De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-A3000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Tonny 22-01-2024

Matige geluidsweergave.

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Omdat ik zeer tevreden ben over mijn Sony koptelefoon en ook het geluid van mijn Sony Brava TV, waren mijn verwachtingen voor deze Sony HT-A3000 soundbar hoog.
Jammer genoeg heeft hij dat niet waar kunnen maken.
Niet alleen kwam de surround sound niet goed over als we een film keken of muziek luisterde via Spotify, ook klonk het muziek zeer blikkerig en miste we een goede bas.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Surround geluid viel tegen
  • Geen goede bas geluid
  • Met muziek soms een blikkerig geluid.

Chanel 10-01-2024

Hele fijne bedienbare soundbar

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Ik ben heel blij met deze soundbar. Hij geeft super helder geluid en ook een hele goede bass. Je hebt bepaalde standen waardoor die de stemmen of de bass accentueerd. Waardoor je dus savonds minder bass hebt of overdag juist meer bass.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Opties om stemmen en bass aan te passen

Nikhil 08-01-2024

Good soundbar with surround sound but less bass

Good soundbar with surround sound but less bass

I think this sound bar is really great for the price point!
It is easy to set up and the sound without the rear speakers is really good and the speech intelligibility is also great, when you add the rear speakers, I think you have a really exceptional sound experience!
Everything is very easy to set up and the room measurement is also self-explanatory!
I'm really satisfied and movies or series are now even more fun.

I especially like the surround sound effect which quite nice with 3.1 channel setup along with some nice features like integration with Alexa, cast using inbuild Chromecast. Also the 360 degree sorrond sound needs the subscription on some apps but it comes with a free 365 day trail.

Pros:
Clear and concise sound
The voice button on the remote is a nice addition
Nice surround sound with the 3.1 channel setup
App support along with Alexa add on

Cons:
Bass is not upto mark
360 sound effect only with few apps

Pluspunten

• Clear and concise sound
  • The voice button on the remote is a nice addition
  • Nice surround sound with the 3.1 channel setup
  • App support along with Alexa add on

Minpunten

• Bass is not upto mark
  • 360 sound effect only with few apps

Nico1969 04-01-2024

Mooie desing goed geluid

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Tijdje in gebruik en naar mate ik er meer mee aan de slag ging beviel hij steeds beter.
Geluid viel in het begin erg tegen maar de extra opties die erbij zitten que instellingen voor het geluid maken veel goed.
Het is even zoeken maar dan heb je ook wat.
Ben er redelijk tevreden mee. Alleen jammer dat je een extra subwoofer moet kopen om net dat beetje extra geluid te krijgen.
Optioneel zijn apparte rear speaker erbij te kopen.

Pluspunten

• design

Minpunten

• subwoofer extra erbij kopen

Linda 06-12-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Als eerste viel op dat de soundbar makkelijk te installeren is. De soundbar ziet er strak uit en past goed onder de televisie. Qua geluid voldoet de soundbar zeker; je kunt de soundbar op verschillende standen zetten door middel van de afstandsbediening die erbij zit. Hier hebben we even mee gespeeld en het is verbazingwekkend wat een verschillend soort geluid eruit komt. Je hoort het verschil pas echt goed als je de soundbar even uit zet en het geluid van de televisie weer hoort. Het enige wat wij missen is een subwoofer, maar wellicht dat wij deze nog los aanschaffen. Ik raad het product aan!

Pluspunten

• Mooi geluid

Minpunten

• Extra subwoofer nodig

i*********@g******** 29-11-2022

Mooie soundbar met volle sound

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Deze soundbar heeft me erg verrast. De soundbar was goed verpakt, met duidelijke instructies. Het aansluiten was echt super makkelijk en al snel had ik alles voor elkaar, terwijl ik niet echt handig ben en hier dus een beetje tegenop zag. De soundbar klinkt goed, alleen moet deze wel wat harder staan voor een goede surround ervaring. Ik denk dat het met een extra subwoofer en twee achterspeakers nog vetter klinkt maar ben tot nu toe erg tevreden! Gesprekken zijn helder en goed te volgen, maar ook muziek afspelen klinkt super! Het enige waarbij ik de soundbar iets minder vond, was bij F1 kijken. Hierbij hoorde je steeds een laag gebrom waardoor je ging twijfelen of dit geluid in huis was, of de buren raar geluid maakten. Ik vind het ook jammer dat je zelf niet uitgebreid de balans kan instellen. Verder heel blij mee!

Pluspunten

• gemak
  • geluid
  • uitbreidingsmogelijkheden

Minpunten

• geluid bij F1 niet mooi
  • niet veel zelf in te stellen/aan te passen

Ruben 24-11-2022

Prima soundbar!

Geschreven voor: Sony HT-A3000

De soundbar werkt goed en is gemakkelijk aan te sluiten en in te stellen. Hij gaat aan als de tv aan gaat, en gaat weer uit als ik de tv afsluit. Klein nadeel is wel, dat als ik de tv of soundbar MUTE, deze na enkele seconden het geluid weer aan zetten. Heb daar nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Het geluid is mooi en is uit te bereiden met extra boxen en een subwoofer, waardoor je een 360 surround geluid krijgt.

De aansluitingen zitten wel op een net wat vreemde plek, maar dat geeft bij mij geen problemen. Ik ben er tevreden mee!

Pluspunten

• Geluid
  • Uit te bereiden

Minpunten

• MUTEN werkt niet goed

Productreporter 23-11-2022

Zuiver geluid en zeer makkelijk te installeren.

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Een aantal weken testen wij de Sony HT-A3000. In de doos zit alles om je soundbar te kunnen installeren. Door de gemakkelijke handleiding zou iedereen door goed te lezen de soundbar kunnen aansluiten. Nadat je hem hebt aangesloten kun je echt aan de slag! De demo was al veel belovend, maar als je een film liefhebber bent zoals ik en als je dan een goede actie film op zet word je heel blij van de soundbar. Het geluid is heel zuiver! Zonder dat je hem helemaal instel heb je al een heel goed geluid. Daardoor is de soundbar echt heel gebruiksvriendelijk en voor iedereen geschikt. Als ik aan het gamen ben speel ik vooral shooter games. Dan zijn details heel belangrijk en die hoor je dan ook echt heel goed. Bij een explosie lijkt het net of het voor je gebeurd. Als je echt de ultieme ervaring wil moet je wel achter speakers en de subwoofer aanschaffen, maar alleen de soundbar is ook echt al een hele mooie toevoeging. Ik ben dus blij verrast en ga er nog veel plezier aan hebben.

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • Dolby Atmos
  • Makkelijk te installeren
  • AirPlay 2
  • Spotifyconnect

vera-t 23-11-2022
  • Product gekregen

Mooi geluid met slechts een soundbar

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Ik ben onlangs verhuisd en mijn 10 jaar oude homecinemaset leverde niet meer de kwaliteit die ik gewend was. Alles klonk erg hol en als iemand aan het praten was zonder ondertiteling kon ik het om die reden soms niet eens verstaan. Wat een verademing is de A3000! Ik heb nu slechts één soundbar (dus neemt minder ruimte in beslag dan mijn vorige) en het geluid is echt 100 keer beter. Mooie bass en kraakhelder geluid. Ik ga nog even door met testen. Voor ik het systeem aangesloten had overwoog ik om nog twee losse speakers aan te schaffen voor achter de bank, maar nu begin ik te twijfelen omdat die ene soundbar al mooi geluid geeft. De meegeleverde ACR HDMI kabel werkte bij mij niet, dus ik heb het geluid alsnog via een andere kabel aangesloten.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• ACR HDMI werkt niet

Leo Logister 22-11-2022

Mooie aanvulling op de TV.

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Deze soundbar is toch wel een welkome aanvulling bij de tv. Geluid is mooi vol en helder. Aansluiten gaat vlot en de soundbar schakelt vanzelf in en uit met de tv. Spotify en Chromecast werken ook lekker, hoewel ik deze soundbar niet snel enkel voor muziek zal gebruiken. Wil je nèt die betere tv ervaring, dan is de HT-A3000 een goede keuze.

Pluspunten

• eenvoudig aansluiten
  • mooi geluid
  • Genoeg mogelijkheden

Roy 22-11-2022

Veel mogelijkheden, matig geluid

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Soundbar met veel mogelijkheden, waaronder ingebouwde chromecast en spotify Connect wat prima werkt. De soundbar heeft een prima subwoofer ingebouwd maar is nog verder uit te breiden met een losse subwoofer en achterspeakers. Helaas blijft de geluidskwaliteit in vergelijking met een oude Sonos Playbar ver achter.

Prijs/kwaliteit verhouding vind ik uit verhouding.

Pluspunten

• HDMI Arc
  • Chromecast
  • Goede subwoofer

Minpunten

• Gekke plek aansluitingen
  • Matig geluid

Lizadehey 22-11-2022

Sony Soundbar

Sony HT-A3000

Nadat ik een film had gezien bij een vriend die een soundbar heeft wist ik dat ik er ook een wilde hebben voor thuis. Voorheen dacht ik namelijk dat het geluid uit mijn televisie prima was maar het verschil is enorm. Omdat ik zelf een Sony televisie heb ging mijn voorkeur uit naar een Sony soundbar.

Toen de soundbar binnen kwam heb ik deze gelijk aangesloten. In de doos zat een gebruiksvriendelijke handleiding waardoor aansluiten op de televisie erg makkelijk was. Na het aansluiten van de HDMI kabel en de voedingskabel werden alle vervolg stappen doorgenomen op de televisie. Aan het einde van het aansluiten kon je een demo afspelen en wat een geluid!

Het design van de soundbar is erg strak en valt qua formaat niet teveel op onder de televisie.

Vervolgens heb ik de soundbar getest in diverse situaties namelijk een film en een serie kijken en een spelletje op de Playstation 5. In elke situatie was het geluid erg helder.

Bij de soundbar zit een afstandsbediening waarbij de handleiding erg van pas kwam omdat er veel mogelijkheden zijn om het geluid naar wens aan te passen. Mijn eerst ervaring is dus erg goed maar er is nog veel meer te ontdekken denk ik zo!

Pluspunten

• Strak design
  • Prachtig bioscoopgeluid

Minpunten

• Prijzig in aanschaf

c************@g******** 21-11-2022

Middelmatig geluid indien solo gebruikt

Geschreven voor: Sony HT-A3000

De speaker van Sony is ongeveer 1 meter lang en makkelijk aan te sluiten op je tv systeem. Het heeft een slank design en is mooi onder je televisie als je televisie aan de muur hangt. Dit is bij mij niet het geval waardoor hij voor de tv staat en ik de tv niet meer makkelijk aan/uit kan doen. Het geluid valt mij echter tegen, de speaker werkt waarschijnlijk beter indien er een Dolby surround systeem op aangesloten is. Het geluid van de tv is nu minder intens dan wanneer ik de speaker van de televisie gebruik.

Pluspunten

Minpunten

• Niet zo helder geluid

Peter 21-11-2022

Veel bas uit een kleine verpakking

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Mooie, neutrale soundbar om te zien. Klein, wat slecht leesbaar display aan de voorkant.
Goed voorzien van connectiviteitsopties en kan dolby atmos geluid aan. De virtual surroud engine geeft wel wat extra geluidshoogte aan de voorkant, maar voor surround geluid heb je waarschijnlijk toch echt de achterluidsprekers nodig. Het geluid is beter dan van de TV, maar niet duidelijk beter dan mijn oude soundbar met losse subwoofer. Voor lagere geluidsnivo's is de bas prima en zelfs licht overheersend, maar gelukkig kan deze makkelijk wat minder nadrukkelijk worden ingesteld. Bij hogere geluidsnivo's zijn de bascapaciteiten natuurlijk beperkt door de grootte van de bar.

Pluspunten

• Neutraal design
  • Veel connectiviteitsopties

Minpunten

• Goed geluid, maar niet geweldig
  • Geen surround ervaring zonder achterluidsprekers

Dammert 21-11-2022
Geschreven voor: Sony HT-A3000

Sony introduceert de HT-A3000 soundbar voor meeslepend geluid voor film en muziek. Dat klinkt mij als muziek in de oren. Tijd om deze eens grondig te gaan testen.

𝗨𝗶𝘁𝗽𝗮𝗸 𝗽𝗮𝗿𝘁𝘆
Vol verwachting klopt mijn hart.

De doos van de HT-A3000 bevat:

- 1x HT-A3000 Soundbar
- 1x Afstandsbediening
- 2x AAA batterijen voor de afstandsbediening.
- 2x dik pak handleidingen (why?)
- 1x Stroomkabel,
- 1x Audiokabel
- 1x HDMI kabel

Fijn dat de HDMI kabel al is bijgevoegd, de site van allekabels.nl kan weer dicht.

𝗗𝗲𝘀𝗶𝗴𝗻
Sony is de koning van de zwarte plastic doos. En dat bedoel ik op een goede manier. Ze vallen mooi voor of onder je tv want je kunt ze beter horen dan zien.
Bij mij valt de soundbar precies voor de infrarood (IR) ontvanger van mijn LG Oled. Daar hebben ze bij Sony iets op bedacht. De A3000 is namelijk uitgerust
met zijn eigen IR-repeaters. Erg fijn want nu hoef ik niet elke keer mijn afstandsbediening ver boven mijn hoofd te zwaaien om de TV te bedienen. Let op:
dit moet je nog wel even activeren in het menu.

Bovenop vind je een aantal knoppen: power, Dolby Atmos demo, Bluetooth, 360 reality demo en harder en zachter. Die demo knoppen hadden van mij achterwege
gelaten kunnen worden.

𝗜𝗻𝘀𝘁𝗮𝗹𝗹𝗲𝗿𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝘀𝗼𝘂𝗻𝗱𝗯𝗮𝗿
De installatie is eigenlijk een kwestie van plug & play. Stroomkabel erin, HDMI kabel in de HDMI arc poort en je kunt alles instellen via de interface op
je televisie. Om de kabels aan te sluiten zijn er aan de achterkant twee uitsparingen, alleen zitten de ingangen binnenin aan de zijkant ipv dat ze direct
naar achter wijzen. Hierdoor komen je kabels helemaal in een hoek te staan, niet heel handig.

Hier lopen we ook gelijk tegen het eerst minpunt aan, er is geen geen HDMI input. Je kunt dus niet je Blue-ray speler, externe mini pc of X-box direct op je
soundbar aansluiten.

𝗛𝗲𝘁 𝗴𝗲𝗹𝘂𝗶𝗱
That is the million dollar question. Het gaat uiteindelijk allemaal om het geluid.

𝗙𝗶𝗹𝗺𝘀 & 𝘀𝗲𝗿𝗶𝗲𝘀
Het geluid voor films en series was erg goed. Met de knop 'sound field' op de afstandsbedeining werd het geluid een stuk levendiger en klinken de dialogen
helder en zijn ze duidelijk te verstaan. Helaas ervaar je niet het gevoel in je onderbuik als de T-Rex van Jurrasic Park voorbij komt lopen.

Dolby Atmos klinkt ook best goed, maar is niet die cinematische ervaring die je ziet in de trailer van de soundbar. Die ervaar je alleen als je een extra
subwoofer en speakers aanschaft. Ik moest het volume soms wel boven de 70% zetten om het geluid goed te ervaren.

𝗠𝘂𝘇𝗶𝗲𝗸
Erg handig is het feit dat je Spotify en Soundcloud direct kan streamen via de chromecast optie. Alleen komt hier mijn tweede minpunt, hoewel het geluid voor
series en films goed is, laat het bij het afspelen van muziek toch echt wel wat te wensen over. Spotify klinkt een beetje blikkerig en de bass overheerst hier.
Muziek heb ik getest tussen mijn Teufel en Sony. Voor het beluisteren van muziek laat de Sony hier enkele steekjes vallen. De muziek komt hier helaas niet tot
leven.

Voor het beluisteren van muziek mis ik hier echt een equaliser tool. Ik heb een dag lopen spelen met de verschillende setting van zowel de soundbar als de
instellingen van mijn LG tv. Maar een equaliser panel of een drietal settings voor muziek zou geen overbodige luxe zijn.

𝗖𝗼𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝗲
Het design, de instellingen en het gluid voor films en series zijn ruim voldoende. En laten we eerlijk zijn, daar is een soundbar voor. Voor de echte muziek
puristen zal die toch wat tegenvallen. In mijn ogen komt de hele immersive sound experience pas echt tot zijn recht met de aanschaf van een extra subwoofer
en speakers. Maar dan heb je het ook gelijk over een heel ander prijskaartje. Ik heb ook niet zo snel een manier gevonden om mijn huidige subwoofer op de Sony
Soundbar aan te sluiten.

Mogelijk komt grote broer HT-A5000 beter tot zijn recht in mijn huiskamer.

Ben jij op zoek naar een veelzijdige soundbar die makkelijk te installeren is, plus een uitgebreide smart home compatibiliteit heeft en je bent niet die
muziek purist die graag in EQ-instellingen duikt, dan is de A3000 mogelijk een goede aankoop. Wil je meer uit je soundbar halen, dan zou ik toch kijken voor de
HT-A5000.

Pluspunten

• Spotify connect
  • Ingebouwde chromecast
  • Ingebouwde subwoofers
  • Uit te breiden met subwoofer + achterspeakers

Minpunten

• Geen HDMI ingang
  • Geluid valt tegen bij muziek
  • Aansluiting op gek plek
  • Geen EQ panel

Miezzel 21-11-2022

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Ja hij staat mooi onder je TV en hij geeft mooi geluid. Hij is ook erg gebruiksvriendelijk. Weinig instellingsopties, wat ik zelf heel erg fijn vind. Ik heb namelijk geen verstand van geluid dus ik weet dan ook niet hoe ik dat allemaal in moet stellen. Ik vind het fijn als het het 'gewoon doet'. De kinderen vinden het ideaal om via Bluetooth spotify te luisten of zelfs (tegen mijn wil haha) het geluid van de spelletjes die ze op de tablet spelen te laten lopen via de soundbar. De 'voice-optie' vind ik ook erg fijn, soms is het met alle geluiden in huis zo moeilijk om de stemmen goed te verstaan op televisie zodat je 'm alsmaar harder gaat zetten....maar daar worden de stemmen niet altijd duidelijker van, met deze soundbar zeker wel!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Mooi
  • goed geluid

Daankins 21-11-2022

Super geluid, onnodige extra's

Geschreven voor: Sony HT-A3000

De Sony HT-A3000 soundbar oogt zeer strak. Qua design is er niet veel bijzonders mee gedaan, maar uiteindelijk gaat het ook om het geluid dat er uit komt. En dat geluid is van zeer goede kwaliteit! Loepzuiver en vol. Dankzij de Sound Field functie lijkt het geluid van dichtbij te komen ook al plaats je de soundbar ver van je af. Paradepaardje van deze soundbar is dat hij in combinatie met achter speakers 360 Spatial Sound Mapping kan creëren. Zonder deze los te bestellen achter speakers gaat dit echter niet. Draadloos is de speaker goed te verbinden met tv en computer. Bedraad is het naar mijn ervaring lastiger wanneer je met een "oudere" tv werkt of een computerscherm. Het nut van de ingebouwde chromecast heb ik nog niet kunnen vinden. Dit omdat je deze alleen kan gebruiken voor het afspelen van muziek via bijvoorbeeld Spotify, wat dan vanaf je computer of mobiel gedaan moet worden. Deze kan je ook gewoon met bluetooth verbinden met de soundbar waardoor de chromecast in de bar niet nodig is. Al met al heeft de Sony HT-3000 soundbar dus een aantal "technische foefjes" die niet heel veel toevoegen naar mijn mening, maar de geweldige geluidskwaliteit is echt om over naar huis te schrijven! Ik ben dan ook zeker blij met deze soundbar.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Vol geluid
  • Goede bluetooth connectie

Minpunten

• 360 sound mapping alleen met extra achter speakers
  • Moeilijk te verbinden met oudere tv/computerscherm

Pr3d4tor 20-11-2022

Super prima product!

Geschreven voor: Sony HT-A3000

Super prima soundbar! Deze soundbar heeft een meer duidelijke geluid dan andere geluids apparaten! Het Dolby Atmos en 360 Reality audio technologieën maken deze soundbar uniek!

Pluspunten

• duidelijke geluid
  • unieke geluids ervaring

Minpunten

• Alleen bluetooth koppeling met een computer