De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil FTW4062 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

kroaitje 10-01-2022

makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Deze smartwatch heeft een nette, chique uitstraling. Door het diepzwarte scherm in combinatie met de bruin leren band mag deze echt gezien worden.
Het scherm werk prima en is erg scherp in weergave. Het in gebruik nemen is heel makkelijk door het volgen van een stappenplan. Wanneer de connectie met een telefoon is gemaakt kan alles naar persoonlijke voorkeur worden ingesteld en aangepast.
Deze Fossil heeft zeer veel functies welke eenvoudig te vinden zijn. Zeker na een tijdje 'spelen en proberen' gaat dit steeds handiger. Bij veel/intensief gebruik is de batterij wel snel leeg waardoor de smartfuncties uitvallen en alleen nog een mooi horloge overblijft. Even een halfuurtje opladen geeft al weer ruim 80% energie waardoor je weer snel door kan.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • handige app

Minpunten

• levensduur batterij

Leslie 06-01-2022

Mooi, snel en makkelijk in gebruik. Batterij slecht.

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Deze Fossil Gen 6 is een mooi en fijn horloge wat erg veelzijdig is. Hij is erg makkelijk in gebruik en heeft erg veel opties.
Groot nadeel vind ik dat de batterij maar 1 dag meegaat. Voordeel is dan wel weer dat ie in no-time weer vol geladen is.

Al met al een super fijn en mooi horloge.

Pluspunten

• Snel vil geladen
  • Mooi en degelijk
  • Snel horloge

Minpunten

• Batterijduur

Rahel 05-01-2022

Stoere smartwatch met leuke functies, matige accu

Geschreven voor: Fossil FTW4062

De horloge ziet met het bruine leren bandje stoer uit. Het installeren duurt vrij lang en moet goed afgesloten worden. Als je te snel door wilt, kan het dat je niet van alle opties goed gebruik kunt maken. In het begin kreeg ik bvb alleen appjes binnen, maar geen email. Maar door te zoeken op internet hoe het moet (er zit geen papieren handleiding bij) kom je er wel. Leuk design en met de mogelijkheid om de wijzerplaat aan te passen blijft de horloge steeds nieuw. Het grote probleem waar ik tegen aan loop is de verbinding met mijn telefoon. Die is van Apple. Sinds dat ik de telefoon met mijn horloge heb verbonden, valt de verbinding tussen de auto en mijn telefoon steeds weg. Dat had ik nooit daarvoor. De accu voldoet matig. Als ik de horloge voor activiteiten overdag gebruik, is hij al vroeg in de avond eeg. Dan kan ik geen gebruik maken can bvb de slaapmonitor. Het stappentellen gaat veel preciezer als bij mijn vorige Fossil smartwach.

• Functies
  • Draagcomfort

Minpunten

• Accu
  • Connectie met Apple Phone
  • Aannemen telefoon gesprek

Patrick 05-01-2022

Een aanvulling op je gsm

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Mijn eerste blik op het horloge was een whaauw moment. Het is jammer dat hij in z'n eenvoudige verpakking zit. Het horloge zal meer tot zijn recht komen als het in een luxer doosje zit. Het installeren van de horloge was eenvoudig, app installeren, verbinden en synchroniseren. Het lastige was om een wijzerplaat naar wens in te stellen. De orginele wijzerplaten vond ik zelf te eenvoudig. Merk wel dat met deze wijzerplaat de accu minder lang mee gaat, maximaal dag. Van de andere kant het is een mooi dun horloge, daar kun je ook niet veel in kwijt qua accu. Voor de rest doet hij wat hij moet doen, bloeddruk, stappenteller, co2 gehalte meten, berichten lezen, spotify bedienen, melding komen binnen {je kunt ook instellen welke je wilt zien} . Zeer tevreden met deze horloge!

• Licht gewicht

Minpunten

• Beter verwachte accu

fennaz 03-01-2022

Mooi design, veel mogelijkheden, korte batterijduur

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Ik heb dit Fossil horloge nu een week in huis en hij voldoet tot dusver uitstekend! Ten eerste vind ik het design erg mooi; ik heb gekozen voor een herenmodel, maar vind 'm heel mooi staan (niet te groot, niet te klein en met een mooi leren bandje). Je kunt zelf de achtergrond bepalen en de gegevens die je als eerst wilt zien op je scherm. Er zijn tal van apps die gekoppeld kunnen worden met dit horloge, zelfs in combinatie met mijn iPhone. Wat wel heel nadelig is, is dat de batterij zo snel leeg is, zeker wanneer je GPS gebruikt voor je sportactiviteiten.

• Opties

Minpunten

• Batterijduur

m******@h********** 06-12-2021

Top horloge

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Een mooi horloge qua uiterlijk met een fijne band.
Het horloge is makkelijk te verbinden met smartphone en de apps zijn eenvoudig op te zoeken en te gebruiken.
Je scrollt heel.goed door de verschillende programma's en alles is goed te zien en bij te houden.
Batterij snel.opgeladen.
Ik heb dit horloge mogen testen en hij bevalt zeer goed.

• Makkelijk te koppelen
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Prijs

Virgil1982 01-12-2021

Horloge met Amoled scherm

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Oke het is een smartwatch maar voor mij niet heel bijzonder.

Horloge zit fijn om de pols, het is een rubberen band met leren afwerking. Hij voelt niet zwaar en ook tijdens het slapen is hij niet erg aanwezig.

Je kan zien wanneer je een berichtje of een email binnen krijgt en wanneer je een video deurbel hebt (bepaald merk) krijg je een soort van screenshot te zien wie er aan belt.
Bellen gaat prima, je kan de ander goed horen en je bent zelf ook goed verstaanbaar bij de ander. Navigeren doet hij goed mbv van een app. Dan synchroniseert hij goed met google maps en was wel fijn tijdens het shoppen in een vreemde stad. De knoppen voelen lekker en degelijk aan en horloge werkt soepel en snel. Scherm is goed afleesbaar ook in de volle zon.

Berichtjes laten zien, timer instellen, wat navigeren, stappen teller en hartslag bijhouden dat doen nagenoeg alle smartwatches. Maar de batterijduur is voor mij toch echt veel te kort. Ik had gehoopt dat de batterij langer mee zou gaan maar is net een dag en wil je hem tijdens het slapen omhouden dan moet je hem even aan de lader leggen. Ook wanneer de batterij leeg is geweest dan heeft hij niet de laatste instellingen onthouden. Dus moet het horloge regelmatig weer instellen dat het scherm aangaat bij kantelen van de pols.

Wanneer je een mooi horloge zoekt om stappen bij te houden en te kunnen zien of je een mail of berichtje binnen krijgt dan voldoet deze zeker. Maar wil je meer, dan zou ik deze niet aanbevelen.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Snel

Minpunten

• Batterij

Ricma 14-11-2021

Mooi design, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Fossil FTW4062

Mooi en fijn horloge, simpel te koppelen. Hartslag e.d word naar mij idee beter gemeten dan op mijn vorige smartwatch. Verder werkt het allemaal zoals het hoort te werken, je kan je slimme lampen e.d er ook prima mee bedienen. En er zijn veel mogelijkheden om hem naar eigen smaak in te delen met de apps die je zelf veel gebruikt. Enige minpuntje is de accuduur. Die is naar mijn mening te kort. En nog een puntje van ergenis, dat is dat er alleen maar een laadkabel bij zit en niet een complete lader. Maar ja dat doen er meer tegenwoordig. Besparen op kosten onder het mom van het milieu. Tot nu toe dik tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Veel opties
  • Goed aan te passen aan eigen wens

Minpunten

• Accuduur
  • Geen lader