Nikon D700 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D700 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

foto Klaas 10-07-2016

Nikon D700 een dijk van een camera

Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Heb naast de Nikon D200 nu ook een D700. Echt een dijk van een camera. De foto's van de full-frame 700 zijn fantastisch. Echt een snelle camera.

mielvangerven 13-07-2012
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

een zeer goede keuze, het is een dijk van een camera, en een paar goede objectieven er bij geschikt voor fullframe, en je weet niet wat er met je gebeurt het is SUPER, je hebt er meer plezier van !! dan dat je het geld op de bank blijft staan, en niet uit blijven stellen dan kom je nooit aan iets, want alles vanandert van dag tot dag. succes met al wat je doet of wil gaan doen. g

M.J. Van Linder 16-01-2012
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Na alweer bijna een jar verder met de D700. Inmiddels wat meer lenzen, wel wat kostbaar maar her en der bij elkaar gesprokkeld.
Een must have lens is de 50mm f1.8, een koopje. Heb er nieuw 100 Euro voor betaald (Manilla). Snelle lens ideaal om 's avonds zonder flits te fotograferen. Hierbij komen de hoge ISO en goed full grame sendor helemaal tot zijn recht.
Verder de 14-24 f2.8 aangeschaft, de Rolls Royce onder de groothoeks, vaak omschreven als beter dan primes. Zo scherp en natuurlijk erg snel. Genieten. Deze lens bij Camex Eindhoven gekocht. Wacht nog steeds op m'n BTW teruggave die me toegezegd is. Jammer.
Verder als looplens nog altijd de 28-300 f3.5-5.6, een prima lens om door straten te wandelen en snel wat plaatjes van met name mensen te schieten, vaak vanaf de heup, zodat men het niet doorheeft. Dit verdient nog steeds mijn voorkeur boven een 80-200 f2.8 omdat die lens weliswaar fantastisch is, maar erg obzichtig en minder flexibel. Ben nogal vaak in derde wereldlanden. De 28-300 gekocht in Bangkok.
Verder de extra accugrip in Hong Kong aangeschaft.
Al met al een super camera. Men blijft verbaasd over de foto's die eruit komen. Gebruik Adobe Lightroom voor wat simpele nabewerking. Fotografeer dan ook altijd in RAW nooit Jpeg. Toch ben ik wel benieuwd naar de nieuwe D800, maar zou eigenlijk niet weten wat nog beter kan dan de D700 op fotografie gebied. Uiteraard zal er wel video komen op een nieuw model. Aardig maar voor mij niet noodzakelijk.

Bram1966 11-11-2011
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik ben overgestapt van Canon naar Nikon en heb er geen spijt van gekregen. De foto's van de D700 zijn werkelijk fantastisch. Kleurdiepte en scherpte is perfect. Geen last meer van dichtgelopen schaduwpartijen en overmatig contrast. De huidtinten worden zeer goed weergegeven. Beelden zijn tot 6400 iso zeker aanvaardbaar.

Camille van Gerven 16-06-2012

zeer verstandig, achteraf had je dat al veel eerder moeten doen natuurlijk,ik ben inmiddels van mijn D700 naar een D3 gegaan, je ziet het wel wat een verschil niet alleen de body maar ook de kwaliteit van de foto`s, succes groetjes Miel

T. de Wit 14-06-2011
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik ben van een Canon overgestapt naar de D700. Vanaf de eerste foto's heel tevreden geweest over de overstap. Het is een gewéldige camera met heel veel mogelijkheden.
In mijn huis hangen voor het eerst sinds jaren uitvergrotingen van foto's, zo tevreden ben ik.
Zelfs in de P-stand heb je nog keuzes in diafragma en sluitertijd. Geen seconde spijt gehad van deze overstap.

M.J. Van Linder 13-06-2011
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Na enkele DX (crop sensor) spiegelreflex camera's nu eindelijk weer een full frame (35mm equivalent) camera in mijn bezit. En wat voor een camera!

Nu na drie maanden intensief gebruik, met name in zuid oost Azie, kan ik niets anders concluderen dat dit een van de beste camera's is van het moment. Met name de hoge ISO bij weinig licht is werkelijk fantastisch. Super degelijk (dus wat zwaar).
Weliswaar had ik nog getwijfeld met de D7000 (ook super), maar toch gekozen voor full frame. Met name met het oog op de toekomst waarin ik zelf m'n lenscollectie wil uitbreiden.

Ondanks de behoorlijke investering is dit het helemaal waard. Jammer dat de prijzen i.v.m. de tsunami in Japan flink stijgen. Een vervolgmodel zit er blijkbaar ook niet snel in. Zelf heb ik de camera-body voor EUR 1430.- nog weten te kopen. Ben bang dat dat niet meer zal lukken.

Heb de 50mm f1.8 (lichtsterk genoeg i.v.m. hoge ISO waarden) en de "rondlooplens" 28-300mm (niet de beste maar ideaal in moeilijke omgevingen; groot breik). Nu nog de 14-24 f2.8.......

Mijn advies; meteen kopen!.........of wil je nu echt video op een spiegelreflex??

Canonhater 21-03-2011
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Voor deze camera hoef je echt geen prof te zijn. Ik heb deze camera sinds 3 weken. Heb voorheen een D70 gehad. En het is echt niet zo dat je kennis van zaken moet hebben om deze camera te kunnen bedienen. Er zit ook P-stand op. Bij deze stand worden sluitertijd en diafragma door de camera geregeld. Een A-stand, hier kun je het diafragma instellen en de camera regelt de sluitertijd. En een s-stand, hier kun je de sluitertijd instellen en de camera regelt het diafragma. En er is een M-stand, hierbij kun je diafragma en sluitertijd zelf regelen.

Iemand die nog nooit een spiegelreflexcamera gebruikt heeft kan deze ook bedienen hoor. Ik vraag me af waar mensen het vandaan halen dat je de "nodige"kennis moet bezitten om specifiek te D700 moet kunnen bedienen.

Deze camera heeft dan wel mogelijkheden, maar dat wilt nog niet zeggen dat deze camera alleen voor de professionele fotograaf is weggelegd !

Patrick Dhiedt 14-05-2012

Beste,
Ik wil opnieuw beginnen met fotografie. Het is nu een twintigtal jaar geleden.
Graag wil ik een Nikon aanschaffen.
Ik twijfel enorm tussen de D 700 en de D 7000.
De D 700 is al redelijk afgeprijst en ik zou beginnen met een prime lens, 50mm 1,4.
De 24 - 70 mm spreekt mij natuurlijk ook aan , maar valt duur uit op dit moment.
Ook staan er op de D 700 geen scene standen op. In Uw review staat dat dit geen probleem is met de P stand.
Ik weet toch het één en ander van diafragma .
Wat raadt U mij aan ?
Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,
Patrick.

fvdveen 12-03-2011
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Een camera voor de prosumer. Een consumer camera met pro-beeldkwaliteit, een professional camera met consumer add-ons (ingebouwde flits)

Geen vaste "no-brain" programma's meer. Hier moet je kennis van zaken hebben.

Daarbij word je wel uitstekend geholpen door geavanceerde belichting (lookup in interne database voor herkende fotopatronen voor de juiste belichting).

Autofocus biedt ook zeer veel mogelijkheden. De camera verdient een grondige studie van de handleiding.

Het lezen van extra boeken over de D700 helpt ook (Thom Logan's Complete Guide for the D700; D700 digital field guide) om de verschillende mogelijkheden optimaal te kunnen gebruiken.

amateurke 08-03-2011
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik heb sinds een paar dagen de Nikon D700 in mijn bezit inclusief de Nikkor 24-70 f/2,8 objectief. Ik moet zeggen fenomenaal beeld Er zit een flits op maar die heb je naar mijn mening zelden of nooit nodig. Super fototoestel ! Kan niet anders zeggen.

Martin1955 23-09-2010
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

een eerste indruk. Degelijk en als je van de D300 afkomt kun je meteen aan de slag. Alles is overzichtelijk. de kwaliteit van de sensor: Ik moest het nog zien, weinig ruis op ISO 1600. Maar het klopt helemaal. Eerste foto's met kwaliteitlenzen zagen er voortreffelijk uit. Hier kun je zeer grote vergrotingen van maken. Het is in combinatie een flink gewicht, dat is nog even wennen. Over een tijdje na wat meer werk zal ik uitgebreider terugkomen. Tot op heden verrassend tevreden.

Geebee014 05-09-2010
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik heb uiteindelijk besloten om de D700 te kopen. Ja, misschien komt er dit of begin volgend jaar een opvolger maar geen haar op m'n hoofd dat daar spijt van heeft. Dit is m'n eerste full format digitale camera en ik heb de overstap gemaakt van een D80.

De eerste indruk is geweldig. Ik ben een gevorderede amateur en de resultaten die ik krijg met deze camera in combinatie met de lenzen zijn gewoon 'outstanding'.

Voordelen: ongelofelijk goede ISO performance. Acceptabel tot een niveau van 1600 IMHO met heel goede kwaliteit.
De combinatie van instellingen zijn echt fantastisch. Ik zou ook het boek van David Busch aanraden voor iedere (non-)professional die dit toestel koopt.

Nadelen: So far non! Neem je tijd om door de hele functionaliteit van de camera te gaan. Als je dat niet hebt, kies voor een ander model. Je moet echt wel weten waar je mee bezig bent om het onderste uit de kan te halen met deze camera.

Conclusie: Aan te bevelen voor iedereen die de overstap naar full frame wil maken en goede sensor gevoeligheid vereist (inclusied professionals). Een excellent voorbeeld van een camera die de megapixel hype oversteigt.

maralex 27-05-2010
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Een aantal maanden in het bezit van deze camera. Hiervoor een D300 gehad. Bij de D300 toch veel ruis op de foto. Nu na een paar honderd foto's met de D700 perfecte kwaliteit.
Handeling is prima vooral met een grip (extra accu) eronder.
Menu's zijn logisch opgebouwd.
Een groot display geeft een prettig groot voorbeeld van de gemaakte foto's. Al met al een super camera.

Jola 19-02-2010
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Bijna een jaar in het bezit van deze supercamera en nog altijd zeer tevreden. Ik kan me zelfs niet voorstellen dat er ooit een beter product op de markt komt. De foto's zijn zeer gedetailleerd en kennen nauwelijks ruis. Was ik bij mijn vorige camera (Konica Minolta Dynax 5d) vaak licht teleurgesteld bij de eerste blik op mijn foto's (omdat de beelden minder mooi waren dan 'in het echt') bij deze camera heb ik het tegenovergestelde: de foto's zijn (nog) mooier dan mijn herinnering aan het moment waarop ik ze schoot.

Ook belangrijk: de camera is zeer robuust en ligt prettig in de hand. De menustructuur is eenvoudig genoeg en de camera is goed te bedienen. Kortom: wat mij betreft echt de ultieme camera!

corpa2010 04-01-2010
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

wat een machine dat hier na een nog betere op de markt komt dat geloof nooit, zo scherp snel geweldige iso
zeer gebruiks vriendelijk ben veel gewent maar dit nog niet.

Blanka 01-12-2009
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ondanks dat de camera al 1,5 jaar oud is en goede concurentie krijgt van de 7D en de 5DmkII van Canon is het nog steeds de beste semi-pro camera die je kunt kopen.

De behuizing is een tank. Groot, lekker zwaar, en al 1/2 stop winst door het stabiele vasthouden t.o.v. een 5DmkII. Komt nog een halve stop bij doordat de Canon zijn isowaarden veel rooskleuriger voorschoteld dan ze zijn. 6400 iso bij Canon is meer 4000 iso. Bij de D700 is het ongeveer 5600 iso. Op de 3Ds na nog steeds de beste hoog-iso camera.

De camera is supersnel. Zeer korte shutter-lag, zeer korte zoeker-blackout, snelle wegschrijftijden, zeer snelle menu's, niet vertragende flitslichtmeting, hoge repetitiesnelheid, met grip zelfs tot 7 beelden/seconde, geen onnodige animaties bij het doorbladeren van de fotobibliotheek.

De D700 heeft een aantal heel handige functies die je op de Canon niet hebt: ingebouwde grid-lijnen (kunnen uit), ingebouwde flitser (kun je bijvoorbeeld met 6400 iso een containerschip mee flitsen), een goed werkende auto-iso met langste sluiterijd en hoogste iso als grens, Nikon CLS voor draadloos aansturen van 3 groepen standaard Nikon flitsers, een range-finder voor scherpstellen met alle 51 AF punten i.c.m. oude MF AI of AIs lenzen, kleuren matrixmeting en TTL met oude MF lenzen.

Verder zijn de JPEG's al heel goed. De camera doet automatische chromatische aberatie en vignetteringscorrectie, en door de D-lighting heb je meer doortekening in hooglichten en schaduwen. Met RAW i.c.m Capture NX2 van Nikon kun je zelfs een kwaliteit halen die met Adobe pakketten niet te halen is, vergelijkbaar met Capture One of DXO Optics.

12 megapixel is meer dan zat. Je harde schijf loopt hiermee al heel hard vol, voor 99% van de klussen moet ik niet aan een standaardresolutie van 21 of 24 mpixel denken.

De menu's zijn snel, je kunt direct inzoomen op een gemaakte foto (1 knop), de camera aanzetten met een hand zonder m van je oog weg te halen, makkelijk resetten naar de standaardinstellingen, zeer snel AF, witbalans, formaat, overbelichting etc aanpassen. De bestanden worden voorzien van naam en copyright symbool, website etc, wat je wilt. Nummers tellen door ook als je een andere geheugenkaart insteekt. Hier merk je dat Nikon de camerafirmware allemaal net wat logischer heeft dan Canon.

De 5DmkII mag dan een filmgadget hebben en in theorie de beste beeldkwaliteit halen, de Nikon is er als er gewerkt moet worden en je bijvoorbeeld al direct een goede JPEG wilt. Je kunt de JPEG's bijna zonder nadenken naar de klant melen. Compromisloos degelijk en kwalitatief apparaat.

Niks negatiefs?
Nee, geen negatieve dingen, wel een paar wensen voor een firmwareupdate. Een paar dingen kunnen nog net iets beter:
- Auto iso i.p.v. langste sluitertijd een optie voor 1/brandpuntsafstand als langste sluitertijd
- Na het bewerken van een foto in de camera, mag ie bij de laatste foto blijven, i.p.v. naar het eind te springen.
- Auto iso zou in de gewone lijst van isostanden mogen staan. Gelukkig is de AF knop makkelijk om te zetten naar een snelle auto-iso switch (gebruik zelf geen AF lenzen).
Kleine verbeterpuntjes, maar niks heel belangrijks.

quuqsqe 31-07-2009
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Sinds 2 maanden in het bezit van de D700. In combinatie met een 24-70 en 70-200 f.2.8 lenzen. Superscherp resultaat. De camera is makkelijk te bedienen. Mooi systeem is het D-lighting tegenlicht correctie systeem. Je haalt meer uit je foto's dan zonder dit systeem. D700 heeft een automatische stofreductie trilfunctie, deze heeft de D3X niet. D3X is meer megapixel en veel duurder. Ik vond het het niet waard om deze te kopen ondanks dat ik er wel het geld voor heb. Ik heb wel het MB10 batterypack eronder want de VR lenzen vreten nogal veel stroom en dat vangt dit batterypack goed op. Ook ligt de camera lekkerder in de hand als er een zwaar objectief op zit. Inmiddels wel een carbon monopootstatief aangeschaft, daar het geheel dan wel aardig zwaar word. Batterypack geeft ook meer beelden per seconde dus supersnel. Ik gebruik mijn camera voor alle doeleinden. Van mensen, natuur tot jachtvliegtuigen toe. Topcamera!

Miel van Gerven 01-06-2009
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

in mijn bezit de nikon D300 en nu ook de D700,gelukkig had ik al een stel objectieven die heel goed zijn voor de D700 namelijk de 24-70mm 2.8 de oude 80-200mm 2.8 en de macrolens 105mm 2.8 ja een mooi stel bij elkaar,en bij de D300 heb ik de 18-200mm 3.5 5.6 en de groothoek 12-24mm 4.0 dus ik heb niets meer te wensen,maar fotograferen word heel erg leuk, voor alles wat ik heb van NIKON een dikke 10

Thailander 05-05-2009
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Heb de D700 nu een aantal maanden. De keuze was op dit toestel gevallen omdat ik al in bezit ben van twee objectieven en de 90X body. Om optimaal gebruik te maken van de oude lenzen moest ik dus een fullframe digitale body aanschaffen. Ik moet zeggen dat ik geen moment spijt heb van deze aankoop. De kwaliteit van de opnames zijn zonder meer goed, hoewel deze valt of staat met keuze van een lens. De combinatie van dit toestel met een nieuwe 50mm f/1.4 en 150mm f/2.8 met 2x convertor geeft mooie opnames.
Zijn er dan geen minpunt aan het toestel? Zeker wel.
Allereerst de ontspanknop. Deze is te drukgevoelig. Ik heb liever gehad dat de toets iets meer weerstand geeft. Bovendien geeft deze soms een zogenaamde 'key bounce', wat betekent dat bij het langzaam indrukken van de toets de contacten dubbel geactiveerd worden en dus twee opnames achter elkaar geschoten worden.
Dan de afdekkap aan de linkerzijde van het toestel. Deze zit naar mijn gevoel niet erg stevig gesloten. Er is weinig kracht voor nodig om de kap per ongeluk open te krijgen.

Weef 10-03-2009
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

De D700 is nu 4 weken in mijn bezit.

Als ik antwoord moet geven op de vraag of hij echt zo goed is als men zegt, zeg ik nee.

Hij is zelfs beter!

Bij ISO 4500 is de foto gewoon scherp en nagenoeg ruisvrij. ISO 6400 is uitstekend te gebruiken.
Mijn statief en flitser heb ik eigenlijk niet meer nodig gehad.

Fantastische body (ik gebruik ook de grip MB-D10). lekker zwaar en degelijk. Heerlijk stabiel.

Als objectieven gebruik ik:
35mm f/2
50mm f/1,4
85mm f/1.8
Ze werken alle fantastisch op de D700!

Gebruiker2021 25-02-2009
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Hij bevalt goed en doet het erg goed op hoge iso. Heb hem trouwens gekocht via internet en had hem in 3 werkdagen al in huis. Moet ik wel even zelf gratis franse handleiding omruilen via Nikon maar dat heb ik er wel voor over.

Raymond Liefjes 28-09-2008
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik heb de camera nu een aantal weken in bezit en ik kan niet anders dan de overige leden van dit forum gelijk geven. Het is een plaatje van een camera. Bij mij vervangt de D700 m'n eerder aangeschafte D80. Bij de D80 begonnen een paar dingen mij flink te irriteren zoals b,v, het niet echt kunnen spelen met de dieptescherpte, de irritante paarse contouren bij hoge contrasten b.v. om boomtakken en regelmatig terugkerend de beruchte FFFFFFF- foutmelding dat de lenscontacten weer eens niet goed met elkaar in aanraking kwamen. Dit gebeurde meestal wanneer ik iets heel snel wilde fotograferen, b.v. een op baanvaksnelheid (130 - 140 km/u) voorbij rijdende trein, en dan blokkeerde de camera. De D700 ligt verassend goed in de hand, heeft weer het vertrouwde gewicht van mijn oude Nikkormat Ftn. Daardoor vind ik dat de camera stabieler in de hand ligt dan een lichtere camera. De D700 is groter dan b.v. de D80 en dat vind ik persoonlijk ook wat prettiger werken. Ook het opnieuw kunnen gebruiken van mijn oude kleinbeeld lenzen deed mij besluiten om deze, terecht door het aloude blad Focus met de waardering super beoordeelde camera aan te schaffen. Ik gebruik de 28-200 ED, de 50 1,4D en de oude handmatige 35 2.0 op de camera, alle van Nikon. De beeldkwaliteit: prachtig. Een Full Frame sensor geeft toch een wat plastischer, een wat briljanter beeld dan een DX sensor. Het gamma wat de sensor en de beeldverwerking in de camera laten zien liegen er niet om. Een van de eerste opnamen die ik met de D700 gemaakt heb is er eentje van een grijstrap. Daarin viel het mij al op dat het verloop van zwart naar wit heel gelijkmatig is. Ik gebruik de camera met zonnig weer meestal met de Active D-lighting ingeschakeld op automatisch. Met bewolkt weer vind ik dan de foto's weer iets te vlak worden, maar dat kan aan mij liggen, smaken verschillen, nietwaar? Ik ben nog druk bezig de bijna 450 pagina's tellende handleiding door te worstelen dus zal ik nog wel aan een paar mogelijkheden van deze camera niet toe gekomen zijn. Dat neemt niet weg dat ik dit een dijk van een camera vind.

Adri Benschop 11-08-2008
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik heb de camera nu twee weken en ben er nog steeds helemaal weg van. Vergeleken met de D200, die ik had zijn er, op papier althans, een paar grote voordelen: full frame, stofverwijdering. CMOS, een fantastisch helder en groot scherm, etc.
De eerste foto's zijn veelbelovend!

Foto Propaganda 06-08-2008
Geschreven voor: Nikon D700 zwart

Ik was blij verrast toen Nikon deze camera aankondigde. Een professionele full frame camera die op een aantal uitzonderingen dezelfde specificaties heeft als de D3, maar voor bijna de helft van het geld.
De bouw, de 100% viewfinder, mogelijkheid tot het maken van gespreksnotities en de snelheid van de D3 zijn eigenlijk de grootste verschillen.

De body, is met uitzondering van de hoogte van het diopter huis en het gewicht het zelfde als dat van de D300.
Een aantal functies hebben op de camera een andere plaats gekregen. Dat de body vergelijkbare afmetingen heeft blijkt ook uit het feit dat ik het battery pack van de D300 kan gebruiken op de D700.

Omdat de camera dezeflde sensor bezit als de D3, met dezelfde verwerkingsprocessor zijn de foto's van dezeflde uitstekende kwaliteit, tot op iso 6400 prima te gebruiken. Ook de AF module is het zelfde als in de D3 en D300, de camera stelt snel en uitstekend scherp ook in moeilijke situaties. Tot op iso 6400 zijn goed belichte foto's van uitstekende kwaliteit, waar zelfs in donkere schaduwpartijen nauwelijks ruis te ontdekken is met behoud van een goed dynamisch bereik en scherpte.

Door de kleinere pixel dichtheid op de sensor zijn de foto's uit de camera standaard al scherper dan die van bijv. de D200 en D300. De camera is hierdoor vergevingsgezinder als het gaat om lens scherpte.
Verder maakt de camera met de zelfde snelheid foto's in 14-bit, als in 12-bit dit is een voordeel ten opzichte van de D300.
De D700 beschikt ook over een stof verwijderings functie, die op dezelfde manier werkt als in de D300.
Het ronde oculair wat kan worden afgesloten bij lange sluitertijden voelt plezierig aan (brildrager.) is groter en lichter dan die van de D300

Er zijn een aantal kleine minpuntjes. Voor mij vooral het grootste hiervan is het klepje van het CF card compartiment. Dit wordt opengemaakt door het klepje weg te schuiven. Gaat naar mijn mening iets te gemakkelijk open.
Het batterij gebruik is duidelijk hoger dan dat van de D300. bij het gebruik van een VR lens merk je het snel.
De viewfinder geeft geen 100% maar 95% zicht. Dit is nihil, nauwelijks merkbaar. Ik snap niet dat veel mensen zich hier druk over hebben gemaakt.

De prijs van de camera is nog steeds hoog, maar er is op dit moment geen enkele andere digitiale full frame op de markt die deze mogelijkheden en kwaliteit biedt voor deze prijs. zelfs mensen die DX lenzen bezitten kunnen deze gewoon via een crop modus blijven gebruiken, Ik kan hem dan ook iedereen aanraden,

M. Lammerse