Loewe klang bar3 basalt grijs

• Test panel 8.4 jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Loewe klang bar3 basalt grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

v****************@g******** 15-01-2024

Overtuigende geluidskwaliteit

Ik heb dit product mogen testen via Kieskeurig / Review.nl
De Loewe klang Bar3 verzorgt de volwaardige sound experience, enkel gebruikmakend van een 2 weg configuratie met center speaker. Deze soundbar is in deze configuratie dan ook zeer compact van vorm. Het simplistisch design zorgt ervoor dat deze soundbar niet te veel in het oog springt. In mijn geval is de breedte van deze soundbar gelijk aan die van mijn flat screen TV, waardoor deze beiden ook geheel op elkaar aansluiten. De installatie is kinderlijk eenvoudig als ook het verbinden met de I-phone om via deze weg muziek af te kunnen spelen via de soundbar. Via de bijgeleverde afstandsbediening zijn individueel de “Treble” en de “Bass” in te stellen, om zo naar eigen wens de juiste klankbalans in te regelen. Ben zeer verrast over de mooie lage tonen die vanuit deze soundbar worden geproduceerd. Petje af voor deze soundbar die de bioscoop in huis brengt. Ook de bijgeleverde afstandsbediening is eenvoudig van opzet en voorziet in de benodigde opties.
De Loewe klang Bar3 is ook nog verder uit te breiden tot een meer dan volwaardige surround sound configuratie, door meerder (Loewe) speakers met deze soundbar te koppelen.
Petje af voor deze soundbar die de bioscoop vanuit zijn eenvoud in huis brengt.

Pluspunten

• Geweldige geluidskwaliteit
  • Instelbare klankbalans
  • Eenvoud
  • Vele aansluit mogelijkheden
  • Eenvoudig te koppelen met andee devices / speakers

Minpunten

• Geen geintegreerde houder voor afstandsbediening

Erik Bergmans 15-01-2024

Mooie, degelijke soundbar.

Ik heb deze soundbar mogen testen.
De verpakking voelde stevig en vertrouwd. De soundbar zelf is behoorlijk zwaar en voelt degelijk aan.
Deze soundbar past in ieder interieur, een mooie kleur antraciet met een stoffen voorkant.
Installatie verliep feilloos, verschillende connecties zijn positief.
Het geluid kan op diverse profielen worden ingesteld, ik hoorde echter onderling weinig verschil, waardoor ik al snel mijn eigen voorkeuren heb ingesteld.
De soundbar kan zonder sub, maar ik vond de bassen te mager om goed zonder te functioneren. Midden en hoge tonen waren prima!
Ik vind de prijs- kwaliteitverhouding niet echt tot zijn recht komen, er zijn mijns inziens goedkopere soundbars met een vergelijkbaar of beter geluid.

Pluspunten

• Zeer goede vervanger voor bestaande tv-geluid
  • Goede midden en hoge tonen

Minpunten

• hoge prijs
  • aansluitpunten alleen aan achterkant
  • magere bassen

Ivo Rooijakers 10-01-2024

Indrukwekkend geluid voor een soundbar zonder subwoofer

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Helaas werkte mijn eerst ontvangen soundbar niet, waarvoor ik echter een vlotte vervanging ontving dankzij de klantenservice van Loewe. De verpakking was stevig en de voorkant straalde elegantie uit. Helaas oogde de bovenkant wat goedkoop door het gatenpatroon. Maar wat een indrukwekkend muziekgeluid! Vol en diep, zonder dat een subwoofer wordt gemist. De afstandsbediening voelde wel wat goedkoop aan, Aansluiten was makkelijk en er zijn veel ondersteunde protocollen zoals: Airplay 2 en chromecast. Hou je van tweaken, dan zijn er weinig mogelijkheden. Je kan wat equalizer standen kiezen, maar daar houd het ook mee op. Maar over het algemeen maakt de soundbar indruk met zijn geluidskwaliteit.

Pluspunten

• bass
  • connectiviteit (Airplay 2, chromecast)
  • nog uit te bereiden met extra speakers

Minpunten

• Weinig tweak mogelijkheden
  • bijgeleverde HDMI kabel wat kort

MennoR 09-01-2024

Goed klinkende soundbar met mooi design

Erg mooie soundbar qua uiterlijk. De stoffen bekleding geeft de soundbar een sjieke uitstraling die zowel in modern als landelijk interieur past. Het geluid is echt mooi, helder en ook wanneer het volume zacht staat blijven de tonen zuiver.
De 2 subwoofers op de bovenzijde vervangen de externe subwoofer deels, het geluid komt niet helemaal overeen met een losse subwoofer maar komt wel in de buurt, ik mis deze zelf niet. Er is een mogelijkheid tot uitbreiding van zowel een subwoofer als extra speakers; Zowel bedraad als draadloos. Bedrade speakers dienen wel actieve speakers te zijn om te kunnen werken.
Fijn zijn ook de vele mogelijkheden van connectiviteit; bluetooth, wifi, hdmi, hdmi-arc, usb ea.
Nadelen:
Alle aansluitingen zitten aan achterzijde waardoor bijvoorbeeld een usb stick niet makkelijk te plaatsen is.
Verder is de afstandsbediening erg gevoelig waardoor je soms 2 stappen in het menu vooruitgaat bij 1x drukken.
En er kan geen tv opgezet worden; de tv dient er of boven gehangen te worden ofwel achter geplaatst te worden.
Conclusie; echt heel mooie soundbar met mooi design en geluid, prijzig, valt in premium categorie maar dat is het zeker waard.

• Geluid
  • Veel connectie mogelijkheden
  • Ondiep

Minpunten

• Usb-poort alleen aan achterzijde
  • Gevoelige afstandsbediening

b**********@h********** 02-01-2024

Mooie soundbar met uitstekend geluid

Hele fijne soundbar met prima geluid. Het maakt het kijken naar films echt stukken beter en ook het luisteren naar muziek is echt een genot. Persoonlijk vind ik het een mooi design, maar hoor van anderen dat ze het een beetje een lompe blok vinden. Kwestie van smaak lijkt me.
Het fijne van deze soundbar is dat hij geïntegreerde woofers heeft waardoor je geen aparte subwoofer nodig hebt. Aangezien de omvang van de soundbar beperkt is, moet je dit niet zien als een complete vervanging maar een mooie balans/compromis. Wat ik wel heel positief vind is dat je de soundbar kunt uitbreiden mocht je dat willen met extra speakers en subwoofer. Je kunt dus altijd nog alle kanten uit.
Streamen van muziek vanaf je smartphone kan via Bluetooth of casten. Het configureren vind ik een beetje primitief en zou wel makkelijker mogen. Om bijvoorbeeld het streamen/casten mogelijk te maken moet je de soundbar is multi-room audio zetten. Dit doe je door twee knoppen op de afstandsbediening in een bepaalde volgorde in te drukken. Je zou verwachten anno 2024 dat dit makkelijker zou kunnen.
Uiteindelijk gaat het denk ik toch het meeste om het geluid van de soundbar en dat deze er een beetje mooi uitziet. Wat mij betreft is dat geslaagd! De gebruiksvriendelijkheid kan beter, maar als je eenmaal weet hoe het werkt is het prima lijkt me.

Pluspunten

• Geïntegreerde subwoofer
  • Uitbreidingsmogelijkheden

Minpunten

• Handleiding nodig