Denon DHT-T100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DHT-T100 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

robw47 11-03-2015
Geschreven voor: Denon DHT-T100 zwart

Sinds gisteren deze soundplate in mijn bezit.
In deze review doe ik geen uitspraken over het geluid.
Door mij als goed beoordeelt, maar gezien mijn leeftijd (68) en problemen met linker oor, zegt dit oordeel eigenlijk weinig.
Ik wil in deze review waarschuwen voor de beperkte mogelijkheden, deze heeft dan ook een 4 gekregen.
Deze soundplate is namelijk gemaakt tbv de TV ondanks de meerdere ingangen.
Daar kwam ik pas achter na plaatsing/installatie.
Ik had een digitale coax kabel naar de TV en een digitale optische kabel naar mijn DVD/HD recorder. Dit gedaan omdat de recorder ook als CD-speler gebruikt kan worden en ik tot gisteren dus de TV moest gebruiken om CD's af te spelen.
Na de installatie de handleiding erbij gepakt om naar instellingen te kijken. En hierin staat: Sluit slechts 1 audiokabel tegelijk aan.
Oeps, wat nu.
Eerst de TV aan, deze schakelt de soundplate aan en dus klonk het geluid van de TV ook via de soundplate.
Vervolgens de TV-speakers uitgeschakeld en de Denon de +/- en mute van de TV AB aangeleerd.
Vervolgens de TV uit, soundplate uit en de HD-recorder aan.
En wat ik verwachtte gebeurde ook, de soundplate ging opnieuw aan, er komt immers het geluidssignaal binnen.
Ik kon nu een CD afspelen.
Als laatste de combinatie van TV en HD-recorder getest.
Eerst soundplate en recorder uit. Daarna de TV aan, nu gebruikmakend van mijn universele Logitech AB.
De soundplate ging ook weer aan. Vervolgens op deLogitech AB gekozen voor Recorder. Hierdoor verandert in de TV de instelling Kijken in HDMI-1 en gaat de recorder aan.
Wat ik verwachtte leek te werken, de soundplate staat al aan en dus treedt er geen verandering op door het 2e geluidssignaal afkomstig van de recorder.
Het afspelen van een opname vanuit de playlist ging ook goed.
De verrassing kwam 's avonds. Iedere avond wordt om 19.00 DWDD opgenomen. En achteraf heel logisch, om 19.00 ging niet alleen de recorder maar ook de soundplate aan. Niet de bedoeling, dus de optische kabel losgekoppeld.
Hoe bovenstaand probleem nu op te lossen.
Ik zie 2 mogelijkheden, nog niet getest.
De soundplate op handmatig aan/uit instellen
Een optische schakelaar (3 in - 1 uit) gebruiken om hiermee de optische verbinding aan/uit te zetten.

Het Bluetooth gedeelte in gebruik nemen ging niet gemakkelijk. Meerdere pogingen moeten ondernemen om Bluetooth lampje snel te laten knipperen. Toen dit eenmaal gelukt was, was de verbinding met de iPad direct aanwezig en kon bijv via Spottify naar muziek worden geluisterd.
Als laatste de bluetooth van mijn laptop werkend te krijgen onder W7. Dat heeft enige tijd en inspanning gevergd.
Er moesten aanvullende drivers geïnstalleerd worden, etc.
Uiteindelijk ook de laptop werkend gekregen, maar toch complexer dan de iPad.

Conclusie, deze soundplate is in principe niet geschikt voor meerdere apparaten, er zijn maar 2 mogelijkheden, TV of Bluetooth.
Andere apparaten kunnen volgens mij wel, maar dit betekent of kiezen vor handmatige aan/uit met bijbehorende nadelen of enige inprovisatie met een schakelaar. Dit laatste ga ik nog zeker proberen.

robw47 11-03-2015

Ter aanvulling over oplossing 1, het handmatig aan/uit zetten om conflicten te voorkomen.
Dit werkt bij mij alleen als de recorder niet aan is.
Maw, als de recorder aan het opnemen is en de TV staat nog uit, dan alsnog een probleem.
Een 3e mogelijke oplossing is de aanschaf van een BR-speler met optische uitgang.
De recorder zal ooit verdwijnen, namelijk als UPC stopt met doorgeven van analoog TV signaal.

robw47 12-03-2015

2e aanvulling.
Gisteren aan het eind van de middag ging het luisteren naar een radiozender vanaf de laptop via bluetooth na ca 1 minuut mis. Plotseling geen geluid meer en scherm van laptop op zwart.
Ondanks meerdere pogingen om de soundplate weer als bluetooth apparaat te installeren onder W7, lukt dit niet meer.
Nu als alternatief een analoge kabel tussen laptop en soundplate. Werkt perfect en meteen als voordeel, dat de laptop ook als CD-speler te gebruiken is.
Voor mij is deze oplossing bruikbaar omdat deze laptop nauwelijks voor andere doeleinden wordt gebruikt.

JGJ1964 08-04-2014
Geschreven voor: Denon DHT-T100 zwart

Werkte meteen, gebruik veel Bluetooth om spotify via i pad te streamen naar de denon. Helder geluid met duidelijke bass. Erg tevreden en zeer eenvoudig in gebruik. Beste aankoop sinds tijden.

Pieter van den Brink 10-12-2013
Geschreven voor: Denon DHT-T100 zwart

Tja, mijn score is een beetje bijzonder maar dat is het apparaat ook. Twee keer heb ik er muziek uit gekregen en dat was het. Wat ik ook aansluit, er komt geen geluid uit het kreng. S/Pdif, tulpstekker of Bluetooth, het maakt allemaal niks uit. Het ding moet automatisch aan gaan maar dat is bij mij niet het geval. Ik kan een verbinding maken met bluetooth maar daar blijft het ook bij. Terug naar MediaMarkt en dat zal wel tenminste drie weken wachten worden voor er een oplossing komt.

offset 04-01-2014

Cornelis
Ik denk dat er iets mis is met je apparatuur.Ik heb er ook een gekocht en ben er zeer tevreden over ben naar verschillend merken wezen kijken veel te duur en een hoop herrie deze Denon
geeft een mooi en helder geluid en de prijs is ook prima.
Wat betreft de Mediamarkt daar had je niet moeten kopen ik ga alleen maar kijken en gauw weg wezen ga naar de beteren
zaken waar ze waar ze meer verstand van hebben en je krijg
meer informatie en de service is beter.Ik heb hem bij Sowell
in Gorichem gekocht prima service en een goed advies maar ja
dat is ook een van de beteren hifi zaken.

Arjennov 22-11-2013
Geschreven voor: Denon DHT-T100 zwart

Ik heb lang getwijfeld tussen deze, en die va Bose.
Toch voor de Denon gekozen, omdat:
toch de extra functies (*blauwtant ;) ) maken voor mij de keuze.
En geen moment spijt van, doet alles wat ik wil met gemak.
En ook nog eens mooi geluid, Wat wil je nog meer.

De Bose is misschien iets beter qua geluid, maar deze wint overal met gemak.

Stonecity 10-11-2013
Geschreven voor: Denon DHT-T100 zwart

Ik heb de Denon sinds deze op de markt verscheen zonder deze eerst in de winkel te bekijken. Dus het was een grote gok want ik twijfelde of ik de Bose zou moeten nemen, maar deze is 100 Euro goedkoper en Denon is redelijk vergelijkbaar dus de Denon besteld. Installatie is simpel, even de handleiding bekijken en binnen een kwartiertje kan je alles hebben draaien.
Mijn advies is toch te gaan luisteren voor je deze of de Bose Solo koopt.
Qua geluid kan je voor 5 verschillende weergaven kiezen en ik denk dat daar het voordeel t.o.v. een Bose zit.
Mijn ervaring met o.a. Bose Sounddocks is dat je wanneer je niets kan instellen dat het wel je smaak moet zijn qua geluid, daar heb ik bij Bose geen last van want ik ben een liefhebber van veel Bass.
Dat ligt bij Denon m.i. wat anders aangezien de Bass niet de boventoon voert maar meer de overige geluiden. De Basstonen zijn wel degelijk aanwezig maar minder prominent.

Voor de allrounder lijkt mij de Denon dan een hele goede keuze en het is een hele verbetering t.o.v. het tv geluid. Om een home cinema te benaderen moet je verder kijken maar voor een beter geluid raad ik deze iedereen aan.

martin16 02-11-2013
Geschreven voor: Denon DHT-T100 zwart

een mooie soundbar heel goed geluid en zeer simpel te bedienen de liedje spelen draadloos van mij ipad hier op af genoeg instellingen voor verschilende geluidinstellingen voor muziek praten ed ik ben blij dat ik op deze heb gewacht.

martin16 04-11-2013

hoi rob
mij dochter heeft de bose maar de denon is voor mij perfect de bas en hoge tonen zijn prima en mij ipad muziek draait er prima op bij bcc kan je hem beluisteren.
met vr groet
martin

Rob Couveld 03-11-2013

Martin16,
Leuk om dit te lezen. Ik ben ook op zoek naar een dergelijk apparaat.
De Bose solo TV heeft ook een goed geluid maar heeft geen bluetooth.
Ik ga toch eerst ergens luisteren in een winkel alvorens ik koop.
Ik ben benieuwd naar de bassen. De meests soundbars klinken zo "blikkerig".
Wat vind jij van de lage tonen?
Rob