De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL BAR 800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

l********@g******** 12-01-2024
Geschreven voor: JBL BAR 800

We zijn heel erg blij met de soundbar die we mochten testen voor review.nl. Het is een fijn formaat die in verhouding is met de grootte van onze televisie. Verder heeft het een mooi design dat niet misstaat in de woonkamer. De speaker hebben wij niet opgehangen, maar dat is wel mogelijk.

De soundbar laadt bij ons altijd op, want we hebben hem standaard in het stopcontact. Hij gaat anders relatief snel leeg. Dat is voor ons niet echt een nadeel, maar dat kan het voor anderen misschien wel zijn.

De soundbar was heel gemakkelijk aan te sluiten, waardoor we er snel van konden genieten. Normaal gesproken lukt ons dat niet snel zonder hulp dus dat zegt misschien ook genoeg.
Het geluid is mooi helder. Als je een film kijkt, lijkt het geluid overal vandaan te komen.

b*********@l****** 10-01-2024

Mooi geluid!

Geschreven voor: JBL BAR 800

Wij mochten de JBL 800 soundbar testen. Zelf hebben we een LG 5.1 systeem. Laat ik beginnen om te zeggen dat het geluid geweldig is! We luisteren thuis veel muziek en hiervoor is de box echt geweldig en heeft die een heerlijke bass. Wij speelden dit af via de bluetooth functie. Boxen voelen als zeer degelijk aan en zijn mooi afgewerkt. Je kon de speaker ook aan de muur hangen maar hier vind ik hem niet mooi, aangezien die plat en diep is qua afmetingen. Voor tv en films was het geluid ook erg mooi, al moet je de bass bij een praatprogramma wel op de laagste stand zetten, anders is de bass te overheersend. Wij hadden de box via een optische kabel aangesloten. Nadeel vond ik dat ik de volume regeling niet kon bedienen met de afstandsbediening van mijn televisie. Ik moest dus altijd 2 afstandsbedieningen gebruiken, wat voor mij eigenlijk een afknapper is. Later ook nog geprobeerd of dit wel kon als hij via de hdmi was aangesloten maar had ik hetzelfde probleem. Mijn televisie is ongeveer 5 jaar oud dus daar zou het niet aan moeten liggen. Wel fijn dat de boxen aangingen als ik de tv starte.

Pluspunten

• Geweldige bass
  • Zuiver geluid
  • Degelijk product

Minpunten

• Niet te bedienen met afstandsbediening tv

Peter Salverda 09-01-2024

Prachtig geluid uit een mooi vormgegeven soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 800

De afgelopen weken heb ik de JBL BAR 800 soundbar mogen testen. Een mooi vormgegeven apparaat, wat meteen klasse uitstraalt. Er zitten losse boxen bij, die je naast je neer kan zetten. De boxen kan je opladen door ze aan de zijkant van de soundbar te bevestigen, maar je kan ze ook met USB-C kabels in het stopcontact houden, waardoor ze niet meer steeds apart opgeladen hoeven te worden. De boxen zijn namelijk redelijk snel leeg en dat is dan ook meteen het enige minpunt aan deze mooie soundbar. De installatie is zeer eenvoudig, doordat je via de app de communicatie en positie van de boxen automatisch kan kalibreren. De subwoofer is wel redelijk groot, staat op pootjes en is makkelijk in de app aan te passen. Er zit een afstandsbediening bij, maar ook deze zit in de app, dus de bijbehorende app is zeer compleet. Het geluid is fantastisch, dit komt mede door de Dolby Atmos. Hierdoor is het soms net of je in de bioscoop of in een concertzaal zit, omdat je het geluid rondom je hoort. Helaas is Dolby Atmos of ruimtelijke audio nog niet overal beschikbaar, maar dit gaat waarschijnlijk wel uitgebreid worden. Ook zonder Dolby Atmos krijg je al een fantastisch geluid. Na het testen van deze soundbar, ben ik helemaal om en wil ik er zelf ook één aan gaan schaffen.

Pluspunten

• Geluid
  • Losse boxen
  • Vormgeving
  • Bediening
  • Installatie

Minpunten

• Boxen snel leeg
  • Grote subwoofer

Bessie 08-01-2024

Subtiel design, mooi en krachtig geluid.

Geschreven voor: JBL BAR 800

Ik ben/was al enige tijd opzoek naar een andere soundbar en ik ben in de gelukkige omstandigheid gekomen om de JBL Bar 800 te mogen testen. De soundbar was goed verpakt en eigenlijk vrij snel klaar voor eerste gebruik. De slanke vormgeving past naadloos bij elk interieur, en de bouwkwaliteit straalt duurzaamheid uit. Ik vind het een mooi strak design.
Er komt mooi en krachtig geluid uit de JBL Bar 800 set. Met 300 watt vermogen levert deze soundbar een heerlijk geluid, waardoor je echt in de films en muziek wordt gezogen. De basrespons is diep en meeslepend, waardoor explosies en lage tonen indrukwekkend tot hun recht komen. De losse boxjes zijn overal makkelijk te plaatsen omdat ze draadloos zijn, dit scheelt weer een netwerk aan draden. Een van de belangrijkere aspecten van de JBL Bar 800 is de Dolby Atmos-ondersteuning, die een meerdimensionale luisterervaring biedt. Het geluid lijkt van alle kanten te komen. Ikzelf had echter meer surround effect had verwacht en vindt de losse speakers wat aan de zachte kant op maximaal volume. Maar dit kan uiteraard een zeer persoonlijke ervaring zijn. Het is alsnog een echte verbetering van het stereo effect.
Je kan het geluid aanpassen aan de ruimte in je huis doormiddel van een kalibratie knop, hierdoor waan je je net in de bioscoop.
De set is te bedienen middels een afstandsbediening en via de app. De app is niet voor iedereen even gebruiksvriendelijk maar je kunt eraan wennen. De soundbar is ook uitgerust met goede en gebruiksvriendelijke connectiviteitsmogelijkheden, waaronder Bluetooth, HDMI ARC en optische ingangen. Dit maakt het eenvoudig om verschillende apparaten aan te sluiten, zoals je tv, Blu-ray-speler of gameconsole. De draadloze verbindingsopties voegen flexibiliteit toe aan het gebruik, zodat je moeiteloos muziek kunt streamen vanaf je smartphone of tablet.
Een minpuntje vind ik echter de zeer beknopte handleiding in de doos, echter op internet heb ik gelukkig een veel uitgebreidere handleiding kunnen vinden. Dus nu verder uitproberen.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden en als je deze eenmaal gebruikt hebt wil je niet snel meer terug naar je tv geluid.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Diepe bas
  • Flexibele opstelling mogelijkheden
  • Mooi Design

Minpunten

• Surround boxjes zijn vrij snel leeg
  • grootte subwoofer

Trudy 05-01-2024

Hier zit een zeer blije muziekliefhebber!

Geschreven voor: JBL BAR 800

Hier zit een zeer blije muziekliefhebber!

Het geluid van de JBL800 is mooi warm zelfs als je gewone “praat”tv kijkt.
Mijn vorige soundbar (nog maar 1 jaar oud) had geen losse boxjes en dan komt het geluid toch wat meer van voren. Deze soundbar gebruikte ik eigenlijk alleen voor concerten en muziek te luisteren daarna zette ik hem snel uit. Wat mij namelijk opvalt aan de JBL800 is dat je ook een heel mooi geluid kan maken als er gewoon gepraat wordt dus ik heb deze JBL800 wel standaard aan staan. Dit is allemaal eenvoudig aan te passen met de afstandsbediening.

Kalibreren was ook kinderspel. Sowieso ging de gehele installatie zeer eenvoudig.
Normaal gesproken lukt mij dat nooit 1,2,3 en moet ik hulp inschakelen, maar bij deze lukte het pluggen en playen binnen de kortste keren.
Op de soundbar wordt aangegeven wat je moet doen met kalibreren en deze stappen volg je gewoon stap voor stap en het werkte!

De losse boxjes zijn ideaal en daarmee creëer je een prachtig surround geluid. In het begin was ik lichtelijk teleurgesteld, want ik had meer geluid van achteren verwacht. Tijdens de installatie gaf de app het advies om de losse boxjes te draaien en toen had ik precies wat ik wilde! Zeer warm geluid wat overal vandaan lijkt te komen. Van alle kanten wordt het je makkelijk gemaakt om te installeren.

Ja, ik ben een zeer tevreden klant en kan hem iedereen aanraden!

Pluspunten

• warm geluid
  • Mooi surround geluid
  • Losse boxjes kan je overal neerzetten

Jati12 25-08-2023

Fantastische geluidskwaliteit en strak design!

Geschreven voor: JBL BAR 800

Mijn vriendin en ik waren al langere tijd opzoek naar een soundbar met een goede geluidskwaliteit. Deze JBL bar voldoet daar ruimschoots aan! Het geluid past zich aan aan de ruimte in je huis doormiddel van de calibratie knop, hierdoor waan je je net in de bioscoop. Daarnaast zijn de twee losse boxjes draadloos en daardoor kun je ze makkelijker overal in de kamer neerzetten voor de ultieme geluidservaring. De set heeft een subtiel design en past zo in elk interieur. Twee kleine minpunten zijn voor ons de grootte van de set en het feit dat de afneembare boxen relatief snel leeg zijn, maar dit weegt niet op tegen de voordelen.

Al met al is deze JBL bar een dikke aanrader!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gemakkelijk te installeren
  • Strak design

Minpunten

• Batterijduur draadloze boxjes
  • De set is groter dan verwacht

RM 22-08-2023

Fantastische surround beleving

Geschreven voor: JBL BAR 800

Een heerlijke soundbar. Ik ben iemand die een thuisbioscoop heeft op zolder en vanuit die gedachte een onopvallende no-nonsense soundbar zocht voor de woonkamer. Deze soundbar is mijn verwachtingen te boven gegaan. Ik ben overweldigd door het geluid. PureVoice is een hoorbare aanvulling op dialogen en door de los te koppelen surround speakers heb je ineens geluid dat echt overal te horen is. Dit alles met een minimale impact op de looks van je woonkamer. Klaar met de film? Hang je de surround speakers gewoon weer terug. Echt een geweldige ervaring.

Pluspunten

• compact surround
  • oplaadbare surround speakers

Minpunten

• erg stevige bas

Am1306 17-08-2023
Geschreven voor: JBL BAR 800

Ik was al enige tijd opzoek naar een soundbar. Ik wist niet precies welke goed was of waar ik op moest letten. De JBL gewoon besteld en ik dacht ik test deze gewoon uit. De soundbar was goed verpakt en eigenlijk snel klaar voor gebruik. Er komt super mooi en goed geluid uit de set. Als je deze eenmaal gebruikt hebt wil je niet meer terug naar je tv geluid. Het grootste pluspunt vind ik toch wel dat de 2 kleine boksjes voor achter je bank draadloos zijn. Ik heb een hekel aan draden overal dus dit is echt perfect! Deze 2 kleine boksjes geven super goed geluid! Je kan ze opladen door ze aan de grote soundbar te klikken. Ze zijn snel opgeladen en gaan meerdere dagen mee na opladen. Verder vindt ik het een mooi strak design. Al met al ben zijn wij er super blij mee en willen wij niets anders meer.

Pluspunten

• Draadloos
  • Mooi geluid
  • Eenmaal in gebruik wil je niet meer zonder

Minpunten

• Ruimte maken in huis
  • Karton weggooien

JLeguijt 14-08-2023

JBL Bar 800: Subtiel design, indrukwekkend geluid.

Geschreven voor: JBL BAR 800

Onlangs heb ik de JBL Bar 800 aan mijn woonkamer toegevoegd. Qua design is het een strak en modern apparaat dat subtiel opgaat in mijn interieur. Wat echter meteen opvalt, zodra je hem aanzet, is de indrukwekkende geluidskwaliteit. Met een 5.1.2 surround sound en 720 watt, geeft het een vol en rijk geluid bij zowel muziek als films.

De Dolby Atmos-ondersteuning draagt bij aan een diepere laag in de geluidsbeleving, waardoor films en series een extra dimensie krijgen. De afneembare draadloze surround speakers en de 10-inch subwoofer zorgen voor diepte in het geluid en bieden de flexibiliteit om mijn setup aan te passen aan mijn ruimte.

Voor de JBL Bar 800 heb ik ongeveer € 739,00 betaald. Gezien de geboden kwaliteit en functionaliteit vind ik dit een eerlijke prijs.

Een klein punt van feedback richting JBL: het zou mooi zijn als de afneembare speakers functioneel blijven wanneer de soundbar gemute is. Dit zou bijvoorbeeld handig zijn in een andere kamer.

Pluspunten

• Indrukwekkende geluidskwaliteit.
  • Flexibele opstelling.
  • Diepe bas.
  • Modern design.

Craenvogel92 09-08-2023

Adembenemend geluid

Geschreven voor: JBL BAR 800

Deze geluidsbalk, samen met de draadloze subwoofer, heeft echt mijn kijkervaring naar een hoger niveau getild. De ondersteuning voor Dolby Digital en Virtual Surround Sound draagt bij aan een werkelijk meeslepend geluid.

Wat me met name aansprak, was de indrukwekkende geluidskwaliteit. De dialogen komen helder over en de basweergave wordt versterkt door de subwoofer. De mogelijkheid om draadloos muziek te streamen vanaf mijn apparaten via Bluetooth is ook een pluspunt.

De installatie verliep soepel en de afstandsbediening is eenvoudig te gebruiken. Ik wil wel benadrukken dat de geluidservaring kan variëren op basis van de ruimtelijke opstelling en persoonlijke voorkeuren.

Over het algemeen ben ik van mening dat de JBL Bar 800 een solide keuze is voor iedereen die het geluid van hun tv wil verbeteren

Nick96 19-12-2022

Fijne soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 800

Vanaf het moment dat ik de soundbar uit de doos haalde, was ik onder de indruk van het uiterlijk en de bouwkwaliteit. De soundbar ziet er premium uit en voelt solide aan. Het aansluiten op mijn tv was eenvoudig en na het instellen van de audiosynchronisatie was het geluid direct verbeterd ten opzichte van mijn tv's ingebouwde speakers.

Wat ik het leukste vind aan de JBL 800 is het Dolby Atmos-geluid. Ik heb een aantal films en WK wedstrijden bekeken en een soundbar van deze kwaliteit geeft dan net wat extra's. Het geluid is lekker krachtig , en je hebt bijna het gevoel alsof je in een stadion zit.

Ook de afstandsbediening en de mogelijkheid om de soundbar met mijn stem te bedienen via Google Assistant zijn handige functies. De batterijen van de afneembare speakers gaan wel wat snel leeg, maar laden wel erg snel op!

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop van de JBL 800 soundbar. Het is zeker de moeite waard als je op zoek bent naar een krachtige en premium soundbar met goed geluid. Ik zou deze soundbar zeker aanbevelen aan anderen.

GH4401 09-12-2022

Geweldig geluid en een fantastische bass

Geschreven voor: JBL BAR 800

Ik heb desbetreffend product nu een week of 2 in bezit en ben er erg van te spreken. Het geluid is fantastisch, en de bass is 2 huizen verder nog te horen. Doordat je de uiteindes van de soundbar kunt loskoppelen en los ergens neer kunt zetten kun je overal geluid horen. Zo had ik er bijvoorbeeld een achter me neergezet, en een links van me. Hierdoor kreeg ik een echte soort bioscoop ervaring.

Ik heb maar een ding op te merken, en dat is dat de ontkoppelbare boxen vrij snel leeg zijn. Dit is het enige nadeel wat ik ervaren heb. Verder een echte aanrader!

De prijs is uiteraard aan de hoge kant, echter in vergelijking met andere soundbars is de prijs precies goed voor wat je ervoor terug krijgt.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Fantastische bass

Minpunten

• Ontkoppelbare boxen zijn vrij snel leeg