Samsung HT-BD8200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-BD8200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

johansturtz 21-07-2012
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

nu iets over 2 jaar helaas in het bezit van een samsung soundbar ht-bd8200 . de eerste weken helemaal in onze nopjes met het app. tot dat ook bij ons het app. zelf de keuze nam wanneer het aan wou gaan . dit probleem was na enig speuren op het web en een software update verholpen.na een jaar echter bleek dat hij de nieuwste blu ray's niet aan kon, oke weer het web op gedoken en ervaren dat een update dit zou verhelpen. netjes bij samsung naar een update gevraagt en ook gekregen ( van een medewerker zelfs toegestuurd via mail ) na deze update heeft het toestel welgeteld een nieuwe blu ray afgespeeld en toen begon de sores. het app speelde na uit gezet te zijn geweest geen enkele blu ray meer.dit gebeurde dus binnen garantie. na tel kontakt met samsung mocht ik op mijn eigen kosten het toestel opsturen, dit heb ik niet gedaan daar het een garantie geval betrof, en het door een software update gebeurd is die zij voor stelden, en omdat ik ook las op div. forum's dat echt veel app. al meerdere keren opgestuurd waren en met de zelfde storing terug gestuurd werden.toen ik dit ter sprake bracht werd ik behandeld alsof ik een enge ziekte had en werd alleen nog kort en zeer grof te woord gestaan. volgens samsung bestond er echter geen andere mogelijkheid mijn toestel bij de firma te krijgen die voor hun deze app. hersteld.na veel tel. kontakt met samsung en door de mede werkers neer gelegde verzoeken bij de klanten service het op een nette manier op te lossen waren we inmiddels buiten de garantie periode. en kreeg ik de laaste mede deling dat het alleen opgelost kon worden als de gehele kosten door mij zelf werden betaald ( dus ook de eventueel defecte onderdelen ). beste mensen ik kan u vertellen dit was het laatste product dat ik van het merk samsung gekocht heb.ik ben zelf service monteur voor 18 merken en repareer fabrieks garantie's en kan u vertellen dat als ik zo met klanten om ging ik nu mijn geld van de gemeente zou moeten gaan krijgen en niet langer van een werkgever.

mirke6 16-12-2011
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Bijna een jaar in bezit en gekocht om zijn draadloze subwoofer en strakke uitstraling ,maar helaas ,ik had deze reviews moeten geloven.Apparaat heeft rare kuren ,tuner slaat spontaan iedere 20 minuten af (nee geen sleeptimer ingesteld)C.D lade gaat niet meer open,slecht afspelen van DVD kortom, ik zou zeker verder kijken en absoluut niet vallen voor zijn uitstraling.Je kunt beter gaan voor kwaliteit ,want die ontbreekt echt bij dit apparaat.Ligt nu bij de reparateur (hoop dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg dan koop ik een fatsoenlijk apparaat).

arnolap 06-07-2011
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Inmiddels gaat deze soundbar voor de derde keer naar de reparateur. Ook ik heb dezelfde problemen als de anderen op kieskeurig; beeld knippert, laadje gaat niet of slecht open en hij gaat op de gekste tijdstippen vanzelf aan. Echt een draak van een apparaat, na deze nooit meer een Samsung. (Samsung tv's bevallen wel goed ;-) )

KenzoJ 04-07-2011

----------Update review, 4-7-2011----------
Heb de soundbar net terug van reparatie (nieuwe Blu-Ray-unit geplaatst en laatste firmware) en het lezen van Blu-Ray gaat nog moeilijk. Uiteindelijk doet ie het wel. Echter 4 weken later weer geprobeerd en hetzelfde euvel weer. Het enige mooie aan dit apparaat is de vormgeving. Ik zal dit apparaat niemand aanraden.

---------1e review, 16-3-2011----------
Mooie soundbar, echter de kwaliteit is wat minder.
Het openklappen gaat niet altijd goed. Soms blijft ie hangen of gaat ie niet meer dicht.
Heb nu ook problemen met het afspelen van een Blu-Ray. Wordt niet ondersteund meldt ie ineens. Daarvoor ging het wel goed.
EN wat betreft Jo1965 meldt, ik heb dat dus ook. Ik ga eens proberen om de tv dan uit te zetten. Heb namelijk ook een Samsung TV.
EN Jo1965, dat wat Samsung zegt over die beveiliging is niet waar. Ik heb ook WPA2-beveiliging en heb gewoon Youtube (draadloos via de USB-dongle) draaien.

Jo1965 13-03-2011
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Het geluid is prima, maar ik merk wel een verschil tussen Blu-Ray/DVD of een gewone audio CD. Ik mis een goede toonregeling of equalizer.
Qua gebruiksgemak kan er nog wel aardig wat verbeterd worden. Ik vind het onhandig dat je een heel menu door moet om zaken als subwoofer niveau of bepaalde correcties in te stellen. Het surround effect is natuurlijk minder dan van een echte surround set. Alle schijven worden goed afgespeeld, hoewel ik soms een melding 'niet ondersteund' krijg. Even de TV uit en weer aan zetten lost dit doorgaans op (TV is ook een Samsung).
Een zwak punt vind ik dat de USB host uitsluitend schijven tot een maximum van 160 GB aankan. Dat is niet meer van deze tijd. Het draadloos internet (voor o.a. youtube) krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Volgens Samsung is mijn netwerk te zwaar beveiligd (WPA2). Ik heb ook al WEP geprobeerd maar niets helpt. Aansluitmogelijkheden zijn karig.

Varamon 16-02-2011
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Ik heb het toestel nu iets meer dan een jaar. De geluidskwaliteit vind ik wel OK, maar niet spectaculair. Het toestel schakelt ook spontaan aan,dat is vooral s'nacht heel irriterend. Nu weigert hij nieuwe CD's af te spelen en bij blu ray hapert hij halverwege de film of speelt gewoon de schijf niet af. Is van gisteren terug gebracht ter herstelling, men schat dat dit ± 3 weken zal duren???? Het bedieningsgemak vind ik niet meer van deze tijd. Men kan niet een radiozender kiezen door zoals anders simpel de voorkeurnummer in te drukken, men moet geduldig op en af en het duurt enkele seconden eer de zender dan speelt, net hetzelfde voor nummers op een CD'tje. Dat ook de zendernaam niet wordt getoond vind ik niet meer van deze tijd. Al bij al buiten de vormgeving vind ik het een miskoop.

terbeek803 20-08-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Ik dit app nu 3/4 jaar in huis en alles werk perfect, zelfs de verbinding naar mijn pcdoet het prima en heb ik al veel gemak van gehad( foto's en films bekijken).
De bediening is gemakkelijk, maar je moet wel het een en ander uitproberen voor je er achter bent.Als je de juiste instellingen gedaan hebt voor het geluid klinkt deze prima.
Dit app is een aanrader.

Johan_41 26-07-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Helaas ben ik in bezit van een HT-BD8200... Ik heb de soundbar eind oktober aangeschaft en ik heb alleen maar problemen met dit apparaat. Bij het afspelen van CD's, sloegen de CD's (geen copies) over. Dus het apparaat teruggebracht. Na 5 weken de soundbar teruggekregen. Met nog steeds dezelfde storing. Dus weer teruggebracht... Na drie maanden kreeg ik bericht dat ze het defect niet konden verhelpen. Drie weken geleden heb ik een compleet nieuwe set gehad. Zaterdag een DVD gekeken en deze komt er niet meer uit....

Vandaag ga ik weer terug naar de winkel. Mijn advies: niet kopen!

MountainLeader001 31-03-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

De grootste telleurstelling in mijn leven vwb electronica aankopen

Ik heb de HT-BD 8200 via wehkamp gekregen voor mijn verjaardag. In eerste instantie was zeer blij. super gave compacte vormgeving met goed kwaliteit geluid. Virtual surround sound staat er in de specificaties. Nou daar komt dus nix van terecht. Het is mooi geluid maar zeker niet surround sound.

Ook bij mij ging hij spontaan uit zichzelf aan.

Ik heb ook de wireless adapter gekocht zodat ik ook bsetanden via mijn netwerk zou kunnen delen, dus films kijken. Dat kon alleen voor muziek maar na een onmogelijke inlog procedure die zeker automatisch niet lukt (zou eigenlijk moeten volgens de fabrikant) kom ik nog niet verder omdat ik zelf een apple imac heb. Mij word verteld: ja maar meneer wij ondersteunen apple niet. Nou dat is dus bull shit want het share protocool is hetzelfde als van een xbox. Ik kan met mijn computer bestanden delen met de aarstvijand van apple, namelijk microsoft xbox. Daarom is het een belachelijke aanfluiting dat samsung hier heel lakoniek over doet en mij niet serieus neemt.

Daarna heb ik een update uitgevoerd. sinds dien verteld meneer samsung mij bij de zelftest dat mijn netwerk niet goed functioneert terwijl er voor de update alles normaal was. Nou ik maak zelf wel uit of mijn netwerk goed functioneert. Er is echt niets bijzonders met mijn netwerk aan de hand toch doet hij het niet meer via mijn netwerk. Dus gedeelde bestanden afspelen kan niet meer sinds de update. Daarnaast kon ik ook geen updates meer uitvoeren omdat het geen contact kreeg met mijn netwerk. Updat via usb zou moeten lukken volgens het boekje. Nou ook dat is hopeloos. Oo jaa je kunt ook de firmware donwloaden, uitpakken en branden en daarna in je blueray afspelen dan zou hij moeten updaten. EEEhhhm ja vergeet alsjeblieft niet dat het dan een cd moet zijn en geen cr rw, dvd r+/-, rw of blueray moet zijn. Het kan ook enkel en alleen maar met een cd r+. Onbegrijpelijke kont verhaal dus. Maar toch waar. Laatste update uitgevoerd middels een cd r+ van de buren.

Ooo jaa meneer speel terminator salvation niet af, GI Joe lukt niet en er zijn minstens 10 recente titels die gewoon weg niet afspelen ook niet na een firmware update.

Laatste nieuwigheid was dat een splinter nieuwe BD DVD na het afspelen niet met meer er uit kwam en mijn power knopje ging knipperen van wit naar rood. Apparaat ging niet eens meer aan. Bij de videotheek heeft men door de boel rondom schoon te blazen dvd er uit gekregen. Maar mijn blue ray home cinema set doet het nog steets niet. EEhhm hij knipper heel mooi terwijl die van kluer verandert van wit naar rood naar wit dan weer rood.

Verder is het echt een enorme telleurstelling dat de customer support mij niet goed heeft geholpen en eigenlijk niet serieus neemt. ik mocht mijn apparaat naar de reparateur versturen.

Mijn HT-BD 8200 kost 800 euro verdomme. HIJ MOET HET DOEN voor die prijs. Het kan niet zo zijn dat ik voor die pijs een apparaat koop en dan ook nog op mijn eigen kosten dat apparaat ter reparatie moet gaan aanbieden omdat samsung liegt, bedriegt en te lamlendig is om een normaal functionerend apparaat te ontwerpen, testen, marktgereed te maken, introduceren en fatsoenlijke customer support te leveren.

Ik heb maar een ding hieraan toe te voegen. SAMSUNG is voor mij voorbij!!!!!!!!!!

eldo123 13-02-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Ik heb dit toestel nu ongeveer een maand. Voor mij is het de miskoop van mijn leven. Je moet al universitaire studies gedaan hebben om dit toestel juist aan te sluiten. Over de klank ben ik wel tevreden. Ik som even de problemen op, die ik met het toestel op, dat ook op een recente LCD Samsung is aangesloten. Zeer onduidelijke handleiding, de helft van opgenomen schijfjes kan niet afgespeeld worden. Het deurtje voor de DVD gaat maar automatisch toe als het goesting heeft, anders moet het met de hand toegeduwd worden. En het ergste van al, de tuner is reeds twee maal in het midden van de nacht opgesprongen terwijl ik lag te slapen. Kortweg, dit toestel bezorgt me veel ellende.

Peter Vlug 02-02-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Heb de soundbar inmiddels meer dan 3 maanden in mijn bezit. Het is er eentje uit GB, maar dat siert mij niet. Uiteraard lees ik regelmatig de reviews van andere over dit apparaat en ik moet zeggen dat ik gelukkig nergens last van heb, hoor nooit de ventilator, heb firmware 1001.7 gewoon via de USB kunnen upgraden en ik heb ook niet zo'n last dat de bastonen erg overheersen.
Ik ben tevreden over dit apparaat en hij is ook niet zo lomp(diep) als de meeste andere soundbars.
Duurzaamheid kan je pas beoordelen als je hem een aantal jaren heb, dus geen cijfer van mij.

Mo.K 15-01-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Na vele maanden, eindelijk de bestelde soundbar kunnen ontvangen. De vormgeving ziet er erg mooi uit en past qua kleurstelling precies bij mijn 7020 Samsung tv. Even een rustig een ochtendje uitproberen en testen en alles ingesteld zoals gewenst.
Het geluid vind ik goed en ruimtelijk bij een Blu Ray disk. Mensen die geluid uit achterspeakers willen raad ik aan een 5.1 of 7.1 set te kopen. Radio en CDees prima.
De mogelijkheden zijn voor mij meer dan voldoende, hardeschijf, max. 160gb, aangesloten en mijn muziek en foto’s zijn direct te beluisteren of te zien. Tv gaat na verloop van tijd een screensaver starten( bij muziek).
Ik gebruik voor mijn tv en soundbar(allen Samsung) slechts 1 afstandsbediening en dit werkt prima. Internet nog niet geprobeerd omdat ik dat al op de TV heb via een dongel.
Vormgeving is erg fraai en staat mooi strak onder de tv die aan de muur is bevestigd.
Duurzaamheid is nog niet in te vullen. Lijkt me ook moeilijk om een recent review te geven terwijl we toch van een duurzaamheid van minimaal 5 jaar uit mogen gaan.
Kritische noot is inderdaad de ventilator die na verloop van tijd hoorbaar is, iemand nog een tip hiervoor? Tot nu toe alle( ongeveer 30) disc geaccepteerd. Mag er van uitgaan dat Samsung een softwarematige oplossing gaat vinden want dit moet goed gaan komen(- punt). Jammer dat RDS er niet op zit, maar dit wist ik.
Voor wie een alles in 1 systeem wil is dit een mooie set.
Geluidskwaliteit 7 (puntje er af voor de ventilator)

Schaafsma34 11-01-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Ik heb al eerder wat vragen geplaatst, maar nu ik het apparaat enige maanden in bezit heb, kan ik een goede beoordeling geven.

Ik ben echt teleurgesteld in de BD8200. Vooral de koelventilator maakt relatief erg veel lawaai. Voor jongelui die housemuziek draaien zal dit geen probleem zijn, maar als je radio 1 wilt luisteren of je houdt niet zo van erg harde muziek, hoor je het irritante geluid van de ventilator er duidelijk bovenuit. Dit is ook de reden dat ik het geluid van de TV niet via de soundbar laat lopen, terwijl dit wel de bedoeling was. (dure optische kabel voor niets aangeschaft:-(

De problemen met de firmware heb ik ook. Nieuwe Blue Ray DVD's speelt hij niet af, terwijl ze wel op een andere Blue Ray speler kunnen worden afgespeeld.

Ook zit er een groot verschil in geluidsniveau van DVD's en radio en MP3 speler, waardoor je bij het schakelen tussen de verschillende functies een enorm verschil hebt.

Kortom niet aan beginnen.

pwhooftman 24-11-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Na jaren werd ik m'n 5.1 set met alle speakers en kabels een beetje zat, en viel ik voor de sobere, opgeruimde uitstraling van de BD-8200 soundbar onder m'n LE46B750 Samsung TV.

Of jij tevreden zal zijn met deze soundbar hangt erg af van wat je zoekt.

Wil je échte surround effecten tijdens het film kijken, koop deze soundbar dan niet. Een Aldi 5.1 setje geeft meer surround effect.

Ook zijn de mogelijkheden erg beperkt voor de prijs: geen toonregeling (!) maar slechts enkele matige virtual surround instellingen, een beperkt aantal aansluitingen (je kan geen externe DVD speler/mediaplayer via de soundbar aan de TV koppelen,), geen DLNA maar alleen een gesharede map vanaf de PC, een beperkt regelbare subwoofer, geen display indicatie voor RDS, soort source (DTS o.id.).

Maar, veel wordt goedgemaakt door de uitstraling en het feit dat de soundbar wél gewoon lekker muziek speelt (met de subwoofer op -6db en niet in de hoek, anders veel te veel bass). Ook de bediening op de soundbar zelf is erg fijn; je zou er haast de afstandsbediening voor laten liggen. Hou er wel rekening mee dat de CD/DVD er aan de bovenkant ingaat, en de soundbar dus niet pal onder een dikkere LCD TV kan hangen.

Mijn Soundbar en TV zijn via ANYNET gekoppeld. Het ene moment is dat handig (laadt een DVD in en de TV gaat automatisch aan en naar de juiste source), een andere keer is dat lastig (de TV gaat ook aan bij een muziek CD, en zet je de TV dan weer uit, dan gaat de soundbar ook uit).

Dus, is de prijs geen bezwaar en heb je geen hoge eisen aan tierelantijnen (en je hebt al een Samsung LCD waar deze mooi bij past), dan is het een goede keus.

Kom je vanaf een goede 5.1 set, en verwacht je evenveel power, dan zul je teleurgesteld zijn.

Dicky1978 01-11-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Apparaat voor mijn ouders besteld en bij aflevering direkt geinstaleerd.

Wist niet wat ik er van moest verwachten maar het viel mij alles mee.

Heb meerdere dvd's geprobeerd met verschillende geluidsignalen.

Kan niet anders zeggen dat er goed geluid uit komt. Dit geldt ook voor de woofer. Heb het goed getest en knalt er over.

Het enige minpuntje is dat er geen RDS opzit. Best jammer voor zo'n kompleet apparaat. Ook aangezien de prijs best hoog is. Het is wel een mooi model. Erg slank.

Bij aanschaf van een dergelijk 2.1 apparaat moet je natuurlijk altijd in je achterhoofd houden dat het een simulatie is van 5.1

Als je weinig ruimte hebt, niet zoveel speakers kwijt kan of je wil geen draden dan is dit de oplossing.

Duurzaamheid niet ingevuld want dat moet zich nog bewijzen.

Leon73 05-10-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD8200

Nu een paar dagen deze Soundbar in bezit. Ik heb de UK-versie ontvangen, dus met Engelse stekkers. Gelukkig zaten er ook Euro-stekker verloopjes bij. Wel is de handleiding alleen in het Engels.

De soundbar wordt geleverd met een ophangsysteem, dit zijn twee metalen schijfjes die je aan de muur kan schroeven en twee die aan de soundbar zitten. Daarbij is een kunststof mal bijgeleverd, waarmee je makkelijk de gaatjes op de muur kunt aftekenen.

Ik heb mijn TV (ook Samsung, met AnyNet+) via HDMI en Optical aangesloten. HDMI voor communicatie tussen beide en beeld naar de TV, Optical voor audio van TV naar Soundbar. Daarnaast een stroomkabel, LAN (Ethernet) en Kabel (voor de radio, FM, 15 zenders, helaas geen RDS).

De wireless subwoofer wordt direct vanuit de verpakking en na aansluiten (alleen stroom dus) direct herkend en gekoppeld met het systeem.

De bediening van het systeem gaat via touch-buttons bovenop het spelerdeel (middenin). Daar zit de power, function, skipback, stop, play/pauze, skipfwd, eject. Voorop zitten volume + en -. En natuurlijk de afstandbediening met programmeerbare bediening voor een TV (Samsung TV standaard ingesteld).

De cd/dvd/blu-ray disks laden van bovenaf in de speler in een sleuf (automatisch). Het middendeel kantelt hiervoor een stukje naar voren.

De kwaliteit van afspelen van DVD is prima. Ik heb nog geen Blu-ray disks bekeken helaas. Wel valt me op dat DVD standaard in 720 x 576 px wordt doorgegeven aan de TV, dus de TV doet aan de upscaling, niet de speler. Misschien is dit nog in te stellen.

Het afspelen vanaf USB (aansluiting aan de zijkant, voor audio, video of foto) wat ondersteund zou moeten zijn, is me nog niet gelukt. Wel heb ik audio vanaf mijn iPod met de bijgeleverde cradle afgespeeld (aansluiting aan de zijkant, dus makkelijk aansluiten).

De geluidskwaliteit is goed, maar houdt niet over. Een DVD heb ik nu afgespeeld met normaal volume rond 25-30, met een max van het systeem van 50. De subwoofer is in sommige scenes (dreigende muziek...) erg aanwezig, in andere scenes klinkt het normaal. Ik heb nog geen duidelijk virtual surround gehoord, maar misschien ook omdat ik niet recht voor het syteem zit.

Het belangrijkste voordeel van dit systeem is dat alle functies in een apparaat zitten, zonder speakersnoeren door het huis. Aangezien de TV en soundbar aan een muur van de trapkast hangt, kunnen daarachter alle kabels weggewerkt worden.