Nikon D3200

9,0 (1)

9,0 (1)

8,9

Jede 04-08-2014 Product kwartaal in bezit

Camera gekocht naast Nikon D300S, vooral om ook goede foto's te kunnen maken onder slechte lichtomstandigheden. De D300S ligt sindsdien ongebruikt in de kast. D3200 is lekker licht en klein, heeft genoeg mogelijkheden voor de meer gevorderde gebruiker en maakt geweldig scherpe foto's, ook onder donkerder omstandigheden. In de schemer is hij wel minder gevoelig voor groen. De D3300 is nog iets lichtsterker, maar voor het prijsverschil kocht ik een 35 mm dx lens. Doet lang op een batterijlading en nog veel langer met de batterij van de D3300 die ik als reserve heb gekocht. Merk met dit toestel pas hoe geweldig scherp mijn Sigma 100-300 mm f4 lens is. Heeft geen eigen scherpstelmotor, dus mijn groothoekzoom moet ik nu met de hand scherpstellen. Met de instelschaal in de zoeker is dat gemakkelijk.

Whoppertje 25-12-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
Graag wil ik even terugkomen op mijn vorige review (5/9/13)
Ik was toen niet echt tevreden over het resultaat. Ook kreeg ik problemen, de camera weigerde een foto te maken en als het lukte maakte deze er 2 soms 3 achter elkaar. Dus ter reparatie aangeboden. Er gingen een nieuw onderdeel in en daar waar nodig bijgesteld.
Met als resultaat een prima camera waar ik nu wel heel tevreden mee ben.

vladfresh 22-11-2013 Product kwartaal in bezit

Het is totaal andere wereld voor ons gezien geopend. We kijken heel anders naar de details voor we een foto opnemen. Het is zo dichtbij het grote werk van de professionals dat we denken: waarom hebben we zolang gewacht met deze aanschaf? Hadden we eerder moeten doen…
We raden en gunnen echt iedereen z'n briljante camera aan te schaven en we weten 100% dat niemand daar spijt van zal hebben.
Het was trouwens een cadeau voor mijn verjaardag van mij vrouw en mij dochter en ik ben bijna aan verslaafd geworden. Een keer de Nikon pakken en foto's gaan maken en je wil het bijna nooit meer los laten. Dat had ik nooit met een gewone camera of met een telefoon. Zeer groot verschil niet alleen in de kwaliteit van de foto's maar ook de perfectie van z'n professioneel product. Super! Het is en blijft een van mij beste cadeau's ooit. Bedankt.

renaco 26-09-2013 Product half jaar in bezit

Handige instap spiegelreflex camera met veel mogelijkheden,maakt prachtige foto's,ook de live guide is erg handig in het gebruik ! Kortom een aanrader :)

H.N.W. van Santen 19-09-2013 Product half jaar in bezit

9,4
Echt een gebruiksvriendelijke instapcamera maar waar ook een iets meer gevorderde fotograaf mee uit de voeten kan. Met de juiste lens heb je de garantie op een schitterende foto.

sweetystef 18-09-2013 Product half jaar in bezit

Het is mijn eerste spiegel reflex camera en kon hem al snel goed gebruiken. De camera zit vol mogelijkheden en maakt hele scherpe foto's.

ansath 17-09-2013 Product kwartaal in bezit

makkelijke te bedienen voor gevorderde fotograaf zijn sommige instelling moeilijker bereikbaar. lenzen zijn makkelijk te verwisselen. accu gaat lang mee.

P de Bie 16-09-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
Super camera. Makkelijk in gebruik en maakt super foto's. Jammer alleen dat je geen hdr functie hebt. En het aantal mega pixels is groot maar gebruik het bijna niet .

G. van Sas 16-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb met grote zorgvuldigheid mijn eerste spiegelreflexcamera gekozen. Daarbij heb ik ook dankbaar gebruik gemaakt van reviews. Deze body in combinatie met een andere lens (18-270 mm) hebben mij als amateur al prachtige foto's opgeleverd. Het toestel voelt goed en stabiel aan. Het bedieningsgemak is goed en zonder al te veel kennis van fotografie (de workshop moet ik nog volgen) kan ik heel veel. Uiteraard gebruik ik ook wel de auto-stand maar met steeds grotere regelmaat niet. Ik ben eer superblij mee!

Andreheyms 15-09-2013 Product maand in bezit

Ben sinds een maand in het bezit van een nikon D3200. We hebben deze cammera aangeschaft omdat we op vakantie gingen naar Thailand en we zeker wilde zijn van mooie foto's. Dit is ook zeker gelukt met deze camera. Ook als je nog weinig ervaring hebt met fotografie kun je hier zeer mooie plaatjes mee schieten. In de toekomst wil ik echter wel een cursus volgen om wat meer mogelijkheden van de camera te leren. Zo was het met bepaalde situaties soms wel even zoeken hoe we de beste foto konden maken, maar ook de guide stand helpt je daar een heel eind op weg.

We hebben direct de 18-55 en 55-200 lens bij de cammera gekocht. In veel situatie's bied de 18-55 lens voldoende bereik, maar het is toch zeker een aanrader om er een zoom lens bij te kopen aangezien je anders echt bereik mist in sommige situaties.

rkl75 15-09-2013 Product kwartaal in bezit

D3200 gekocht als vervanging voor de D40 met name omdat de D3200 kan filmen. Ben na 3 maanden en een vakantie erg tevreden. Soms is het nog even zoeken naar de juiste mogelijkheden, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.

Sacul 14-09-2013 Product half jaar in bezit

kan momenteel niets bedenken en vinden wat er slecht is aan de camera, hij maakt prachtige foto's en de camera is supersnel en gebruik vriendelijk.
ik ben blij dat ik weer terug gegaan ben naar en spiegelreflex camera.

HvG1985 13-09-2013 Product kwartaal in bezit

Prachtige camera met veel mogelijkheden. Makkelijk in gebruik voor beginner. De camera heeft veel functies en het is prettig dat er een handleiding digitaal beschikbaar is op de camera zelf. Zo kan je gauw bepaalde functies opzoeken en instellen.

doortje38 12-09-2013 Product paar weken in bezit

9,6
Nou de score 9.6 zegt al genoeg ik ben helemaal weg van mijn Nikon 3200.Het gebruiksgemak kreeg een 8 ipv 10 omdat ik nog alles uit moet vogelen.
Maar verders kan ik alleen maar tienen geven.....bravo Nikon.

groetjes Doortje

TioTrozo 11-09-2013 Product paar weken in bezit

Na lang wikken en wegen besloten om voor de Nikon D3200 te kiezen. De eeuwige strijd tussen Canon en Nikon speelden ook mij parten. Ik heb in het verleden een spiegelreflexcamera gehad, maar ben in het digitale tijdperk alleen met compactcamera's in de weer geweest. De fotokwaliteit van een spiegelreflexcamera heeft het uiteindelijk toch gewonnen. De sensorkwaliteit en de Guide-functie op de D3200 hebben uiteindelijk de doorslag gegeven. Ook trouwens de uitstekende beoordelingen op www.testfreaks.nl waar de D3200 erg goed uit de verf komt. Nu ik de camera enige tijd in mijn bezit heb, leer ik opnieuw omgaan met de verschillende instelmogelijkheden. En dat zijn er meer dan in het pré-digitale tijdperk! De camera is licht en ietsje kleiner dan de D5200. Dat is prettig als je er een hele dag mee op stap moet. Er wordt veel gediscussieerd over de meegeleverde kitlens, waarvan de kwaliteit vaak in twijfel wordt getrokken. Mij valt dat allemaal reuze mee, ik ben toch geen beroepsfotograaf die met een vergrootglas de vignettering en chromatische abberatie controleert. De kitlens is relatief goedkoop (in vergelijking met het kopen van een losse body) en maakt goede foto's. Die heb ik dus meegepikt. Ik oriënteer me nog wel op de aanschaf van een 18-200 of 18-300 zoomlens van goede kwaliteit. Dat lijkt me vooral in de vakantie erg gemakkelijk. Ik heb bewust niet gekozen voor de kit met de 18-105 lens, omdat ik het telebereik hiervan niet groot genoeg vind. Vooralsnog ben ik erg tevreden met mijn aankoop en kan de D3200 van harte aanbevelen.

mapmvdk55 10-09-2013 Product half jaar in bezit

Nikon D3200 een familiecamera die alle leden van een gezin de mogelijkheid bied superscherpe goed uitvergrootte foto's te maken. De instelmogelijkheden bieden een prettige ondersteuning bij het fotograferen en er blijven genoeg handmatige instellingen mogelijk voor de gevorderde amateur. De body is wat klein voor (vaders) grote handen. Een aanrader een een telezoom van bijv. 18-115 i.p.v. de standaardlens 18-50

ferryvaniperen 10-09-2013 Product half jaar in bezit

Een perfect digitaal reflex instap model! Echt een aanradar voor wie zijn/haar fotografie skils wil verbeteren!

benbril 10-09-2013 Product kwartaal in bezit

Kon snel aardig met de camera overweg en er kwalitatief goede plaatjes mee schieten. De vormgeving is blijkbaar voor kleine handjes. Ik kan hem, met mijn grotere handen, niet lekker vasthouden en knopjes bedienen

avelthoven 10-09-2013 Product kwartaal in bezit

7,6
Daar ik pas sinds kort bezig ben om wat meer aan fotografie
te doen moet ik zeggen dat ik met de aankoop van de D3200 een goede keus heb gemaakt, daar hij makkelijk is in gebruik en veel mogelijkheden heeft, dus kan ik hem ieder die een camera wilt aanschaffen van harte aanbevelen.

marc_limburg 10-09-2013 Product half jaar in bezit

9,6
De kwaliteit van de opnames is voor deze camera echt goed. Het is even wennen met het menu, maar dat went erg snel. Soms laat ik andere mensen met weinig ervaring ook foto's maken met m'n toestel en ze zijn enthousiast over de mogelijkheden en kwaliteit. Ben erg tevreden.