Philips XS1/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips XS1/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

JvU82 04-05-2015
Geschreven voor: Philips XS1/12 zwart

Ik gebruik de Philips XS1 nu een paar weken en ben uiterst tevreden. Door het platte design van de soundbar valt hij niet op, je hebt geen grote box meer staan. De draadloze subwoofer, die je verdekt kunt neerzetten, geeft een diep geluid. Heerlijk om hard muziek te draaien of om helemaal meegenomen te worden in een film.
De bediening spreekt voor zich en de installatie is plug & play. Je TV weet door de HDMI ARC verbinding dat de XS1 aanstaat en stuurt direct het geluid door.
Kort om, zeker aan te raden!

Thomasvv 28-04-2015
Geschreven voor: Philips XS1/12 zwart

Mooi ding dit! Het design is mooi slank en dankzij de draadloze subwoofer kan je 'm makkerlijk plaatsen. Aansluiten was simpel, ik dacht eerst dat je de subwoofer moest koppelen aan de speaker zelf, maar dat hoefde helemaal niet!

De soundbar ondersteunt HDMI ARC en dat is een uitkomst. De televisie stuurt dan audio over een HDMIkabel naar de XS1 toe als je een bron gebruikt die niet aan de balk is aangesloten. Klinkt ingewikkeld, maar is het niet!

Het geluid is goed, echt veel beter dan veel van de concurrenten die ik ook geprobeerd heb. Het is vol, ruimtelijk, maar natuurlijk niet volledig surround. Heel handig is ook dat je geluid van je smarthone of tablet kunt streamen naar het apparaat toe. Ook kan je een USB-stick er in stoppen en zo muziek afspelen.

Wat ik wel gek vond, is dat ik mijn Sonos-kastje aansloot via een analoge kabel, maar dat er in vergelijking met m'n andere Sonos-speler een minieme vertraging in zit. Die kan je heel handig corrigeren met de afstandsbediening, maar de XS1 onthoudt die niet!

Ander minpuntje vond ik dat de stroomstekkers die er bij zitten erg kort zijn. Ik kon de subwoofer zo niet echt heel makkelijk onder de bank schuiven omdat daar geen stekker zit natuurlijk. Verlengsnoer was dus nodig.

Verder ben ik echt heel erg tevreden, het is een mooi apparaat, stevig gebouwd, simpele bediening en het geluid (misschien wel het belangrijkst) is ook top!

W.v.B. 20-04-2015
Geschreven voor: Philips XS1/12 zwart

Installatie verliep erg eenvoudig en zonder problemen. Ik heb de XS1 via de ARC (Geluid komt dan via de TV) waardoor ik op de XS1 niets hoef te doen als ik een ander bron kies op de TV. Dit vind ik persoonlijk de fijnste manier. Via Bluetooth een iPad en Samsung telefoon gezocht en direct gevonden. Muziek selecteren en genieten maar. Ook de USB-stick wordt direct gezien en muziek kan worden afgespeeld. Op afstandsbediening kies je makkelijk het vorige of volgende nummer. De styling van de XS1 is dusdanig dat hij nauwelijks opvalt onder de TV,de bass-speaker staat bij mij naaste de TV kast. Het geluid van het geheel is heerlijk om naar te luisteren. Stemmen klinken voller en meer natuurlijker dan op de TV. Muziek en Films denderen (als je dat wilt) de huiskamer in. In het kort: Het is genieten....ik ben blij met mijn XS1.