Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Teufel Cinebar Lux zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

k******@h********** 01-01-2023

Matige geluidskwaliteit (muziek) en redelijk bij films

Geschreven voor: Teufel Cinebar Lux zwart

Films:
Voor films vind ik de Cinebar lux redelijk tot goed geluid leveren. Op de bass na, dat wel. In tegenstelling tot wat de beschrijving van Teufel zegt vind ik de bass erg onder maat. Kartonnerig geluid, geen enkel wow-gevoel of bass-beleving.
Bij films is verder het geluid redelijk. "Dynamore" helpt om wat meer beleving bij het geluid te krijgen en enigszins surroundgevoel. Zonder rearspeakers heb ik nog geen moment surround-ervaring gehad helaas.
Muziek:
Hoge tonen worden goed tot heel goed afgespeeld. Loepzuiver bij vocaal. Ik vind de middentonen erg rommelig en blikkerig. Maar het midden mist vooral volume en body. En doordat - zoals genoemd bij films - de bass ook (erg) te wensen over laat ontstaat er geen totaal-geluid en blijft het allemaal wat middenmatig.
Ik heb mijn eigen sub (eenvoudige JBL) aangesloten en dat geeft het geheel al een stuk meer body en volume. Deze kan eigenlijk niet ontbreken. Zonder rearspeakers blijft de echte surroundervaring helaas ontbreken.

Waar ik wel tevreden over ben is de uitstraling en de bediening. Dit zit prima in elkaar.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • aansluitingen
  • geluid is instelbaar
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• slechte bass
  • rommelige middentonen
  • geen surroundervaring (zonder rears)