Philips Cineos SoundBar DVD Home Theater

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Cineos SoundBar DVD Home Theater op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

framol40 04-10-2008

Bijna 10 mnd. in bezit. Ik ben prima tevreden over zowel de beeld- als de geluidskwaliteit. Beeld dan wel via HDMI laten lopen (1080P), via scart is het een stuk minder.
Tegenvallers:
- langzame source;
- speelt géén zelfgebrande DVD Double Layer's af
- zelfgebrande DVD-RW (met video) kan hij slecht aan, beeld in fases dan blokkerig of staat stil. Hier gebruik ik nu andere (Pioneer)DVD speler voor, die er totaal geen problemen mee heeft.
Ook problemen met audio sync, maar zag in andere review zojuist hoe op evt. te lossen (met toets op afstandbediening, dus dat moet ik nog uitzoeken.
Zeer handig is de USB ingang, voor foto's of MP3 afspelen.

Montalbano 11-07-2008

Apparaat nu een week in het bezit en gecombineerd met een Philips flat tv op de speciale voet (sts8001). Ziet er schitterend uit. Geluid is naar verwachting, gewoon goed maar niet subliem. Maar dat weet je denk ik als je kiest voor een 2.1 systeem.

Harald2008 18-05-2008

Gelijk gekocht en aangesloten met de 42pfl9703. Mooie set samen en geluid van hts8100 is prima. Alle randapparatuur aangesloten hierop (digitale tv, wii en xbox360) en resultaat perfect. Vooral vanwege design gekozen. Wat wel vervelend is is dat bij afspelen dvd vaak geluid niet synchroom loopt met het beeld. Zoals op de site beschreven kan je dit bijstellen met de audio sync, maar echt perfect wordt het hier niet door. Is hier ondertussen al een oplossing voor?

Weekers 05-05-2008

Gecombineerd met 37PFL9642 LCD TV van Philips : prachtcombinatie zowel qua geluid als beeld. Bovendien is deze soundbar even breed als dit type LCD-TV. Dus qua vormgeving is deze combinatie een plaatje. Speel de DVD Earth af en je bent overtuigd van de prestaties van deze combinatie.

roybelgie 23-04-2008

Wij hebben de HTS 8100 onder een Panasonic digital tv hangen, beiden aan de muurmet een § tal cm tussen beide.
Een pracht van een plaatje. De weergave is super en dito geluid bij afspelen van een dvd.
Een probleem, waarschijnlijk niet door het toestel, maar wij gebruiken hem ook veel om radio ontvangst op FM, en daar zijn maar enkele posten mee te ontvangen, de overige met zeer veel ruis. De meegeleverde antenne is een fijn kabeltje van ongeveer een 80 cm lang, en voldoet absolut niet om radiozenders mee te ontvangen, jammer want wij gebruiken hem het meest voor dit soort werk. Wel veel geld voor een slechte radio, dus alj deze wil kopen als radio, niet aan te raden.
Maar voor de andere functies, dubbel super!

milo2008 09-03-2008

Hallo allemaal,

Ik heb de hts8100 net aangesloten op mijn philips ambi tv en vind het geweldig strak allemaal!
Mijn tv hangt op een vogel beugel waardoor ik de originele tv voet voor de hts8100 heb gebruikt. Ziet er gelikt uit!

Echter, ben ik dan enige die er ook een fancy Ipod(touch) op wil aansluiten om het verhaal af te maken??????

Ik ben niet bepaald onhandig maar het wil me niet lukken.
De handleiding verwijst naar een HTD7001 docking systeem die niet te verkrijgen is!!!!!!!

Kan iemand mij hierin adviseren?

All the best Milo

CeesD 16-02-2008

In oktober deze Soundbar gekocht met Ambilight TV. Prachtig apparaat, past heel goed met Design Ambilight. Muziek opzicht mooi, echter wel erg veel problemen met Bass, veel te zwaar bij sommige muziek nummers, dreunt echt door de kamer heen. Van alles aan geprobeerd: Update software, andere plaats box, bass staat al op 0, andere sound instellingen, maar probleem blijft. Weet iemand een oplossing? Bij Philips kom ik niet veel verder. Wat ik ook irritant vind is dat de afstandbediening niet goed functioneert met de TV. Als ik de soundbar aanzet gaat mijn (ook Philips) TV in standby. Ook vind ik nergens een aansluiting voor een koptelefoon, jammer zou toch op een dergelijk apparaat moeten zitten! De storingen van vastlopen zoals door anderen omschreven maak ik ook mee, stekker er uit en het functioneert weer. Verder een prachtig ontwerp en idee, maar nog zeker niet volmaakt!

startrans 19-01-2008

sinds twee weken staat dit home theater -system bij ons in huis; de HTS 8100...een wereld systeem.
Hij staat via hdmi gekoppeld aan de 37pfl9732d en ik moet zeggen het geluid is verbluffend goed,en met ambisound aan is het helemaal feest, het systeem hangtin een bijpassend draaibaar meubel(sts8000)van philips en het design gaat aardig richting B&O.
was heel lang verkocht aan de HTS 9800 maar deze werd toch dusdanig afgezworen dat ik toch voor de 8100 ben gegaan, en tot nu toe absoluut geen spijt van deze keuze, hij heeft tenslotte niet voor niets de EISA award gekregen...gewoon de top in (AMBI)sound.
maar nog even dit; paats het systeem zo dicht mogelijk bij een vlakke wand/muur want dan komt geluid van dit juweel het best tot zijn recht...

Raymond1972 14-01-2008

De geluids- en beeldkwaliteit is meer dan voldoende voor dit systeem. Compact en zeer mooi om naar te kijken en te luisteren icm de 37PFL7662D/12.

Echter de installatie is een drama, de ruimte voor de kabels is te klein, de handleiding bevat erg kleine lettertjes en ik heb het idee dat eea niet volledig of onduidelijk wordt uitgelegd. Na een week studie in 3 handleidingen (TV, HTS en UPC-mediabox), internetsurfen en navragen werd het duidelijk. Ik ben geen noob maar dit had ik niet verwacht.

Als je de set-up zoals ik aan de muur wil bevestigen, dus zwevend met kabelgoten, reken dan op een berg ergenis. De TV en soundbar zijn ong. 30x door m'n handen gegaan en daar krijg je het wel benauwd van. Eind goed al goed, als het eenmaal hangt en staat dan heb je ook wat. Geen kastjes en andere rommel maar een strak design wat opgeruimd staat en ruimte bespaart.

Mijn tips: lees goed de handleidingen door, gebruik de juiste kabels, ga niet overhaast te werk .....en hou het hoofd koel. Ik ben zeer tevreden en geniet iedere avond weer van het strakke digitale beeld en geluid.

Gekos 06-01-2008

Van alle 3in1 (box)oplossingen gaf de HTS 8100 voor mij het mooiste geluid (ivm Bose, Sony). Verder is het een prachtig design die strak aan de muur precies onder de LCD TV past. Het geluid in de woonkamer is prachtig, al komt het surround sound pas bij een wat hoger volume echt goed tot zijn recht. Ik heb intussen CD's, DVD's, geluid van de TV via de HTS, mp3 muziek uit USB stick uitgeprobeerd en alles doet het goed. Het instelmenu is Nederlands en duidelijk. Verder kan hij HD DVD afspelen wat handig is voor de toekomst.
Conclusie: geweldig apparaat voor zijn doeleinden, verwacht echter geen superieur geluid ivm echt goede geluidsinstallaties (ie losse componenten) voor muziek.

Fred van Tol 01-01-2008

Ambisound HTS8100/12 gekocht en onder de Philips Ambilight 42PFL9632D gehangen en aangesloten met HDMI wat een kombinatie, zo mooi je glooft je ogen niet.
Na wat kritiek gelezen te hebben op kieskeurig wel wat gereserveerd geweest over de bediening maar niets dan lof.
Met de laatste V33 software er op is alles waar ik bang voor was kennelijk opgelost wand ik heb nergens last van.
Deze software is bij Philips zo te downloaden.
En op de nieuwe uit de winkel staat het er inmiddels op.
Geluid op CD en DVD perfect.
Sateliet ontvanger (Topfield PVR 4000) aangesloten op extern perfect geluid van de sateliet ook de radio.
DVD recorder aangesloten op extern 2 perfect geluid.
Via TV 2 het geluid van de TV ook perfect.
Eenvoudige instellingen en prima geluid.
Wel even in gedachte houden dat het kleine speakers zijn met overigens een prima subwoofer.

Ferdy Christant 05-11-2007

Heb dit apparaat nu een week in bezit. Ik ben erg tevreden over het design van het apparaat. Voor films is het geluid erg goed (zuiver, semi-surround, goede hoge en lage tonen). Voor muziek is het geluid acceptabel, niet super, maar goed genoeg naar onze smaak.

Verder is het erg gebruiksvriendelijk om te bedienen/installeren, alhoewel ook ik moeite had met de krappe aanlsuitingen. Van het bekende subwoofer probleem heb ik niks gemerkt, ook niet bij lage volumes. Sterker nog, ik heb de sub nog nooit horen zoemen. De kabel naar de sub is inderdaad erg dik, en dus niet achter een plint weg te werken.

Al met al een zeer strak apparaat met goede mogelijkheden en geluid. Ga hem aansluiten op een Philips Aurea :)

Johan1 29-10-2007

IK heb de set nu 2 maanden en ben nu toch weer wat minder happy. De afstandbediening van de hts 8100 bediend ongewild ook mijn Philips 9731D LCD TV en vice versa, volgens Philips een bekend probleem maar helaas nog niets aan te doen.Ook ik begin nu toch het lichtjes blazen van de Sub ventilator irritant te vinden. Verder heb ik maar kort van de HDMI verbinding kunnen genieten want onlangs begon het beeld groen te knipperen en werd het uiteindelijk blauw met alleen geluid.IK ben er klaar mee en probeer of de winkelier hem terug wil nemen.Voor een 2.1 set kan het geluid net door de beugel en heeft het wel veel power.De aansluitingen vind ik achterin veel te krap bemeten en je moet echt de kabels in scherpe bochten frotten.

dutch_bird 08-10-2007

Nu bijna een half jaar in het bezit van de HTS8100.

Aangesloten middels HDMI op onze Sharp 32 LCD en het beeld/geluid vinden wij prima. Natuurlijk kun je het niet vergelijken met een 5.1 set, maar daarvoor hebben hem de HTS8100 ook niet aangeschaft.

Grootse motivatie was ruimte besparing en geen kabels/boxen in de woonkamer.

Ventilator in de subwoofer is inderdaad hoorbaar, maar naar onze mening niet irritant. Wij hebben het volume bij de radio (aangesloten op HD-decoder van @home) meestal op 10 staan en dan is deze niet (meer) hoorbaar.

Het is inderdaad jammer dat de kabel van de subwoofer naar de unit relatief dik is. Hierdoor is deze moeilijk weg te werken.

In gebruik een uiterst vriendelijk apparaat.

Al met al een mooi product.

Bassie 2008 03-09-2007

Inmiddels een maand het apparaat in mijn bezit. Een geweldig geluid voor een 2.1 systeem. Problemen met het geluid van de ventilator heb ik niet. De apparatuur werkt prima. Hij hangt prachtig onder de 37 inch LCD van LG (exacte dezelfde breedte) en de HDMI aansluiting werkt prima. Mooi beeld.

A_H 01-08-2007

Ik heb exact dezelfde problemen, Bij mij werkt de digitale aansluiting in combinatie met een digitale ontvanger ook niet. De radio werkt ook bij mij meer niet dan wel. Om de haverklap meldingen van 'check antenna'. Op advies van Philips nieuwe firmware erop gezet. De check antenna meldingen zijn nu verdwenen maar de digitale ingang werkt bij mij ook niet. In de winkel waa Beter een Home Cinema Set met minder eyecandy, maar wel betrouwbaar en goed geluid. Ik ben het overigens met de andere reacties eens, dat de subwoofer onder maat presteert, zeker in deze prijsklasse. HTS8100 teruggebracht en ander merk gekocht. Identiek als de HTS8100 aangesloten en werkt perfect. Voor mij dus ook geen Philips meer.

Nooit meer Philips 31-07-2007

Ik heb deze set gekocht en aangesloten op mijn 37PF9830 TV. DVD's afspelen gaat op zich prima, maar de digitale ingang op mijn set werkt simpelweg niet. Op advies van Philips de set omgeruild voor een nieuwe versie. Ook hiervan werkt de digitale ingang niet en bovendien is de radio zeer selectief in het ontvangen van zenders en de melding check antenna weergeven. Set wederom omgeruild voor de derde versie. Ook hierbij werkt de digitale ingang niet en lijkt de subwoofer in vergellijking met de voorgaande twe sets heel slecht te werken. Van alle ellende wederom Philips gebeld en nieuwe firmware ontvangen. De radio werkt nu wel zonder foutmeldingen maar digitale ingang kan alleen met PCM signalen overweg, RAW digitale ingang NIET werkend te krijgen, op verschillende apparatuur getest. Ook in de winkel kreeg men dit niet werkend. De winkelier was zo aardig de set retour te nemen. Ik heb vervolgens een ander merk gekocht (Sony), ziet niet zo fraai uit, maar werkt perfect en klinkt stukken beter voor hetzelfde geld. Bovendien werd ik helemaal gestoord van de ventilator in de subwoofer die bijna evenveel herrie maakte als de woofer zelf.

Tip: beluister de set in de winkel. Voor hetzelfde geld zijn zat sets te krijgen die misschien minder fraai uitzien, maar stukken beter en natuurlijker klinken. Voor mij nooit meer Philips.

timtech 19-07-2007

Heb m nu een week in huis en hij valt mij niet mee.
De hdmi aansluiting communiceert niet met de hdmi aansluiting van mijn philips ambilight (eveneens hagelnieuw)
Volgens Philips is dit een bekend probleem (?), ze sturen een memorystick op met een update.
Week geleden, nu nog niets ontvangen.
Het geluid echter is fenomenaal, maar helaas is de bromtoon van de ventilator in de subwoofer behoorlijk overheersend.
Volgens Philips moet ik m maar naar een service centre sturen
Al met al -voorlopig- een tegenvaller

raym82 04-07-2007

WOW wat een ding zeg!!!

Geluid en beeld is in een woord super te noemen. Maar vooral het design het is echt een plaatje en de subwoofer is ook geen lelijk ding om te verstoppen.
Ik had hem binnen 15 minuten aangesloten en ingesteld dus voor de gebruiksgemak een dikke 10
Over de duurzaamheid kan ik verder niks zeggen
Het geluid is zeer goed te noemen voor zo'n klein ding en evenaart het 5.1 geluid tot op zekere hoogte.

Hij staat onder mijn plasma (panasonic TH42PV70) nou je weet niet wat je
meemaakt.

Een aanrader

Pagode 03-07-2007

Na de aanschaf van een ambilight tv 32PF9830 (ook al zo'n wereldapparaat) werd het wel erg vol en rommelig in de hoek van de kamer. Dit apparaat kwam dus als geroepen. Het kost even moeite om een winkel te vinden waar je hem kunt beluisteren, maar toen waren ik (en de set dus ook) direct verkocht. Ik had een 5 jaar oude JVC 5.1 set, maar die is gelijk naar de slaapkamer verbannen. Het klinkt nu bijna als een echte bioscoop!
Tot mijn grote verrassing werkt mijn IRiver H-320 20 Gb MP3 speler perfect op de USB-uitgang. Ik had her en der gelezen dat het met meer dan 2 Gb niet zou lukken. Zelfs met de afstandsbediening het apparaat bedienen en door de menu's navigeren werkt feilloos!
Ben dus tot nu toe heel blij. Al klinkt die ventilator in de box wel heel erg irritant door bij lage volumes. Ik moest heel erg lang nadenken waar ik dat geluid van kende, en het is hetzelfde als de testtoon om de balans tussen de speakers van mijn oude set in te stellen. En dat was ook een rotgeluid...

Mr Pepijn 27-06-2007

Geluid is echt veel beter dan ik had verwacht, uiteraard niet zo goed als met speakers achter je.
Heb al diverse dvd's en Blu-ray's zoals Saving Privat Ryan, Kingdom of Heaven, The Omen 666, The Prestige, 2 oorlogsfilms van Clint Eastwood, The Gladiator gekeken en beluisterd en heb toch het gevoel er middenin te zitten.
Over het upscalen is moeilijk een uitspraak te doen, zou ik met mijn PS3 moeten vergelijken, maar het beeld is in ieder geval prima in orde.

De mogelijkheden zijn best ok, maar alleen een coaxiale digitale (geluids)aansluiting is niet van deze tijd. Heb een Converter Toslink naar coax (S/PDIF) gekocht om het geluid van mijn PS3 op het systeem te krijgen.

In het gebruik is alles logisch zoals ik van onze Nederlandse Philips gewend ben.

De vormgeving is fantastisch, niet alleen van de soundbar, mar ook van de subwoofer. Zwarte pianolak op de bovenkant en aluminium staanders aan de onderkant.

Over de duurzaamheid durf ik niks te zeggen.

deke30 11-06-2007

Heb de set nu een paar dagen in bezit.
En heb hem onder de Philips 42PFL7662 fullhd lcd tv gehangen. Ziet er super chic uit. Was puur voor het design gegaan en had het geheel nog niet horen spelen. dacht dat het zou tegenvallen, maar het tegendeel was waar. komt een zeer goed geluid uit. Muziek gaat zeer goed, en heb inmiddels al een DVD met DTS gekeken. zelfs het geluid leek vanachter te komen.

Heb het geheel via HDMI aangesloten op mijn TV alleen als ik geluid van de tv via de HTS af wil spelen moet je er nog een extra kabel op aan sluiten.

Ook handig is de USB aansluiting , stik er in en foto´s kijken en mp3´s af spelen.

Enige nadeel vond ik de dikke kabel aan de subwoofer. alle techniek zit in de subwoofer. hierdoor moest ik wel een heel groot gat boren 32mm.

verder helemaal tevreden

jekaba 10-06-2007

Mooi, zelfs nog mooier ontwerp dan B&O. Geluid is zeer goed, gemakkelijk te bedienen, alles wordt tijdens het instellen uitgelegd. Voldoende aansluitingen, mooie upscale naar HD, kortom ik ben zeer tevreden.

sjroep 03-06-2007

Na lang erover nagedacht te hebben over de hts 9800 te kopen, ben ik blij dat ik de beslissing heb genomen hier van af te zien. Er zijn met dat aparaat te veel problemen.
Goed opletten en afwachten dus, en daar kwamen de nieuwe series (hts 6600 en 8100).
Door de goede reviews van de 6600 naar de winkel gegaan, eenmaal daar toch besloten voor de 8100.
Dit apparaat heeft toch nog iets extra's qua geluid en bij een lcd philips tv. Nu ze onder elkaar hangen ziet het er bijzonder strak uit, het design van deze installatie is TOP.
Geef dan ook voor alles een 10, alleen het geluid niet omdat je niet de surround krijgt als een echte 5.1 (wil niet zeggen dat het geluid slecht is, ook niet in surround stand).
Dit prima apparaat doet zeker niet onder voor bijvoorbeeld de 321 van bose.
Wel werkt de Source iets traag, maar dat weten we van philips wel!!
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, hiervoor is hij te kort in bezit.
Kortom, een heel fijn apparaat, met veel goede kwaliteiten en een werelddesign.