LG NB4530A Reviews

9.3
  • Duurzaamheid
    8.5

Product een paar dagen in bezit
ik heb deze gekocht omdat ik een beter geluid wilde voor mijn muziek prima geluid,behoorlijke bass,en mooi van vormgeving past perfect onder de tv.
6,2
  • Geluidskwaliteit 5
  • Mogelijkheden 6
  • Gebruiksgemak 5
  • Duurzaamheid -
Product een kwartaal in bezit
Ik heb lang nagedacht over een review, omdat ik toch wel erg veel problemen ervaar met dit product. De vraag is of het dan nog een objectieve review is, maar ik zal m'n best doen.

Allereerst komt deze soundbar in zijn prijsklasse er bij heel veel hifi en techsites als beste uit. Voor mij de rede om voor deze te gaan, plus het feit dat ik een LG TV heb en de maat van de subwoofer precies goed was. De vormgeving wat mij betreft dan ook erg goed. Je kan hem mooi onder de TV monteren op de muur. De subwoofer kom ik zo op terug, behalve dat de maat voor ons perfect was.

Het geluid valt me toch een beetje tegen. Het komt hol en schel over. Soms klinkt het gewoon beter met de speakers op mijn TV. De bass in de subwoofer is goed te noemen en handig instelbaar. Jammer dat de link met mijn LG TV niet aan de praat is te krijgen, terwijl hij er wel voor geschikt is. Optical werkt prima en voelt niet goedkoop aan, zoals hier wordt gezegd. Hij blijft bij ons prima zitten.

Het gebruiksgemak is op zich prima te noemen, maar doordat je bij sommige dingen veel op dezelfde knop moet drukken is het wat onhandig. Voorbeeld: display uitzetten.

Dan ons grootste probleem: wireless bluetooth. Fantastisch dat je geen draden meer in je huis hebt, maar wat had ik toch graag de optie gehad. Wij zijn inmiddels aan onze 3e soundbar toe en ook deze heeft een probleem met de connectie naar de subwoofer. Deze kraak en klinkt alsof hij om de haverklpa zijn connectie verlies. Pas als we heb ik een obstakelvrije lijn plaatsen is het geluid goed. Zodra hij op 60cm komt te staan van de soundbar in een spaanplaaten kast is het gedaan met de pret. Geen connectie meer mogelijk. Wij dachten eerst dat er iets in de kast zat dat het signaal zou blokkeren, maar als wij een ander bluetooth device daar plaatsen is er geen enkel probleem. Als we de smartphone achter de subwoofer leggen kan deze zonder problemen connecten naar de soundbar, maar de soundbar maakt geen connectie met de subwoofer. Ook aan de andere kant van de kast plaatsen lost het probleem niet op. Nu moeten we dus elke keer de subwoofer naar voren trekken in de huiskamer om geluid te krijgen. Dit is geen doen en daarom staat ie ook op Marktplaats.

Verder heb ik contact gehad met de servicedesk met een simpele vraag: kan de display van de soundbar uit? Ze zijn hier 2 dagen mee bezig geweest en hebben het getest, maar het was niet mogelijk bij dit model. Fijn dat ze bij LG zoveel van hun eigen producten weten, want het is zeker wel mogelijk door 2x op de SLEEP knop te drukken. De eerste keer is voor dimmen en de tweede keer is ie uit. Jammer dat de experts dat zelf niet weten.

Kortom: Het is een aardig product, maar volgens mij is er technisch iets mis met de wireless bluetooth. Ik kan op basis van mijn ervaring het apparaat niet aanraden, maar wellicht hebben wij toevallig dit probleem met alle soundbars die we tot nu toe hebben geprobeerd.
  • Geluidskwaliteit 7
  • Duurzaamheid 7
Product een paar dagen in bezit
Geluid valt mij toch tegen, reden waarom ik 'm weer heb teruggestuurd. Vormgeving is prachtig maar in 1e instantie koop je een soundbar toch echt voor het geluid. Optical aansluiting is zeer fragiel. Bij de geringste aanraking schiet het stekkertje er weer uit.
  • Geluidskwaliteit 3
  • Vormgeving 8
Product een kwartaal in bezit
Begrijp niets van de hoge cijfers voor geluidkwaliteit. Heb deze set aangeschaft in verband met matige geluid van mijn Panasonic VT50. Stemgeluid geeft de soundbar sterk vervormd weer en bij akoestische muziek valt de basdreun op. Ook de overgang naar de subwoofer is slecht waardoor deze in sommige gevallen een sterk vervormd geluid voortbrengt. Heb deze set gekocht naar aanleiding van goede testen en ben diep teleurgesteld. Afwerking is uitstekend en daarom hoog cijfer voor duurzaamheid.
  • Duurzaamheid 8
Product een maand in bezit
Prima apparaat, had wel 1 extra HDMI op mogen zitten 1 in is wat weinig maar samen met de coaxiale prima te doen.

Goede bediening en geluids kwaliteit is zo goed dat de speaker van mijn tv nooit meer aan staat

prima soundbar zeker voor deze prijs.

Wat ook heel fijn is, is dat de subwoofer draadloos is (op de stroom na)
9,4
  • Mogelijkheden 9
  • Duurzaamheid 10
Product een kwartaal in bezit
Een niet al te hoge soundbar waardoor deze prima voor onze Sony TV kan staan. De prijs/prestatie voor de geluidskwaliteit is oke. Volgens mij ideaal voor films en muziek; wat minder voor het gesproken woord. De code voor de TV afstandsbediening in die voor de soundbar geprogrammerd. Werkt prima.

De subwoofer staat behoorlijk ver van de sounbar maar heeft altijd verbinding.
  • Mogelijkheden 6
Product een paar dagen in bezit
Vandaag deze soundbar gekocht, lange tijd opzoek geweest naar een soundbar, was veel keus maar ze waren of te duur of voldeden niet aan onze eisen. De lg nb4530a is een mooi apparaat niet duur en werkt perfekt. Mooi geluid, plug and play. Goed dat je kan kiezen uit meerdere aansluit mogelijkheden.. wireless sub werkt perfekt! vond zonder probleem de soundbar..

Jammere is dat er geen aansluiting opzit voor radio, kan tegen woordig over de decoder dat wel maar dan moet je alles zo aansluiten dat je tv niet aan hoeft te staan maar dat zorgt er weer voor dat bv je ps3 zijn geluid niet over de soundbar kan doen zonder steeds met kabels te moeten switchen.

En de soundbar valt mooi in het geheel, nadeel dat de tekst,optical,bt,usb, lg tv, arc of hdmi blijft staan ( net waar je hem op heb staan natuurlijk ;-)..)

In het kort, een echte aanrader
9,4
  • Mogelijkheden 10
Product een paar dagen in bezit
Bijzonder klank, mooi design , compact, vergeleken met vorige een enorme verbetering. Ik zou niet weten of ze nog beter kunnen.
Product een kwartaal in bezit
Ik heb lang gezocht naar een soundbar om het geluid van mijn LG tv te verbeteren. Vele soundbars vielen af omdat ze te hoog zijn en daardoor het beeld van mijn LCD TV blokkeren.

Totdat ik deze LG soundbar zag. De soundbar is lekker laag en de subwoofer is draadloos. De hele set zit in een fors doos en alles zit erbij ook een muurbeugel. Alleen jammer dat de bijgeleverde HDMI kabel niet ARC ondersteund. Het aantal aansluitingen aan de soundbar is beperkt maar wat je nodig hebt zit erop. Ik gebruik een optische kabel tussen TV en soundbar. Daarnaast kun je nog gebruik maken van HDMI of component aansluiting als je bijvoorbeeld een Blue Ray speler rechtstreeks wil aansluiten. De afstandsbediening van de soundbar kan ook worden gebruikt voor de TV met een LG tv werkt dat prima.

Het geluid is stukken beter dan dat van een LCD tv. Het is natuurlijk geen echt surround systeem maar er zit en behoorlijk geluidsvermogen in deze set. De set kent de nodige geluidsinstellingen en het duurde even voordat ik de voor mij optimale geluidsinstelling had gevonden. Bluetooth aansluiting werkt prima met mijn smartphone en Ipod.

Kortom na lang wachten en twijfelen ben ik nu al een paar maanden heel tevreden met deze soundbar.
9,6
  • Geluidskwaliteit 10
  • Mogelijkheden 10
Product een paar dagen in bezit
Ik kocht de lg soundbar met de lg televisie. Het ziet er goed uit en schakelt automatisch aan wanneer de tv aan gaat. De subwoofer is goed en de draadloze verbinding werkt goed. Geweldig geluid voor films en muziek.
  • Mogelijkheden 9
Product een paar dagen in bezit
Zodra je de verpakking openmaakt, weet je dat je met een kwaliteitsproduct te maken hebt. Alle onderdelen zijn in 3 verschillende etages keurig netjes verpakt. En zodra je de soundbar uitpakt, denk je meteen WOW! Dat ding ziet er wel zo verdomd goed uit. Echt perfect.

Je vraagt je onmiddellijk af wat voor geluid er in hemelsnaam uit zo’n 3,5 cm (!) hoge of betere gezegd lage soundbar kan komen. Nou… je zult compleet versteld staan! In één woord geweldig. Uiteraard draagt de subwoofer daaraan bij. Ook de subwoofer is een mooi strak en niet al te groot apparaat. Het voordeel van die subwoofer is dat die draadloos is. Dus niks geen gedoe met kabels en je kunt hem neerzetten waar je wilt. Mede omdat het een actieve subwoofer is, is het geluid daarvan ook geweldig. Met de afstandsbediening is het volume daarvan ook nog eens afzonderlijk in te stellen.

De soundbar via een ARC-geschikte HDMI-kabel op mijn Panasonic TV aangesloten en het is gaan met die banaan. Niks geen moeilijk instellingen aanpassen of iets dergelijks. De soundbar en subwoofer worden automatisch aan en uitgezet met de TV. Tel daarbij dat het volume ook nog bediend kan worden met die van de TV en het is echt perfect. Voeg daar aan toe dat je ook nog voor verschillende geluidseffecten kunt kiezen en je hebt echt een sublieme soundbar waar wel heel goed over is nagedacht! Ik zou echt niets kunnen bedenken wat nog beter zou kunnen aan deze LG NB4530A.

Ik heb al enkele jaren uitgekeken naar een soundbar met draadloze subwoofer. Ik ben echt meer dan blij dat ik op deze gewacht heb. Dat ik deze soundbar aan iedereen kan aanbevelen, mag duidelijk zijn.
  • Geluidskwaliteit 7
Product een paar dagen in bezit
Met HDMI-kabel iets moeilijker, maar met de optische verbinding super. De soundbar past perfect onder mijn LG TV. De woofer is actief en dus draadloos. Heel gemakkelijk in gebruik en ook als blutooth audio device. Het ruimtelijk effect is echter heel beperkt en komt zeker niet in de buurt van een 5.1-systeem. Anderzijds goed geluid en goede bas en voldoet aan de verwachtingen.
  • Duurzaamheid 7
Product een paar weken in bezit
Eigenlijk is de soundbar gekocht om zijn uiterlijk. Het is een mooie slank vorm gegeven apparaat.

De geluidskwaliteit is net iets boven het prijsniveau, net als het bedieningsgemak.

Het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken, is dat de soundbar bij opstarten via HDMI (ARC) deze toch de optische ingang kiest. Voor mij geen probleem, want ik het de audio uit mijn TV via toslink.