Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ariephz 02-01-2012

ik ben vanaf november 2011 in bezit van deze camera de canon 1000D en ben er zeer tevrede over maakt haar scherpe opnames en is zeer makelijk in het gebruik heb er nog een telens bij gekocht van canon een 70-250 is lens vind ik wel een must dan ben je meteen compleet prime aankoop geweest

ilka020 09-01-2011

Heb deze camera ruim een jaar met veel plezier en goed resultaat gebruikt. Helaas raakte de body defect net na het aflopen van de garantie. Gaf steeds een errormelding en als ik hem dan uit en weer aan zette, kon ik opnieuw 1 foto maken. Daarna liep hij helemaal vast, en gaf hij voortdurend aan 'busy' te zijn. Onduidelijk wat reparatie gaat kosten en of ie wel te repareren valt. Zoeken op internet leverde op dat ik niet de enige 1000D bezitter ben, waar het bij gebeurt.

marc1000 23-10-2010

Prima camera , aangeschaft voor mijn dochter die besmet is met het fotografievirus.
Ik fotografeer zelf met 'n 1DmkIII en L-lenzen.
Het is ronduit verbazingwekkend hoe klein de verschillen soms zijn.
Het kitlensje 18-55mm met IS is een klein wondertje.
Perfect scherpe plaatjes

hendrik06 24-04-2010

Prima instap spiegelreflexcamera. Handig te bedienen wanneer er snel een foto geschoten moet worden. Tegelijkertijd heel veel mogelijkheden die je echt onder de knie moet krijgen. De stabilisatielens is een voordeel; scherpere foto's wanneer het wat donkerder is.

J. Westerhoff 27-06-2009

Heb deze camera + EFS 18-55 IS nu 3 dagen in mijn bezit.

Dit is mijn 1e dslr en ik ben zeer tevreden over deze camera. De bediening is makkelijk en hij ligt ook goed in de hand.

Als je je een beetje verdiept in de verschillende standen (Tv, Av, M) kun je zeer mooie foto's maken.

Als volgende komt er nog een EF-S 55-250 IS en een externe flitser.

De camera voldoet aan al mijn eisen en verwachtingen.

nieuwenaam-van-mij 10-05-2009

Deze camera heb ik nu enkele maanden in mijn bezit en in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat hij mij niet tegenvalt. Zoals zoveel starters heb ik eigenlijk alleen op de prijs gelet bij aanschaf en achteraf kom je tot de conclusie dat je beter een body had kunnen kopen met een goede lens die zowel groothoek als behoorlijk tele kan verwerken.(b.v. 18-200)
Van een beginnende prutser ben ik in enkele maanden al zover dat ik de camera ontgroeid ben en al uitkijk naar beter, maar dat is eigenlijk het verhaal met alle hobby's.
De camera is zeker niet slecht en maakt echt goede foto's ook met de standaard lens en is erg makkelijk in het gebruik. Prima camera voor iedereen die wat meer wil dan lukraak klikken en echt beter wil fotograveren en gezien de prijs een goede aankoop.

Master of Puppets 08-03-2009

Leuke spiegelreflex vooral voor de instapper, 'Groene' stand ideaal voor mensen welke nog nooit een spiegelreflex in de handen hebben gehad, zo kun je wennen aan alle waardes en instelmogelijkheden,
gaande weg verlaat men deze stand en probeert men diverse instellingen.
Snelheid van fotograferen vooral voor diegene die een compactcamera gewendt is is super.
Zelfs vriendin 'schiet' nu comtinu foto's vooral van de kinderen war de camera goed vastlegd, kinderen bewegen nu eenmaal altijd.
Kortom geweldig apparaat vooral voor de beginner, gevorde gebruiker zal meer mogelijkheden eisen en wensen

joke23 25-02-2009

Hallo,

Deze camera heb ik ruim een maand in bezit. En het is gewoon een geweldige camera.
Je moet hem niet in de groene stand zetten, want dan doe je jezelf tekort.
Je kunt veel instellen.
Ik gebruik er nu de 17-85mm lens van Canon op.
Echt prachtige foto's!

Coinoperator 20-02-2009

Eén van de betere camera's uit de lagere prijsklassen.
Dit toestel heeft zelfs nog een stand automatisch voor de overstappers die uit de compactwereld komen.
Uiteraard ga je als je dit toptoestel bezit zo snel mogelijk echt leren fotograferen.
De bijgeleverde kitlens EF-S 18-55 IS is een prima startlens en voorzien van de Image Stabiliser (toppie Canon) en als 2e lens is de EF-S 55-250 IS ook aan te raden..

Dit toestel heeft een flink wat groter display dan de 1000D en met 12Mp heeft ie ook een wat betere resolutie

cindy1976 02-02-2009

Sinds kort in het bezit van de 1000D.
Wel even getwijfeld of ik zou starten met de oude camera van mijn vriend (de 20D) of een eigen exemplaar (1000D) zou kopen.
Keus is toch gevallen op de 1000D, vooral door het formaat en gewicht (de 1000D is wat lichter van gewicht en iets, dit vind ik persoonlijk fijner in gebruik dan de grotere en zwaardere 20D).

Voor een nieuwkomer in het digitale spiegelreflexland is dit een hele fijne camera. Maakt mooie, scherpe foto's en is ook gebruiksvriendelijk.

Wel goed onderzoek doen naar de prijzen, want deze verschillen enorm!

roger12 13-01-2009

Betere camera krijg je niet voor dit geld, goede bediening ook zonder handleiding. Standaard lens is niet verkeerd.

De grote tip voor deze camera koop direct de canon 430Ex flits erbij, dit biedt zoveel meer, de mooiste binnenopnames maak je nog altijd met indirect flitsen (dus richting plafond gericht).

Henk Bey 06-01-2009

Ik ben nieuw in de speigelreflexwereld en heb altijd een compact camera gebruikt. Ik het begin leken de verschillen met mijn canon ixus 4 wel mee te vallen maar als je de instellingen een beetje aanpast en niet alleen op auto schiet, dan ga je het zien! verder een makkelijk te bedienen apparaat, en voor zover ik hem nu een aantal dagen bezit, voor de instappende beginner zeer aan te raden!

rs24a 26-12-2008

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de Canon EOS 1000D.
Het is mijn eerste digitale spiegelreflex en de eerste indruk is prima! Eenvoudige bediening, handelbaar formaat en prima foto's. Vooral op de manual stand maak je binnenshuis, met weinig licht en zonder flits zeer mooie foto's. Zelfs bij hoge iso waarden.

De kitlens van 18-55 voldoet voor mij op dit moment prima omdat ik vooral veel foto's van mijn dochter van 5 weken maak. Voor de toekomst denk ik wel dat een zoomlens van bv 18-200 een must is.

Al met al een echte aanrader voor de beginnende spiegelreflex fotograaf.

Peter P 23-12-2008

Na lang wikken en wegen, veel reviews lezen op internet en overtuigende verhalen van collega's te horen hebben gekregen, besloot ik een 1000d+kitlens te kopen.. Wat een heerlijke gebruiksvriendelijke camera. Het is een eenvoudige alleskunner, ik ben nieuw in spiegelreflex land en dit toestel heeft alles wat ik nodig heb om mij in deze markt te verdiepen! Alle vrijheid maar toch ook niet in oneindigheid dat je er geen touw aan vast kan knopen.. De gebruiksaanwijzing die erbij zit verteld je al veel over het toestel maar wil je écht alles weten over het toestel dan raad ik iedereen aan om een van de uitgebreidere boeken over de 1000d te kopen, dan haal je zeker weten 100% uit dit toestel! De software die erbij zit werkt heel goed, toch gaat mijn voorkeer uit naar Photoshop maar dat komt voornamelijk omdat ik daar al heel veel mee werk.

Pluspunten:
+ Lekker klein (voor spiegelreflex) Veel review sites noemen dit als nadeel, omdat dit zou zorgen voor het niet lekker vasthouden. Ik heb er geen last van)
+ Kitlens komt uit alle reviews als zeer goed! Geen vervorming in de hoeken en de Image Stabelizer is werkt zeer effectief!
+ Live View, ik vind dit een heel leuke en nuttige toevoeging, door het selectie vak (die je kan verslepen over je scherm) kan je zelfs op het object in de hoek scherpstellen.
+ Ook al is de behuizing van plastic de camera voelt heel solide aan.

Minpunten:
- Jammer dat ze er geen zonnekap standaard bij doen, dit is toch een onmisbaar kapje. Op de camera zelf heb ik nog geen minpunten, maar ik ga binnenkort op wintersport dus dan heb ik de kans om hem (zeer) uitgebreid te testen!

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met bijvoorbeeld de nikkon of ander merk..
Wat ik wel weet is dat de Canon 1000d uit de reviews op internet als één van de beste uit bus komt als instapper.

Als julli nog meer willen weten over de werken e.d. reageer maar, ik beantwoord ze graag.

Mijn cijfers zijn gebaseerd op wat ik verwacht van een instapmodel spiegelreflex dus niet vergeleken met de camera's van 3000 euro...

Groet

Jorginho 04-12-2008

Ik heb een Panasonic FZ-50, een zogenaamde bridge camera. Als je naar alles kijkt een beter uitgebalanceerde camera dan de Canon. Een veel groter bereik van de lens, een veel degelijkere bouw, een snellere en scherpere lens, een beter display (goede liveview en uitklapbaar) en ergonomisch zeer goed. Ik vind dit een juweel, toonbeeld van hoe een camera gebouwd moet zijn. Voor macro's en foto's overdag bij goed licht onder alle omstandigheden een prima camera.

Waarom dan toch deze Canon?
De Canon heeft onder alle omstandigheden uitstekende foto's, dus ook weinig licht, prima voor in de avond en sport in de zaal. Ik heb heel veel tests gelezen en foto's gezien, onder de 800-1000 euro heb je vrijwel niks wat een betere foto heeft dan dit. Voor de zeer lage prijs geen probleem met de tekortkomingen (ten opzichte van de Panasonic), hoewel ik nog steeds neig naar de 450D, Pentax K200D (weerbestedig) en de Panasonic G1 (zie FZ-50).

HansSa 21-11-2008

Ben sinds 5-09-2008 in het bezit van de Canon 1000D.
Een prima toestel met een nadeel.
In de stand portret maakt de camera meerdere foto's wat ik zeer vervelend vind.

woodie 12-11-2008

Geweldig toestel, na veel twijfel toch voor dit toestel gekozen.
Vergelijkbaar toestel niet te vinden voor dit geld.
Bekijk de specificaties en bedenk wat je er mee wilt.
Voor mij was dit dan de beste.

Queen wolf 25-09-2008

Ik heb ook de canon 1000D gekocht en het bevalt mij goed.
maakt mooie foto's .
ik had wel moeilijk om de keuze van de camera te kiezen
maaaar ik heb toch canon genomen .
En een zoom lens tamron af 28-300 aspherical xr di.
En deze camera is genoeg voor een amateur fotograaf.
ik ben erg tevreden met 1000D en de lens.

TomR 19-08-2008

Gisteren gekocht. Wat een geweldig toestel. Licht, compact, genoeg features, kortom een perfect instap toestel voor degene die eens wat meer wil. Ga komend weekend naar de VS om hem eens goed te testen. Wordt vervolgd.
ps mijn kwalificatie is uiteraard in vergelijking tot mijn huidige toestel een Casio EXS-770 wat (handig) speelgoed is tov dit toestel.