Ik moet nog veel opties uitproberen, maar ik ben tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Veel opties

Nico 30-11-2019

Ideale camera voor de (betere) hobbyfotograaf

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

deze Sony a 68 is de opvolger van mijn Sony a 330. goede camera voor de hobbyfotograaf, gebruiksvriendelijk, door de instellingen info op het lcd scherm kan iedereen hier mee overweg. als cijfer geef ik deze camera een vette 8

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • soepele bediening
  • elektronische zoeker

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

Johan 31-10-2019

LIgt goed in de hand, handige bediening

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Gekocht ter vervanging SonyA58. Zelfde lenzen kunnen blijven gebruikt worden. Meer mogelijkheden. Handig in gebruik.

Pluspunten

• meer mogelijkheden
  • ligt goed in de hand
  • lenzen vorig toestel kunnen gebruikt worden

M.Goedhart 08-05-2019

Degelijke fijne camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Mooie vervanger! na jaren plezier gehad te hebben van mijn Sony a580 blij met de Sony a68. Werkt vergelijkbaar en is makkelijk in bedienen. Overigens goed geholpen bij de vestiging van Kamers Express in Goes.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veel mogelijkheden

Cees 24-04-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Ik heb deze camera nu een paar dagen. Heb deze ter vervanging van de A-37 gekocht welke na 7 jaar de geest gegeven heeft. De A-68 ligt prettig in de hand. Snelle scherpstelling, mooi helder scherm. Mooie heldere foto's mee kunnen maken i.c.m. een Tamrom 18-200 lens.

Huib 25-03-2019

prima camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Ter vervanging van mijnSony A200 kocht ik deze uitstekende camera met alle voorziening welke nodig zijn voor een hobbyfotograaf.
Makkelijke bediening en meer dan voldoende mogelijkheden maken dit een compleet toestel.
Ik heb er in combinatie met een AF 18-200mm F/3,5-6,3 XR Di II LD Aspherical [IF] MACRO zeer complete set voor in huis.

JaZeeTie 21-03-2019

Mooie snelle camera met veel mogelijkheden icm Sigma lenzen

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Een tijdlang gebruik gemaakt van compact camera's, maar nu weer tijd voor een spiegelreflex camera. Mede omdat wij nog een 2-tal Sigma lenzen in ons bezit hadden, gekozen voor de Sony A68. Een mooie praktische en snelle spiegelreflexcamera met veel mogelijkheden waarvan we de meesten nog moeten ontdekken. Maar daarvoor gaan we gebruik maken van de via Kamera Express aangeboden vouchers voor o.a. basiscursus fotografie.

Inmiddels nog een Sigma 17-200 lens erbij gekocht. Daarmee is het voorlopig niet nodig om veel lenzen te wisselen. Nadeel daarvan is dat de beeldstabilisatie van de lens niet gebruikt wordt, maar 'alleen' die van de camera body. Maar daar kan de camera body niets aan doen, dat zit in de lens.

Ligt goed in de hand, stelt snel en goed scherp. Gebruikt bij een atletiekwedstrijd en de stand om meerdere foto's achter elkaar te maken is super. Mooie foto's.

Als je een beetje van fotografie weet, zijn de functies snel te vinden.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Snelle camera
  • Oude A-mount Sigma lenzen passen erop

Minpunten

• Nog niet gevonden

Denise 22-01-2019

Fijne en snelle camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Fijne camera voor niet al te hoge prijs. Doet gewoon wat hij moet doen. Het fijne vind ik vooral dat hij zo snel is waardoor je niet snel bewogen foto's hebt. Hij is gebruiksvriendelijk. Ik heb hem i.c.m. een Tamron lens gekocht van 18-200mm en dat vind ik een goede en fijne combi.
Hiervoor had ik de a58 en die was ook altijd fijn.

Pluspunten

• snelheid
  • gebruikersgemak

Minpunten

• reparatie kan lang duren bij Sony

W. Everts 03-12-2018

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Dat product gekocht zodat mijn Sony lenzen die ik al in bezit heb, er weer op gebruikt kunnen worden. Veel meer mogelijkheden als mijn oude Sony camera.

Pluspunten

• Filmopnames maken met camera
  • Veel mogelijkheden voor een optimale foto

Irma Koch 04-11-2018

Sony A68 gekocht bij Kamera Express

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Onlangs kocht ik een nieuwe spiegelreflex body, ik heb gekozen voor de Sony A68 omdat deze perfect aansluit op mijn vorige camera de Sony A58. Deze was aan vervanging toe dus besloot ik om een A68 te reserveren bij Kamera Express Haarlem. Dit is erg handig je kan zo naar de winkel en daar ligt precies wat je wilt hebben keurig op je te wachten. Dus niet op voorraad is er gelukkig niet bij. Betere service ken ik niet.

Waarom ik juist voor de Sony A68 heb gekozen, daar heb ik maar 1 antwoord op. Doordat ik in het verleden altijd met Sony A-mount heb gefotografeerd was de keuze vrij simpel het moest weer een Sony A-mount worden zodat ik al mijn lenzen gewoon kan blijven gebruiken. En de is de Sony A68 (body) wel heel aantrekkelijk geprijsd. Een relatief goedkope spiegelreflex camera met tal van mogelijkheden. Een eenvoudig menu, en een (verlicht) lcd schermpje waar je de instellingen kunt nakijken is erg handig.

Ik heb deze camera nu een maand in mijn bezit en ik ben er helemaal happy mee

Im 08-01-2018

Een pittige uitdaging van 33 naar 68

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Ik ben een sony alfa gebruiker komende van bij Minolta en merkgebonden oa omdat ik investeerde in enkele dure lezen. De eerste ervaringen met de nieuwe body zijn veel belovend en maken een duidelijk verschil met de alpha 33 die al ettelijke jaren oud is. Ik ben dan ook uiterst tevreden van de aankoop die men mij uiteindelijk heeft geadviseerd is
N de winkel van Wilrijk. Minder enthousiast ben ik van de bijgeleverde gebruiksaanwijzing. Deze is summier en zeer onvolledig. De gebruiksaanwijzing op het net is goed maar kan zeker beter.

Pluspunten

• Prijs
  • Vermogen van batterij

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

Paul Kornaat 04-03-2017

Snelle camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Gekocht als vervanger/opvolger van de A58. De snelheidswinst is opvallend, zowel bij enkele opnamen als bij het maken van repeterende opnamen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Display aan bovenzijde

Harmen 25-02-2017

Erg fijne camera

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Erg fijne camera als opvolger voor mijn Sony A65.
Autofocus functionaliteit is echt top!
Toestel ligt lekker in de hang
Menu is handig en de toevoeging van een wieltje achterop is erg handig.

Pluspunten

• Autofunctie
  • 2de wieltje
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Niets

Ton 31-12-2016

Ligt lekker in de hand

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Ik wilde een upgrade van mijn systeemcamera (Samsung NX100). Heb uiteindelijk gekozen voor een Sony a68 met een Tamron 16-300 objectief. De canon 80D of de Nikon D7200 heb ik ook overwogen, maar vanwege het aanzienlijke prijsverschil toch voor de Sony gekozen. De camera ligt lekker in de hand en is razendsnel. Veel basisinstellingen zijn makkelijk te vinden. De camera heeft veel mogelijkheden, die ik nog eens rustig moet gaan verkennen. De kwaliteit van de foto's is goed, maar ook niet spectaculair te noemen als ik het vergelijk met mijn vorige camera. Het objectief werkt goed. Toch moet je van de echte macro en echte tele (de 300 levert niet veel meerwaarde t.o.v. de 200) geen hoge verwachtingen hebben, zo is mijn ervaring. Ik heb het toestel nu bijna een week in gebruik.

Ine 12-12-2016

Gebruiksvriendelijke camera met legio mogelijkheden

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

De Sony A68 is een mooie, geavanceerde, gebruiksvriendelijke spiegelreflexcamera met veel mogelijkheden. Je kunt de camera voor je laten denken en kiezen, of je kiest zelf de instellingen. Het grote, kantelbare scherm biedt de mogelijkheid om vanuit andere posities te fotograferen zonder op je buik in de modder te moeten, of op een ladder te klimmen. De handleiding moet je zelf downloaden, maar de instellingen zijn vrij logisch. (Nikon maakt trouwens gebruik van de sensor die ook in deze Sony zit.)

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • groot, kantelbaar scherm
  • voor de semi-prof, maar ook voor de amateur

Minpunten

• nog niet gevonden

Corrytjuh 05-07-2016

Voor mij opvolger A55

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Mijn vorige camera de Sony A55 was ineens "dood" reparatie was duur dus voor nwe camera gezocht, de A68 is het geworden. Omdat ik de A55 4 1/2 jaar (veelvuldig) heb gebruikt was/is het menu en gebruik niet geheel onbekend omdat dit bijna hetzelfde is. De camera maakt mooie foto's, steady shot werkt nog beter, iso is in meer (kleinere) stappen in te stellen. Ik heb nog niet alles ontdekt wat er op de camera zit. Maar de F /sluitertijd/iso zijn allemaal makkelijk te vinden en te bedienen.
Ook heb ik de panoramastand geprobeerd en ook dit geeft mooi beeld.
Nadeel is dat niet in RAW maar in ARW bestand foto's worden opgeslagen. Deze worden dus niet herkend door Lightroom 4.4 dus moet alles omzetten naar DNG bestanden (met https://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=Windows) PS elements 14 waar ik ook mee werk herkend ARW bestand wel.
Het geluid van de camera bij afdrukken is niet te hard. Het menu is duidelijk. Camera ligt lekker in de hand wel zwaarder dan de a55. Jammer dat ie niet stof/spatwater dicht is. Lenzen zijn makkelijk te verwisselen. Aktiefoto's heb ik nog niet uitgeprobeerd. Kortom ik ben tot nu toe zeer tevreden over de camera. En ja handleiding is weer te vinden op internet want boekje dat erbij zit is niet voldoende. Wil je goed advies?

Boss-19 26-03-2016

Unboxing en eerste impressie

Geschreven voor: Sony α68 Body zwart

Wat er in de verpakking zit: de body, een usb-kabeltje, een schouderband, een oplader, zowel een Engelse als een Europese stekker voor bij de oplader en een aantal handleidingen/ overige papieren. Wat betreft de handleiding kun je beter de onlineversie gebruiken ( http://helpguide.sony.net/ilc/1610/v1/nl/index.html ) .
Het enige dat ik (enigszins) mis in de verpakking is een plastic kapje voor de bescherming van de flitschoen (of Multi Interface Shoe zoals Sony hem noemt). Bij een camera van rond de 200 euro (Sony HX-50) wordt deze netjes bijgeleverd, wat het (mijn inziens) wat vreemd maakt dat je hem bij deze camera voor 6 tot 10 euro apart moet bijbestellen (FA-SHC1M).
Het eerste kwartier ben ik vooral druk geweest met de bevestiging van de schouderband. Dit gaat iets minder soepel als de afbeelding in het boekje doet denken en het gebruik van een mesje of ander hard en smal voorwerp is aan te raden. Na het bevestigen ben je er in ieder geval wel zeker van dat de band goed vastzit.

Aangezien ik heb gekozen voor een TAMRON 18-200 lens en niet voor de originele lens ben gegaan kan ik hier ook niks over zeggen. Voor een gebruiker die van een compact (superzoom) camera naar een spiegelreflexcamera gaat is het aan te raden om een lens met een iets groter bereik te halen. De camera die voorging aan deze was voor mij de Sony Hx200v (superzoom). Zelfs met deze iets grotere lens merk ik wel dat de zoom een stuk minder is (wat op zich natuurlijk geen ramp is). In vergelijking met de Hx200v is de body (zoals te verwachten ) een stuk groter. De camera ligt fijn in de hand en de knoppen zijn goed bereikbaar. Aan (een groot aantal) knoppen zijn , middels het menu, andere functies toe te wijzen. Dit is vooral handig voor de C1 (custom1) en de C2 knop op de achterzijde van het toestel. Het kantelbare scherm voelt , net als de rest van de camera, solide aan. Bij het wisselen van de modus middels het moduswieltje dien je eerst de lock-knop (die zich in het midden van dit wieltje bevind) in te drukken, iets dat niet in alle situaties simpel is/ makkelijk gaat.

Bij het maken van de foto’s was het voor mij nog even wennen aan het scherpstellen, wat natuurlijk niet meer zo simpel gaat als bij een superzoom of compact camera. In de Manual mode kun je makkelijk de sluitertijd en het F-getal aanpassen door aan de draaiwieltjes voor- en achterop de camera te draaien. Een realistisch liveview beeld kan zowel op de elektronische viewfinder als op het LCD-scherm worden weergeven. In tegenstelling tot de HX200v heb ik het bij deze camera nog niet meegemaakt dat er op ongewenste momenten (door de sensor) wordt overgeschakeld tussen de viewfinder en het LCD-scherm. Aan de bovenkant van de camera bevindt zich een klein schermpje waarop de basisinstellingen te zien zijn. Dit schermpje is voorzien van een lampje dat aan en uit gezet kan worden.

De volledige review zal op een later moment volgen.