Samsung Galaxy GT-B5510 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy GT-B5510 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

xmarlindax 29-10-2013

Ik heb deze telefoon sinds een jaar. In het begin was ik hartstikke tevreden over dit toestel. Na een aantal maanden begonnen helaas de mankementen. Ik heb vaak geen bereik, hij valt vaak uit en hij zegt vaak uit het niets 'simkaart onverwachts verwijdert', waarna ik eerst niet in mijn foto's en muziek etc. kan.
Ook werken sinds een korte tijd mijn apps niet goed meer, ze worden steeds afgesloten. En na een paar weken was mijn geheugen 'vol', terwijl ik vrij weinig op de telefoon had staan (5 apps en wat foto's en muziek). En sommige apps (bijv. instagram) zijn niet te downloaden...?
Daarnaast vind ik deze mobiel wel héérlijk typen! Het touchscreen gecombineerd met toetsenbord is een super handig idee. De telefoon is ook makkelijk in gebruik.
Al met al vind ik deze telefoon géén goede aankoop.

mollux 26-11-2013

hallo,
ik heb reeds 2 jaar deze telefoon. ben reeds aan mijn 2de geheugenkaart toe. ook zonder geheugenkaart vertoont hij allerlei keuren. inderdaad in het begin werkt hij goed. na een tijdje begint het. het laatste nieuwtje is sms geheugen vol. heb alle berichten verwijderd. nu nog steeds zegt hij geheugen sms berichten vol. soms werkt hij een dag of 2 goed en dan begint hij opnieuw.

Judith95 25-08-2013

het scherm van deze mobiel is best klein. als je van spelletjes houdt kun je dat hier niet heel veel op doen (omdat het scherm te klein is). 1 voordeel is wel dat je toetsenbord en touchscreen hebt. mijn wifi valt heel vaak erg snel uit.....

- mobiel valt uit
- mobiel loopt vast
- kan niks meer downloaden
- whatsapp of wat dan ook kan niet meer upgraden.

Charlotted 15-08-2013

Ik heb deze telefoon ongeveer 8 maand en in het begin vielen de klachten nog mee, maar nu ben ik het echt beu.

Hij valt vanzelf uit, ik krijg hem niet aan zonder de batterij eerst uit te halen.
Als ik een bericht aan het typen ben en ik druk op de e dan springt hij soms plots naar mijn emails zonder dat ik hierom gevraagd heb.
Soms krijg ik tot 4 keer hetzelfde bericht van een persoon, terwijl die persoon het maar een keer heeft gestuurd.
Vaak komt het voor dat ik totaal geen bereik heb en dat ik smsjes niet of veel later allemaal tegelijk ontvang.
Het gebeurt ook veel dat er mij iemand een bericht stuurt en in dat bericht staat een stuk tekst van een bericht die ik maanden geleden ontvangen heb.

Oke het was redelijk goedkoop, maar ik verwacht nog altijd van een gsm dat hij werkt zoals het moet. Een kennis van mij heeft dezelfde gsm en heeft dezelfde problemen. Zij is al een paar keer gaan klagen maar ze hebben er nog niets aan gedaan.

SK01 10-07-2013

Ik heb het toestel nu een aantal weken in gebruik en ben er zeer tevreden mee. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat het touchtoetsje waarmee je kan navigeren in het toestel soms niet meewerkt. Na een paar minuten is dit wel weer in orde maar aangezien ik het toestel nog maar een paar weken heb zou dit niet mogen. Daarnaast wel heel tevreden van het toestel heb een aantal applicaties zoals facebook,foursquare en een aantal spelletjes en ik gebruik regelmatig wifi & 3G internet en mijn batterij gaat 2 -3 dagen mee. De camera kwaliteit is iets minder dan van mijn vorige gsm (galaxy gio) maar dat vind ik zelf nu niet echt storend. Voorlopig zeer tevreden van mijn toestel

Sjemie1997 14-06-2013

Ik heb deze telefoon nu precies een jaar. Met 2 maanden begonnen bij mij de mankementen al. Hij viel telkens uit, de code die je in moest voeren om je scherm te ontgrendelen was er ineens niet meer zodat iedereen gewoon ongevraagd op je mobiel kan kijken, het internet (Wifi) valt vaak uit en je moet ook vaak wifi uit en aan klikken voordat hij het goed doet. Mijn contacten zijn 3 maanden geleden vanuit het niets verwijderd, en gisteren heeft hij ze er weer af gegooid. Toen dacht ik : nu ben ik er klaar mee en ik ga zo snel mogelijk een nieuwe kopen. Vervolgens deed ik 'm uit en weer aan, en ja hoor, al mijn contacten stonden er weer op. Het is dat de hond er toen in beet waardoor alle pixels kapot zijn en 3/4 van het scherm onleesbaar is, anders had ik hem wel gehouden. Het is wel een redelijke telefoon die gewoon doet wat je wilt, alleen op internet is het scherm te klein en moet je continu inzoomen. whatsapp doet het prima. wel iets langzaam maar dat hindert niet. als je hem alleen voor whatsapp gebruikt zou ik hem wel kopen. maar na 2 apps is het geheugen vol (je kunt natuurlijk wel een sd kaart kopen en dan de gratis app APP2SD in de playstore downloaden zodat je apps op je sd staan). Verder valt de mobiel elke dag uit en start dan automatisch vanzelf weer op. De batterij doet het redelijk, ongeveer 2 dagen als je er niet te veel mee doet. maar het geld wat ze ervoor vragen vind ik gewoon onzin. veel te veel. Dan kun je beter een LG optimus L3 kopen. die is een stuk goedkoper en precies het zelfde en even veel opslagcapaciteit.

mlouu120 22-03-2013

Het idee van deze telefoon is hartstikke leuk: de mogelijkheid van touchscreen én een toetsenbord in een. Voor mij was dit ook de reden, samen met de goedkope prijs, dat ik deze telefoon een jaar geleden heb gekocht. Maar na een jaar ben ik dit ding wel zat. Dat gedoe met die sd-kaart wordt nu ongelooflijk irritant: tegenwoordig kan ik vaak geen foto's maken of mijn afbeeldingen bekijken omdat er geen sd in de telefoon zou zitten. Ook is de interne opslag niet erg groot: continu is er gezeur dat het interne geheugen vol is. Dan verwijder ik mijn Facebook-app voor een tijdje en dan is het weer goed, maar het is een beetje vervelend om steeds alles opnieuw te moeten installeren. Vaak krijg ik dan twintig sms'jes dat mijn berichteninbox vol zit, maar dit komt dan omdat ik al die sms'jes heb gehad. Dit is erg tegenstrijdig, en vaak krijg ik die sms'jes dan pas drie uur later binnen. Bovendien kunnen een aantal apps niet worden geïnstalleerd omdat "het apparaat niet compatibel is" o.i.d. Dit is ook een beetje jammer aangezien je van een smartphone kunt verwachten dat dit toch wel de bedoeling zou zijn. (In ieder geval, dat vind ik.) Ook is het sinds een paar maanden het geval dat het scherm helemaal is geflipt; ik zie nu duidelijke pixels en vooral afbeeldingen worden erg onduidelijk erdoor. Dit is vervelend, aangezien bepaalde foto's nu een hele andere uitstraling krijgen. Het komt ook wel eens voor dat opeens het toetsenbord niet meer werkt. Dit komt bij mij vaak voor als ik aan het typen ben, en opeens doen bijvoorbeeld de spatiebalk en backspace het niet meer. Dit komt ook wel eens voor met het touchscreen: erg vervelend omdat je zo je scherm niet kan ontgrendelen. Daarnaast heeft hij zo zijn kuren als iemand belt of als jijzelf iemand wil bellen; soms komt het wel eens voor dat mijn telefoon niet laat zien dat er iemand belt. Later krijg ik dan opeens sms'jes binnen dat allerlei oproepen heb gemist, terwijl de telefoon niet is afgegaan. Om nog iets positiefs aan het hele verhaal toe te voegen: de geluidskwaliteit is wel goed. Hij kan lekker hard, ook met oordopjes. Soms iets te hard, maar ook zacht is alles prima te horen. Als je dus een telefoon zoekt die je maar een jaar in bezit wil hebben, is dit een goede keuze. Voor het geld is het sowieso een "oké"-telefoon. 'Goed' of 'prima' zou ik niet willen zeggen, maar het is te doen. Als je alle gebreken voor lief neemt, is het best een jaartje uit te houden. Toch zou ik het niet aanraden om deze telefoon te kopen.

Tula 07-02-2013

Heb ongeveer een jaar geleden deze telefoon gekocht voor 120 euro geloof ik. Ik was in het bezit van de HTC Desire maar ik kan niet over weg met virtuele toetsenborden. Deze samsung was dus de beste oplossing want een Blackberry vind ik geen fijn OS hebben en vond ik ook te gortig met zijn prijzen.
Ik ben altijd tevreden geweest met deze samsung, alleen één héél groot nadeel is dat hij op willekeurige momenten zichzelf gewoon uitschakelt!? Ik gebruik hem als wekker en kan het dan dus ook eigenlijk niet hebben. Liet ik hem overdags in mijn auto liggen in de armsteun, wilde ik na het werk mijn berichten checken, was ie 9/10 keer uitgeschakeld. Vreemd probleem en vaak moest ik ook nog de batterij eruit halen en weer terugsteken. Daarnaast konden een aantal apps er niet op. Dit was jammer, maargoed geen reden om hem weg te doen. Helaas heb ik hem per ongeluk ergens tegen aan gegooid waardoor het beeldscherm blanco is. Ik heb terug de HTC geprobeerd maar ik ben inmiddels voor de opvolger Samsung Galaxy Chat gegaan (149eur, vrijwel zelfde prijs). Ik heb toch écht een fysiek toetsenbord nodig!
Ik zou de telefoon gezien zijn uitschakelproblemen en verouderde appmogelijkheden, toekomstige kopers niet aanraden.

Roy__ 10-10-2012

Ik zie net dat ik deze Samsung bijna een jaar heb, maar ik ben wel aan het kijken voor een andere. Ik zocht destijds een Android toestel met een toetsenbord en deze Samsung was een jaar geleden al goedkoop. Ik vind het nog altijd een erg fijn toestel, maar hij heeft een paar nadelen waarvan sommige al genoemd zijn. Het grootste euvel is het kleine geheugen. Ik heb niet zo'n interesse in allerlei hippe toepassingen, maar met Google maps/streetview/places die steeds groter wordt en hetzelfde geldt voor Google Play (voorheen Market). Die kun je trouwens ook niet verwijderen of naar de SD verplaatsen. Zet daar Facebook bij (25 MB), Youtube (verplicht) en Whatsapp en het is wel gedaan met het verder installeren van toepassingen.
Een ander nadeel is dat dit eigenlijk een touchscreen toestel is en geen volwaardige 'toetsenbord telefoon'. Zo werkt T9 alleen met het schermtoetsenbord! Ik vind het toetsenbord wèl erg fijn, maar ik ga nu toch maar eens een touchscreen proberen om een wat groter scherm te hebben.
De GPS is ERG matig, de meeste tijd weet hij me niet eens te vinden, maar veel gebruik ik dat toch niet.
Grote plus: de batterij. Ik gebruik 'm prepaid, dus geen constante internetverbinding en Wifi en GPS staan uit als ik ze niet nodig heb, maar ik doe een week met een opgeladen accu.
Ik vind het wel jammer dat gebruikers met zo'n steentijd Android blijven zitten, maar deze doet het prima en er zijn genoeg toepassingen te vinden.

kocky001 08-10-2012

Voor het geld is dit een heel degelijk en goed toestelletje.
Ik zocht een android telefoon met qwerty-toetsenbord en kwam op deze uit.
Het kan alles wat mijn vorige (blackberry) toestel ook kon!
Slecht een paar nadelen voormij:
Een te slecht camera
Mobiel voelt zeer plastic aan
En het geheugen is redelijk snel vol

Voor de rest is dit voor het geld echt een aanrader, ben er na ruim een maand nog steeds blij mee!

nobody1223 10-09-2012

Ik heb deze telefoon al best lang je kan er bijna alles mee, en heb nog geen problemen gehad ook over dat het niet snel is klopt niet als je gewoon een launcher als launcher pro installeert gaat hij als een trein ook heb ik heb geroot en hij is overclockt dus nog sneller echt een super telefoon!!!!

Justj78 19-09-2012

Hoi Tim,
Kheb even rondgezocht en ben op Gingerbread uitgekomen.
Ben erg geinteresseerd in hoe en wat.

kocky001 08-10-2012

Hoe heb jij hem overclockt?
Ik kon er persoonlijk weinig over vinden.
En ik moet 100 karakters invullen dus ik praat nog even door.

Justj78 04-09-2012

Ik heb al eerder een review gemaakt. En geef nu een nieuwe omdat ik dit toestel nu al een paar maanden heb.
Om te beginngn kloppen de klachten. Geheugenkaart probleem is erg vervelend. Maar wat ik niet snap is dat samsung daar nu geen antwoord op geeft.
Ik ben zelf technicus op een reparatiedienst, dus herken standaart klachten en ben er zelf achteraan gegaan en heb de oplossing aan samsung zelf doorgegeven.
Oplossing geheugenkaartprobleem is simpelweg de kaart in het toestel doen en door het toestel zelf formatteren. De telefoon heeft namelijk moeite met de bestandsindeling van de geheugenkaart. Het opnieuwopstarten is een gevolg van het niet goed herkennen van de geheugenkaart. Dus geen probleem maar een gevolg.

De kleine toetsen blijven lastig vind ik. Al gaat het tiepen nu wel stukken beter.
De vormgeving heb ik wat moeite mee. Het toestel is erg plat, waardoor je geen goede grip hebt en dus moeite met tiepen (misschien alleen een ding voor mannen met redelijk grote handen).
Maar ook daar de oplossing voor gevonden. Gewoon op de zwartemarkt voor 5 euri een rubber bodyprotector/hoesje gekocht (in de winkel kosten die dingen ongeveer 15 euro).
Hierdoor is het toestel wat beter beschermd en echt een wereld van vershil qua grip. Ik ben er erg tevreden over.

De functies vind ik nog steeds super.
Het is een simpeltoestel, met zowel touch als toetsen. Ik kan maar niet wennen aande touch. Maar dat ligt aan mijzelf.
Voor wat het toestel kost, is dit toestel alsnog zijn geld dubbel en dwars waard.
Je kan er alles mee. Android werkt gewoon. Overige functies werken ook goed. Internet en youtube werken soepel.
Het toestel is niet de snelste, maar goed voor mij hoeft een filmpje ook niet in 2 seconden geladen te zijn.

De menus blijf ik wel omslagtich vinden. Even snel een cotactpersoon opzoeken of een nr intoetsen moet via menus.
Maar dat zal wel gewoon de indeling van samsung zijn.

Batterij doe ik ongeveer36 uur mee. Apps als accuweather heb ik verwijdert, want die vreten stroom.

Samsung dive werkt trouwens erg leuk. Zeer zeker de moeite waard om te kijken.

Gps werkt goed. Je hebt er wel een internetverbinding bij nodig. Wat ik jammer vind.
En gebruiksvriendelijkheid ontbreekt ook behoorlijk bij de googlemaps software.
Maar eenmaal goed ingesteld, kom je wel op je bestemming.

Mariska_H_ 29-07-2012

Op zich een hele fijne telefoon, maar hij stoort al vanaf het begin.
Eerst steeds de melding dat de sd-kaart afgemeld moest worden voordat je hem verwijderd. Nieuwe telefoon gehad; met exact hetzelfde probleem. Dit dus maar voor lief genomen, soms moet je even wachten toto je weer scherm hebt bij deze melding, maa verder werkte hij prima.
Nu begint hij meer mankementen te vertonen; regelmatig geen internet of telefoonbereik; als je dit toevallig ziet moet je hem opnieuw opstarten en dan werkt het pas weer.
En de laatste week start hij zichzelf steeds ineens opnieuw op en kun je weer je pincode invoeren voordat je iets met je telefoon kunt...

Justj78 04-09-2012

Hoi Mariska.
Zie mijn review.
Het probleem ligt hem aan de geheugenkaart.
Wat je als eerste moet doen, is de geheugenkaart in het toestel, en dan via je telefoon formatteren.
Hierdoor maakt de telefoon de geheugenkaart leeg, en maakt er een eigen geheugen indeling van.
Daarna werkt het toestel perfekt met de geheugenkaart en start hij ook niet meer steeds opnieuw op.

frank1951 20-07-2012

Kon hem goedkoop aanschaffen maar kon er niet mee overweg, toetsen "bord"was te klein, ben 61 jaar en geen ervaring met smartphones, weer verkocht met 20 euro verlies, op zoek naar beter model.

Quirine12 17-07-2012

Ik kan nooit bellen en smsen en ik heb geen internet buiten. Elke keer als ik weer me abonnemet krijg is ie binnen een paar dagen alweer op. Dan krijg ik een smsje dat ik internet en geen beltegoed meer heb terwijl ikk nog niet had gebeld en bijna niet had ge-internet. Opwaarderen heeft geen zin en de helpdesk doet er niks aan.
Op de site stond een keer dat ik om 7 uur s'ochtends wel 97 pagina's vol had gesmst terwijl ik toen nog sliep.
Ik vind dit heel irritant worden en niets help tot nu toe.

Quirine

Lynnetje 25-05-2012

Een fantastische mobiele telefoon, simlockvrij en daardoor te gebruiken met mijn huidige simkaart. Een goede prijs/kwaliteitverhouding. Veel mogelijkheden zoals wifi waardoor ik kan whatsappen en mail kan chekken. Een touchscreen scherm met mogelijkheid tot verkleinen of vergroten van de letters. Een handige mobiel, een aanrader!

henk123121211 21-05-2012

ik heb dit toestel ongeveer 2 weken in mijn bezit, ik heb dit gekocht bij Media Markt (wilde het eerst bij baratto bestellen maar die zei dat ze de betaling niet hadden binnen gekregen). Het is de prepaid versie met een Tele 2 simkaart.

Ten eerste snap ik niet waarom er zoveel negatieve reacties over dit toestel zijn, want het is gewoon een goed toestel.

ten eerste je hebt 2 speakers erop: een luidspreker en een voor bij het bellen deze zijn gewoon goed.

Als je naar de mogelijkheden gaat kijken is het echt een geweldig toestel, vooral ook met apps dit werkt echt prima.

Het gebruiksgemak van dit toestel is wat minder als je het vergelijkt met Mac os x van Apple zeker kwa instellingen is dit veel minder overzichtelijk, daar moet google nog wel wat aan doen.

en over de batterij duur waar veel over gesproken word dit valt reuze mee, ik zat eerst ook te twijfelen of ik dit toestel wel zou nemen of de blackberry 8520 curve maar vond dit wel mooier. de batterij gaat gewoon iets van 3 dagen mee en dat is goed genoeg, maar dit is geen telefoon voor spelletjes daardoor gaat de batterij heel snel leeg, als je spelletjes erop wil spelen moet je de Samsung Galaxy Gio kopen door het grotere scherm is deze wat fijner.

maar over het algemeen is dit een hele goeie telefoon. niet twijfelen!!!!

sophietjexx 01-11-2012

Ik heb alleen een vraag, ik wil hem zelf ook kopen. Maar ik krijg er een abonnement op (zonder internet) maar ik wil er wel op whatsappen, facebooken en twitter. Ik hoef niet perse spelletjes of zo'n dingen. Gewoon alleen whatsapp facebook twitter en eventueel msn. Ik gebruik dit alleen als ik wifi heb. Kost dit ook veel batterij? Heeft u deze apps er ook op staan?

groeten

kida 20-05-2012

geweldig toestel. zeer tevreden. batterij gaat lang mee. bij weinig internet gebruik 1x in de 4 dagen, bij veel internet gebruik 1x in de 2 dagen. Valt dus echt mee.
Leuke foto's en geluid ook best goed.

JeroenNSP 17-05-2012

Ik heb dit toestel begin mei gekocht.
En de verhouding prijs/mogelijkheden is wel goed.
Ik ben het niet helemaal met sproetje eens. Een hoop is terug te brengen naar de handleiding opzoeken op internet (wat heel gebruikelijk is geworden), en dan eens rustig er voor gaan zitten Scheelt al een hoop frustraties.

Ja de knopjes zijn erg klein. Het kan net, zeg maar. Het toestel is erg dun en licht (wat op zich erg fijn is), maar inderdaad dat maakt het tiepen niet makkelijker (hij had net even wat dikker moeten zijn om lekker vast te kunnen houden).
Ja de vergrendelknop zit niet op de meest praktische plek aan de zijkant, maar daar zit hij bij bijna elk toestel tegenwoordig.

Het scherm is niet groot in vergelijking met een galaxy s. Maar goed, dat zie je eigenlijk meteen als je het toestel bekijkt in de winkel en hem daar ook koopt. Maar het scherm is prima af te lezen.
Batterij duur verschilt.
In het begin speelde ik er heel veel mee. dus redde het toestel nog niet eens een hele dag.
Maar nu ik hem eigenlijk normaal gebruik (af en toe whats app, social media, email, bellen) redt hij echt wel ruim 24 uur. Maar dan is het op ook.

Ikzelf had hiervoor een nokia N73 en en N70 (N70 vind ik nogsteeds een heerlijk model).
Maar dit toestel heeft gewoon vrijwel alle functies van een galaxy S, maar is goedkoper uitgebracht (logischer wijs weet je dat hij dan ook niet dezelfde kwaliteiten heeft).
Ik whatsapp me kapot (mn provider zal straks wel afvragen waarom ik van een rekening van ruim 100 euro naar hooguit 20 euro ben gezakt). Ik zie de weersvoorspellingen in een oog opslag van de lokaties (leuke app) die ik interessant vind. Ik bel gratis met een app met mijn broer in spanje. Ik geef toe, geluidskwaliteit van de gesprekken is niet echt goed, maar dan zet je hem op speaker en dan is het weer prima. Het speakertje voor bellen is gewoon niet erg praktisch geplaatst. MAAR het is wel degelijk te verstaan (ik zou hem er niet voor laten liggen).
Wat mijn persoonlijke minpunt is, is het touchscreen. Ik ben dat niet gewend, dus als je gebeld wordt moet dat via touch (dus ik mis 2 a 3 gesprekken voor ik hem opgenomen krijg). EN de menu's zijn wat omslachtig (ik heb het toestel 3 weken, en snap nog steeds niets van de telefoonlijst en ben nog steeds lang bezig voor ik iemand gebeld heb).
Maar ook dat zal een kwestie van wennen zijn.

Ikzelf heb moeite met de navigatie. Alles werkt prima (je ziet waar je op dat moment bent, maps werkt super, ook street view werkt goed), tot je een route gaat berekenen. Dan loopt hij bij mij vast.
Geheugenkaartje is ook een bekend probleem (steeds vastlopen en melding dat hij verwijdert is, zie samsung site zelf). Maar ik kwam er achter dat je de kaart bij eerste keer gebruiken, gewoon via de telefoon moet formatteren, en dan ben je van al die problemen af.
Mappen kan je wel degelijk aanmaken (zowel via telefoon als via de PC). En kan je zelfs een functie geven.
Fototoestel werkt prima, jammer dat er geen flitser bij zit.
apps werken super, en nog geen last gehad van trage apps. (FB en hyves werkt prima).
Ook erg fijn zijn de samsung mail en social hub programma's. ERG fijne software.

Tja zoek je een vrijwel alles kunner voor niet al te veel geld, dan is dit toestel een aanradertje.
Verwacht geen samsung galaxy S of iPhone.
Maar verwacht wel een toestel waarmee je kan appen, downloaden, bellen en op de hoogte blijven van je social media en emails.

Van mij krijgt het toestel een 7 in het algemeen.

DTHJ 04-07-2012

Jeroen,

Een mooie praktische en objectieve review!
Doe je op dit moment intensievere apps draaien?
Of voldoet het hele toestel nog aan je eisen?

gr.
Dave

JeroenNSP 05-09-2012

Hoi Dave,
Zie mijn latere review onder de naam Justj78 (ik was even vergeten dat ik al dit account had).

Ik heb een paar apps intensief laten draaien.
Accuweather, waarmee je over de hele wereld vrijwel elke plaats, de weersomstandigheden kan zien, draaide 24 uur per dag.
Leuke app. Maar ik merkte dat daardoor de accu het niet langer dan 14 uur uithield.
Sochtends uit bed, en telefoon van de lader. en savonds naar bed, en telefoon aan de lader (de ene keer helemaal leeg, de andere keer nog een klein beetje prik).
Sinds ik die app heb verwijdert, doe ik minimaal 24 uur met de accu.
Overige apps, zoals Whats app, wordfeut, rebtel en viber gebruik ik ook. Maar niet vaak.

Wat ik veel gebruik is het email programma van Samsung zelf. Die staat wel altijd aan.
Zo nu en dan de GPS/navigatie. En natuurlijk internet.

Het toestel zelf ben ik nogsteeds erg tevreden over.
De vormgeving, heb ik zelf aangepast met een hoesje. Waardoor hij zeer lekker in de hand ligt.

De enige minpunten die ik ondervonden heb zijn:
- geen flitser voor de camera/zaklamp.
- interngeheugen is te klein. Sommige apps (zoals navigatie) kunnen alleen hierop geinstalleerd worden.
Ik moest een aantal programma's verwijderen, omdat ik anders google maps niet meer kon updaten.
- De menu structuur blijf ik erg lastig vinden. Ik ben een simpel toestel gewend. Dus als ik een telefoon nummer intoets, komt dat in mijn scherm, en als ik kontakten zoek, wil ik alleen het telefoon nummer. Of als ik adresgegevens aan een contactpersoon wil toevoegen, dan doe ik dat via mijn telefoonboek.
Echter werkt dat bij samsung even ietsje anders.
Maar dat is een persoonlijke mening, wat niet aan samsung of het apparaat zelf te wijten valt. Een kwestie van wennen voor mij. En misschien (indien de mensen van samsung mee lezen) een tipje voor samsung zelf, om de menus ietsje universeler en minder utigebreidt te maken.

Hoe dan ook, mijn standpunt blijft:
Als je een toestel van onder de 120 euro zoekt(ik zie hem bij veel winkels zelf rond de 150 liggen, maar ik heb hem simlock vrij gekocht bij een T-Mobile winkel. En daar kreeg ik nog een prepaid kaartje met 15 euro bij ook. Ik heb alleen nu T-Mobile als opstart scherm, maar goed daar kijk je ook niet 24 uur per dag naar), die alles kan qua hedendaagse dingen, dan is DIT toch wel een aanrader.

En zoals ik ook vermelde, verwacht geen Galaxy S. Het is de goedkope uitvoering daarvan. Maar dat wetende, kun je met dit toestel gewoon bellen, chatten, emailen, internetten, aps downloaden, mooie foto's maken, navigeren, en zelfs het toestel op de meter nauwkeurig volgen en alles met je toestel doen op afstand (Samsung Dive, ik vind het een geweldige optie).

Sproetje1970 24-04-2012

Ik heb voor dit toestel gekozen omdat ik na twee jaar touchscreen/stylus hier zat van was (elke keer die stylus pakken kost veel tijd en het grote toetsenbord op de Qwerty was me te breed om fatsoenlijk op te kunnen typen) en ik weer snel wilde kunnen typen dus koos ik voor de Samsung Galaxy txt omdat daar gewone knopjes op zitten.
Domme keus want dit toestel is echt een paar stappen terug in vergelijking met mijn Samsung Omnia Qwerty.

- Slechte geluidskwaliteit
- Slechte fotokwaliteit
- Geen mogelijkheid om foto's te bewerken op het toestel zelf
- Geen mapjes aan te maken voor de foto's, hij maakt zélf de mapjes zoals ik ze niet wil
- Tijdens het typen mis ik veel letters omdat de knopjes de letters niet goed 'pakken', ik moet dus elke keer terugscrollen met het vreselijk simpele scrollknopje om de woorden af te maken.
- Als je perongeluk het zijkantknopje raakt vergrendelt hij meteen het toestel.
- Facebook werkt traag.
- Klein scherm dus langere sms- of whatsappberichten kun je niet lekker teruglezen.
- Als je tijdens het smsen per ongeluk een knopje raakt (nog steeds geen idee welk knopje het is) maakt hij er zelf onnodig een mms bericht van.
- De app sms backup+ werkt niet dus ik kan geen backup maken van mijn berichten.
- Toestel is niet geschikt voor mensen met dikke vingers
- Betterij na 1 dag volledig leeg dus elke nacht verplicht opladen
- Er werd geen fatsoenlijk instructieboekje bij geleverd alleen een snelstartboekje.
- Mijn computer herkent het toestel niet en er zit ook geen hardware bij dus je bent verplicht om het programma KIES te gebruiken om bestanden van en naar pc/mobiel te zetten.

Kortom, het enige voordeel wat ik persoonlijk heb is dat ik nu kan whatsappen en weer snel kan typen maar verder vind ik het persoonlijk een waardeloos toestelletje.

whisper380 26-03-2012

Nu een wat uitgebreidere review dan eerst.
Gps:
Nog steeds tevreden geen problemen behalve de GPS die kan alleen gestart worden door opnieuw te starten.
Wifi:
Geen problemen met wifi. Af en toe connectie probleem zelf even verbreken en verbinden en weer door gaan.
Bereik:
Heeft af en toe geen bereik. Had ik met mijn oude telefoon ook. Dus dat is geen min punt.
Geluid:
Geluid is super. Gebruikte nooit mijn telefoon als MP3 speler maar nu wel. Goede oortjes en je hebt goede kwaliteit.
Toetsenbord:
Toetsenbord is super. Reageert goed, nooit 2 knoppen te gelijk en super makkelijk typen.
Apps:
Veel apps zijn niet gemaakt voor dit scherm en worden dan ook niet goed getoond of werken niet optimaal. Wordfeud werkt wel maar echt optimaal is het niet. Draai je telefoon 90 graden en je weet hoe het er uitziet...... Dit heb ik ook met meerdere apps en games.
Batterij:
1x per dag aan de stroom. Maar ja dat weet je van te voren natuurlijk. Smartphones zijn nu eenmaal sneller leeg. Met een iphone doe je ook 1 dag.
Volume:
Bellen kan natuurlijk ook en dat gaat super. Ik kan de mensen goed horen en de ander mij ook. Dus helemaal top.
Android:
Mag wel een speciale versie worden gemaakt voor kleinere schermen. Dan kunnen apps wel gewoon weergegeven worden en hoef je de telefoon niet elke keer te draaien.
Geheugen:
Zit snel vol. Is maar 150 mb. Maar met een micro sd kaartje is het prima uit te houden. Het kaartje wat er bij zit is niet geweldig en geeft veel problemen. Zoals het verwijderd zijn terwijl deze er gewoon in zit. Koop een ander kaartje en het werkt weer. Ik heb er een van 8gb in zitten en nergens problemen mee.
Snelheid:
Zeer goed te doen. Hoe meer je gebruikt hoe trager die word. Maar nog nooit echt traag geweest.
Mail:
Er staan veel voor geinstalleerde apps op. De mail app is redelijk alleen haalt hij weleens berichten op die ik allang verwijderd heb. En dan moet het weer opnieuw.
Conclusie:
Na alles genoemd te hebben wat mij opvalt ben ik enthousiast over deze telefoon. Alles werkt goed en ik ben overal online. Samsung heeft hier weer een goed toestel neergezet. Maar dat zijn alle Galaxy toestellen. Het enige min punt voor mij is de GPS die had van mij toch wel beter moeten werken. Is nu niet voor navigatie te gebruiken.

Sonja Tamam 26-03-2012

Wat een waardeloos toestel. 2 x per dag opladen en niet eens bij intensief gebruik. viber app werkt heeeeel slecht, facebook heeeeel langzaam, kan geen foto's via facebook plaatsen, kan geen sms. doorsturen,zelfs als ik bel moet ik daarna weeeeer de telefoon ontgrendelen en soms blijft ie uit zichzelf constant aanstaan.Met Samsung heb ik het helemaal gehad. Dochter had een Samsung Galaxy 2 die het slecht deed, en na een half jaar (4x ter reparatie gestuurd) werd eindelijk besloten dat zij haar geld terugkreeg. Dus tot tweemaal toe slechte ervaringen met Samsung.

MarissaKalkman 20-05-2012

Waar heeft je dochter hem heen gestuurd die van mij vlat de hele tijd uit !

marjo 28-03-2012

Laat er eens de nieuwste software van Samsung erop zetten. nWellicht werkt hij dan goed.

Whisper380 04-03-2012

Geluid uit de telefoon is gewoon super. Had hiervoor een Windows smartphone htc touch 2 en dit geluid is echt stukken beter. Ook toetsenbord is super. Makkelijk en snel typen. Whatsapp er op en gaan. Ben nog aan het zoeken naar andere super handige apps. Wordfeud is helaas niet zo geschikt. Je moet dan de telefoon een kwartslag draaien. Voor de rest bevalt hij prima.
Later een uitgebreide review.

deeja 20-02-2012

Fijne gsm.
Gekozen vanwege combie touch en qwertie en bevalt goed. Effe wennen als je toetsen oude generatie gsm’s gewend bent, maar nu weet ik niet meer beter. Kwaliteit camera valt wel tegen, maar wist ik vantevoren nav reviews.
Internet snel, zeker als je wifi gebruikt, maar ligt ook aan internet-abo denk ik (heb 7.2).
Telefoontjes aannemen vreemd en niet altijd even handig: ipv een tik op knop aanraken, moet je groene tel. naar rechts trekken tot een bepaald punt. Maar zal ook wel kwestie van wennen zijn.
Grootte scherm niet geschikt voor alle spelletjes, maar daarvoor heb ik hem ook niet in de eerste plaats.
Google-account instellen om van bep. functies, zoals android market, gebruik te kunnen maken, lukte maar niet. Met een tip: via instellingen, privacy, reset tel. nu wel gelukt.
Jawel, ben heel tevreden met de telefoon. Heb hem nu bijna 2 maanden en voor het eerst internet.
Goeie prijs/kwaliteit verhouding.

DMS074 10-01-2012

Ik heb de telefoon nu enkele weken in mijn bezit en ben er erg tevreden mee, het touch screen is erg handig bij het navigeren door de verschillende menu's, waarbij het optische trackpad ongeveer de zelfde functie heeft, je zou kunnen zeggen overbodige luxe, maar soms vind ik het gemakkelijker om het trackpad te gebruiken. Door het android besturingssysteem is de telefoon naar eigen wens aan te passen en zijn er 1000den apps de downloaden, zo zijn er eindeloze mogelijkheden met deze telefoon.

het toetsenbord typt erg prettig. de toetsen zitten absoluut niet dicht op elkaar en dit werkt erg fijn. ook de 4 standaard android toetsen boven het toetsenbord werken erg prettig,

De geluidskwaliteit van muziek is erg zuiver voor een mobiele telefoon, echter het volume is niet heel erg luid.

De camera is matig met foto's maken, maar met filmen weer een meevaller.

Tesliz 12-10-2012

Mag ik vragen waar je de Samsung galaxy txt heb gehaalt? Ik wil deze telefoon graag hebben. Maar op de hi site is die niet tevinden.

Ton van Zwieten 28-12-2011

Het geluid van de Samsung Galaxy TXT is wat scherp van klank maar is verder redelijk. De gsm zijn besturings- systeem is androïd 2.3.5 en heeft daardoor zeer veel mogelijkheden zoals men van een smartphone mag verwachten. Het gebruiksgemak is eenvoudig hierbij wijst het menu simpel de weg. De vormgeving is strak,slank en mooi afgewerkt. Het qwerty toetsenboord is goed, men zal niet snel twee toetsen te gelijk intikken omdat de toetsen iets bol staan en wat uitelkaar liggen. Het toestel is degelijk, alhoewel het achterklepje wat dun en zwak aan doet, valt dat werkelijk mee. Deze is wat buigzaam waardoor toch sterk.

Ton van Zwieten